De MTX zit erin, nu nog eruit - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De MTX zit erin, nu nog eruit - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De MTX zit erin, nu nog eruit

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 December 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Zoals verwacht was het vandaag gelukkig een rustig dagje. De nacht is goed verlopen en vanmorgen heb ik vlug alles gedaan, zodat ik de rest van de dag rustig aan kon doen. Vanmorgen ben ik al naar de speelkamer geweest, heb geskyped met Meike en tante Angela en met opa IJsje, oma Tumtum en ome Hijs. Verder heb ik met Agmar (mijn PM-er, maar dat weten jullie inmiddels wel) een kussensloop getekend en gekleurd. Hij is nog niet af, dus ik kan het eindresultaat nog niet laten zien, maar we hebben er dus Dora en Boots opgetekend en nu moet ik hem nog verder inkleuren. Daarna strijken en dan moet hij jaren meekunnen. Best grappig. Toen ik dat allemaal gedaan had was het ongeveer 11.00 uur en toen kakte ik toch wel een beetje in. Ik heb nog een beetje op een stoel gehangen en op schoot gehangen, terwijl we het Barbiespel op de computer aan het spelen waren. Ik voelde mij even niet lekker en heb ook nog eens een grote hoeveelheid gespuugd. De rest van de middag heb ik geslapen, dus ik heb niets meegekregen van de laatste druppels MTX. Dat was rond de klok van twee uur. Daarna is de spoelvloeistof aangehangen en nu is het afwachten geblazen. Op zich plas ik wel goed, maar nog niet helemaal voldoende. Gisteren is er in ieder geval meer ingegaan dan dat er uit is gekomen en ik was dus ook iets zwaarder geworden. Ruim een halve kilo. Het kan zijn dat ik dat vandaag compenseer, maar dat weten we morgenvroeg om 8.00 uur pas.
Tante Marian is op visite geweest en ze had zelfs nog kado's bij van Sinterklaas die bij haar (in Oegstgeest) door Sinterklaas zijn afgegeven. Dat had hij vlug gedaan toen hij vertrok, dus ik moest nog eerst de doos waar de kadootjes inzaten bestickeren en kleuren. Daarna mocht ik de kadootjes uitpakken. Er zaten ook kadootjes voor Lieke en Meike bij, maar die mogen ze zelf uitpakken. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik Meike al geholpen heb met uitpakken, maar dat vindt ze vast niet erg. Normaal moeten Lieke en ik ook alles voor haar uitpakken terwijl ze zichzelf tegoed doet aan alle etenswaren. Dus de combi die ome Tan ons verteld heeft, doet ons niets verbazen. Dit noemt Meike gewoon efficient eten. Zo kunnen er twee producten tegelijk in haar mond.
's Avonds heb ik nog even verstoppertje gespeeld, maar de energie raakt toch wel op. Ik ben dan ook keurig rond de klok van 19.00 uur weer gaan slapen. Mijn temperatuur loopt wel iets op naar 37,8, maar dat is nog zeker geen reden tot paniek. Ik doe gewoon rustig aan, zodat al mijn energie naar het uitdrijven van de MTX kan. Morgen tegen de avond hopen we te weten of dat enigzins lukt.

Groetjes Janske

• 10 December 2009 - 23:15

Joli Claes:

hoi janske
    het spannende afwachten is weer begonnen na een zware dag.
    ga jij maar lekker slapen en hopelijk tot morgenvroeg, dan komt alles vast wel goed.
    terwijl jij slaapt, duimen wij voor weer een goede afloop.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 10 December 2009 - 23:36

Ome Tan:

Fijn,toch nog een bericht !

Terwijl ik lees denk ik aan wat jullie de laatste tijd misschien ook wel hebben gedacht;

Spoelen, doorspoelen....

Kunnen we nu de film maar even doorspoelen zodat de onzekerheid en spanning weg zijn en we verder kunnen met de rest.

De kleur van de zak MTX ziet er, als je er een witte schuimlaag bij denkt, helemaal niet zo verkeerd uit.

Daarom ga ik er gewoon vanuit dat, net als bij dat andere goudgele vocht, er morgen alles weer uit gaat.

rustige nacht

groetjes

Ome Tan

• 11 December 2009 - 05:10

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    WEER EEN PITTIG DAGJE LAS IK.
    OOK WEER DVERGEVEN NONDE JU ,EN IK HEB NOG WEL GEFIKT VOOR HET OVERGEVEN.
    NU WEER AFWACHTEN, EN KIJKEN HOE HET VANDAAG GAAT.MAAR JIJ BENT OOK WEER MET KUNST BEZIG, NU IN DE VORM VAN EEN KUSSENSLOOP, WAT APART
    EN OOK NOG CCCCCCCCCCADEAUTJES VAN SINT, DAT WAS ONVERWACHTS ,WANT SINT ZIT AL WEER HOOG EN DROOG IN SPANJE,EN DAT HIJ IETS AFGAF VOOR JOU IS WEL AARDIG VAN DIE MAN.
    JANSKE HEEFT PAPA NOG HANDSTAND GEDAAN, OF IS HIJ IN DE SPLIT GEVALLEN DIE LENIGE PAPS VAN JOU JOKE WAT BEN JIJ EEN BOFKONT ,MET ZO'N LENIG FIGUUR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 December 2009 - 08:50

Meike:

Goedemorgen allemaal,

Daar ben ik weer, goed uitgeslapen en gemutst. Ik heb net met tante Angela de kerstboom op zijn plaats gezet zodat Bart, Sietske en Rens vanmiddag de rest kunnen doen. Ik heb ook geholpen bij bij het wassen van de ramen maar ik geloof dat tante Angela het niet goed vind dat ik de ramen die zij net gedaan heeft nog een keer doe. Maar ik vind dat ze veel schoner worden als je ze 2 keer (of in dit geval zelfs 3 keer) wast. Wij gaan nog even verder met opruimen en werken en wensen jullie een goede dag met een goed resultaat.

Dikke knuffels van Meike en tante Angela

• 11 December 2009 - 13:35

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Hoe gaat ie ?
    Zometeen lekker visite van Opa ijsje ?
    Nou rustig aan alles uitdrijven en dan weer op naar Heeze (klinkt eigenlijk wel makkelijk zo)
    Nou maar weer wachten op een verslagje van je dat alles goed is gegaan.

Groetjes uit Leende

• 11 December 2009 - 14:27

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Nou maar hopen dat de MTX vlug uit jou lijfje is met het spoelen.

Wel fijn dat je al optijd bent gaan slapen, ik weet niet of jij het spreekwoord kent wat ons Moeder altijd zei[ de Oma van jou Papa] al wat slaapt lijd niet.
    Janske als je slaapt merk je niet veel van wat er allemaal om je heen te doen is, dat is toch een voordeel van het vroeg gaan slapen.

Ferry, Joke en Janske wij wachten in spanning af hoe de uitslag zal zijn.

Hou vol Kanjers het gat jullie goed.
    Groetjes en knuffels van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe allemaal.

• 11 December 2009 - 19:03

Gerda:

Hey Super Janske fideranske,

Ik hoop dat de MTX echt doet waar hij/zij voor is aangenomen en niet méér. Goed kijken wat er aangepakt moet worden en de rest met rust laten. Alleen de cellen waar de chemocaspertjes werk te doen hebben en niet meer!

Rust jij maar lekker uit, slaap goed en laat de tijd zijn werk doen en plas alsjeblieft veel, heel veel, zodat de afvoer super goed verloopt en jij gauw weer naar huis kunt met jouw Papa en Mama.
    Lijkt mij de beste oplossing.

Maar ja, als ik het voor het zeggen had was jij allang thuis en in goede doen, zogezegd.

Hou je taai, kleine guit, ga ervoor en mijn kaarsje blijft branden en ik blijf duimen.
    Succes, ook voor jou Papa en Mama en verdere familie.

Lieve groeten en houdoe, Gerda.

• 11 December 2009 - 19:18

Barry:

Hey Janske en allemaal,

Wat een mooie dag vandaag!!!!!!!!!

• 11 December 2009 - 20:56

Nettie En Gerard:

hallo super Janske

sorry voor dit late bericht maar dat komt omdat ik 2 dagen geen computer heb gehad maar wij zijn alweer bij gelezen al was het vorige bericht wel erg lang ik vind wel dat je dat erg goed doet dat schrijven ook lees ik dat je je er weer erg goed doorheen worstelt met al die slangetjes maar dit late bericht heeft ook te maken dat er bij ons een blijde gebeurtenis is geweest en dat was niet sinterklaas want die was al terug naar spanje maar de fam. is weer groter geworden jij hebt er weer een achterneefje bij want Maike (nichtje van jou papa) en Stijn hebben een zoontje gekregen hij heet Tom en wij zijn de trotse Opa en Oma nou heel veel succes met de MTX kuur en wij hopen dat je niet al te ziek word
    heel veel liefs hier uit Someren en doe je de groeten aan jou pap en mam en de rest van de fam.
    tante Nettie en Ome Gerard