Dansen in de regen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dansen in de regen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dansen in de regen

Door: Lieke, Janske en Meike

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Juli 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Inmiddels hebben we al twee weken zomervakantie, al vergeet je al vlug dat het ZOMERvakantie is met dit weer. Maar dat maakt voor ons niet zoveel uit hoor. Zoals wij als geen ander weten moet je er zelf iets van maken, ook al heb je (veel) tegenslag. Een mooie uitspraak hiervoor is: "Dansen in de regen" en dat is dan ook wat wij de afgelopen twee weken gedaan hebben. In dit geval letterlijk en figuurlijk.
Het begon natuurlijk allemaal al op de vrijdag waarop we vakantie kregen. Lieke haalde haar C-diploma en dus begonnen we direct met een feestje.
Vorige week woensdag hadden we een gezinsuitje. Het was best een speciaal uitje, want maar weinig gezinnen maken dit soort uitstapjes. We gingen een dagje naar Nijmegen en jullie begrijpen het al, Janske moest weer naar het ziekenhuis. De controle van een jaar na behandeling stond op het programma en dus moest Janske lichamelijk onderzocht worden, moest ze bloed afgeven en kreeg ze een LP. (Jullie weten toch nog wel wat dat is?)
Natuurlijk is dat allemaal wel heel erg spannend, maar ook hier moet je maar weer het beste van maken en dus gingen we met het hele gezin. Voor Lieke en Meike leek het wel een excursie, want Janske vertelde precies waar we moesten zijn en wat er ging gebeuren. Het wachten is dan ook een stuk plezieriger, want de tijd vliegt voorbij. Meike en Lieke hebben nu ook een keer gezien hoe Janske is als ze "zat" is van de Dormicum. De zusjes zijn overal bijgeweest, alleen op het moment van de LP zijn ze even met papa een spelletje gaan spelen op de dagbehandeling. Daar kwam Janske later ook, want ze moest nog even uitslapen. Nog even tijd voor Lieke en Meike om het ziekenhuis verder te ontdekken. Daarna nog even met zijn drieen in bed om uitleg te krijgen over de TV/computer.
De oncoloog was heel erg tevreden en ook het bloed zag er heel goed uit. De uitslag van de LP zouden we een week later krijgen. Tijd om naar huis te gaan, maar niet meteen. We zijn gestopt bij "ons" restaurant aan het water. Jullie weten wel, waar Janske, papa en mama zo'n goede herrinneringen aan hebben. Het was zo fijn om daar nu ook met het complete gezin te zitten. Lekker naar de bootjes kijken, tikkertje op het grote grasveld en vooral veel lachen. Gewoon, omdat het KAN.
We zullen niet alles vertellen, want we hebben het heel druk gehad deze weken. Veel gespeeld, afgesproken met vriendinnetjes, kinderfeestje gehad, kraamvisites gedaan, gaan logeren, werken aan de wagen van de Brabantse Dag bij de Haisjo, de diertjes bij opa IJsje en oma Tumtum verzorgt en nog veel meer, maar dat is teveel om op te noemen.
Afgelopen woensdag kregen we een telefoontje van de oncoloog en ook het hersenvocht is schoon. Ook vertelde ze dat Janske zich pas over drie maanden weer hoeft te melden in het ziekenhuis. Dan is ze al 6, dus pas na haar verjaardag. Reden genoeg om deze vakantie toch als zonnig te bestempelen.
Op donderdag zijn we met het hele gezin naar de fysio geweest van Janske. Dat had Janske een keer met Loek afgeproken. Dat leek ze wel leuk en dat was het ook. Eerst een hindernisbaan en daarna een balspelletje en tikkertje. Het was dolle pret.
Een paar maanden geleden hadden we al afgesproken met de stapvriendjes om te gaan BBQ-en. Datum vastgelegd, want dat kan toch bijna niet fout met het weer. Toch wel. Maakt niet uit. We maken er gewoon een gourmet van. We hebben heerlijk gegeten en heel fijn gespeeld. Natuurlijk ook buiten en dan maakt het niet uit als er een druppeltje regen valt. Sterker nog, wij waren zo slim om ook nog eens de sproeier aan te zetten, zodat we kletsnat werden. Dat is nog een letterlijk dansen in de regen. En hoe het weer de komende vier weken ook mag zijn, we gaan gewoon door met de gezelligheid, want ook dansen in de zon vinden wij niet erg.

Groetjes,

Ke3

• 15 Juli 2012 - 19:52

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Wat een geweldig goed nieuws !! Dat zijn zeker vele zonnestralen en doet ons de regen vergeten.
    Geniet van de vakantie. De planning is nog steeds dat we een paar dagen met jullie mee kunnen genieten in Friesland.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariette en Imke xxx

• 15 Juli 2012 - 20:05

Ger En Tonny:

Fijn om een goed bericht te horen.
    Fijne vacantie toegewenst.
    Tonny.

• 15 Juli 2012 - 20:22

Fam. Van Epscheuten:

Heerlijk om op ons vakantie-adres zo'n mooie berichten te lezen. We wensen jullie heel veel zomerse gezelligheid toe met dito weer. Dat de meiden maar elke factor 30 nodig hebben en er lekker kan worden gevaren.

Groeten uit het Zillertal

De van epscheutjes

• 15 Juli 2012 - 20:50

Janny:

Hallo Ke3 en papa en mama,

Wij fijn te horen dat jullie goed nieuws hebben gekregen en lekker kunnen genieten van de vakantie, of het weer nu slecht of goed is daar kunnen we gelukkig niet veel aan veranderen, postitief blijven is het motto en blijven genieten, maar dat is jullie helemaal toevertrouwd, daar kunnen wij nog niets van leren.
    Geniet van de vakantie,

Groetjes van de Fam.Vrienten

• 16 Juli 2012 - 11:43

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie.

Wat een goed nieuws allemaal uit Nijmegen.
    En pas over 3 maanden terug komen, heerlijk.
    Alle reden om door te blijven dansen.
    Een hele fijne vakantie verder, thuis en in Friesland.
    Heel veel plezier en geniet ervan met z'n allen.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 16 Juli 2012 - 12:31

Willeke:

Hallo Allemaal,

Dat is super nieuws!!!
    En nu genieten van de vakantie, kei veel plezier toegewenst.
    Weer of geen weer veel plezier.

Groetjes Willeke

• 16 Juli 2012 - 14:57

Leanne:

Lieke, wat een leuke foto's van het zwemmen.
    En Janske, wat fijn om te horen dat alles weer goed is in het ziekenhuis!
    Ook zie ik dat jullie al weer aan het oefenen zijn voor de showgroep.. Wat goed.
    Meike, ben je er al klaar voor om voor de eerste keer mee te gaan dansen?
    Allemaal een hele fijne vakantie en tot snel!
    Wie weet komen we nog wel een keer aangefietst ;)

• 16 Juli 2012 - 18:13

DORRY:

ALLEMAAL OOK AL IS HET WAT NAT .
    JE KUNT OOK TIKKERTJE OF EEN SPEL DOEN IN DE REGEN.
    EN ALS JE OP VAKANTIE BENT DENK DAN
    IK BEPAAL ZELF VANDAAG WAT IK DOE GEEN BAAS IN DE BUURT DAT IS GOUD WAARD.
    DE TEKST KAN IK NIET CO0NTROLEREN HIJ DE TEKST DUS KRIJG IK NIET NAAR BENEDEN.
    IK HOOP WEINIG FOUTEN EN ANDERS VETTE PECH
    DE GROETEN EEN DIKKE VETTE DORRY

• 16 Juli 2012 - 19:27

Oma Hanny En Frans:

Wat een supernieuws allemaal!

Fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!

• 17 Juli 2012 - 07:59

DORRY:

HOI KE 3 EN FAM.
    INDERDAAD WAS ER EEN HEEL STUK TEKST VERDWENEN.
    IK SCHREEF BLOED GOED HERSENVOCHT GOED EIGENLIJK ALLES .
    HUMMEL JIJ WORDT STEEDS MEER HET GRIETJE VAN VOOR DE KANKER NONDE KNOL WAT GEWELDIG ALLEMAAL.
    EN NU PAS TERUG OVER 3MAANDEN ?
    DAN BEN JIJ AL EEN HANDJE VOL PLUS NOG EEN VINGER.
    DE FOTO,S ZIJN WEER GAAF .
    JANSKE WAT VEEL HAREN HEB JIJ AL.
    LIEKE WAT HEB JIJ EEN BELANGRIJK DOCUMENT IN JOU HANDEN MOOIE FOTO KNAP HOOR MEISJE.
    EN MEIKE KAN NOG STEEDS GOED ETEN EN HEEFT NOG STEEDS HELE APARTE OGEN MOOI STEL FERRIE EN JOKE.
    JULLIE MOGEN ER OOK ZIJN HOOR.
    REGEN HAGEL OF ZONNESCHIJN OM VAKANTIE TE HEBBEN
    IS GEWOON FIJN
    KE3 IK WEET NOG EEN LEUK SPELLETJE VOOR ALS HET NAT WEER IS.
    MIJN DOCHTER DEED VROEGER VEEL PROEVERTJE ZO NOEMDE ZIE DAT.
    ZE DEED IN HEEL VEEL BAKJES BORDJES MEDICIJN POTJES DIE PLASTICE KLEINE BEKERTJES
    VAN ALLES WAT ZE KON VINDEN PINDAKAAS SAMBAL LEKKERE DINGEN EN EIGENLIJK ALLES.
    EEN KIND KRIJGT EEN BLINDDOEK OM DAT IS DE PROEVER EEN ANDER KIND DOET MET EEN KLEIN LEPELTJE EEN BEETJE IN DE MOND VAN DE GEBLINDOEKTE.WEL EEN GLAASJE WATER OF RANJA KLAARZETTEN EN ZE NOOIT IETS GEVEN WAT GEVAARLIJK IS CONTROLE VAN EEN OPVOEDER MOET WEL EVEN HOOR HOU HET IN DE GATEN.
    WIE DE MEESTE GOED HEEFT MAG HET KIND ZIJN DAT DE ANDERE LAAT PROEVEN. EN DE BESTE RADER IS DE WINNAAR
    JE KUNT DIT OOK DOEN DOOR DINGEN TE LATEN VOELEN OOK HEEL LEUK EN NATUURLIJK MET ZELF GEMAAKTE PRIJSJES .OIOK LEUK VOOR GROTE MENSEN DORRY
    DAAR BEGIN JE MEE IEDER KIND KAN IETS MAKEN
    DOLLE PRET DAT WEET IK NOG WEL

• 08 September 2012 - 01:01

Juf Marijke:

Hallo familie,
    Ikwas erg benieuwd naar hoe het nu met jullie gaat.Wat fijn om te
    Lezen dat het laatste bezoek in nijmegen zo positief is en dat het jullie goed gaat. Geniet van elkaar en Janske,een heel fijn schooljaar! Lekker spelen en goed leren hoor.Groetjes aan je zusjes en je papa en mama