Vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Lieke, Janske en Meike

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Juli 2013 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Daar zijn we weer eens. We hebben al een hele poos niets van ons laten horen, maar gelukkig weten jullie het. Geen nieuws is goed nieuws. Nu hoeven jullie niet te verschieten, want ook dit nieuws is goed nieuws. We willen jullie gewoon weer even bij praten.
Zoals bekend, was het in het voorjaar nog heel spannend in huize Beks. Weer veel ziekenhuis bezoeken en veel spanning van het wachten op de uitslagen. Gelukkig kwam het verlossende nieuws op tijd, want april moest de maand van Lieke worden. Ze was jarig en had dus een aantal feestjes. Kinderfeestje, grote mensenfeest en natuurlijk ook nog op school. Dat was echter niet het enige, want Lieke heeft in april ook nog haar communie gedaan. Papa en mama zaten niet alleen in spanning vanwege Janske, maar ze waren ook heel erg bang dat deze speciale dag voor Lieke heel anders zou gaan lopen. En dat was natuurlijk niet de bedoeling. Nu was het net andersom. Door het goede nieuws over Janske hebben we dubbel van Lieke's communie kunnen genieten.
Langzaam maar zeker begint het er op te lijken dat we de geschiedenis steeds wat verder kunnen loslaten. Na het goede nieuws van Janske hebben we dan ook direct een vakantie geboekt. Het was april en dan moet je ruim 3 maanden vooruit plannen. Dat is natuurlijk een hele grote stap. Er zijn tijden geweest dat je niet eens over volgend uur nadenkt. Daar denk je dan wel eens aan terug en dan is het gekke dat je dat niet meer kunt voorstellen. Wij leven ook niet meer in de wereld van kinderkanker, maar we hebben er wel in geleefd en staan er nog steeds dicht bij. Toch is het niet meer voor te stellen hoe het echt was. We hebben films, foto's, deze blog, de kaarten, knuffels, het CD/boekje, Chemo Kasper, de Kanjerketting en noem het maar op. Allemaal herinneringen, meestal zelfs mooie herinneringen. Maar hoe zwaar het is om er echt in te zitten, dat kun je gelukkig van je af zetten. Wel vinden we het dan ook zo knap van jullie allemaal dat jullie ons zo gesteund hebben. Het leven buiten de wereld van de kinderkanker is zo mooi en het is zo makkelijk om je ogen te sluiten voor de mindere kanten van het leven. En toch, toch bleven jullie ons steunen, aanmoedigen, helpen, oprapen en noem het maar op. Daar hebben wij diep respect voor.
Inmiddels vinden ook wij weer allemaal onze eigen weg. Zoals het hoort. 's Morgens lekkere chaos in huis, omdat iedereen op tijd op zijn werk of op school moet zijn. De meeste mensen klagen daarover, wij genieten daar van. 's Avonds bij het avondeten vertellen wat je hebt meegemaakt, want dat weet je niet van elkaar. Heerlijke verhalen krijg je dan en iedereen even enthousiast om zijn of haar verhaal te delen. Het is allemaal wel anders als voorheen, maar slechter? Nee.
Inmiddels is Janske weer terug geweest voor een controle en de oncoloog is heel tevreden en wij ook. Wat wil een mens nog meer? Het enigste puntje is dat Janske niet goed luistert, of zou ze echt niet goed horen? Ook dat weten we binnenkort, want deze week moet ze weer naar Nijmegen, naar de orendokter.
En zo gaat het leven door en passeer je vele mijlpalen als kind en gezin zijnde. Papa en mama waren in mei 10 jaar getrouwd. De vakantie is begonnen en Lieke heeft het goed gedaan op school. Een heel mooi rapport en ze gaat dan ook over naar groep 5. Zo snel gaat dat. Dan is ze alweer aan de tweede helft van haar basisschooltijd begonnen. Ook Meike heeft het heel goed naar haar zin op school en doet het ook kei goed. Ze gaat naar groep 2. Het laatste jaar dat er nog iemand van ons in de kleuterklas zit. Want jullie begrijpen het al, Janske gaat naar groep 3. Ze maakte zich al een hele poos ongerust, want ze was nu toe aan groep 3. Gelukkig gaf de juf al vroeg het verlossende woord, ze mocht naar groep 3. Ze heeft er veel zin in. En ook dan komt het besef. Een simpele uitspraak: "Zo, dat hebben we ook weer overleefd." Voor Janske is dat letterlijk en figuurlijk, ze heeft de kleuterschool overleefd. Voor velen is dat vanzelfsprekend, voor ons een heel groot wonder. Op 6 juli was het alweer 4 jaar geleden dat we te horen kregen dat Janske leukemie had. Er is veel gebeurd, veel veranderd en er moesten andere keuzes gemaakt worden. We weten nu waarom we het gedaan hebben, want op 1 juli was Janske al 2 jaar klaar met de behandeling. Nog 1 jaar en dan hebben we een 'Survivor' in huis. We hebben er steeds meer vertrouwen in dat dit ook echt gaat lukken.
En nu dus al anderhalve week vakantie. In 2008 was het voor het laatst dat we met zijn alle echt vakantie hadden. Meike was toen 0 en opa Jan was net overleden. Dus of je dat een echte vakantie kunt noemen? Maar goed, voor het eerst in 5 jaar gaan we dus voor een echte vakantie. Dat je de dagelijkse beslommeringen langs je neer kunt leggen en dat je kunt gaan doen wat je leuk vindt. Dat je zelf kunt bepalen waar je naar toe gaat, wanneer, hoe lang. Het voelt goed en we genieten volop van de kleine dingen en natuurlijk van elkaar.
Rest ons nog om jullie allemaal een hele fijne vakantie toe te wensen.

Groetjes,

Lieke, Janske en Meike
Natuurlijk ook van papa en mama

• 10 Juli 2013 - 10:08

Leanne:

Wat een leuk bericht om te lezen!
    Geniet van jullie vakantie en tot een volgende keer :)

Groetjes Leanne

• 10 Juli 2013 - 10:09

Marleen:

Lieve allemaal,

Wat een mooi bericht! We wensen jullie een heerlijke en geweldige vakantie toe. Geniet ervan met z'n vijfjes!

Liefs uit Utrecht

• 10 Juli 2013 - 10:22

Helmut Van Der Vorst:

Beste allemaal,

Fijn dat het goed gaat met jullie, met jullie gezin en de mensen die zo dicht bij jullie staan. Geniet van jullie welverdiende vakantie! Dat voor jullie de zon voor altijd mag blijven schijnen...

Groeten van Helmut

• 10 Juli 2013 - 11:46

GIEN KUITEN:

Lieve Allemaal.

Zo fijn om al die goede berichten van jullie te lezen,ik vond het fijn om al de jaren de berichten te mogen lezen .Ben daarom dubbel blij dat het nu zo goed gaat.Geniet van elkaar en de vakantie ...Een hele warme knuffel uit Geldrop..Gien en John.XXXX

• 10 Juli 2013 - 11:52

Ben Faas:

...........Blij dat jullie weer geland zijn ,wij wensen jullie een hele goede/fijne vakantie en bedankt voor de update , groeten Riet/ben , ook voorde tummetjes !

• 10 Juli 2013 - 14:58

Asmara:

Lieve allemaal.

Het is fijn om te horen dat alles goed gaat. Geniet van de vakantie die jullie zo verdiend hebben.

Veel liefs van ons.

• 10 Juli 2013 - 16:15

Monique:

hoi fijne gezinnetje,

heel fijn om te lezen dat t super goed met jullie allemaal gaat
    en
    natuurlijk JULLIE een hele fijne vakantie.

groetjes René en Monique

• 10 Juli 2013 - 18:33

Ger En Tonny:

Hallo allemaal.
    Fijn dat het allemaal goed met jullie gaat.
    Maar dat hadden we natuurlijk allang gezien.
    Een hele mooie,gezellige en warme vakantie toegewenst.
    Groetjes Tonny.

• 10 Juli 2013 - 22:08

Vera & Co.:

Lieve familie Beks,

Wij hebben diep respect voor jullie en voor de manier waarop jullie nu weer de mensen om jullie heen een pluim geven. Jammer dat jullie zo lang hebben moeten wachten op een " echte " familie vakantie maar hopelijk maakt deze vakantie al jullie dromen waar. Het begin is zo te lezen al fantastisch en de verwachtingen voor komend schooljaar zelfs in de overtreffende trap daarvan :) rest ons te zeggen: geniet, geniet, geniet! Fijne vakantie!!

• 11 Juli 2013 - 06:35

Willeke:

Hallo Lieve Luitjes,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Heerlijk en nu vakantie en Genieten!!
    Fijne vakantie met veel zon!!
    Jullie zijn allemaal toppers
    Groetjes Willeke

• 11 Juli 2013 - 18:56

Jolanda Van Rooij :

Prachtig geschreven en die vakantie is jullie ontzettend gegund!!
    Groetjes jolanda

• 11 Juli 2013 - 23:58

Adri En Hetty:

Hallo allemaal,

Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat, wij wensen jullie een hele fijne en zonnige vakantie toe!
    Ook voor ons is dit na 5 jaar weer een "goeie" vakantie! Veel plezier!
    Groetjes Adri en Hetty

• 12 Juli 2013 - 15:50

DORRY:

HOI FAM BEKS EN ONDERDANEN.
    VAKANTIE EEN GEWOON WOORD .
    MAAR VOOR JULLIE EEN BIJZONDERGEBEUREN WAS IS VOOR DE MEESTE EEN BEETJE BIJZONDER
    WANT IEDEREVAKANTIE LEER JE NIEUWE MENSEN EN DINGEN KENNEN HET ZIET ER ANDERS UIT ALS THUIS .
    JE KUNT EEN SPEURTOCHT DOEN MET HINDERNISSEN .
    MAAR VOOR JULLIE WAS HET EEN PAAR JAAR EEN DOODENGE TOCHT .
    WAAR OP IEDERE METER EEN MOEILIJK OPSTAKEL MOEST WORDEN OVERWONNEN.
    DUS EEN ECHTE GRIEZELTOCHT
    EN DE AFLOOP WAS NIET TE ZIEN .
    WAT ENG IS MOET GOED AFLOPEN.
    IS WEL GEBEURD .
    MAAR VRAAG NIET HOE?
    NU KUN JE EEN GEWONE TOCHT HOUDEN MET OM DE METER LEUKE OPDRACHTEN ER IS WEL SPANNING MAAR FIJNE SPANNING .
    EN BIJ JULLIE GRIEZELTOCHT HAD IEDEREEN SCHRIK EN ZWETEN PEENTJES.
    DUS IK ZOU ZEGGEN DOE OP VAKANTIE EEN SPEURTOCH WAARVAN JE ZEKER BENT DAT JE HEM OP EEN GEZELLIGE MANIER KAN BEREIKEN EEN DIKKE VETTE EN GENIET DORRY

• 14 Juli 2013 - 00:52

Annie:

Een mooie, zonnige en vooral relaxte vakantie gewenst samen.

• 21 Juli 2013 - 09:53

Lambert En Tineke:

Wij wensen jullie allemaal een onbezorgde, zonnige vakantie in Oostenrijk!! Wij genieten van deze goede berichten!!

lieve groetjes uit Hilversum