Lieke komt me weer halen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieke komt me weer halen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieke komt me weer halen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 Oktober 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen kwam papa weer op tijd naar Nijmegen, samen met Lieke. Toen ze de lift uitkwamen stond ik daar al op ze te wachten en riep dan ook keihard: "Lieke!!!!!!" Dat was nog eens een grote verrassing voor hun. Wat de verrassing nog groter maakte, was het feit dat ik daar stond zonder paal. De chemo van vandaag had ik al gehad en ook alle medicijnen voor vanochtend had ik al gehad. Dat maakte het direct een feest voor ons, want ik kon weer samen met Lieke de grote hal onveilig maken. Op de glijbaan, op het podium, bij de computers en bij de CliniClowns koffer. Tot onze groot plezier kwam ook nog eens de poetswagen om de vloer van de hal te reinigen. Dit vonden we wel gaaf en hebben dit dan ook van dichtbij bekeken.
Gisteren had ik al te horen gekregen dat de kans aanwezig was dat ik vandaag naar huis zou mogen. Voor mezelf wist ik al zeker dat ik naar huis zou mogen, want Lieke zou weer op bezoek komen. Tot nu toe is het al drie keer voorgekomen dat als Lieke op de planning stond om mij in Nijmegen te bezoeken, ik uiteindelijk ook op die dag naar huis mocht. Misschien moet ze gewoon nog vaker langs komen, des te meer kans heb ik om naar huis te mogen. En als ik dan niet naar huis mag, is het gewoon gezellig met haar op bezoek. Zoals jullie al begrijpen kreeg ik vanmorgen dus ook definitief te horen dat ik naar huis mocht.
Voordat het zover was moest ik eerst nog naar de fysiotherapie in de gymzaal en Lieke mocht mee. Dat was dus ook weer dikke pret. Eerst op de krokodillenglijbaan, daarna voetballen, over een stok heen stappen, een soort van stormbaan lopen (met een speelgoedbeestje over diverse hindernissen), fietsen en als laatste verstoppertje met de speelgoedbeestjes. Allemaal keileuk en doordat Lieke erbij was hield ik het ook extra lang vol. Aan het einde raakte de koek toch aardig op. Gelukkig mocht ik nog even op bed zitten, hangen, liggen en werd alles weer ingepakt voor de rit naar huis. Dit wilde ik wel in schone kleren, dus nog even spugen. Hier kon ik wederom weinig aan doen, want de sondevoeding was gewoon te vlug opgebouwd en er werd ook weer meer belastende voeding gegeven. Hieruit blijkt dus dat we heel voorzichtig moeten zijn m.b.t. voeding en medicijngift. Eenmaal schone kleren aan konden we naar huis. Keurig tegen de zusters en dokters HOUDOE gezegd, medicijnen opgehaald bij de apotheek, even naar de Mac en daarna lekker slapen in de auto. Thuis aangekomen lekker in papa en mama's bed geslapen. Een paar uurtjes later maakte papa mij wakker met de mededeling dat Meike ook was thuisgekomen van oma Hanny. Daar wilde ik natuurlijk wel wakker voor worden, zodat we nog een poosje met zijn drieen hebben kunnen spelen. Eten en weer spelen, kijken hoe mijn zusjes in bad gingen en naar bed gingen en uiteindelijk ben ik ook weer tevreden gaan slapen.
Morgen en overmorgen mag ik weer naar Nijmegen voor een gift ARA-C. Hopelijk kunnen we beide dagen met zijn vijven daarheen gaan, zodat we er twee leuke dagen van kunnen maken.

Groetjes Janske

• 31 Oktober 2009 - 06:24

Judith & Ron, Wout:

Jippie, fijn verhaal, mooie foto's, goede start van het weekend. Wij duimen dat de dagen met 5 mogen zijn!

groetjes van ons en zet 'm op!

• 31 Oktober 2009 - 07:09

DORRY:

HOI MEISJE ,EN AUWLUI.
    DE WONDEREN ZIJN NIJMEGEN NOG NIET UIT, VORIGE WEEK BEN JIJ NOG MET DE ZIEKENAUTO NAAR NIJMEGEN GEBRACHT, EN NU MAG JIJ WEER NAAR HUIS DAT IS FIJN ,WEER MET JULLIE GEZIN, EN BEN JIJ ZELF NAAR DE HAL GELOPEN OM LIEKE OP TE WACHTEN, MEISJE HET LIJKT WEL OF JIJ SOMS KAN TOVEREN, EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 Oktober 2009 - 08:25

Fam Van Gaal:

Hey lieve super Janske

O meisje ik denk dat Lieke maar vaker op bezoek moet komen, want dan mag je weer naar huis.
    Wat fijn dat jullie samen thuis zijn zeg.
    En die koffer van de cliniclowns is echt groot zeg. En wij maar denken dat die koffer en net zo uit ziet als een koffer die wij mee nemen op vakantie. Maar niets is minder waar.

Wij wensen jullie een heel fijn weekend en hopen dat je lekker lang bij papa en mama en je kanjer zussen kan blijven.

X Renske Gijs en Nicole

• 31 Oktober 2009 - 09:39

Elles:

Hai Janske,
    Wat een fijn nieuws dat je weer lekker naar huis mag..Het is duidelijk dat je heel veel kracht krijgt door je grote zus. Wat gaaf dat zelfs het oefenen bij de fysio er nóg beter doorgaat. Enne die koffer van de cliniclowns is inderdaad wel erg groot, ik neem altijd veel spullen mee op vakantie maar zo'n grote koffer heb ik zelfs nog nooit gezien ;)Wel leuk dat jij zelf mag ontdekken wat er allemaal in zit. Onder je pasfoto filmpje zit het liedje 'de storm' van Blof, ik had al gelezen dat papa schreef dat het wel erg goed paste bij alles wat je nu mee maakt. Hij heeft gelijk hoor, het is een heel mooi liedje en steeds als ik het hoor moet ik aan je denken. 'Geef de moed niet op' maar dat hoeft niemand jou te vertellen!! Voor nu geniet van jullie weekend! Liefs Elles

• 31 Oktober 2009 - 12:09

Gerda:

Hey Janske fideranske,
    Wat fijn dat je weer thuis bent en dat jullie met z'n allen een leuke dag hebben gehad. Ik denk ook dat je het van dag tot dag moet bekijken en Lieke heeft echt een goede inbreng wat jou betreft. Als zij komt gaat het weer beter met jou. Super, super, wat een zus heb jij. Wie weet hoe het gaat met Meike als ze weer een beetje ouder is. Nog maar even afwachten, maar als het gezinsverband zo goed werkt bij jullie heb ik er alle vertrouwen in.
    Goed werk van jouw Super Papa en Mama.

Jouw foto in de Gelderlander is geweldig en die brandweermannen zijn de beste die er zijn. Petje af voor dit initiatief.
    Nou, Janske fideranske, misschien ga je nog Haloween vieren maar anders zo wie zo een heel fijn weekend gewenst voor allemaal.
    Hou je taai en het kaarsje blijft branden.
    Lieve groeten, Gerda.

• 31 Oktober 2009 - 13:06

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat is er toch veel te beleven in de hal van het ziekenhuis. Geen wonder dat jullie daar zo graag gaan spelen!!
    En dan samen met je grote zus Lieke weer naar huis. Wat een feest om thuis te komen!! Genieten jullie er met zijn allen maar van!!!

groetjes van ons

• 31 Oktober 2009 - 15:56

Cor En Diny.:

Lieve familie Beks.
    Janske eerst willen wij jou feliciteren met je lange kralen snoer Kei goed meiske 150 kralen, tjonge jonge zo veel kralen heb ik nog niet gekregen.
    Ferry, Joke, LIeke, Janske en Meike wij wensen jullie een heel fijn weekend met vijfen, en wij duimen dat er niks tussen komt.
    Lieke het is een goeie wat janske zegt dat jij meer op bezoek moet komen, want dan mag Janske bijna altijd met jullie mee naar huis.
    Veel plezier en geniet met z'n alle, ook de Opa's en Oma's. Groetjes van Ome Cor en Tante Diny, en natuurlijk voor iedereen een hele dikke KNUFFEL. Houdoe he.

• 31 Oktober 2009 - 17:20

Oma Hanny En Frans:

Lieve, lieve Janske,

Wat zijn we blij dat je gisteren naar huis mocht. Heerlijk weer samen met je zusjes en papa en mama. Ik hoop dat vandaag een gave dag geweest is, want ik weet dat papa en mama vanalles voor jullie in de planning hadden.

Morgen is het einde van de quarantaineweek voor ons. Dan mogen wij je weer komen knuffelen. Hopelijk krijgen we daar morgen de kans voor.

Lieverd, heel veel sterkte voor morgen en hopelijk tot dan.

Knuffel van oma Hanny en opa Frans

• 31 Oktober 2009 - 17:44

Karin:

Hallo janske en familie.Wij zijn er ook effe tussenuit geweest maar zijn weer thuis en zag je weer wandelen in de tuin geweldig joh!Hopelijk komt lieke meer jouw kant op en mag je iedere keer mee naar huis dat zou leuk zijn.Nou geniet maar lekker met zijn vijven en veel sterkte weer en zeggen dan maar HOUDOE.Groetjes van quincy hans en karin.

• 31 Oktober 2009 - 19:13

Fam Peperkamp:

Hey Janske en familie.

Wat gaaf, dat jij weer naar thuis bent.
    Als jij groot bent kun jij zo bij de cliniclowns gaan werken.
    Wij hebben nooit zo stil gestaan bij dat werk, maar nu dankzij jou zijn we er nu een beetje bekend mee geworden.
    Na je brandweerverhaal en dat wij je hebben zien lopen, vinden wij dat ze zo goed werk doen.

Wij zien jou ( in gedachte nu al) tegen die tijd zo een aantal personen uit zo'n koffer toveren.
    Jens als Brandweerman
    Brent als bob de bouwer
    Sven als Dokter
    Fenne als Dora
    Daisy als boerin
    Lieke als Super Zus
    Meike als Super Zus

En na afloop kunnen jullie dan met een goed gevoel op stap en zijn alle kindjes in het ziekenhuis weer even blij.

Geniet deze dagen van het samen zijn!!

Houdoe!!!