Racen tegen kanker - Reisverslag uit Assen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Racen tegen kanker - Reisverslag uit Assen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Racen tegen kanker

Door: Lieke, Janske en Meike

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Juli 2012 | Nederland, Assen

Dag lieve mensen,

Soms mag je als gezin ergens heen omdat je in het gezin te maken hebt of te maken hebt gehad met kanker. Dan gebeuren er soms dingen die je anders niet vlug doet. Wij weten niet hoe ze het doen, maar door gezinnen die te maken hebben met kinderkanker een geweldige dag aan te bieden halen ze een heel veel geld op om gezinnen ook op andere manieren te ondersteunen. Wat een ontzettend mooi concept. Mensen die racen betalen dus geld om ons een leuke dag te laten beleven.
Afgelopen woensdag was het dan zover. We mochten naar het TT-circuit in Assen en zouden daar de hele dag vermaakt worden. We wisten absoluut niet wat ons te wachten stond, maar dit hadden we nooit verwacht. We mochten helemaal doorrijden tot we in het circuit stonden en vanaf dat moment was de paddock voor ons en onze lotgenoten. We voelden ons echt VIP’s.
Na een geweldige ontvangst met drinken en een koek en alvast wat rond te hebben gekeken, kon het echte werk beginnen. Er waren allemaal snelle auto’s en daar mochten wij bij instappen. We werden goed vastgezet, want er werd niet zacht gereden. Vol gas over het circuit, het was echt super gaaf. Papa en mama dachten dat wij het na 1 keer wel spannend genoeg zouden vinden en niet nog een keer zouden durven, maar dat klopte niet. Gelukkig mochten we nog een aantal keer en zo hebben we dus telkens in een andere auto gezeten. Dichte en open racewagens die allemaal heel hard gingen, maar ook politieauto’s waarvan je de sirene zelf aan mocht zetten.
Na het nodige gerace was het tijd om even op de paddock te gaan kijken wat er nog meer te doen was. Daar konden we een kijkje nemen bij de politie en ook bij soldaten. We mochten zelfs de geweren van de soldaten vast houden. Ook stonden er motoren waar we even op mochten zitten en nog veel meer.
Het was tijd om de inwendige mens weer te versterken en dit gebeurde onder het genot van optredens. Ook mochten we nog ballonnen met onze wens de lucht inlaten. Heel mooi om te zien. 600 Ballonnen die ineens de lucht ingingen met allemaal speciale wensen eraan.
Na de pauze was het tijd voor de ultieme kick. We mochten achter op de motor over het circuit. Papa en mama vonden het heeeeeeeeeeeeeeeel erg spannend dat wij achter op de motor gingen, maar wij vonden het stoer. Compleet in motorpak, handschoenen en helm. Wat een motorchicks waren we. We werden met een band vastgezet aan de coureur en zo gingen we over het circuit. We zullen maar niet zeggen hoe hard we hebben gereden, maar achteraf vertelden we wel tegen papa en mama dat we best schuin gingen in de bochten. En we hadden de grootste lol.
Zo, dat was een mooie dag, zullen jullie denken. Maar nee hoor, het was nog niet alles. We werden met een auto naar de bossen gebracht en daar mochten we mee met een echte Dakar-truck. Jullie weten wel, zo’n grote vrachtwagen die twee weken lang door de woestijn heen rijdt. Nu reed hij met ons over een parcours waar we flink heen en weer gingen, maar het was wederom heel leuk. Kunnen jullie je het voorstellen. Lieke en Meike stappen in bij Jos Smink, een erkend Dakar coureur. Jos vraagt of ze hard willen en Lieke en Meike zeggen ja. Jos begint te lachen en zegt dat ze straks wel anders piepen. Maar nee hoor, bij de laatste bocht gaf hij nog extra gas en kwam er flink wat rook uit de uitlaten, maar de meiden hebben alleen maar zitten giebelen. Jos vond het prachtig.
Moe maar voldaan gingen we weer huiswaarts, maar niet voordat we nog vol gestopt werden met allemaal kadootjes en foto’s. Al met al een dag waarbij we weer ervaringen hebben opgedaan om nooit te vergeten.

Groetjes Lieke, Janske en Meike

• 20 Juli 2012 - 21:26

Janske Beks:

Helaas lukt het niet om de foto's toe te voegen, dus deze houden jullie tegoed.

• 21 Juli 2012 - 05:07

Jolanda:

Wat zullen jullie genoten hebben

• 21 Juli 2012 - 07:25

HOI KE 3 EN FAM.
    NONDE KNOL WAT EEN LEUKE DAG.
    JULLIE HEBBEN VEEL MEEGEMAAKT MAAR MAKEN OOK KEI LEUKE DINGEN MEE.
    HULDE VOOR ALLE MENSEN DIE DIT MOGENLIJK MAKEN GEWELDIG .
    AAN JULLIE SNOETJES IS TE ZIEN DAT JULLIE ERG GENIETEN.
    WEER EEN OPSTEKER WAAR JE OP KUNT TEREN.
    ER ZULLEN NOG BEST VEEL KINDEREN BIJGEWEEST ZIJN DIE NOG NIET KANKERVRIJ ZIJN.
    MAAR DAT MEISJE MET DIE MOOIE DONKERE HAREN EN ONDEUGENDE OGEN WEL.
    EN DIE HUMMEL KENNEN WIJ ALLEMAALSUPER JANSKE HEET ZE,ZE HEEFT EEN SLIMME GROTE ZUS LIEKE EN NOG EEN LIEF KLEINER ZUSJE MEIKE.BOFKONTEN OM ZO IETS MEE TE MAKEN .
    NU KUN JE OOK ZIEN DAT DE WERELD NOG NIET ZO SLECHT IS.
    HEEL VEEL MENSEN ZETTEN ZICH IN VOOR EEN ANDER HULDE AAN DIE GOEIERIKKEN.
    NU NOG VAKANTIE HOUDEN REGEN OF ZONNESCHIJN MAAKT NIET UITGEWOON GENIETEN ALLEMAAL.

• 21 Juli 2012 - 10:26

Marleen:

Wat onwijs gaaf! Super leuke foto's
    Stoer hoor dat jullie dat zomaar durven.

Geniet van de rest van jullie vakantie!

Groetjes uit Utrecht

• 21 Juli 2012 - 13:41

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Wow, wat gaaf.
    Die foto's, prachtig.
    Ik ben wel benieuwt hoe hard jullie gereden hebben, als jullie helemaal schuin in de bocht hingen op de motor.
    En dan ook nog zo'n gevaarlijk geweer in je handen en een pistool.
    Stoer hoor.
    Aan jullie gezichten is te zien dat jullie genoten hebben.
    Weer een prachtige dag om in jullie herinneringen op te slaan.
    fijne vakantie verder.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 Juli 2012 - 14:42

Oma Hanny En Frans:

Lieve Bekskes,

Wat een gave dag voor jullie. Wat zullen jullie ervan genoten hebben. Wat een enorm stoere meiden zijn jullie zeg.
    En weten jullie...............er was hier iemand een beetje jaloers..............
    Ja, opa Frans zou dit ook wel erg gaaf gevonden te hebben. Maar ja, die was natuurlijk hiervoor niet uitgenodigd. Tja, je kunt op je oude dag nu eenmaal niet alles hebben, toch?

Genieten jullie maar fijn van alles wat op jullie pad komt. Dat is welverdiend!

Veel plezier allemaal!

• 21 Juli 2012 - 21:54

Fam. Prinsen:

Hoi Lieke Janske en Meike ,

Wat een super gave dag hebben jullie gehad zeg, maar volgens mij papa en mama ook.
    En wat zien jullie er stoer uit in die motorpakken.
    Fijne vakantie nog.
    Die van ons zit er weer op, we zijn weer veilig thuis.

Groetjes vanuit Valkenswaard

• 02 Augustus 2012 - 19:20

HOI ALLEMAAL.
    JULLIE ZULLEN NOG HEEL WAT LEUKE DINGEN HEBBEN GEDAAN.
    EN GEEN GEMOR OP HET WEER,WAS BEST GOED.
    JANSKE GAAT ALLES NOG GOED MEISJE?
    EN LIEKE BEN JIJ OOK NOG DRUK BEZIG ?
    EN MEIKE LUKKEN DE DANSJES JOU OOK AL?
    IK GELOOF DAT JULLIE NOG EEN DIKKE WEEK VAKANTIE HEBBEN ?
    EN DAN ALLEMAAL WEER AAN DE STUDIE.
    JOKE EN FERRIE GAAT HET OP DIT MOMENT REDELIJK MET JULLIE?
    EN IK LEES NOOIT MEER OVER JANTJE HET PAARD VAN OPA?
    EN OOK NIET OVER BLUBJE ENFLUPJE DE VISSEN?
    EN OOK NIET OVER PRIJZEN VAN DE HAK PAARDEN.
    NU MENSEN DIT WAS EVEN EEN ZOOL MAILTJE ZOMAAR ZONDER WAARDEN .
    NU IK WENS IEDEREEN NOG EEN VETTE WEEK EM HUMMEL DAN MAG JIJ FIJN NOG EEN JAARETJE EEN KNAP KLEUTERMEISJE ZIJN DAT IS FIJNVOOR JOU
    DAG MOOIE KUDDE3 MENSEN DE VETTE GROETEN .
    EN VOOR K 3EEN KEI DIKKE VETTE HOUDOE DORRY

• 12 Augustus 2012 - 22:42

DORREY:

HOI IEDEREEN
    DE VAKANTIE ZIT EROP.
    IK WIL ALLE KINDE3REN EEN KEI VET SCHOOLJAARS WENSEN .
    EN DE OUDERS STIKKEN WEER VAN DE ENERGIE.
    DUS GEEF HEM VAN JETJE.
    JANSKE JIJ HOE3FT GELUKKIG NIET TE WENNEN WANT JIJ WEET HOE HET GAAT OP SCHOOL.
    LIEKE JIJ GAAT EEN GROEP HOGER MAAR JOU LUKT DAT WEL LIEFERD.
    EN MEIKE GAAT OOK NAAR DE BASISSCHOOL WAT EEN RUSTIG LEVEN KRIJGEN JULLIE FERRIE EN JOKE .
    MAAR IK DENK DAT HET RRG VREEMD IS DE DRIE MEISJES OP SCHOOL.
    MIJN KLEINZOON GAAT OOK NAAR GROEP EEN EN MIJN KLEINDOCHTER NAAR GROEP DRIE WENNEN HOOR
    HET WEER IS GEWOON GEWELDIG GEWEEST DE LAATSTE WEKEN DUS VIT GENOEG OPGEDAAN.
    IEDEREEN DE VVETTE GROETEN KE 3 EEN DIKKE VETTE Dorry

• 18 Augustus 2012 - 18:12

HOI KE 3 EN FAM EN LEESGENOTEN
    IK DENK DAT ALLES WEL IN ORDE IS MET JULLIE?
    WANT ANDERS HADDEN JULLIE WEL IETS OP DE SITE GEZET.
    WAT EEN WEERTJE HEBBEN WIJ
    WIJ ZIJN GEWOON BOFKONTEN.
    JULLIE ZULLEN WEL VEEL ZWEMMEN?
    HUMMEL IS HET NIET KEI GAAF OP SCHOOL.
    EN LIEKE EN MEIKE VINDEN JULLIE DAT OOK?
    EN JOKE EN FERRIE HEBBEN JULLIE IETS MEER RUST IN JULLIE LIJF GEKREGEN?
    DE BBQ MAKEN OVERUREN MET DIT WEER DE SLAAI KOMKOMMERS TOMAATJES HET FRUIT IS NIET AAN TE HALEN.
    EN DE SLAGERS ZINGEN HARDOP .
    ONZE LIEFEHEERTJE GEEF MOOI WEERTJE GEEF EEN MOOIE DAG DAT DE BBQ WEER KNETTEREN MAG .
    MORGEN ALLEMAAL EEN FIJNE DAG .

• 22 September 2012 - 16:52

DORRY:

HOI GRIETJES EN FAM BEKS.
    JULLIE ZIJN NOG STEEDS AAN HET RACEN.
    Maar kom nu maar van die voertiugen af.
    Het is al bijna herfstvakantie en ik weet niet hoe het met jullie gaat?
    Ik ben op bedevaart naar Lourdes geweest met Ank een unieke ervaring.
    En Cor en Ben hebben gelijk met ons bedevaart Compostela gedaan .
    Ook al zo bijzonder.
    Nu de vetyte groeten Dorry

• 04 Oktober 2012 - 15:42

HOI ALLEMAAL.
    IS DE BRANDSTOF NOG NIET OP ?
    JULLIERACEN NOG STEEDS?

• 13 Oktober 2012 - 23:42

Joli Claes:

ha ke3

ik ga ervan uit dat geen nieuws nog steeds goed nieuws is.
    als dat zo is vind ik het niet erg dat we al een eeuwigheid niets over jullie lezen.
    houden zo

dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxx