Brandweerauto rijden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Brandweerauto rijden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Brandweerauto rijden

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 Januari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nog altijd hebben we de mogelijkheid om waardebonnen in te leveren die we als gezin tijdens het ziek zijn van mij hebben gekregen. Zo hebben we afgelopen zondag de waardebon “rijden in een brandweerauto” ingeleverd. Deze kon worden ingeleverd bij Leanne en Walter. Wat is zo’n brandweerauto groot en wat is er veel in en aan te zien. Eerst hebben we een rondleiding gekregen op de kazerne en daarna was het tijd om echt te gaan rijden. Wat is dat gaaf! We hebben een heel rondje Heeze gereden en hebben uitbunding naar de volgende huizen gezwaaid: Ons eigen huis, opa ijsje en oma Tumtum, oma Hanny en Frans, Joepie, Karin, en het nieuwe huis van Leanne en Walter. Eigenlijk wilde we ook even naar Imke toe maar dit mocht niet vertelde Walter want de brandweer wagen moest in Heeze blijven. Daarna hebben we nog even wat gedronken. De dagen erop hebben we tegen iedereen die we kende verteld dat we in de brandweerwagen hebben gereden.
Dinsdag was het weer tijd voor Lieke haar zwemles . Ze wist dat ze erg goed haar best moest doen. Want er zou die zwemles bepaald worden of ze mocht gaan oefenen in de Tongelreep. Een hele grote stap op weg naar het A diploma. En jawel, ze mag. Vandaag heeft ze dan ook haar eerste spong gemaakt in het grote bad op weg naar haar eerste zwemdiploma. Meike en ik zijn met mama mee geweest en zijn heel trots op onze grote zus.
Woensdag was het de beurt aan oma Tumtum om in de schijnwerper te staan. Het was haar verjaardag. We hadden alle drie flink voor oma geknutseld en op de middag zelf hebben we ook flink mee gegeten van al het lekkers wat er op tafel stond. Lieve oma ook via deze weg nogmaals hartelijk gefeliciteerd.
Gister was het mijn beurt om in actie te komen. Ik mocht kennis gaan maken bij mijn nieuwe pisioperutie (fysiotherapie). Loek, zo heet de fysiotherapeute) had een heel parcours uitgezet in de gymzaal en ik kreeg de opdracht om gekleurde varkentjes via dit parcours op te halen. Dan komt de echte Janske weer naar boven. Eentje die niet van ophouden weet en die niet te stoppen is. Geef mij een echt doel en ik ga ervoor. Ook al merk ook ik dat het per ronde moeilijker wordt ook voor mij geldt nog steeds: opgeven is geen optie. Met deze doelstelling heb en blijf ik mensen inspireren. Neem nu team super janske. Ook zij hebben mijn visie overgenomen en zijn op dit moment druk bezig sponsors te vinden om hun eigen doelstelling te behalen. De teller op www.superjanske.nl loopt dan ook maar is er nog lang niet. Maar een ding weet ik inmiddels zeker, samen kunnen we ieder doel halen. Vrijdag middag en zaterdag stonden voor mij vooral in het teken van rustig aan doen. Morgen hebben we namelijk feest thuis. Want ook al wordt Meike donderdag pas echt 4 jaar, morgen vieren wij dit feest al vast. Dan kan zo ook echt de hele dag jarig zijn en kunnen Lieke en ik haar goed verwennen. Dinsdag mag ze dan nog oefenen in haar klas en vanaf donderdag begint dan ook voor Meike het schoolleven.

Groetjes Janske

• 22 Januari 2012 - 00:48

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Wat gaaf zeg zo'n echte brandweerauto.
    En de brandweerjas en helm staan jullie ook heel goed.
    Dat was zeker wel supergaaf, 'n rondje Heeze in die grote wagen.
    Hebben jullie ook even het zwaailicht aangezet ?

Janske, wat zijn jou haren hard aan het groeien, ze zijn alweer echt lang aan het worden.

Lieke, wat ontzettend knap om in dat grote bad te zwemmen, op naar het diploma.

Meike, heel veel plezier op je feestje morgen, en donderdag naar school, jippie.

Oma Tum tum, ook nog proficiat met je verjaardag op de 18de.

Fijne zondag allemaal,
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 Januari 2012 - 09:23

Marleen:

Wat een heerlijk verslag, alleen maar leuke dingen, dat lees ik graag! En die brandweerauto wat super stoer zeg!

• 22 Januari 2012 - 14:53

Frank En Heidi :

Hallo allemaal daar in Heeze

Wat een leuke en spannende dingen hebben jullie weer gedaan.
    Brandweer, zwemmen en dan ook nog feesten.

Oma tumtum nog proficiat met je verjaardag
    en Meike alvast proficiat met je verjaardag.

Veel plezier vandaag.
    Groetjes uit Leende

• 22 Januari 2012 - 19:05

DORRY:

HOI BRANDWEER MEISJES.
    WAT EEN AVONTUUR NONDE KNOL ZOMAAR MET EEN ECHTE BRANDWEERAUTO TOEREN E3N DAN DIE UITRUSTING KEI GAQAF.
    LIEKE KNAP HOOR MEID DAT JIJ AL ZO VER BENT MET ZWEMMEN.
    OMA TUM TUM HARTELIJK GEFELICITEERD .
    EN MEIKE KLEINE OF GROTE SPRINKHAAN HARTELIJK GEFELICITEERD EN GENIET VAN JOU LOOPBAAN OP SCHOOL GEEF HEM VAN JETJE.
    EEN KEI DIKKE VETTE DORRY

• 22 Januari 2012 - 21:03

Gerda:

Hey familie Beks,

Allereerst Oma Tumtum, nog van harte gefeliciteerd en ik hoop dat het heel gezellig is geweest!

En dan Meike, meisje, alvast van harte gefeliciteerd met je 4e verjaardag!
    Dat wordt weer een feestweek. Vandaag en dan weer een kinderfeestje natuurlijk en dan je echte verjaardag. Geniet ervan! E nalvast heel veel succes in je nieuwe klas!

En wat gaaf, in een echte btrandweerauto door het dorp rijden. Dat is nog eens een leuke verrassing! Echt, te gek.

Janske, heel veel succes bij je nieuwe pisioperutie (fysiotherapeute).
    Een echte goede is goud waard dus doe je best dan komt het helemaal goed.

Hou je taai allemaal.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 22 Januari 2012 - 21:53

Oma Hanny En Frans:

Oh, wat een geweldige foto's!
    En wat passen die kleren goed zeg! Dat belooft nog wat voor de toekomst.
    Het is vast en zeker een geweldige dag geweest.

En die Lieke.............., jawel de Tongelreep. Het is je gelukt meisje
    Op naar je zwemdiploma!

En vandaag alvast de verjaardag van Meike gevierd. Wat een belangstelling he.
    Blij dat we die Guus geluk van jou ook gezien hebben. Aandoenlijk hoor, je was echt van slag.
    Volgens mij ben je pas net 4 jaar, er is dus nog wel het een en ander te verwachten in de toekomst, ha ha! Dus papa en mama Beks: maken jullie je borst maar vast nat!

Liefs en dikke knuffel

• 22 Januari 2012 - 21:56

Oma Hanny En Frans:

En Janske, heel veel succes met die pisioperutie van jou he. Zet hem op. Laat ze een JanskeBekspoepie ruiken.

• 23 Januari 2012 - 11:01

Tante Angela:

Hoi brandweervrouwen,

Wat zien jullie er stoer uit met die brandweerhelmen.
    Dat moet erg indrukwekkend geweest zijn in die grote brandweerauto.
    Lieke heel veel succes met oefenen in de Tongelreep maar dat gaat vast goedkomen. Lukte het om rechte baantjes op de rug te zwemmen, weet nl. dat dat erg moeilijk is ivm het plafond dat scheef loopt.
    Allemaal veel succes deze week met alle bezigheden (school, zwemmen, fysio etc.)

groetjes tante Angela

• 23 Januari 2012 - 20:42

De Stapvriendjes.:

Lieve Janske en de rest van de familie.

Wat staan die jassen jullie goed. Hebben jullie al plannen om later bij de jeugd brandweer te gaa?. Dan denken wij dat we wel weer erg veel concurrentie gaan krijgen. Brandweer is namelijk over het algemeen een mannen wereld, en als Janske daar dan binnen loopt dat kunnen wij het natuurlijk wel weer schudden. We zullen ons dus snel gaan beraden over hoe we op jou weer indruk kunnen maken. Anders wil je over een paar jaar misschien niet eens met ons op stap. Of moeten we dan mummertjes trekken?
    Wij komen snel terug met iets, om op jou indruk te maken.

Groetjes de Stapvriendjes

• 26 Januari 2012 - 15:20

Joli Claes:

Ha Ke3

Hiep, hiep, hoera.
    Meike van harte proficiat met je vierde verjaardag.
    En vanaf vandaag dagelijks naar school.
    Een hele fijne dag vandaag.
    Familie Beks/ Blijham ook gefeliciteerd met de verjaardag van Meike.
    Weer een mijlpaal bereikt in Huize Beks.
    Wat zal het stil zijn in huis nu de drie zusjes gezamelijk elke dag naar school gaan.

Fijne dag,
    dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx