Vaalserberg Challange - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vaalserberg Challange - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vaalserberg Challange

Door: Joke en Ferry

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Mei 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Afgelopen zaterdag stond de vaalserberg challange bij vele van team super janske op de planning.De Vaalserberg, die heel vroeger Hubertusberg heette, is een heuvel in de Nederlandse gemeente Vaals met een hoogte van 322,7 meter boven NAP. De heuvel ligt in het meest zuidelijke deel van Nederland, in Zuid-Limburg bij het dorp Vaals. De top van de berg staat bekend als Drielandenpunt, omdat Nederland, België en Duitsland hier aan elkaar grenzen.De Vaalserberg is het hoogste punt van het Nederlandse vasteland. Voor de Vaalserberg Challange was het de bedoeling om zo vaak mogelijk omhoog te gaan met de fiets of te voet. Hierbij was een ronde van 6 km per keer uitgezet. Om echt goed te kunnen trainen was het grootste deel van team super janske al om goed negen uur op het parcours waar ze direct bij de organistie opvielen. Nadat er door de microfoon uitleg was gegeven wat ons doel die dag was gingen ze van start. De lopers collectief en de fietsers ieder voor zich. Voor ons was het erg leuk om te zien dat de tenues zo herkenbaar zijn ook bij vreemde. Op het moment dat we de auto hadden geparkeerd werden we dan ook direct aangesproken op het feit dat de rest van ons team al lang bezig was (wij waren later omdat Lieke moest afzwemmen). Nadat we ons hadden ingeschreven zijn ook wij fanatiek aan de slag gegaan. Ferry is uiteindelijk 15 keer omhoog gefietst en Joke heeft 3 keer de top gezien waarna de afdaling weer kon worden ingezet. Voor veel lopers was er de dag erna spierpijn. Niet zo zeer van het omhoog lopen maar juist van het dalen, want die spieren waren nog niet eerder aangesproken tijdens het oefenen op de lopendeband of bij het vlaklopen. Als grote verrassing waren zelfs Frans en Gerry naar Vaals gekomen om te oefenen in het aanmoedigen. Zo zie je maar weer dat ieder op zijn manier bezig is met de voorbereiding voor Alpe d'HuZes. Moe maar voldaan is uiteindelijk iedereen weer naar huis gegaan.

Voor de oplettende lezer: Lieke moest inderdaad afzwemmen voor haar B diploma. Dit is haar ook gelukt en vol trots gaat ze dan ook al twee dagen nergens naar toe zonder haar diploma aan iedereen te laten zien.

Groetjes
Ferry en Joke

• 14 Mei 2012 - 20:41

Heidi :

Hallo Allemaal

Het was inderdaad een hele wandel. Maar wel een goede training voor 7 juni.
    Wij doen ons best om aan de sportieve prestatie te voldoen.
    Als nu de rest nog helpt door te sponseren ........... dan voldoen we ook aan de financiele prestatie.
    Want uit eindelijk gaat het toch ook om zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Iedereen alvast bedankt.
    Groetjes uit Leende

• 14 Mei 2012 - 22:23

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie.

Lieke, wat een prestatie toch weer.
    Van Harte Proficiat met je B- diploma zwemmen.
    Hartstikke goed gedaan.

Goed gedaan dames en heren daar op die Vaalserberg.
    Een beetje spierpijn gehad zeker.
    Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Jullie vliegen straks tegen die Franse berg op, no problem.
    Nog maar een paar weekjes.
    Succes.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxx

• 15 Mei 2012 - 12:19

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wat een goede keuze van het tenue , van heel ver af ,zag je al dat er iemand van het Superjanske team aankwam .
    Was erg leuk om onze teamleden daar te zien oefenen voor de alpen d'huez wat niet eens het hoogste punt van Frankrijk is , vliegen die van ons zomaar het hoogste punt van Nederland zo'n 20x op.