Weer een spannende dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer een spannende dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer een spannende dag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Oktober 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Na een paar weken van proberen het normale leven op te pakken, was het vandaag weer een dag om met de harde werkelijkheid geconfronteerd te worden. Want wat hebben wij de afgelopen twee jaar eigenlijk gedaan? De ritjes naar Nijmegen zijn ontelbaar geweest en vandaag stond er weer een ritje naar Nijmegen op het programma. Gewoon voor controle.
Vanmorgen aan de keukentafel was de spanning al om te snijden. Meike en ik gaan er vrij luchtig mee om, maar bij papa en mama merk ik dan toch dat het bij hen de nodige spanning met zich meebrengt. Ook Lieke was er niet gerust op en heeft veel vragen gesteld over waarom ik naar het ziekenhuis moest, wat er zou gebeuren als de dokters het niet goed met mij vonden gaan en zo ging ze nog een tijdje door. Uiteindelijk was het tijd om Lieke naar school te brengen, Meike naar Joepie en wij reden direct door naar Nijmegen.
In al die voorgaande jaren hebben wij de afstand tussen Heeze en Nijmegen nooit groot gevonden. Vandaag leek de rit een eeuwigheid te duren. Wat ga je er ook doen?
Geen medicijnen halen, alleen maar controle van het bloed, lichamelijke controle en de voortgang bespreken. De voornaamste reden is natuurlijk om te horen dat het goed gaat en dat er geen afwijkingen in het bloed gevonden zijn en ook de lichamelijke controle goed is. Maar of je dat ook te horen krijgt, dat is natuurlijk even afwachten. Ondanks dat het vertrouwen er is dat het goed is, maakt dit het heel erg spannend.
In Nijmegen viel vooral op dat ik alles nog weet. Dat ik direct terugval in mijn gewoontes in het ziekenhuis. Lopen met mijn eigen buggy met Dora en tut, samen met papa verstoppen voor mama, oppassen voor de krokodillen in de hal en zo heb ik nog wel een paar dingetjes die echt bij het Nijmegen ziekenhuis horen. Het grote verschil is nu dat ik met veel vertrouwen door het ziekenhuis loop. Ik weet dat ik nu geen vervelende chemo ga krijgen en dat ik niet kotsend in de auto naar huis moet.Of dat ik morgen weer pijn heb of uitslag op mijn huid. Geen start van een Dexa week, niet opgesloten worden op een kamer, niet aanprikken van het kastje en niet aan de paal vast. Als je al die dingen al weet, dan stap je als vijfjarig meisje heel zelfverzekerd het ziekenhuis in.
Na de vingerprik was het dus wachten op de uitslag van het bloed en het gesprek met de dokter, of in dit geval, de nurse practitioner. Het bloed was prima, dus dat was al een hele geruststelling. Ook ben ik weer een beetje gegroeid en dan hebben ze mijn staartjes niet eens mee gemeten. Mijn gewicht doet nog niet zoveel, maar dat komt doordat mijn lichaam nu in betere proporties komt. Ook de lichamelijke controle was prima, dus we konden allemaal weer rustig ademhalen. Natuurlijk zijn er nog wat dingetjes die besproken moesten worden, want ik heb links en rechts nog wel wat dingetjes die niet zijn zoals ze horen te zijn. Het belangrijkste hierin is mijn motoriek. Er wordt nu overlegd of bepaalde fysiotherapie al noodzakelijk is, of dat we daar toch nog even mee wachten. Daar hoor ik binnenkort meer van. Ook mijn weerstand is nog niet helemaal zoals ze het graag zouden zien. Voorlopig toch nog even oppassen met infectieziektes. Maar goed, als dit alles is, hoor je mij niet klagen.
Volgens goede traditie zijn we na het ziekenhuisbezoek even op bezoek geweest bij de McDonalds. Na het eten weer op weg naar huis en nu kwamen we er achter waarom wij de afgelopen jaren tegen de uitputting aanzaten. En dan bedoel ik niet alleen mijzelf, maar ook papa en mama. Want nu waren we maar een goed uur in het ziekenhuis geweest, maar op de terugweg zijn mama en ik al heel vlug in slaap gevallen. Ook papa was heel moe en eenmaal thuis is hij ook even gaan liggen. Dat zijn dan toch de momenten waarbij je denkt: "Hoe hebben we het vol gehouden?" En dan geldt voor mij zelfs nog dat ik nu geen chemo meer in mijn lijfje krijg, al kost het herstel natuurlijk ook nog steeds veel energie.
Gelukkig konden we vanavond bij oma Tumtum en opa IJsje eten. Lieke was daar al en ze was heel blij om mij weer te zien en te horen dat alles goed was gegaan. Ook Meike heeft mij een dikke knuffel gegeven toen ze van Joepie kwam. Vanavond ben ik samen met Lieke nog gaan dansen bij de Sweet Candy en nu lig ik weer heerlijk te dromen. Zonder problemen, zonder commentaar ben ik in mijn bed gaan liggen. Ik kan weer gaan dromen, want ik ben zo benieuwd wat er nog gaat komen.

Groetjes Janske

  • 19 Oktober 2011 - 20:20

    Gerda:

    Hey Janske en familie,

    Wat fijn dat alles goed met je gaat op een paar kleine dingetjes na.
    Maar eigenlijk gaat het heel goed met je lees ik.
    Geweldig goed voor jou, maar ook voor jullie allemaal.
    En die ritjes naar Nijmegen zijn gewoon lang, alleen zie je dat niet meer als je deze afstand zo vaak aflegt. Je gaat er gewoon voor en zoveel kilometers kost zoveel tijd.
    Maar zo af en toe naar Nijmegen is beter dan elke week moet je maar denken.

    En hebben jullie ook fijn gedanst bij Sweet Candy?
    Dat is een leuke afsluiting van de dag.

    Hou je taai allemaal en slaap lekker, ieder in je eigen bedje!

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 19 Oktober 2011 - 20:20

    Fam. Kessels Ospel:

    Hoi familie Beks,
    Wat fijn om te horen dat de bloeduitslagen, het lichamelijk onderzoek e.d. allemaal goed waren. We waren ook wel erg benieuwd hoe het jullie zou vergaan deze week. Nu kunnen jullie met een gerust hart, met hier en daar nog wat kleinigheidjes om bij te werken, aan de welverdiende herfstvakantie beginnen. Geniet van de vakantie samen en een dikke knuffel van ons allemaal. Groetjes Paul Tanja Manou (Malou voor Janske ;) en Jorn (Pietje voor opa IJsje).

  • 19 Oktober 2011 - 20:23

    Ineke En Peter:

    Wat heerlijk, dat alles goed was met jou Janske. Ik kan me héél goed voorstellen, dat het voor jullie allemaal enorm spannend en daardoor ook afmattend was. Laten we hopen, dat de dingetjes, die nog niet naar wens gaan, ook snel bijtrekken. Geniet nú alleen maar van de goede uitslag!
    Lieve groetjes van ons

  • 19 Oktober 2011 - 20:41

    Janny:

    Hallo Ke3,

    Wat fijn dat alles goed gegaan is in Nijmegen en dat de uitslagen goed waren.
    Ik geloof goed dat het een vermoeiende dag was, en dat jullie dit inderdaad zoveel jaren volgehouden hebben is onvoorstebaar. Wij zijn erg blij om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat, na zo'n vermoeiende dag lekker gegeten bij opa en oma heerlijk toch.
    En dan lekker in je eigen bedje slapen.

    Geniet van elkaar, heel veel groetjes van de Fam.Vrienten.

  • 19 Oktober 2011 - 23:10

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Voor ons was het natuurlijk ook spannend en gelukkig belde Papa tussen de middag al dat het goed met je gaat , dat was een dineetje waart bij ons thuis.

    Keeltjes stamp met spek en rookworst
    Griesmeel pudding - yoghert en vanille pudding met door Opa eigen gemaakte kersen puddingsaus.

    en dat het jou en je zusjes smaakte merkte wel wel , alles opgegeten.

    Het was gezellig en fijn

    en nu morgen maar weer goed leren ( nou jah leren) op school

    Houdoe

  • 20 Oktober 2011 - 07:00

    Tonny:

    janske ik zie aan jou ondeugende oogjes dat alles goed komt.
    Nog een dagje naar school en dan heb je weer een weekje vrij.
    Groetjes Tonny.

  • 20 Oktober 2011 - 07:26

    Tante Angela:

    Hoi Janske,

    Ja spannend was het wel gisteren, want ondanks dat je er steeds beter uit gaat zien (nog beter??) zijn we toch allemaal heel benieuwd hoe het met jou bloedjes gaat. Gelukkig is het allemaal goed.
    Ik was nog even geschrokken want toen jij naar Lieke belde zei Lieke; dus je komt niet naar huis, ??? ik erheen maar ik had het gelukkig verkeerd verstaan, ze zei; dus je komt NU naar huis...pffffffffttttt!!!! Toen je terug was heb ik nog een goede high five van jou gehad en zei je heel trots: ALLES IS GOED.
    De foto's van jullie wandeling in de bossen afgelopen zondag zijn erg mooi, Rens en Sietske hadden zich dan ook SUPER vermaakt bij jullie met het mooie herfstweer. Hopelijk is het weer komende week ook goed zodat we allemaal kunnen genieten van de herfstvakantie.

    Groetjes aan jullie allemaal van ons allemaal.

  • 20 Oktober 2011 - 08:21

    H & H & I:

    Hoi Bekskes,

    Wat heerlijk dat alles weer goed is !!
    Je ziet er ook goed uit.
    Zo zie je maar weer dat de mens veel kan als er veel van hem/haar gevraagd wordt. En als het dan rustiger wordt je er als een berg tegenop ziet.
    Gelukkig is de periode van de "automatische piloot" voor jullie voorbij en kunnen jullie weer met het hele gezin van elkaar genieten. Jullie waren moe van de spanning maar dat het weer goed met Janske gaat geeft weer een positieve boost.

    Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 20 Oktober 2011 - 09:34

    Ellen:

    Hallo allemaal!

    Ik schrok wel even van de titel zeg, maar natuurlijk... Controle hoort er ook bij.
    Gelukkig gaat alles goed op die kleine dingetjes na...
    En zoiets vergt natuurlijk heel veel van iedereen. ZO knap dat jullie het die 2 jaar allemaal zo hebben volgehouden, want het is natuurlijk niet niks...
    En die laatste zin... Ik krijg er even kippenvel van!!
    Hou je taai allemaal en blijf vooral zo doorgaan!

    Heeeel veel liefs!

  • 20 Oktober 2011 - 11:24

    Frank En Heidi :

    Hallo ganze familie Beks.

    Kijk zo hoort het. Gewoon lekker goed nieuws.
    Kun je mooi met en gerust hart aan de herfst vakantie beginnen.
    Nu maar hopen dat het weer een beetje meewerkt. Dan kun je nog meer wandelingen maken.

    Groetjes uit Leende

  • 20 Oktober 2011 - 14:39

    DORRY:

    HOI JANSKE FAM, EN VOLGELINGEN.
    FIJN DAT IK NOG OP DE VALREEP HOOR ,DAT HET NOG STEEDS GOED GAAT HUMMEL.
    MAAR IK DENK OMDAT JULLIE LEVEN NU WEER ONDER DE NOEMER GEWOON VALT ,EN HET IS NATUURLIJK TOCH ANDERS, DIE SPANNING BLIJFT VOOR JOUPAPA EN MAMA, DAT IS NORMAAL ,MAAR NIET ZO FIJN. MAAR JOKE EN FERRIE DAT KAN OOK NIET ANDERS NET ALS DE FAM VAN JULLIE
    MAAR NA TWEE JAAR VAN SPANNING RAAK JE DIE ECHT NIET ZOMAAR INEENS KWIJT MEISJE.
    IK WENS JULLIE VEEL RUST KALMTE EN LIEFDE TOE EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 20 Oktober 2011 - 18:00

    Ilse:

    wat een leuke pasfoto Janske!!!

    Ilse

  • 23 Oktober 2011 - 12:35

    Joli Claes:

    Ha Ke3

    Wat fijn dat alles zo goed gaat met jou en jullie.
    En de controles in Nijmegen zullen voorlopig nog wel spannend blijven.
    En spanning kost veel energie, dus je mag daar best wel moe van zijn.
    Maar als je telkens met goed nieuws naar huis komt, komt dat allemaal goed.
    Wat een leuke foto"s van jullie in die boom.
    En jou pasfoto is weer fantastisch.
    En dan die die haartjes van jou, die groeien wel heel erg hard.

    Ik had deze keer een beetje een laate reactie op jou verhaal,
    maar ik had een druk weekje.
    Die reislustige dochter, Britta, van ons, kwam dinsdag thuis van een half jaartje werken in Noordwijk aan zee.
    En is afgelopen vrijdag voor een 4 weken op vakantie vertrokken naar Maleisie, Singapore en Indonesie, samen met haar vriendje.
    Dus je snapt wel wat mama Joli in die 2 tussen dagen mocht doen.
    Wassen, strijken, mee shoppen voor de laatste spulletjes, enz.
    Maar ze zijn veilig aangekomen, dus ik kan nu weer achter de computer hangen, haha.

    Groetjes aan iedereen
    geniet van het zonnetje.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Oktober 2011 - 05:19

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske!!

    Ik kan me héél goed voorstellen dat het een spannend dagje was!! Vooral voor je mama en papa. Maar gelukkig konden die ook weer opgelucht adem halen met zo'n uitslag, ook al zijn er nog onzekerheden. Genieten jullie nu maar lekker van de herfstvakantie, misschien kun je veel buiten spelen??
    Wat heb je weer een leuk kapsel!!!

    groetjes van Lambert en Tineke

  • 25 Oktober 2011 - 09:48

    L & H Bergmans.:

    Hoi Hallo Janske en familie.

    Onze reactie is wel aan de late kant; maar beter laat dan nooit.
    Fijn om zo'n bericht te lezen dat de uitslag van de controle goed was.
    Daarna nog lekker eten bij McDonalds was wel verdiend zeg. En s,Avonds ook nog bij Oma en Opa
    heerlijk smullen is helemaal Top. Nu kun je fijn vacantie vieren (ook al is het vandaag niet zulk mooi weer,dan kunnen jullie toch binnen spelletjes doen).
    Janske blijf maar lekker dromen en kijken wat er verder gaat komen.
    Groetjes van tante Liny en ome Harrie.

    Wij willen ook nog een woordje meespreken; Janske de pasfoto is weer super met dat staartje en ondeugend Snoetje, ook de foto,s van die aapjes in de boom winden we heel mooi.
    Veel groetjes en knussen van ; Bertie en Berke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 2269176

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: