De tandarts - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De tandarts - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De tandarts

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Oktober 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren stond er een bezoek aan de tandarts op het programma. Iets waar wij al weken naar uit keken. Voor veel “grote” mensen zal dit raar in de oren klinken maar wij vinden het echt leuk om daar langs te gaan. We hadden dan ook al een planning gemaakt in welke volgorde we op de stoel mochten. De volgorde was als volgt. Eerst mocht Lieke op de stoel. Daarna was het de beurt voor Janske en daarna was het mijn beurt. Mama mocht dan als laatste op de stoel plaats nemen. Terwijl Lieke met haar mond goed open werd geïnspecteerd bleek ze een gaatje te hebben in haar kies(dit komt door het vele antibiotica gebruik voeger). Dit kon de tandarts niet zo laten zitten dus mocht Lieke vandaag terug. Janske en ikzelf kreeg een OKE en een afspraak voor over een half jaar. Toen was het de beurt aan mama. Mama haar tanden waren helemaal prima alleen het draadje achter haar tanden zat los. Deze moest dus met speciale lijm weer vast worden gezet. Omdat de tandarts zag dat we dit alle drie wel erg interessant vonden mochten we alles van heel dichtbij komen bekijken. Verder gaf dit Lieke ook een beetje een indruk van wat haar vandaag te wachten zou staan. Vandaag is Lieke terug geweest naar de tandarts en deze keer vond ze het natuurlijk een stuk spannender. Gelukkig kreeg ze hele goede uitleg over alles wat er ging gebeuren en heeft ze zelf heel goed haar mond open gehouden. Ze is nu dus de trotse eigenaar van een vullinkje zoals ze het zelf noemt. Als beloning mocht ze dan ook een kadootje uitzoeken in de winkel.
Morgen is het weer mijn dag. Dan mag ik weer naar Joepie. Eigenlijk zou ik al heel graag naar school willen maar daar moet ik toch echt tot eind Januari op wachten. Joepie komt voor mijn gevoel het meeste in de buurt van school en ik heb het daar dan ook reuze naar mijn zin. Gezellig samen liedjes zingen en dansen. Verder in de kring elkaar van alles vertellen en wat zeker niet vergeten mag worden, nieuwe dingen leren. We zijn op het moment druk bezig met het thema herfst. Nu gaan we een echte herfstboom maken alleen ben ik zo fanatiek dat ik alles wat leeg is thuis mee wil nemen voor in de herfstboom. Om een paar voorbeeldjes te nemen. Ik denk dat in een herfstboom de volgende dingen horen: wc rolletjes, doosjes, lege plastic zakjes. Ik heb niet in de gaten dat blaadjes, nootjes, eikeltjes enz. veel logischer zijn. Maar papa en mama zijn niet flauw dus morgen mag ik mijn zak met eigen verzamelde dingen meenemen voor de boom.
Verder had Lieke vandaag nog iets heel spannends op het programma staan. Ze mocht met de zwemles een T-shirt aan om te laten zien dat ze weer toe is aan een nieuw diploma. Om je kikkerdiploma te halen moet je namelijk met T-shirt aan zwemmen. Ook dit heeft ze goed gedaan en vol trots is ze nu in het bezit van een echt kikker diploma. Maar Lieke zou Lieke niet zijn als ze niet in dezelfde zin zou zeggen dat ze nu gaat oefenen voor haar vis diploma.
Verder wil ik over Janske nog even vertellen dat die vandaag voor het eerst 3 staartjes heeft gehad. Het slapen in haar eigen bed gaat namelijk zo goed dat haar haren super hard groeien.

Groetjes Meike

Op de foto zie je Lieke als superjanske ivm de kinderboekenweek, deze hebben namelijk als thema superhelden. Lieke mocht die dag als haar suoerheld naar school.
Verder hebben we met de familiedag zelf een touw mogen slaan. Vandaar die foto.

  • 11 Oktober 2011 - 22:09

    Ineke En Peter:

    Goh Meike, ik begrijp best, dat je al naar school wilt, want daar gaan je zusjes immers ook heen.
    Maar het is heel gauw januari hoor!
    Ik wens je héél veel succes met je herfstboom, dat zal zeker een héél aparte boom worden.
    Lieke héél hartelijk gefeliciteerds met je kikkerdiploma en nu dus op naar het vissendiploma hé?
    Ik vind het ook heel knap, dat je zo flink bent geweest bij de tandarts en dat dat heel spannend was is goed te begrijpen.
    Janske we zien je haartjes groeien en met die drie staartjes zie je dat exra goed.
    We kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen.
    Groetjes van ons

  • 12 Oktober 2011 - 05:43

    Willy En Jeanet:

    Hey Familie Beks

    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie.
    En lieke ik vind je een echte kanjer,bij de tandarts zitten en een nieuwe vulling krijgen.
    En dat met allerlei tangetjes en die grote lamp,vond ik altijd eng.
    Ook wil ik je feliciteren met je zwemdiploma,knap gedaan meid.
    Janske jij bent ook een kanjer je haren groeien heel hard je word weer een echte meid.
    Je ogen stralen weer,dat ziet er goed uit.
    En meike je word ook al een grote meid.
    Nu al naar een school dat is ook heel leuk met andere kinderen liedjes zingen en dansen.
    Zo te zien Ferry en Joke gaat het jullie weer helemaal goed.
    Het goede oude vertrouwde wereldje , Het is jullie van harte gegund ,dat het weer allemaal goed gaat.
    Ga zo door

    Groetjes Willy en Jeanet

  • 12 Oktober 2011 - 06:28

    Tante Angela:

    hoi Meike,

    Wat een belevenissen weer en wat goed dat jullie zo graag naar de tandarts gaan maar ik zou zeggen, niet meer dan 2 keer per jaar. Knap van Lieke dat ze zo flink is geweest bij de tandarts en haar KIKKER diploma heeft gehaald. Gefeliciteerd Lieke!!! En ook zonder het Super Janske pak is Lieke een held ( net als jij, Jankse, papa en mama).
    Die staartjes van Janske zijn heel leuk en goed van Janske dat ze zo goed in haar eigen bed slaapt, daar wordt ze dan goed voor beloond door het groeien van haar haren.
    Tja en Meike, kijk toch maar eens goed buiten, wat hangt daar aan de bomen??? of liever gezegt wat valt er allemaal uit de bomen??? Volgens mij geen wc rolletjes, doosjes en zakjes... maar daar weten ze bij Joepie wel raad mee. Veel plezier daar weer vandaag. Het is echt herfstweer dus het weer past bij het thema.
    En wat betreft jou naar schoolgaan, speel maar fijn nog even schooltje thuis met je zussen en van het weekend met Sietske en Rens want je kunt nog lang genoeg echt naar school.

    Groetjes aan je zusjes en papa en mama.

    Dikke knuffel van tante Angela, ome Toine, Bart Sietske en Rens

  • 12 Oktober 2011 - 06:39

    Ome Tan:

    Nu heb ik weer een nieuw idee voor als ik watervallen moet maken, doe er wat schampoo in !!
    Heel gaaf effect, hebben jullie misschien ook roze schampoo ?

    groeten

    Ome Toine


  • 12 Oktober 2011 - 06:50

    Frank En Heidi :

    Hallo allemaal

    Ik moest nog een goed kijken naar de foto van de waterval.
    Ik dacht er ligt al sneeuw in de tuin bij huize Beks..... maar dat was het niet.
    Fijn dat het met de kids zo goed gaat.
    Lieke proficiat met je diploma

    En wat een mooie foto's van Janske vooral die van week 116. Dan zie je al wat en knappe meid het gaat worden.

    Groetjes uit Leende

  • 12 Oktober 2011 - 07:21

    Leanne:

    Hoi Meike!

    Wat leuk dat jij een keer een berichtje hebt geschreven!
    Ik ben benieuwd hoe de herfstboom eruit komt te zien.
    Hij zal vast mooi worden met al die spulletjes die jij mee hebt genomen :)
    En wil je tegen Lieke zeggen dat ik het erg knap vind dat ze haar kikkerdiploma heeft gehaald..
    En wat heeft ze het knap gedaan bij de Tandarts!
    Wat een leuke foto's trouwens. Vooral de eerste of niet Meike??

    Groetjes Leanne

  • 12 Oktober 2011 - 12:38

    Ilse:

    heey,

    lieke, wat knap! nu al je kikkerdiploma en zonder probleem een gaatje laten vullen!
    janske, wat lief dat je grote zus jou super janske pak mocht lenen! ze was heel mooi hè!
    en meike, het wordt vast en zeker een super herfstboom en super dat jij ook wat mag schrijven! als jij in januari ook al naar school gaat zit je nog ff bij mij op school net als je zusjes!

    Ilse

  • 12 Oktober 2011 - 12:57

    Niels, Linda En (l):

    Hoi Meiden van Ke3!

    Wat is het toch heerlijk om dit dagboek van jullie te lezen!
    Van die lekkere doodnormale dingen..

    Ik zie wel of de foto van het watervalletje dat jullie lekkere streek hebben!
    Wat een mooi schuimbad is het geworden.

    Lieke, Gefeliciteerd met je kikkerdiploma! Heel goed gedaan..
    Ik zie ook wel dat je er heel trots op bent, en dat mag ook zeker voor zo'n prestatie!

    En Meike is snap wel dat je naar school wilt, net als je grote zussen!
    Ik zou zelf ook nog wel eens naar school willen dus ik geef je groot geljk.

    Janske! Wat zie je er prachtig uit met die 3 staartjes..
    Wat een mooi plaatje zeg!

    De groetjes aan Mama en Papa!

    Liefs,
    Niels, Linda en (l)

  • 12 Oktober 2011 - 14:04

    Joli Claes:

    Ha Ke3

    Wat leuk dat jij, Meike, aan de beurt bent om jou verhaal te vertellen.
    Was het een gezellige familiedag ?
    En is dat moeilijk, een touw slaan ?
    Het is zo januari, en dan mag jij ook naar school, maar op Joepie is het vast ook heel leuk.
    Ik ben zeer benieuwd naar jou herfstboom, maak je er een foto van, en mogen wij die dan ook zien ?

    Lieke, wat knap van jou.
    Nu alweer een kikkerdiploma, je bent een echte waterrat aan het worden .
    Op naar het volgende, het visdiploma.
    Lijkt me kei moeilijk met een t-shirt aan zwemmen.
    En bij de tandarts ben je ook al zo knap geweest.
    Een mooie vulling gekregen, dan heb je inderdaad een kadootje verdiend
    Wat lief dat je zus jou Superheld is.
    Maar dat zijn jullie allemaal hoor.

    Janske, wat een prachtige pasfoto's toch weer.
    De ondeugd spat ervan af.
    En die haren die groeien wel super hard als je al 3 staartjes kunt maken.
    Fijn dat alles zo weer een beetje normaal aan het worden is.

    Groetjes aan iedereen
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Oktober 2011 - 07:13

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    NONDE KNOL MEIKE WAR GAAF DAT JIJ EEN VERSLAG MAG MAKEN.
    LIEKE WAT GOED VAN JOU DAT JIJ AL EEN KIKKERDIPLOMA HEBT ,EN DAN NOG EEN GAATJE WAT NU DICHT IS, EN MEISJE JIJ BENT GEWOON ERG LIEF JULLIE ALLE DRIE .JANSKE JOU HAREN GEWELDIG WAT GROEIEN DIE.
    EN IK DACHT OOK DAT HET SNEEUW WAS INPLAATS VAN WATER HOOR.
    EN OME TAN WIL ROZE BADSCHUIM DIE OOM IS DOL OP DIE KLEUR NET ALS JOU VADER .
    WEDEROM VETTE FOTO;S JULLIE STRALEN ER OP GEWELDIG .MEIKE BEDANKT VOOR JOU VERSLAG
    NU ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 14 Oktober 2011 - 06:58

    Gerda:

    Hey Meike,

    Wat leuk om deze keer een verhaaltje van jou te lezen.
    En helemaal gaaf dat jullie een tandartsbezoekje nog als een feestje zien.
    Houden zo!

    Lieke, van harte gefeliciteerd met je kikkerdiploma. Keigoed gedaan.
    Heb je al je diploma's aan de muur hangen of wacht je nog even op een prijzenkast?

    Janske wat zie jij er goed uit met de goed groeiende haartjes.
    En alweer 3 staartjes! Fijn dat jij in zo'n toverbed slaapt zodat je haartjes hard groeien.

    Te gekke foto's, vooral met die speciale "Beks"sneeuw.
    Jullie hebben nog streken genoeg.

    Hou je taai allemaal en geniet van het mooie najaarsweer.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 19 Oktober 2011 - 05:58

    Judith,Ron,Wout,Sien:

    Hallo Ke3,

    Dat leest weer als een trein, fijn dat het allemaal zo mag verlopen!
    De snoeten stralen en dat is leuk om te zien!

    Groetjes van ons

  • 19 Oktober 2011 - 08:26

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL DIT IS EEN TEST.
    IK STUUR NET EEN MAIL, MAAR IK ZIE HEM OF HAAR NIET STAAN.
    WIJ GAAN OP VAKANTIE EN KOMEN 9NOVEMBER TERUG.
    DUS HUMMEL IK BEN JE NIET VERGETEN MAAR KAN NIET MAILEN.
    EN JULLIE ZITTEN NOG STEEDS BIJ DE TANDARTS.
    IK WENS JOU HUMMEL EN HEEL DE MIK MAK GOED WEER .
    EN HANDL EN DENK POSITIEF.
    DIKKE VETTE DORRY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: