Stoeltje passen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Stoeltje passen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Stoeltje passen

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Januari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik jullie wat te vertellen, want vandaag ben ik voor mijn gevoel wel 2 jaar ouder geworden. Na lang aftellen was het vandaag dan zo ver. Ik mocht komen oefenen op de basisschool. De school waar Lieke en Janske al opzitten en ik dus al heel lang kom. Wat heb ik me verheugd op deze dag.
Vanmorgen stond ik dan ook met veel plezier op, al vond ik het ook wel heel erg spannend. Vanmorgen was zelfs ik wat stiller en ook mijn boterham ging er niet zo snel in dan anders. Ook Lieke en Janske vonden het super gaaf dat ik naar school ging. Lieke is nu dus op school de echte grote zus, met twee kleinere zusjes op school en Janske kan mij nu, als mede-kleuter, alle ins en outs van school vertellen. Vanmorgen op de badkamer had Janske het zelfs over haar kleine zusje, terwijl ik toch echt groter ben. Ook vertelde Janske dat we samen zouden gaan spelen en dat Janske dan wel zachtjes zou rennen en ik heel hard, zodat we even hard zouden rennen. Ik heb haar maar zo wijs gelaten, want ik weet ook wel dat ik harder kan rennen, maar Janske heeft dan ook veel meegemaakt en ze wil nu toch wel heel graag de grote zus zijn.
Van Janske heb ik een rugzak gekregen. Deze heeft zij ruim een jaar geleden gekregen van Agmar in het Nijmegen ziekenhuis. Voor haar was toen al duidelijk dat ik deze zou krijgen als ik naar school zou gaan. Het is een rugzak van Minnie Mouse. Al die tijd heeft Janske deze voor mij bewaard en nooit iets gezegd. Vandaag kreeg ik hem van Janske en dat vind ik ontzettend lief van haar.
We gingen met zijn vijven naar school en we gingen eerst naar mijn klas. Juf Lenie kon ik al, dus dat was makkelijk. Mijn zussen hielpen goed mee om uit te leggen waar het drinken en het fruit moest staan, waar mijn rugzak moest liggen en waar ik mijn jas op kon hangen. Daarna snelde ik naar de klas en ging direct op een stoel zitten. En ja hoor, de stoel past prima. Na even met de juf gekletst te hebben, heb ik mijn zussen en papa en mama een kus gegeven. Ik was er klaar voor.
Toen papa en mama nog even voor het raam kwamen zwaaien had ik het te druk met indrukken opdoen. Gelukkig was er een klasgenootje zo lief om mij erop te wijzen dat papa en mama voor het raam stonden. Dat was mijn moment. Al die jaren stond ik aan de andere kant van het raam en nu dus niet.
De ochtend vloog voorbij. Ik heb er van genoten. Janske is nog een paar keer bij mij komen kijken en we hebben samen ook fijn buiten gespeeld. Daarnaast heb ik ook al veel geleerd. Vol trots kwam ik dan ook uit school en had veel zin om 's middags weer te gaan, maar helaas. Het is nog oefenen en ik mag deze week maar twee halve dagen. Vrijdag mag ik weer. Ook volgende week ga ik twee halve dagen en de week daarop nog een halve dag. Op 27 januari begint het dan echt, dus Dirk Hezius wees gewaarschuwd, want vanaf dan lopen er 3 zusjes Beks over het schoolplein.

Groetjes Meike

• 10 Januari 2012 - 21:36

Leanne:

Wauw Meike!
    Wat stoer zeg dat je nu dan echt naar school bent geweest!
    En wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad!
    Nog even wachten en ja.. dan zitten er drie dames Beks op school..
    Jij en je twee grote zussen.
    Heeeel veel plezier alvast.. Op naar de volgende keer..
    Doe je de groetjes aan je zussen, papa en mama?
    Tot snel!
    Groetjes Leanne

• 10 Januari 2012 - 23:01

Ineke En Peter:

Wat geweldig Meike, dat je het zo naar je zin hebt gehad op school. Nog twee weekjes wachten en dan hoor je er daar helemáál bij. Ik kan me voorstellen, dat je het een fijn gevoel vindt, om elke dag gezelfde kant op te gaan als je twee oudere zussen. Geniet er maar heerlijk van en maak als drie gezusters Beks het schoolplein niet al te onveilig! Maar speel er maar lekker met je zusjes en met de anderen.
    Groetjes van ons

• 10 Januari 2012 - 23:20

Joli Claes:

Ha Ke3 3n familie

Maar Meike, wat moet dat gezellig geweest zijn, met je zusjes samen naar school.
    En dat je het vanmorgen een beetje spannend vond is heel gewoon hoor.
    Maar ik lees dat het hartstikke goed gegaan is.
    Knap hoor zo'n eerste keer.
    Nog een paar oefenochtendjes en dan aan het echte werk.
    Geniet nog maar even van het thuis zijn want het is zo 27 januari.
    Veel plezier met oefenen.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Januari 2012 - 07:05

Frank En Heidi :

Hallo Meike

Wat heerlijke he..... eindelijk ook naar school.
    Eindelijk echt mee doen met de grotere meiden.
    Enne wat lekker voor je papa en mama.... Heerlijk zo'n ochtend zonder kids.

Nou veel suces de komende 18 jaar met je school loopbaan.
    Ik ben benieuwd op welke scholen je allemaal terecht gaat komen

Groetjes uit Leende

• 11 Januari 2012 - 07:19

Oma Hanny En Frans:

Wat leuk, de drie zusjes samen naar school.
    Spannend he Meike!
    En wat zal het nu thuis rustig worden.........
    Geniet er maar lekker van en maak maar veel plezier samen.

• 11 Januari 2012 - 09:01

Marleen:

Wat spannend zo de eerste keer! Wat heb je dat goed gedaan meike, en je staat alweer te springen om weer te gaan. Kei goed!
    veel plezier op school, en nog even wachten, en je mag helemaal echt.

• 11 Januari 2012 - 09:16

DORRY:

HOI KE 3
    GOED ZO MEIKE.
    EN DE FOTO IS ERG LEUK ,JE MOET MAAR OP HET IDEE KOMEN VAN DE BEKERS EN POTJES MOOI MET NAAM.
    JANSKE NU BEN JIJ NIET MEER DE JONGSTE BEKS OP SCHOOL MAAR MEIKE.
    IK LEES NIKS OVER HOE HET MET JOU GAAT?
    EN IK WIL DAT GRAAG WETEN HOOR
    NU ALLEMAAL EEN FIJNE SCHOOLTIJD EN KENNIS IS MACHT VERGEET DAT NOOIT MEIOSJES.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 11 Januari 2012 - 21:08

Tante Angela:

Hoi Meike,

Kleine meisjes worden groot!
    Jeetje wat stoer, jij naar de basisschool. Dat het goed zou verlopen had ik wel verwacht, je bent al echt een grote meid en dan 2 van de stoere lieve zussen die je helemaal wegwijs maken helemaal goed.
    Fijn dat je het erg leuk vond en nog 2 nachtjes slapen en dan mag je weer een half dagje.
    En dat jij Janske in haar waarde laat vind ik ook erg lief en goed van jou. Want ik spreek uit ervaring als de grote(re) zus kleiner is dan het kleinere (in dit geval) broertje. Tja en om nu al te spreken van oudere zus klinkt toch ook niet echt, dus hou het er maar gewoon op dat Janske en Lieke jou grote zussen zijn, ook al wordt jij misschien later wel de grootste.
    3 Bekskes op school dat zullen ze weten!!!
    In ieder geval heeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier op school en geniet ook tussen het naar school gaan van het lekker thuis zijn.

Groetjes tante Angela, ome Toine, Bart, Sietske en Rens