Nog 1 keer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nog 1 keer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nog 1 keer

Door: Joke en Ferry

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Mei 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

We hopen maar dat Janske het goed vindt dat we haar openingszin gebruiken. Komende vier weken willen wij regelmatig gebruik gaan maken van deze site om jullie op de hoogte te houden van Team Super Janske. Het team waarmee we op 7 juni de Alpe d'Huez mee opgaan tijdens Alpe d'HuZes. Iets waar wij echt naar toe leven en waarvan wij het zo geweldig vinden dit met zo'n grote groep mensen te kunnen delen. Er gaan in totaal 25 personen mee naar Frankrijk, waarvan 15 sporters.
Soms zijn er momenten dat je niet eens in de gaten hebt hoe ons leven eruit heeft gezien. Afgelopen maandag vroeg de juf van Janske of er niemand ziek was geweest deze vakantie. Nee hoor, niemand. Daarmee feliciteerde ze ons. Toen gingen wij erover nadenken, maar sinds dat wij kinderen op school hebben zitten (en Lieke zit nu al 3 jaar op school) was dit de eerste vakantie dat we niet naar de dokter of ziekenhuis zijn geweest.
Zo zaten wij vorige week in Friesland op de camping. De camping waar Ferry al 35 jaar komt. In de caravan ligt een schriftje, een soort dagboekje. Als er iemand in Friesland is geweest schrijft hij of zij een klein verslagje. Wij keken dat schriftje door en besefte toen pas dat wij zo lang niet daar zijn geweest. Vorig jaar zijn we een paar uurtjes op bezoek geweest bij Angela en Toine, maar dat was alles. Gewoon omdat dat niet kon. Gewoon omdat we dat niet durfden, want hoe kan je de hygiene waarborgen op een camping? En toch leek alles zo gewoon. We zijn alleen een paar jaar verder. Een paar jaar waarin we niet hebben geleefd, maar overleefd.
Inmiddels zijn we er heel zeker van. Als iemand in je gezin kanker heeft, dan is heel het gezin ziek. Verscheurd en zeker ongecontroleerd. Je probeert er het beste van te maken. Maar wat is het beste op dat moment? Je denkt dat als de behandeling erop zit alles wel weer goed zal komen. Dat je een week later weer kunt leven zoals je geleefd hebt. Nu stellen we ons de vraag of je nog wel kunt leven zoals je ooit geleefd hebt en eigenlijk weten we het antwoord wel. Het is anders, alles is anders. Je kijkt anders tegen dingen aan.
Dat is voor ons ook een belangrijke reden om mee te doen aan Alpe d'HuZes. De missie van Alpe d'HuZes is: Andere faciliteren en inspireren om Goed, Gelukkig en Gezonder te leven met kanker
Om ons heen mogen we constateren dat steeds meer mensen en kinderen kanker overleven. Natuurlijk er overlijden nog steeds veel te veel mensen aan deze verschrikkelijke rotziekte. Inmiddels doen wij (Ferry, Joke en Janske) ook mee aan een wetenschappelijk onderzoek in de hoop dat er weer vooruitgang geboekt kan worden in de behandeling van Leukemie.
Toch willen we nu even stilstaan bij de Survivors, de overlevers van kanker. Want wat je ook wint, je hebt altijd een stuk van je leven verloren. Alles staat onder druk en niet alleen bij degene die kanker heeft, maar ook bij de zusjes en de ouders. Familie, werk, vrienden, verenigingen, vrije tijd, hobby's en ga zo maar door. In dat verlengde kom je dan op zaken als vertrouwen, dromen, ambities. Het zijn allemaal zaken die stil staan. Die verdwijnen.
En dat is de reden dat wij nog 1 keer willen knallen. Nog 1 keer een belachelijk groot bedrag willen ophalen voor het goede doel. Voor Alpe d'HuZes, voor KWF. Voor alle mensen die met deze rotziekte te maken krijgen. In de hoop dat zij in de toekomst door kunnen blijven leven in de ruimste zin van het woord. Daar willen wij ons voor inzetten. Ferry probeert 6 keer de berg op te fietsen. Vorig jaar januari wist hij nog niet wat een racefiets was. Joke probeert 2 keer de berg op te lopen. De laatste keer dat Joke aan sport deed is heel lang geleden. Dit allemaal omdat we vinden dat we dit moeten doen, maar ook omdat we na Alpe d'HuZes weer met ons eigen leven verder willen. Onze eigen dromen en ambities waarmaken, onze eigen keuzes maken en weer vertrouwen krijgen in het leven.
Steun ons in onze ambitie om nog 1 keer te knallen voor het KWF, omdat we elke dag nog zo dankbaar zijn als we 's ochtends onze drie dochters zien.

Alvast bedankt!

Joke en Ferry

• 09 Mei 2012 - 18:49

Frank En Heidi :

Hallo Familie

Nog 1 keer dan.
    Nog 1 keer die berg op ( Joke 2x en Ferry 6x )
    Maar nog 1 keer en dan rust. Wel verdiende rust. Gewoon "normaal"doen.

Dus iedereen help hun knallen

Groetjes uit Leende

• 10 Mei 2012 - 16:50

DORRY:

HOI FAM BEKS.
    TOEN IK DIT BERICHT LAS KREEG IK EEN STEEN IN MIJN KEEL EN MAAG .
    DAT KWAM OMDAT JULLIE ZO GOED BESCHREVEN DAT JANSKE NIET ALLEEN DIE ROT ZIEKTE HAD MAAR HEEL JULLIE GEZIN EN FAM OOK.
    IEDERE KEER ALS IK ZO IETS LEES DAN ZIT IK WEER IN HET VERLEDEN TE ROEREN.NONDE JU
    JOKE EN FERRIE HET WORDT NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEET HETZELFDE ALS VOOR DIE ZIEKTE.WEL GOED ALLES HOOR JULLIE KRIJGEN GEWOON RIMPELS EN AFGEZAKT VLEES MAAR HOE GA JE ER MEE OM POSITIEF MENSEN
    MAAR HET IS OOK WAAR DAT JE OP EEN AQNDERE MANIER OOK GELUKKIG KUNT ZIJN EN DENK HIER AAN.... NU LEVEN WIJ DUS HET HEDEN TELT. HET VERLEDEN TELT NIET MEER MAAR BLIJFT TOCH BELANGRIJK.
    VOORAL DE AFLOOP.
    NU IS DEHUMMEL KANKERVRIJ
    DIE ANGST LAAT JE NIET LOS EEN BEGRIJPELIJK IETS.
    IEDER BERICHT CONTROLE VALT ALS EEN DEKEN OP JE DONDER.
    EN DAT JULLIE IETS TERUG DOEN VOOR DE ANDERE KINDEREN EN MENSEN IS GEWELDIG.
    EN DAT JULLIE BEAMEN GEEN DOKTERSBEZOEK IN DE VAKANTIE niet naar een ziekewnhuis of dokter zijn geweest dat is toch heel bijzonder.
    EN NU DENKEN WE ALLEEN NOG AAN EEN KNAPPE VENT MET ROZE ONDERBOX DIE DE LONGEN UIT ZIJN LIJF TRAPT EN EEN VROUW DIE DER MOOIE BEENTJES HARD LAAT LOPEN.
    JOKE FERRIE HEEL VEEL KRACHT VOLHARDING EN GELOOF.
    IK BEN EEN MAANDJE WEG DUS IK ZIE NIKS OP DE SITE .
    MAAR GEEF HEM VAN JETJE EEN DIKKE VETTE DORRY

• 10 Mei 2012 - 17:41

Judith,Ron,Wout,Sien:

Lieve allemaal,

Er is 1 woord dat bij ons opkomt: RESPECT!
    We hebben gedoneerd; jullie gaan knallen, wij knallen op de achtergrond mee.
    Waarom?
    Omdat wij ook oh zo blij zijn dat jullie 's morgens jullie 3 dochters mogen zien, zo verdrietig dat anderen in onze omgeving hun manneke niet meer 's morgens zien en omdat weer andere kennissen aan het vechten zijn om hun kleine grote kanjer te mogen blijven zien.

Veel succes!
    Groetjes van ons!

• 11 Mei 2012 - 16:05

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie.

Als jullie weer gaan knallen, knallen wij op de achtergrond ook gewoon weer mee.
    Zo doe je dat, heel gewoon.
    In de hoop dat heel veel levens weer ''gewoon" mogen worden in de toekomst.
    Zet 'm op en veel succes.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxx

• 14 Mei 2012 - 16:18

Dorry:

hoi ke 3 en fam.
    IK MOEST EVEN MAILEN OM LIEKE HARTELIJK TE FELICITEREN .
    WAT GOED LIEFF MEISJE NU AL HET B DIPLOMA KEI GOED HOOR .
    EIGENLIJK KAN JIJ BEST VEEL .
    JIJ DAN ST DE STERREN VAN DE HEMEL.
    JIJ HEBT IN KORTE TIJD A EN B IN JOU BEZIT BENT EEN ERG LIEF ZUSJE .
    EN OOK NOG EENS EEN MOOIE MEID.
    JANSKE EN MEIKE JULLIE DOEN HET OOK KEI GOED EN ZIJN OOK MOOIE EN GOEIE MEISJES.
    MAAR LIEKE MOET NU EXTRA IN HET ZONNETJE.
    DIT IS MIJN LAATSTE MAIL GELUKKIG NOG NET OP NDE VALREEP.
    IEDEREEN EEN FIJNE TIJD FIETS LOOP LACH EN BEWONDER JULLIE ZIJN BIJZONDER
    TOT OVER EEN GOED MAAND LET ALLEMAAL GOED OP ELKAAR.EN GENIET