De spanning stijgt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De spanning stijgt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De spanning stijgt

Door: Familie Beks

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Maart 2013 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

We hebben de afgelopen maanden regelmatig gedacht, we moeten weer iets van ons laten horen op de site. Maar wat moet je schrijven? Dat het zo goed met ons gaat? Dat we het normale leventje weer hebben opgepakt en dat het ons heel goed bevalt? Nee, laten we er zelf maar eens van genieten, dat het zo goed gaat en dan vertellen we straks ineens dat het zo goed met ons gaat.
Maar helaas, nu moeten we toch echt iets anders vertellen, want het bovenstaand is waar of was waar. Nadat Janske afgelopen maand al twee keer eerder ziek was geweest, was het zondag weer raak. Ze maakte Meike op zondagochtend wakker omdat ze zo'n pijn in haar benen had, dat ze niet kon opstaan. Even later heeft Janske toch een stukje gelopen, maar had ze last van hoofdpijn en was ze duizelig. Daarnaast had ze koorts en was ze alles behalve fit. Omdat papa en mama er toch niet gerust op waren hebben ze een mailtje gestuurd naar de oncoloog in Nijmegen. Het gevolg was een gezinsuitstapje naar de SEH in Eindhoven. Daar is flink wat bloed afgenomen en is Janske onderzocht. Gelukkig bleek het bloed goed te zijn en ook de onderzoeken waren niet slecht. Het kan natuurlijk ook gewoon een griepje zijn, maar helaas heeft ze een paar a-specifieke symptomen. Toch enigzins gerustgesteld zijn we naar huis gegaan.
Opknappen deed Janske niet echt of echt niet en dat betekende dat mama en Janske woensdagochtend in Nijmegen zich mochten melden bij onze eigen oncoloog. De oncoloog werd niet echt vrolijk van wat ze zag bij Janske, maar het kan nog steeds een griepje zijn. Ook zij heeft Janske helemaal nagekeken en weer is het nodige bloed afgenomen. Ook is al besproken wat de vervolgstappen zouden zijn, mocht Janske niet opknappen.
Jullie begrijpen het al, Janske is niet opgeknapt. In het verleden is al eens op deze site verteld dat als kinderen slapen ze niet lijden, nou dan heeft Janske vandaag niet veel geleden. Eten heeft ze de hele week al niet veel gedaan, dus energie heeft ze niet veel. Gelukkig drinkt ze nog wel goed. Liggen, slapen, hangen en ze is nergens voor te motiveren. Ze heeft de hele week al op vele plaatsen pijn gehad, met name bij haar gewrichten en haar hoofdpijn blijft aan en dat op een plek waar je het niet verwacht. Daarnaast is ze nog regelmatig duizelig.
Vandaag kregen we een telefoontje uit Nijmegen. Aan het bloed was geen echte afwijjking waar te nemen, maar inmiddels weten we dat dat niet alles wil zeggen. Natuurlijk wel veel, want als dat niet goed was.......
De conclusie tot nu toe is dat het nog steeds bij griep kan passen, maar het is allemaal erg veel...
Er wordt nu verder gezocht en maandag krijgt ze een MRI-scan van haar hoofd en donderdag krijgt ze een beenmergpunctie. Zoals de oncoloog uit Eindhoven vertelde: "We doen geen onderzoek om iets te vinden, maar om dingen uit te sluiten". Daar houden wij ons maar aan vast.
Toch willen we jullie vragen om weer een kaarsje voor de dag te halen en deze voor Janske aan te steken. Tijdens de ziekteperiode van Janske heeft dat goed geholpen en nu hopen we dat dit ook helpt, zodat we volgende week vol trots tegen jullie kunnen vertellen dat dit toch gewoon een vervelende griep is geweest.

Groetjes van familie Beks

• 22 Maart 2013 - 18:06

Bram En Ingrid:

We zullen voor Janske en jullie het hele weekend n kaarsje aansteken. We denken aan jullie, wensen jullie veel kracht en hopen met jullie dat het inderdaad n héél vervelende griep is. Dikke kus

• 22 Maart 2013 - 18:06

Gitte:

we gaan allemaal heel hard duimen en hopen idd op een griep. Ik wens jullie iig heel veel sterkte en stuur jullie wat kracht toe want wachten is slopend..
    heel veel groetjes en even een dikke knuffel
    Gitte van den Eertwegh @Rob_hero

• 22 Maart 2013 - 18:16

Martha Sevilla:

lieve familie natuurlijk blijven we kaarsjes aansteken voor Janske, in de hoop dat alles goed kom.
    blijf positief, als is soms moeilijk want hoop doet leven. Veel succes en sterkte komende tijd. Liefs en kusjes
    van Fam. van der Sommen -Sevilla.

• 22 Maart 2013 - 18:33

DORRY:

HOI JANSKE EN OUDERS ZUSJES EN FAM.
    IK KREEG EEN KNOOP IN MIJN MAAG NONDE JU WAT ZULLEN JULLIE GESCHROKKEN ZIJN?
    NATUURLIJK GA IK FIKKEN AL WAT DEN HEER GEVEN KAN.
    NU IK KAN JULLIE NIET MEER WENSEN DAN STERKTE EN NOG EENS STERKTE .
    HOPELIJK IS HET EEN GRIEP?
    WE GAAN UIT VAN EEN VEILIG SCENARIOIN DEZE B FILM?
    JOKE FERRIE EN FAM IK VOLG JULLIE WEER DE HELE TIJD STERKTE DORRY

• 22 Maart 2013 - 18:46

Jos Wilbers:

Hoi Buurtjes,

Toch weer schrikken, pfff. Het lijkt wel of iedereen de griep heeft in nederland. Ik hoop dat Janske ook de griep heeft.
    Maar vergeet niet, het is wel SUPERJanske !

Heel veel sterkte en we hopen op een goede afloop !

Groetjes van Jos, Desiree en Naomi.

• 22 Maart 2013 - 18:46

Fam.Bergmans Ospel.:

Hallo Janske en familie
    Het kaarsje gaat nu weer branden voor jou ! Hopenlijk dat het inderdaad een griepje is en alles goed zal komen.
    Veel beterschap en sterkte voor jou en je ouders en zusjes.
    Groetjes uit Ospel van ; Tante Liny en Ome Harrie.

• 22 Maart 2013 - 18:50

Marianne :

Alle kaarsjes die ik kan vinden, brand ik voor jullie!!! Heel veel sterkte vanuit Hilversum, ik denk aan jullie!

• 22 Maart 2013 - 18:50

Fam. Prinsen:

Het kaarsje brandt hier ook al sinds zondag, maar als meer mensen het doen zal het zeker werken. Janske heel veel beterschap en Joke en Ferry heel veel sterkte met 'wachten'.

• 22 Maart 2013 - 18:51

Theo En Petra Vlassak:

wij blijven de kaarsjes stoken . veel sterkte.

• 22 Maart 2013 - 18:57

Angela, Diane En Kids:

Lieve samen,

Sjonge jonge wat moeten we hier nou op zeggen. We zijn stil, maar nog niet lam geslagen. Er is nog hoop. En zoals de arts zegt we gaan dingen uit sluiten en "gewoon" heel blij zijn dat ze een of ander griep virus vinden!

Lieve samen hou hoop dat het allemaal met een sisser af gaat lopen. Hier brand inmiddels een kaarsje en dat zal blijven branden tot de uitslagen binnen zijn!

Dikke kus vanuit Tilburg
    Angela, Diane, Jelle, Mees & Annelot

• 22 Maart 2013 - 19:12

Jeanet En Willy:

Lieve Familie Beks

We schrikken van dit nieuws gelukkig dat het testen van het bloed goed was.
    Er heerst al een paar weken een heel vervelende griep waardoor er heel veel klachten zijn over pijn in je spieren en botten.
    Laten we hopen dat het idd de griep is bij Janske.
    We doen ook mee met een kaarsje aan te steken en duimen voor jullie allen dat het goed afloopt.
    Janske ga ervoor meid heel veel beterschap van ons.
    Ferry enJoke wachten duurt altijd te lang maar je moet maar zo denken geen nieuws is goed nieuws.
    Hoop dat het goed komt voor jullie allen.
    We wensen jullie allen veel sterkte toe

