2e Apotheek in Heeze geopend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 2e Apotheek in Heeze geopend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

2e Apotheek in Heeze geopend

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Augustus 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Bij deze even een update vanaf afgelopen vrijdag, want er is weer veel gebeurd.
Afgelopen vrijdag mocht ik dan eindelijk naar mijn zussen. Mijn bloedwaarden waren goed. Hb 6,6 Trombocyten 434 en Leukocyten 3,3 Granulocyten 2,02. Dit zijn geen slechte scores voor een Leukemie patient waarvan afgelopen maandag de 1e chemokuur is beeindigd. Ook de CRP waarde (wat de ontstekingswaarde in het bloed aangeeft ivm de hersenvliesontsteking) was 5. Dat leek dus ook onder controle en verder had ik ook geen koorts meer gehad. Zoals gemeld gaat het lopen nog niet, maar ze hebben mij verteld dat dat ook goed komt en maandag heb ik in het ziekenhuis ook een afspraak met de fysiotherapeut. Ik ga er dus van uit dat dat wel weer goed komt en tot die tijd vraag ik gewoon aan papa en mama of ze mij willen tillen naar waar ik naar toe wil. Best wel luxe dus, maar ik heb toch liever mijn eigen bewegingsvrijheid. Ik was dan ook ontzettend blij om naar huis te gaan, want ik heb mijn zussen ontzettend gemist. Thuis aangekomen wilde Lieke dan ook langs mij en Meike zitten en zo hebben we gezellig onze frietjes opgegeten. Daarna ben ik goed gaan slapen en mama heeft ook niet op mijn kamer hoeven te slapen, dus die mocht ook weer in haar eigen bed slapen.
Op zaterdag hebben we direct onze traditie opgepakt en dat is 's morgens bij opa IJsje en oma Tumtum koffie gaan drinken. Dit was weer heel gezellig. We zijn daar achter in het weitje bij de speeltoestellen gaan zitten en hebben weer lekker bijgebuurt. Ik moest wel op de tijd letten, want vanaf zaterdag krijg ik rond de middag bezoek van de thuishulp. Deze komt dan een infuus met antibiotica aan mijn slangetje op mijn buik aansluiten. Lieke heeft daar super bij geholpen. Desbetreffende zuster moet altijd een multidisciplinaire rapportage schrijven en daar schreef ze letterlijk in: "Lieke (grote zus) helpt prima mee. Janske laat het allemaal rustig over zich heen komen." Een groot compliment dus voor ons als zussen zijnde. Ook Meike had natuurlijk super geholpen, want deze lag boven te slapen.
Ik weet niet of jullie het al gehoord hebben, maar doordat de thuiszorg nu ook hulp aan huis komt bieden is er een tweede apotheek in Heeze geopend. Inmiddels is er 1 volle keukenkast ingenomen met medicijnen, spuiten, naalden en toebehoren voor mij. Ook hangen er overal aftekenlijsten en in de koelkast ligt er op 1 plank de antibiotica. Wel goed zo natuurlijk, want ik ben van alle gemakken voorzien en hoef de deur niet meer uit. Vanaf maandag komt er ook nog cytostatica bij die ik thuis moet gaan slikken. Voordeel is wel dat ik de Prednison aan het afbouwen ben, dus de plaats die daar vrij komt kan de cytostatica liggen. Een kwestie van goed plannen dus.
's Avonds vertrouwde papa en mama het niet helemaal hoe ik overal op had gereageerd. Om half negen hadden ze mijn temperatuur opgenomen en deze was 38,1. Te hoog dus. Na 1,5 uur was mijn temperatuur weer net iets onder de 38 graden en ik voelde mij op zich prima. Tijdens de nacht bij het verschonen van de luiers bleef mijn temperatuur constant rond de 38 graden. Vanmorgen dus maar weer gebeld met Nijmegen. De oncoloog belde terug en vertelde direct dat we weer verwacht werden op de Eerste Hulp in Eindhoven. Ook de kinderarts kon niet direct afwijkingen bij mij ontdekken. Opnieuw moest ik een plasje doen en werd er bloed afgenomen. Uit de urine kwam niets, maar uit het bloed bleek dat de CRP-waarde (de ontstekingswaarde) flink gestegen was naar 22. Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar ja, ik krijg het voor elkaar. Het grote probleem was dus dat ze geen focus hebben en verder niets konden doen. De antibiotica die ik krijg dekt een heel breed scala aan bacterien, het kan dus zijn dat ik ergens een virusinfectie erbij heb gekregen. Hiervoor is bloed op "kweek" gezet. Dit duurt enkele dagen voordat de uitslag hiervan bekend is. Tja, dan kun je opgenomen worden en duf op zo'n kamer gaan liggen, waar verder niets gebeurd, of je kunt naar huis, naar je zussen en lekker stickeren en schommelen. Naar huis dus maar en ik was weer net op tijd thuis voor de thuiszorg. Papa en mama moeten wel weer heel allert zijn op hoe ik mij voel, maar dat doen ze dan ook goed. Inmiddels is mijn temperatuur net onder de 38 graden en morgenvroeg moet ik om half negen in Nijmegen zijn. Hier zullen ze nog verder kijken hoe het met mij gaat en natuurlijk met name voor de start van mijn volgende en dus 2e chemokuur. Het zal een lange dag worden. Morgen zal er begonnen worden met CPM, maar daarover later meer......

Groetjes Janske

  • 16 Augustus 2009 - 20:47

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Dag Janske .
    Weer geen weekend rustig thuis en weer zijn je papa en mama zeer attent.
    Janske ,, helaas zal dit nog meer gebeuren hebben wij begrepen van de deskundige (P&M)
    En nu maar weer hopen dat die vervelende ontsteking , of wat het zijn mag , je geen parten gaat spelen in je vervolg chemo enz ..
    Wij wensen jou morgen weer veel succes met de behandelingen en we duimen voor je lieve schat..
    Ook Ferry en Joke , morgen weer een lange dag, hou de moed erin .
    Lieke en Meike ,, morgen veel plezier met de meiden van Wijnen, enne ...rond 10uur is er koffie-thee ijsje en tumtum voor jullie
    Daaaaaaaaaag.

  • 16 Augustus 2009 - 21:05

    Ome Renier:

    Hey Janske,

    Ja idd je papa en mama zijn zeer alert en dan heb je ook nog eens 2 kanjers van zussen!

    Veel sterkte morgen.
    Liefs Ome Renier

  • 16 Augustus 2009 - 21:07

    Asmara:

    Lieve Janske

    Weer een spannend weekend achter de rug. Toch weer even naar het ziekenhuis geweest. Ik hoop dat het lopen weer langzaam terug komt, maar met de fysiotherapeut komt dat vast wel goed. Voor morgen wens ik jullie veel succes en voor vanacht slaap lekker.

    Kusjes asmara.

  • 16 Augustus 2009 - 21:11

    Mechteld:

    Hoi Thuisblijvers,

    We borduren nog even voort op de camping. Vandaag gingen we met Lieke naar de strabrechtse heide dag.

    Schminken was voor Lieke wel het toppunt van de dag. Helaas moest het gezicht ´s avonds in bad gewassen worden, maar doordat mama Lieke goed had voorbereid hoefde Mechteld geen discussie aan te gaan. We genoten van het theater, de bruggetjes, het ponyrijden, de picknick, het knutselen en de roverstocht. Tenslotte nog een ijsje en dan naar huis. Eten bij papa en mama en daarna weer naar Wijnen voor de logeerpartij. Eerst even ravotten in de tuin, vissen voeren, wipwappen en dan in bad. Meike met Amber en Lieke met Anke. Dolle pret dus. Meike moest in bed wel even huilen en troosten haalde niet veel uit. Dan maar even laten uitrazen en al snel werd het rustig. Lieke, Anke en Amber mochten nog even chips eten, want dat hadden Meike en Lieke meegebracht. Nog even tijd rekken en dan naar bed. Lieke vond het kusje op haar neus maar raar en wilde ook een gewone kus. Nog even kletsen en dan is het stil. Ben benieuwd wie morgen als eerste wakker is en hoelaat. Dat laat ik jullie dan wel weten. Morgen weer een drukke dag, thee drinken bij opa en oma, spelen met water en tussendoor een dutje voor het kleine grut. Maar dat zal allemaal niet zo vermoeiend zijn als de dasg die jullie tegemoet gaan.

    Dus............

    Heeeeeeeeeeeel veel succes, sterkte, toy toy toy, zet em op (gave jurk trouwens) en `laat ze er een poepje ruiken`.
    Heel veel liefs van ons allen.

  • 17 Augustus 2009 - 08:06

    Elles:

    Hai Janske,
    Wat knap dat Lieke de zuster zo goed helpt. Zou ze later net als mama in het ziekenhuis gaan werken?
    Fijn om te lezen dat je lekker thuis bent, veel beter inderdaad dan in het ziekenhuis. Hopelijk kun je de komende periode meer tijd thuis bij je fam. door brengen dan in het ziekenhuis. Maar voor de week alvast heel veel sterkte gewenst, ga vooral door met al die strijdlust die je in je hebt. Je bent en toppertje hoor! (en je paps, mams en zussen zeer zeker ook)
    Liefs Elles

  • 17 Augustus 2009 - 08:27

    Fam Peperkamp:

    Hey Lieve Janske.

    Deze week heel veel succes. En laat maar zien dat jij echt girl power hebt!!!
    We denken met je mee. En ik lees in het bericht van Elles dat Lieke misschien later ook wel in het ziekenhuis kan gaan werken. Misschien kun jij dan de apotheek in de Heipoldersstraat gaan beginnen!!! Jullie mooie hans en grietje huis(Volgens Jens) Is daar prima geschikt voor!! Dikke kus van ons.

    Mochten papa en mama hulp nodig hebben dan mag opa altijd bellen.

    suc6666666666

    Veel liefs van Chris, Nency Jens en Daisy

  • 17 Augustus 2009 - 09:25

    Lieve Janske:

    Brent en Sven hadden super gespeeld gisteren op dat mooie speeltoestel van jullie..
    Voor we Heeze uit waren sliep het beide al.......

    Ze kijken er al erg naar uit dat Meike en Lieke bij ons mogen komen spelen.

    Hopelijk zet de vehoging die je had niet door......

    Heel veel sterkte deze week.....

    Joke, Ferrie hopelijk houden jullie moed als is dat niet altijd makkelijk.........

    Enne zoals we jullie al zeiden gisterenmiddag...

    Mochten jullie hulp nodig hebben dan kun je ons gewoon bellen en dan komt het goed......

    Groetjes Brent,Sven en Fenne Patrick & Ester

  • 17 Augustus 2009 - 12:16

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve janske,

    Wat fijn dat iedereen meehelpt om jou,papa, mama en Lieke op weg te helpen. Het valt beslist niet altijd mee daar in die Heipolderstraat. Jullie zijn allemnaal ontzettend sterk, petje af hoor.
    Iedereen probeert je op te vrolijken en gelukkig laat jij je de diverse verwennerijen goed aanleunen en geniet je ervan.

    Vandaag is weer een heftige dag in Nijmegen en je bent dan ook geen moment uit mijn gedachten. Lieve schat ik hoop er maar weer het beste van.

    Dikke kus en knuffel. Ook voor papa en mama.

    Liefs,
    oma Hanny en opa Frans

  • 17 Augustus 2009 - 18:56

    Ter Info: Opname:

    Vandaag ma:17aug voor de 2e keer naar Nijmegen.

    Gezien Janske een temparatuur had van 38 graden is de behandeling zoals die gepland was niet door gegaan en kon ze weer mee naar huis en zou men woensdag met de behandeling beginnen.
    Echter zo rond de klok van 18.00 was de temperatuur opgelopen naar 38.7 en dat betekende op nieuw naar het Radboud nu voor opname voor nader onderzoek.
    verdere info volgt.

    Janske zet hem op he
    Ferry en Joke hou jullie haaks

    Opa en Oma Beks

  • 17 Augustus 2009 - 19:31

    Tamara V Mierlo:

    Hoi Janske
    Jammer dat je nu in het ziekenhuis bent. Ik zie dat je tussendoor erg leuke dingen doet met Lieke en Meike. Jullie zullen elkaar wel weer erg missen nu.
    Hoi Joke en Ferry,
    Wat reageren jullie alert als het gaat om de zorg voor jullie kleine meid! Super! Meestal volgen er dan natuurlijk toch weer vervelende dingen als onderzoekjes enzo. Maar jullie slaan je er goed doorheen. Bewondering hiervoor. Zet ´m op samen! Ik denk aan jullie! Tamara

  • 17 Augustus 2009 - 20:17

    Fam. Duisters:

    hoi lieve allemaal....

    janske, we hoorden van Barry die ons vanavond belde dat je helaas weer opgenomen bent in nijmegen......
    Maar hopelijk vinden ze nu wel de boosdoener, die jou steeds die koorts geeft.......

    Zodat ze alsnog snel kunnen beginnen met de behandeling...
    Janske, toy toy toy..

    Ferrie en Joke voor jullie heel veel sterkte en en hopelijk houden jullie een beetje moed...............

    Groetjes van ons allemaal....

  • 17 Augustus 2009 - 21:14

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Janske

    We waren voor dat we gingen slapen nog even je verhalen aan het lezen.
    Want we wilde van de week even met je papa en mama bellen om te vragen hoe het met je ging,
    Maar nu lezen we dat je weer in het Ziekenhuis ligt. Wij hopen dat ze snel weten waarom je toch steeds weer ziek wordt.
    Veel beterschap en dat je maar weer snel naar Heeze mag komen.

    Ferry en Joke als we iets voor jullie kunnen doen mogen jullie gewoon bellen.

    Groetjes en een hele dikke knuffel Renske Gijs en Nicole

  • 17 Augustus 2009 - 22:47

    Fam Den Boer:

    We zijn even op vakantie geweest dus ik moest flik wat terug lezen om het te kunnen volgen. Het zijn wel erg heftige tijden die je allemaal mee moet maken maar petje af voor jou Janske dat je het zo goed doet. Je hebt natuurlijk wel een geweldig team achter je staan (papa, mama, zussen, familie, vrienden) maar het moet toch allemaal door jou gedaan worden en helaas komen er toch ook wel wat hobbels op de weg. Zoals ik lees ben je weer in het ziekenhuis maar laat je niet klein maken want je bent ook al bijna drie jaar en dan wordt je al een echte grote meid. Succes voor jullie allemaal.

    Groetjes Nathalie, John, Elke en Job

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 2266286

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: