150 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 150 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

150

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Hallo lieve mensen,

Jawel ik ben weer beter en kon dus vandaag Ferry af gaan lossen in Nijmegen. Natuurlijk zat hier ook wat eigen belang in want je mist je dochter toch wel als je ze maandag ochtend voor het laats hebt gezien. Ik kwam precies op het juiste moment binnen want Janske lag al klaar voor haar ruggeprik als start voor de nieuwe chemobehandeling. Ze was flink onder invloed van de dormicum en toen ze me zag wilde ze alleen maar knuffelen en zei steeds daar is mijn schatje. De prik ging prima en daarna liet ze me vol trots haar nieuwe kamer zien. Janske wilde direct de kralen die verdiend waren met de handelingen aan de ketting vast maken maar dit leek ons niet zo'n goed idee in verband met haar jolige/dormicum stemming (de herinnering is er dan niet). Die ochtend had ze Ferry alle kralen laten tellen die ze inmiddels verdiend had en met die van vandaag erbij zijn het er 150. Een hele prestatie in nog geen 4 maanden behandeling.

Nadat ze met wat moeite aan haar dutje was begonnen lag ze zo vast te slapen dat ze het bezoek van tante Netty en tante Door helemaal heeft gemist. Ook Tante Jose (die ons eten kwam brengen) heeft ze niet gezien. Nadat de klok half vijf had geslagen vonden wij het toch slim op Janske wakker te maken. Anders was ik er bang voor dat ze 's avonds niet meer naar bed zou willen. Samen met ome Renier en de fysio hebben we Janske weer wakker gemaakt en hier was ze 1 minuut heel boos over. Eenmaal wakker wilde ze alleen nog maar lopen en laten zien hoe goed ze dit al weer doet. Van de kamer naar de lift. De lift in-uit nieuwe lift in-uit en zo maar door. Om kwart voor zes vonden wij het prima en gingen ons eten warm maken. Ome Renier als oppas bij Janske op de kamer.

Verder werden we door bijna iedere verpleegkundige aangesproken op het feit dat in de gelderlander staat (de krant) Ze staat op de voorpagina van de Nijmegen katern met Ferry en door het raam een brandweerman en camaraman.

Nu maar hopen dat ze niet te veel ster allures gaat krijgen.

Vanavond had ik weer veel moeite om de 6MP door de sonde te krijgen. Na overleg met de zuster besloten om te kijken of Janske het misschien wel zelf kon slikken. Dit ging prima waarna ze ook de hydrocortison zelf wilde innemen. Als beloning zei ze tegen zichzelf "grote meid". Van mij kreeg ze een high five. Ze is verder goed gaan slapen.
Nu maar hopen dat ze dit de hele nacht zal doen.
HOUDOE

• 29 Oktober 2009 - 21:31

Sanne En Bas:

Joke fijn voor je dat je weer beter bent. En wat een warm welkom als je dochter je steeds schatje noemt!! Ik duim mee voor een goede nacht.

• 29 Oktober 2009 - 22:24

Mechteld:

He vrolijkerd,

Hoe is het nu met de ster allures van papa? Zit dat ook wel goed? Het is weer geweldig om te lezen dat het goed gaat.
    Daarvan krijgen wij een glimlach op ons gezicht, net als jullie van de brandweermannen.
    En wat een mijlpaal met 150 kralen. Zeer indrukwekkend!!

Nou Joke, geziet van je dochter, haal de schade maar weer in.
    Anke had vandaag ook wat in te halen. Aandacht van papa. Daar zal ze binnenkort vast wel meer over vertellen, want daarbij hebben ze ook aan jou gedacht. Het komt uit Urk en Ferry en ik vinden het ronduit smerig. Rara wat is dat?????

Fijne nacht, groetjes Mechteld

• 29 Oktober 2009 - 23:37

Opa Ijsje:

MMMMMMMmmmmmm Mechteld , wanneer is dat haha

• 29 Oktober 2009 - 23:47

Opa Ijsje:

Ja Janske ik heb nu even gekeken naar de site bezoekers en vandaag waren dat er 2916. ik vermeld het niet elke dag maar alleen al het een record is en dat mag je nu wel weer zeggen.
    Zoveel belangstelling voor jou fijn toch.
    Ook voor jou Papa en Mama is dat fijn , want zij besloten vanaf begin af aan dat ze deze site zouden maken.
    Ferry en Joke , jullie zien je hebt er goed aan gedaan om dit op zo op te zetten.

houdoe allemaal

• 30 Oktober 2009 - 05:42

DORRY:

HOI BEROEMDE BEKSJES WAT FIJN DAT JOKE WEER VAN DE PARTIJ IS, EN ALLES NAAR OMSTANDIGHEDEN BEST GOED GAAT, EN DAN DAT LOPEN VAN ONS FOTOMODEL EN ZELF HAAR MEDICIJN INNEMEM EN DRINKEN SUPER, EN OOK LOOPT ZE WEER GEWELDIG, DE DAG BEGINT WEER HEEL BLIJ,
    JANSKE 150 KRALEN IS ZO VEEL ONVERSTELBAAR HUMMEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 Oktober 2009 - 08:40

Grote Nicht:

Was het leuk bij de brandweerauto.Het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelleuk bij opa en oma. We hebben taart gegeten en 's avonds worst en aardappelen en boontjes of bloemkool. Ik mocht blijven logeren.
    Heb je nog gestickerd?
    Ik heb bij opa en oma nog geschilderd.
    Gisteren zijn we met Tellina in het karretje geweest. Dat was kei leuk, maar daar weet jij alles van.
    Nu is Bart bij opa en oma logeren en Rens heeft gisteren bij Imke gelogeerd.

Groetjes sietske

• 30 Oktober 2009 - 10:13

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Ik zei je toch dat je beroemd zou zijn - in heel Gelderland - én natuurlijk in Heeze!!! Ik hoop dat je dit weekend daar weer bent gezellig met zijn vijven. Fijn dat Joke ook wat is opgeknapt.
    Wat een leuke foto!!

groetjes uit Hilversum

• 30 Oktober 2009 - 15:27

Frank En Heidi :

Heey hallo stoer super Janske

Wat een stoer verhaal en dan een brandweer die helemaal in een hoogwerker voor jou raam komt.
    Wast ben je weer een bofkont.

Enne.....over die ketting als je in dit tempo doorgaat dan kom je straks nog aan de 1000 kraaltjes. Hoe lang zou ie dan zijn ??
    Ik denk dat de brandweer dan weer moet komen met de hoogwerker om hem omhoog te kunnen houden.

Fijn voor je Joke dat je er weer bent.
    Ben je er nu alleen met je lieve dochter of is Ferry toch maar gebleven ??

Nou in ieder geval weer veel succes met de volgende behandelingen.

Groetjes uit Leende ;-)

• 30 Oktober 2009 - 20:45

Fam Van Gaal :

Hey Lieve Super Janske

Wat fijn zeg dat mama nu ook weer bij je is.
    En al 150 kraaltjes, is wel erg veel.

Voor dadelijk slaap lekker en hopelijk ben je weer snel hier in Heeze.

X Renske Gijs en Nicole