Camping "het Blij Bekske" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Camping "het Blij Bekske" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Camping "het Blij Bekske"

Door: Mechteld

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Augustus 2009 | Nederland, Heeze

Hoi lieve allemaal,

Even een samenvatting van onze vakantieweek.

5 aug. arriveerden we bij Camping `het Blij Bekske` alias `de luie sok` (volgens Anke). De gemeubileerde caravan stond al op zijn plek en behoefde alleen nog een voortent. Met de hulp van Anke, Joke en Mechteld kon Ferry dit klusje wel klaren.
De camping bleek er een van zeer goede kwaliteit. Er was een subtropisch zwemparadijs, kinderboerderij, zonneweide, speeltuin, 3 terassen waarvan 1 overdekt, diverse speelatributen voor kinderen van allerlei leeftijden, een kampvuur, toiletgebouw naast het restaurant, het restaurant had een open keuken wat helemaal hip is, bioscoop, knutselruimte, wellnessruimte met groot bad, internetcafe (helaas met storing), boomgaard met hangmat(ten), wasserette. Dus eigenlijk teveel om op te noemen. Iedereen die dit leest zal zijn/haar oren niet geloven. Wat de kosten betreft; viel reuze mee. De kinderen doken al snel in het zwembad, het weer werkte ook echt mee, bofkonten die we zijn. De bediening was uitermate goed, om de haverklap was er ranja, ijsthee, cola en bier. Nou, dan hoor je ons niet klagen. Ook chips en ijs midden op de dag was geen uitzondering en echte verwennerij. Wederom, door ons werd niet geklaagd. Tegen de avond ging de bbq aan deden we ons tegoed aan alle lekkerijen, vis voor de liefhebbers en ook gezonde vitamientjes. De anderen diners bestonden uit pizza´s, pannekoeken, friet, macaroni, nog meer friet, nog meer bbq enz. enz. Zoals dat hoort op vakantie hebben we geen aardappel gezien. De campingbeheerder zorgde verder ook prima voor het onderhoud van de camping, de zonneweide werd regelamtig gekortwiekt en het snoeiwerk werd ook bijgehouden. Verder was de hygiene prima in orde, zoals je ook ziet in hotels, op diverse plekken hangen de schoonmaakaftekenlijstjes, zodat je ziet dat het gebeurd is.
Tussentijds mochten we promoveren van campinggasten naar campingbeheerders. Dat was me even een overgang, maar we hebben het er goed vanaf gebracht. De kinderen hebben niet geklaagd. Zo werd het een `werkvakantie`, maar ook daar krijg je energie van. De dag begon meestal met de wekdienst. Dat werd afgewisseld door Lieke, Amber of de haan van de buren of een paar deuren verderop. Dan op het gemak ontbijten in het restaurant, krantje erbij, sapje, melk, karnemelk, thee, fristi, volop keuze dus. Brood, suikerbrood, broodjes, krentenbollen, volop diversiteit in de weekmenu´s. Wat beleg betreft ook volop keuze, maar de keuze viel vooral op het zoete beleg. Voor Lieke was de K3 hagelslag wel een goede aanwinst. Meike ging voor het suikerbrood, Amber wilde vooral niet de korstjes (was dat vorig jaar ook niet zo?) En Anke ging voor de muisjes en pasta.
Dan tijd voor het animatieteam voor activiteiten binnen of buiten. Anke bleek een echte waterrat, Lieke een knutselbeest, want voor Janske moest er elke dag wat gemaakt worden. Meike is een echte zandhapper en Amber was de sportieve fietser. Zo verliepen ook de middagen. Meike en Amber genoten dan nog van een dutje. Barry deed intussen de inkopen en Mechteld zorgde voor de wasserette en de schoonmaak. (gelukkig waren er ook vakantiekrachten Karin en Claudia) Maar ook voor de inkoop was er een vakantiehulp (Frans)
Vanwege de kermis werd het animatieteam uitgebreid door Hanny en Frans.
Natuurlijk werd er op verschillende momenten ook vanalles vastgelegd op beeld. Dat moet nog in orde gebracht worden, maar over een poosje zullen de foto´s bij de camping te bekijken zijn.
De vakantie einigde zeer feestelijk, allereerst met de 9e verjaardag van Anke en de dag erop met de thuiskomst van Janske. Gelukkig heeft ze weer veel gelachen, want dat hadden we wel gemist de dagen ervoor.

Kortom, een supervakantie met een supereinde.

Ferry, Joke, Lieke, Janske, Meike en familie: bedankt voor de gastvrijheid!!

Heel veel lieve groetjes Familie Wijnen

• 15 Augustus 2009 - 13:51

Janske Beks:

Tja, wij weten niet wie wie moet bedanken. Vandaar nog eens van onze zijde. Familie Wijnen BEDANKT!!!!!
    En Anke, papa zegt dat hij volgende keer van jou wint met tennissen.

• 15 Augustus 2009 - 21:49

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,
    Dat was wel even boffen met zulke campinggasten! Dat die mensen ook nog zoveel meehelpen, niet te geloven toch? Dat vergroot de feestvreugde wel natuurlijk!

Even onder ons:
    Als Mechteld het bij Sfeer nu beu is, dan kan ze nog altijd een reclamebureau beginnen. Ik denk dat ze daar behoorlijk kan scoren. Dus Barry, zuinig op die Mechteld hoor! Voor dat je het weet zit ze bij de concurent.

Wel ongelooflijk fijn dat alle kinderen zo hebben kunnen genieten van alle buitenactiviteiten. Ik hoop dat er nog veel mooi weer aankomt, dan kan de camping wederom volop van pas komen.

Toen Janske vanmiddag naar de hangmat wilde vertelde ze mij: "Mijn benen zijn kapot en doen het niet meer". Ze zei dat heel rustig en accepteerde het volledig. Joke droeg haar naar de hangmat en Janske genoot volop. Wel even slikken dat zo'n kleine meid dit al allemaal mee moet maken.
    Lieverd, ik hoop, op een spoedige en goede genezing. Je bent ongelooflijk sterk en je verdient het allerbeste.

Liefs en een dikke knuffel.

Oma Hanny en opa Frans

• 15 Augustus 2009 - 22:02

Fam Prinsen :

hey hallo allemaal,
    wat een leuk verhaal over de camping het blije bekske. het werd wel vernoemd maar wij willen nog wel even toevoegen dat de keuken van het restaurant zeer goed was en dan met name de pizzeria. willen we best nog een keer van komen genieten.
    heel veel groetjes van ons allemaal

• 15 Augustus 2009 - 23:24

Ome Renier:

Wat een mooi vakantieverhaal! Volgens mij gaat dit een jaarlijks ritueel worden?

Janske, echt goed dat je ondanks alles gewoon blijft lachen en wat is er nu mooier voor ons om jouw een glimlach op je gezicht te bezorgen.

Groetjes,
    Renier

• 16 Augustus 2009 - 09:39

Dorry:

Hoi super familie .
    Wij zijn weer thuis, ik heb alles weer gelezen over het wel en wee van jullie. Wat fijn om te lezen over de fijne camping, en de moed van Janske geweldig hummel ,erg knap.Nu ga ik weer geginnen, met fikken in DEN BOSCH VOOR JULLIE dE VETTE GROETEN Dorry en Cor