Jippie, een dubbele longontsteking - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Jippie, een dubbele longontsteking - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Jippie, een dubbele longontsteking

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 December 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik denk dat er maar weinig mensen blij het ziekenhuis uitlopen als ze te horen hebben gekregen dat ze een dubbele longontsteking hebben. Nu is blij natuurlijk niet het goede woord, maar opgelucht zijn we zeker.
In bovenstaand stukje staat eigenlijk al het hele verhaal, maar ik zal het jullie toch ook nog even iets uitgebreider vertellen. Vanmorgen belde de oncoloog al vroeg op om te horen hoe de nacht was geweest. Nou, die was kl@te. Veel hoesten, spugen en voor het eerst ook 's ochtends koorts. Nu heb ik wel begrepen dat ze voor de jaarwisseling een recordtemperatuur voorspellen, maar ik had het idee dat het over de buitentemperatuur ging en niet over mijn temperatuur. Ook de oncoloog dacht er zo over, dus na een kort gesprek vroeg ze hoe laat we in Nijmegen konden zijn. De kleren aan en samen met papa op weg naar Nijmegen.
In Nijmegen op de poli was het vandaag rustig en we waren meteen aan de beurt. Ook was het wel makkelijk dat we niet het hele verhaal hoefden te vertellen, maar dat we meteen konden beginnen met onderzoeken.
Nu is het wel zo dat het ziekenhuis een helende werking op mij heeft. Als ik daar ben dan geeft mij dat toch wat extra energie. Thuis en in de auto heb ik pijn, ben ik moe en kan bijna niets. In het ziekenhuis heb ik dan weer de grootste praatjes, wil de zusters helpen en doe vrolijk tegen de dokter. Maar aan mijn temperatuur, daar kan ik niets aan doen. Ook daar bleek dat ik koorts had en de oncoloog luisterde naar mijn longen. "Het reutelt aan alle kanten", kreeg ik te horen. Ook vond ze mijn stem wel lijken op die van Joe Cocker. En dat terwijl ik helemaal niet rook en niet eens weet wat Whisky is. Als laatste viel op dat ik niet diep kon inademen. Als ik dat deed, kreeg ik direct een hoestbui die lang aanhield. Als laatste werd er bloed afgenomen en deze keer moesten we wel op de uitslag wachten. Er was niets zorgwekkends uitgekomen en dus was de diagnose, een ontsteking aan beide longen. In de volksmond is dat dan een dubbele longontsteking.
Ik kreeg een anti-biotica voorgeschreven en ook nog een puf. Als laatste moest ik nog in een bakje tuffen, maar dat valt nog niet mee voor mij. Ik telkens flink hoesten, slikken en dan tuffen. Na een paar keer had ik het door. Ik moest niet slikken tussendoor, maar datgene wat in mijn mond was gekomen, moest ik tuffen in het bakje. Het was niet veel, maar het is wel gelukt. Ook werd er nog met zo'n vervelend wattenstaafje achter in mijn mond gekriebeld. Alles wordt weggedaan voor onderzoek.
Met de oncoloog is afgesproken dat ze maandag weer contact met ons opnemen en dat wij bellen, mocht de toestand in het weekend verslechteren, maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit. Gelukkig waren we op tijd met alle uitslagen, zodat we deze konden doorbellen naar mama. Zo kon zij met een geruster hart gaan werken.
Thuis aangekomen ging papa de medicijnen halen en ik heb toch wel heel veel geluk. De anti-biotica die ik heb gekregen is roze en dat is mijn lievelingskleur. Ook de voorkamer van de puf hebben ze inmiddels in een echte meisjes uitvoering en is ook roze. Ik ben dus helemaal tevreden.
Inmiddels lig ik in bed te slapen. Ik bulder van het hoesten, ik heb anti-biotica, paracetamol en pufjes, een temperatuur van 39+ en een dubbele longontsteking en toch zijn we met zijn alle opgelucht. Hoezo leer je te relativeren als je gevochten hebt tegen kanker. Af en toe denk je zelfs dat je gek bent geworden, want hoe kun je nu opgelucht zijn met een dubbele longontsteking? Dan zie je maar weer hoe grensverleggend kanker is.

Groetjes Janske

• 30 December 2011 - 22:30

H & H & I:

Hoi lieve Janske,

Een dubbele longontsteking is niet niks zeg. Maar inderdaad waren wij ook opgelucht toen opa en oma belde dat je longontsteking hebt. Nu wij het zo lezen en typen is het inderdaad behoorlijk grensverleggend, want een dubbele longontsteking.........kom op zeg dat is niet even heftig en dan voor zo'n jong lief meisje.
    Van harte beterschap en dat de roze spulletjes maar snel mogen helpen !!
    Wel lekker rustig aan doen morgenavond en op tijd je rust nemen.
    Dikke knuffels en kusjes xxxxx ome Hans, tante Hariètte en Imke

• 30 December 2011 - 22:35

Frank En Heidi:

Hallo Janske

Tja dan zouden we je eigenlijk moeten feliciteren met een dubbele longonsteking.
    Nou dat zullen we maar niet doen. We wensen je heeel veeel beterschap. Zodat je weer vlug beter bent en kunt genieten van je vakantie.

De groetjes aan je papa en mama en aan je zusjes.
    Een fijne jaarwisseling (als je dan niet slaapt)

• 30 December 2011 - 22:56

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Ik moet stiekum wel lachen om deze titel.
    Want hoezo Jippie.
    Maar in jullie geval kan ik het wel begrijpen.
    Hoe ernstig en vervelend dit ook is, ook ik denk wel een beetje, Jippie.
    Alles beter dan .......
    Dus ik wens jou heel veel beterschap, dat al die roze medicijnen maar vlug mogen gaan werken.
    Doe het rustig aan, dan komt het wel weer goed.
    En hopelijk kun je dan toch nog genieten van je laatste week kerstvakantie.
    Wij wensen jou, je zusjes, papa en mama en de rest van de familie, een heel gezellig uiteinde morgen.
    En doe voorzichtig met vuurwerk allemaal.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 30 December 2011 - 23:06

Marika:

Ha SuperJanske,

De titel vertelde inderdaad al het hele verhaal ! Gelukkig maar he en nu hopen dat de antibiotica goed helpt zodat je inderdaad nog van je vakantie kunt genieten met je zusjes.
    Heel veel beterschap en een fijne jaarwisseling met z'n allen !

groetjes

GELUKKIG!!!

• 31 December 2011 - 08:22

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Een zucht van opluchting als je een dubbele longontsteking hebt !! Ja, dat kan dus alleen als je twee jaar zó hard hebt gevochten tegen kanker! En ondanks dat jij je zo beroerd voelt zijn we óók een beetje blij. Wat zit jouw wereldje toch raar in elkaar hé, af en toe die hevige spanning en daarna dan eindelijk die diepe zucht!! En dan is alles óók nog roze, wát een gelukkie. Lieve Janske, we hopen dat jij je snel wat beter voelt zodat je nog lekker kunt genieten van je kerstvakantie. Voor jou en voor Joke, Ferry , Lieke en Meike : Een goed uiteinde en een prachtig 2012 !!
    Misschien gaat je koorts wel dalen van al dat geknetter????

Liefs van ons

• 31 December 2011 - 08:33

DORRY:

HOI KE3 EN FAM.
    INDERDAAD HOE RAAR HET OOK OP PAPIER STAAT NONDE KNOL DAT IS MIJN UITDRUKKING VOOR GOED MAAR DAN GOED TUSSEN TWEE HAKEN.
    WAT JE NU HEBT IS BEST PITTIG MAAR ZULLEN WE HET BEESTE GEWOON BIJ ZIJN NAAM NOEMEN GEEN KANKER JOEPI.
    JIJ ZULT JE EEN POOSJE ROT VOELEN MAAR NU WETEN JULLIE DAT HET LONGONTSTEKING IS EEN DUBBELE MAAR JE HEBT MEDICIJNEN EN EEN GROTE KUDDE LIEF VOLK OM JE HEEN DUS JULLIE KUNNEN WAT OPGELUCHTER HET NIEUWE JAAR IN HUMMEL.
    IK WENS IEDEREEN EEN LIEFDEVOL GEZOND GELUKKIG 2012 EEN DIKKE VETTE DORRY

• 31 December 2011 - 09:23

Marleen:

Mijn eerste reactie is ook, wat een opluchting, gelukkig het is een longonsteking.
    Maar poeh, das niet niks. Hoop dat je roze pilletjes en puf je snel beter doen voelen.

• 31 December 2011 - 09:27

Fam Kessels Ospel:

Gelukkig.....alleen maar een dubbele longontsteking. Pfff, zucht van verlichting. Maar toch je zult het maar hebben he Janske, evengoed ben je hartstikke ziek en wil je niets anders dan slapen, slapen en nog eens slapen. Rust maar goed uit meisje en laat die roze pilletjes en pufjes hun werk maar doen zodat je volgende week nog lekker van een week vakantie kunt genieten met je zusjes en vriendjes. Heel veel beterschap en een dikke knuffel met kus (=knus) van Manou Jorn Paul en Tanja. En voor iedereen de beste wensen voor 2012 en bovenal een goede gezondheid (en in het bijzonder voor Super Janske Beks!)

• 31 December 2011 - 10:05

Gerda:

Hey Ke3 en familie,

Wat een opluchting! Alleen al weten wat het veroorzaakt haalt een hoop spanning weg.
    Nu veel roze pilletjes en pufjes en vooral veel slapen.
    Heel veel beterschap!
    Misschien kan jij toch nog een beetje de jaarwisseling meemaken?

Iedereen een gezellige avond gewenst en een heel goed, mooi en vooral gezond 2012.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 31 December 2011 - 10:24

Herman, Willemieke:

"Gelukkig een dubbele longontsteking" Ook wij waren opgelucht.
    Maar een dubbele longontsteking is niet niks........ We hopen dat jij
    heel snel weer opknapt. En in het nieuwe jaar weer volop naar school
    kan gaan.
    Voor jullie allen.........
    Een goede jaarwisseling en een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst......

Herman, Willemieke, Fenna, Harmke, Renske..

• 31 December 2011 - 12:44

Riet/ben Faas:

pppppffffffffffffffffffffff! !

• 31 December 2011 - 13:03

Betsie:

Gelukkig, wat een opluchting dat het "maar" een dubbele longontsteking is. Toen ik Joke gisteren aan de lijn had, schrok ik enorm toen ze me vertelde dat je weer in Nijmegen was. Hopelijk helpen alle middeltjes snel en heb je vlug weer wat energie om weer lekker te spelen. Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en een goed begin van 2012!

Liefs, Betsie

• 31 December 2011 - 13:32

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Oo wat een opluchting, maar een dubbele longontsteking is ook niet mis. Hou maar even een soort van winterslaap. Dan komt het snel weer goed.
    Sla de oudejaaravond maar even over, er komen er nog veel meer.
    Dikke nieuwskus voor jullie allemaal.

• 31 December 2011 - 14:58

Fam.Vrienten:

Hallo Ke3 3n Papa en Mama,

Pff wat een "opluchting een dubbele longontsteking", wel heftig hoor maar wel fijn te horen dat je nu roze medecijnen hebt gekregen, wij hopen dan ook dat ze je weer snel beter maken, zodat je 2012 toch goed kan beginnen, laat het vuurwerk vannacht maar knallen, wij zullen aan jullie denken (hier in Denemarken), happy new year!!! Veel geluk, gezondheid en liefs,

Sanne, Bas, ,Lieke, Emiel en Janny

• 31 December 2011 - 15:05

Marielle Schafer:

Wat een jaarwisseling! Heel veel beterschap. Hopelijk slaat de antibiotica gauw aan en heel veel geluk en gezondheid gewenst in 2012 voor jullie allemaal. Sterkte en liefs van ons allemaal.

• 31 December 2011 - 15:35

Cor En Diny.:

Hallo Janske.
    Stom he, om te zeggen als je uit het ziekehuis gaat het is maar een dubbele longontsteking.
    Maar voor jou en de rest van de familie is het toch een hele opluchting, laat nou de pilletjes en het pufje zijn werk maar goed doen en hopen dat ze jou vlug beter maken.
    Janske probeer vandaag {31 December} maar goed te rusten dan kunnen jullie vanavond met z'n alle het oude jaar afsluiten en met goede moed het nieuwe jaar beginnen.
    Wij wensen jullie een fijne en gezellige jaarwisseling maar vooral het aller aller beste voor het jaar 2012.
    Lieve familie Beks wij blijven voor jullie duimen en de kaarsjes zijn aan. Het gaat jullie allemaal goed.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten knuffels en Houdoe he.

• 31 December 2011 - 16:34

Asmara:

Hoi Janske,

Ik ben opgelucht om te horen dat het niets verontrustends is, maar een dubbele longontsteking is ook niet mis. Nu maar hopen dat de anti-biotica snel aanslaat. Heel veel beterschap en een hele goede jaarwisseling.

Veel liefs
    Asmara

• 31 December 2011 - 18:32

Bertie En Berke.:

Hoi,Hallo Janske.

We wensen jou en de hele familie bij elkaar,
    Van Harte Beterschap en een heel goed en gezond Nieuwjaar.
    Onze (Berenduimen) draaien rondjes groot en klein
    Zodat je snel weer beter mag zijn (Een longontsteking is ook geen grapje)
    Geniet als het kan straks vanhet vuurwerk en de knallen,
    Hopenlijk zal dat je wel bevallen
    Maar heb je slaap en ben je moe
    Doe dan maar vlug je oogjes toe!
    Heel veel groetjes uit Ospel en de Beste Wensen.

Ook van ome Harrie en tante Liny. en ook van tante Anneke.