Nieuwe stap naar het gewone leven - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nieuwe stap naar het gewone leven - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nieuwe stap naar het gewone leven

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Januari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het weer tijd voor ons retourtje Nijmegen. Nu was het helaas geen 6 weken geleden dat we daar voor het laatst geweest waren. Evengoed was het voor ons allemaal toch weer heel spannend. De poli verliep vlot. Ik mocht bijna direct bloedprikken. Dit ging vandaag niet zo makkelijk als anders. Ik heb de afgelopen weken denk ik genoeg bloed afgegeven en was er vandaag gewoon zuinig op. Daarna was het tijd voor ons gesprek met de dokter. Alles is weer goed met mijn bloed. Verder kon de dokter ons ook vertellen wat de boosdoener is geweest waardoor ik uiteindelijk een longontsteking heb gekregen. Ik heb een RS virus gehad. Van dit virus zijn de meeste kinderen van mijn leeftijd gewoon heel verkouden maar ik dus helaas niet. Tijdens het lichamelijk onderzoek bleek ik hier ook nog niet helemaal van hersteld want mijn bovenste luchtwegen zijn nog wat geïrriteerd. Niets om ons verder zorgen over te maken, ik heb gewoon nog wat tijd nodig om helemaal hiervan te herstellen. Verder had de dokter nog heel groot nieuws. De volgende keer dat ik ziek ben en papa en mama denken dat het niet heel ernstig is dan mag ik weer gewoon naar de huisarts. Iets waar ik me best al een beetje op verheug, maar papa en mama hebben de afgelopen weken genoeg zieke kinderen gehad en willen als het even kan voorlopig geen dokter meer zien.
Verder gaat in februari de port a cath eruit. Dit is mijn kastje onder de huid waardoor alle chemokaspers gegeven zijn de afgelopen 2 jaar. Omdat ik dan toch onder narcose ben en er ook nog een ruggeprik op het programma staat gaat de dokter regelen dat die dezelfde dag gedaan wordt. De precieze datum krijgen we nog te horen.
Eenmaal thuis ben ik nog even samen met Leanne en Lieke bij Betsie (het varken) wezen kijken. Ook is de sweet candy weer begonnen. Iets waar Lieke en ik steeds weer met heel veel goede zin naar toe gaan en met nog meer goede zin van terug komen. We kunnen dan ook niet wachten tot het carnaval is.

Groetjes Janske

• 11 Januari 2012 - 21:43

Jos Zwieber De Vos:

Fijn dat de oorzaak bekend is en de zorgen daardoor weer wat minder.
    Mag ik dan mee naar de huisarts want daar ben ik Heeze ook nog niet geweest. Anders weet ik de weg niet hè !
    Succes met het verwijderen van het apparaatje. Maar dit zijn natuurlijk peanuts voor jou Janske !

Groetjes van Zwieber.

• 11 Januari 2012 - 23:14

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie.

Wat een goed nieuws allemaal vandaag uit Nijmegen.
    Je gaat langzaam aan steeds meer een 'gewoon' meisje worden.
    Ik snap dat papa en mama voorlopig geen dokter meer willen zien,
    maar het is toch wel fijn dat je gewoon naar de huisarts mag als het nodig is,
    en niet meteen naar het ziekenhuis hoeft.
    En dan ook nog je kastje uit je lijfje dat is helemaal geweldig.
    Je hebt toch wel tegen de dokter gezegd dat je met carnaval geen tijd hebt omdat je dan moet dansen met Sweet candy.
    Anders moet je hem maar even bellen dat hij daar wel rekening mee moet houden.
    Veel plezier op school en bij het dansen.

Dikke kus van ons .xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 12 Januari 2012 - 06:54

Oma Hanny En Frans:

Wat een geweldige berichten van jou Janske!
    Fijn dat de doktoren weten wat er eigenlijk aan de hand was. Dan hoef je je daar in ieder geval niet meer ongerust over te maken.
    Nu maar fijn als de drie gezusters naar school.

En Meike, heb je de juffen al om dat kleine vingertje van je kunnen draaien? Ik ben zo nieuwsgierig hoe dat allemaal gaat verlopen.

Lieke alweer volop aan de zwemoefeningen? Binnenkort moeten we maar weer eens gaan kijken hoe het allemaal daar bij dat zwembad aan toe gaat.

Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

• 12 Januari 2012 - 08:06

Frank En Heidi :

Hallo Janske

Kijk dit zijn de berichten die we graag lezen.
    Gewoon een lekker "normaal" leventje.
    Gewoon lekker vooruit kijken
    Op naar de carnaval.

Groetjes uit Leende

• 12 Januari 2012 - 08:14

Tante Angela:

Hoi Janske,(Ferry, joke, Lieke en Meike)

Fijn dat goede nieuws. Nog goed herstellen van de longonsteking en dan op naar de carnaval!

Groetjes tante Angela

• 12 Januari 2012 - 12:12

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Nou, dat klinkt allemaal héél positief Janske!! En het is niet zo vreemd hoor dat een virus jou wat harder aanpakt, als je naar de afgelopen periode kijkt!! Maar lastig is het wel hé meisje. We hopen dat je langzamerhand zó sterk wordt dat jij óók "gewoon" verkouden bent als dit virus op bezoek komt!!

En dan Meike, sámen met je zusjes naar de basisschool!! Wat heb je daar lang naar uitgekeken en eindelijk is het dan zo ver hé! Als je jarig bent mag je zelfs élke dag. De zusjes Beks naar groep 1, 2 en 3. Wat een leuk begin van je schoolperiode!

En Lieke, jij zult als zorgzame oudste zus de "kleintjes" wel goed in de gaten houden, dat hebben we al eerder gemerkt! Veel schoolplezier voor jullie alledrie!!!!!!!!!!!

Joke en Ferry, voor jullie breekt óók een nieuwe fase aan. Alle dochters naar school. Het zal soms wel hectisch zijn maar óók zo lekker gewóón !!!!!

Liefs van ons

• 12 Januari 2012 - 12:27

HOI KE 3 EN FAM.
    NONDE KNOL VAN DEZE BERICHTEN SLA JE GEWOON OP HOL.
    WAT FIJN DAT JIJ WEER NAAR DE DORPSDOKTER MAG EN DAT HET KASTJE ER UIT MAG EN DAN GELIJK EEN RUGGENPRIK DAN VOEL JE DAT OOK NIET HUMMEL.
    EN NU NOG WAT KRACHTEN OPBOUWEN EN JULLIE STELEN DE HARTEN VAN IEDEREEN MET DANSEN .
    EN MEIKE KNAP HOOR DAT HET ZO GOED GAAT OP SCHOOL.
    JOKE EN FERRIE JULLIE KUNNEN WEER RUSTIGER LEVEN NAAR AL DIT GEWELDIGE NIEUWS????????????????????
    EEN HELE DIKKE VETTE DORRY

• 13 Januari 2012 - 21:24

Sien:

Hallo Janske,

Nou, en of we soulmates zijn; allebei RS-virus gehad en een ontsteking.
    Kan geen toeval zijn, toch?
    Wil wel effe met je afspreken dat de volgende 1000000000.0000000000000 dingen die we tegelijk / samen of zo gaan doen andere dingen zijn dan ziek zijn. Vind je dat ook een goed plan?

Doei! Sien

• 16 Januari 2012 - 19:05

HOI KE 3 EN FAM.
    GAAT HET ALLEMAAL EEN BEETJE?
    IS DE SCHOOL NIET TE ZWAAR?
    IK DENK DAT HET WEL MEEVALT HET IS ZO'N LEUKE SCHOOL.
    EN DAN OOK NOG EENS MET LIEKE EN MEIKE ERBIJ ,DAT IS WEL VEILIG DENK IK.?
    HET WEER IS NU ERG GEZOND WEL FRIS MAAR ALHET ONGEDIERTEN WAT NIET IN DE GROND KRUIPT LIGT NU STOKSTIJF MET DE POOTJES OMHOOG .
    DAARMEE BEDOEL IK DE ZIEKTEMAKERS VOOR EEN MENS HUMMEL.
    MORGRN EEN FIJNE DAG DE HELE KUDDE EN GENIET VAN ALLES WAT JE ZIET EEN DIKKE VETTE DORRY

• 17 Januari 2012 - 13:12

Geert En Els:

Wat geweldig te horen dat het stap voor stap beter gaat en er weer zicht is op betere tijden.

wat ben je door een diepdal gegaan samen met je familie , maar door hun steun, als ook van bekenden en vrienden kom je er weer bovenop.

Hopende dat je weinig naar de huisdokter hoeft.

Heel veel sterkte en groetjes,

Geert en Els Christiaens

• 17 Januari 2012 - 18:04

HOI KE 3 EN FAM .
    IK KAN MIJN GEWOONTE OM JULLIE TE MAILEN MOEILIJK AFLEREN.
    TWEE JAAR ZO INTENS MET JOU EN FAM. BEZIG GEWEEST DAT IK HET NOG NIET ZO GOED KAN LOSLATEN HUMMEL.
    MAAR ER IS EEN GROOT VERSCHIL.
    NU GAAT DE MAIL STEEDS NAAR EEN LEUKEMIE VRIJ GRIETJE NONE KNOL HEERLIJK IS DAT .
    EN DAN DIE ZUSJES DIE HET ZO GOED DOEN EEN PAPA EN MAMA EN DE HELE KUDDE FAM. WAT BEN JIJ RIJK ZEG?
    LEKKER KOUD VANDAAG VOND JIJ DAT NIET ?
    IK WEL,IK LIET PACO UIT KREEG EEN SNOTNEUS EN WAS MIJN SNIUTLAPPEN VERGETEN OOK GEEN PAPIEREN BIJ MIJ .
    ALLEEN VLOEITJES EN IK HEB ECHT NIET VOOROP GESTAAN MET NEUSEN UITDELEN,MAAR EEN VLOEITJE WAS TOCH TE KLEIN.
    EN TOEN BARSTE IK VAN HET GELUK ?
    IK VOND NOG EEN STUKJE HUISHOUDPAPIER IN MIJN TASJE ,DUS MIJN NEUS AFGEDEPT EN TOEN OP HUIS AAN.
    ALS DAT GEEN AVONDUUR IS DAN WEET IK HET OOK NIET MEER.
    IK VOND VAN WEL HUMMEL ANDERS HAD IK NU NOG EEN IJSPEGEL AAN MIJN REUKORGAAN.HANGEN
    SLAAP LEKKER ALLEMAAL ,IK HOOP DAT HET REDELIJK GOED GAAN ALLEMAAL EN EEN DIKKE VETTE DORRY

• 17 Januari 2012 - 18:04

HOI KE 3 EN FAM .
    IK KAN MIJN GEWOONTE OM JULLIE TE MAILEN MOEILIJK AFLEREN.
    MAAR ER IS EEN GROOT VERSCHIL.
    LEKKER KOUD VANDAAG VOND JIJ DAT NIET ?
    EN TOEN BARSTE IK VAN HET GELUK ?
    ALS DAT GEEN AVONDUUR IS DAN WEET IK HET OOK NIET MEER.