• 22 Maart 2013 - 19:20

Janny Vrienten:

hallo Fam ilie en Janske,

Wij zullen ook een kaarsje aansteken en duimen dat het allemaal positief zal zijn, heel heel veel sterkte,
    Groetjes Fam.Vrienten

• 22 Maart 2013 - 19:34

Asmara:

Lieve Allemaal

Natuurlijk steken wij een kaarsje aan. We hopen dat de uitslagen positief zullen zijn. Heel veel sterkte. Beterschap Janske.

Asmara

• 22 Maart 2013 - 19:58

Dian:

Hallo allemaal

hier branden de kaarsjes bij ons pap en mam zodat die mee kunnen waken over Janske
    (en natuurlijk over jullie allemaal

Dian Peter en alle kinderen

• 22 Maart 2013 - 20:14

Faas-hagen:

de kaars brand al , wij duimen voor jullie............................grrrroet Riet/ben.

• 22 Maart 2013 - 20:38

Fam. Kessels Ospel:

De kaarsen branden al op de verjaardag van Paul's (overleden) vader, maar nu ook voor jou Janske en familie. Heel veel sterkte allemaal enne kop op, hopelijk is het "alleen maar" een vervelend griepje. Toi, toi, toi, Dikke knus, Paul, Tanja, Manou en Jorn Kessels Ospel

• 22 Maart 2013 - 21:33

Marleen:

Lieve joke, Ferry, janske, lieke en meike,

Ik zal alle kaarsjes die ik in huis heb voor jullie branden. En hopen dat al die warmte bij jullie terecht komt, en zorgt voor hele goede uitslagen. Ik leef met jullie mee, sterkte.

Liefs van ons uit Utrecht

• 22 Maart 2013 - 22:05

Judith & Ron, Wout, Sien:

Ook hier brandt een kaarsje voor Janske en ook een voor jullie, Joke en Ferry!
    Zet 'm op!

• 22 Maart 2013 - 22:53

Ome Nol Tante Door:

hallo ferry -joke en kinders
    nou dat is wel weer even schrikken
    nu hopen we maar dat het een griep is
    en natuurlijk gaan we de kaarsjes voor janske en jullie laten brande
    heel veel sterkte en beterschap met janske
    gr ome nol en tante door

• 23 Maart 2013 - 00:11

H & H & I:

Dikke, dikke, dikke knuffels voor jullie allemaal !!
    Wachten is erg vervelend en natuurlijk voor jullie de nodige stress en spanning.
    En dan de vervelende onderzoeken die Janske weer moet ondergaan, maar dat is zoals door de arts gezegd om zaken uit te sluiten.

We hebben het wel over SUPER Janske en ze heeft ons al vaker verbaasd doen staan. We gaan er van uit dat ze over een dikke week weer vrolijk rondhuppelt, opgeknapt van een vervelende griep/virus

Van ons heeeeeeeeeeeeeel veel warmte vanuit ons hart

Groeten ome Hans, tante Hariètte en Imke xxx

• 23 Maart 2013 - 08:45

Ger En Tonny:

Hallo allemaal.
    Ik had al een klein vermoedendat er bij jullie wat aan de hand was.
    Want de laatste dagen zag ik opa Beks al vroeg uitrijden.
    Wat fijn dat er zulke lieve mensen zijn voor jullie te ondersteunen,
    in weer een moeilijke tijd van afwachten.
    Heel veel sterkte toegewenst en hopen op een goede afloop.
    Tonny.

• 23 Maart 2013 - 11:14

Dave:

Onbegrijpelijk. Met carnaval stond ze nog zo geweldig te springen en te dansen, en ook daarna zag ik jullie geregeld samen lopen. Elke keer stond daar een vrolijk meisje, dat was zo fijn om te zien en dan nu... ff een kink in de kabel. Ik hoop dat het idd een ( hardnekkig ) griepje is en dat ze hopelijk toch vlug weer opknapt dat alle ellende en spanningen weer voorbij is. Heel veel sterkte de komende dagen en mijn kaarsje brand voor jullie.

• 23 Maart 2013 - 16:35

Peperkamp:

Heel veel sterkte in deze spannende tijd.Janske ,heel veel beterschap.
    Wij denken aan jullie.

• 23 Maart 2013 - 17:31

Opa Ijsje Oma Tum Tum:

Als dit rotweer maar is voorbij is en de lente echt doorbreekt, hopelijk schijnt dan ook in jullie huisje weer het zonnetje.
    Janske beterschap

• 23 Maart 2013 - 19:31

(juf) Tineke:

Denk aan jullie.
    Beterschap Janske en een dikke knuf speciaal voor Lieke. Hoop dat je er maandag weer bent meid!

• 23 Maart 2013 - 20:15

Lieke:

Lieve Janske en de rest van de familie,

Hier branden drie kaarsjes voor Janske. Hopelijk geeft dat haar extra kracht.
    Veel sterkte gewenst de komende tijd en ik duim hard mee voor een goede uitslag van de onderzoeken.

Liefs,
    Lieke

• 24 Maart 2013 - 09:03

Vera & Co.:

Inmiddels is het zondag en is de wachttijd weer iets korter. Geduld zullen jullie in de afgelopen jaren wel gekweekt hebben maar wennen doet dat natuurlijk nooit. Wij wensen jullie nog veel geduld voor vandaag en helpen jullie hopen op goeie uitslagen morgen. Het is immers wel SUPER Janske natuurlijk! Toi toi toi, veel beterschap!

• 24 Maart 2013 - 09:39

Lambert En Tineke:

Lieve allemaal!!

Wat laat Janske ons en iedereen weer schrikken! Het zal vandaag heel spannend
    zijn op de Heipolders. Wij duimen voor jullie en wensen jullie veel sterkte!! Hopelijk
    hoeven jullie morgen niet te lang te wachten op een gunstige uitslag!!

veel liefs uit Hilversum

IK ZAL OOK NOG EEN KLODDER ENERGIE DE HEIPOLDER IN SMIJTEN STERKTE DORRY

• 25 Maart 2013 - 05:21

Willeke:

Hallo Familie,
    Heel veel sterkte vandaag. Dit is wel schrikken zeg.
    Veel sterkte en beterschap.

• 25 Maart 2013 - 09:39

Annie:

Hallo familie Beks;
    Ik wens jullie heel veel sterkte en beterschap en hoop dat het hele mooie paasdagen zullen worden voor jullie.

• 26 Maart 2013 - 09:52

HOI FAM BEKS
    IK HOOP DAT DE M.R.I. SCAN GOED WAS
    NUDON DERDAG NOG DE BEENMERGPUNCTIE EN DAN IS HET WACHTEN OP DE UITSLAG
    IS ZE NU WAT BETER ALS EEN PAAR DAAGJES GELEDEN?
    EN HOE GAAT HET MET JULLIE JOKE EN FERRIE LIEKE EN MEIKE?
    NATUURLIJK LOPEN JULLIE STIJF VAN DE SPANNING ROND?
    HET IS OOK NIET NIKS OM WEER DE GANG NAAR NIJM,EGEN EN EINDHOVEN TE MOETEN MAKEN?
    EN DAN DIE ONZEKERHEID
    MAAR LATEN WE HOPEN OP EEN GRIEP
    V OOR DONDERDAG KEI VEEL STERKTE EN NATUURLIJK OOK VOOR DE AN DERE DAGEN UREN MIN. EN SEC. MAAR ER BRANDEN ZOVEEL KAARSJES DAT HET WEL GELUK DUS GOEDE UITSLAG MOET BRENGEN
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 26 Maart 2013 - 13:07

Fam. P. Duisters:

Joke,ferry,lieke, meike en Janske

Oe das weer ven schrikken..... maar zullen zeker aan julle denken.

Sterkte...

Gr. Patrick,Ester en de kids...