Achter een berg van moeilijkheden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Achter een berg van moeilijkheden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Achter een berg van moeilijkheden

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 Juli 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik zal jullie eens even laten weten hoe het met mij gaat. En eigenlijk kan ik daar heel kort in zijn. Het gaat goed met mij. Het enige waar ik echt last van heb is van bultjes en uitslag in mijn gezicht. Dat is een normale reactie na het stoppen van de 6-MP (chemo). Toch fijn om ook eens een normale reactie te hebben, al krijgen niet alle kinderen deze reactie. Voor de rest is het eigenlijk hetzelfde verhaaltje. Lopen is nog altijd een beperking, zeker op snelheid en ik houd dat ook niet al te lang vol. Gelukkig weet ik de spelletjes zo op elkaar af te stemmen dat ik de dag prima doorkom. Af en toe slaap ik 's middags nog, ik denk zo'n twee keer in de week. Wel wil ik 's avonds op tijd naar bed. Het in mijn eigen bed slapen is ook nog wisselend, maar ook dat gaat steeds beter. Vandaag was ik gewoon als laatste wakker en lag nog lekker in mijn eigen bed te slapen.
Wat betreft eten gaat het ook vooruit. Sommige dingen vind ik nog eng om te eten. Dat wil ik dan eerst proeven. Even een proefje doen, zoals ik dat dan zeg. Meestal lust ik het dan wel en zo eet ik gewoon met de pot mee. Natuurlijk zijn hier ook weer uitzonderingen op, maar welk kind heeft dat niet?
Ook hebben we een telefoontje uit Nijmegen gehad en die kwamen ook met goed nieuws. De schimmelplekjes in mijn hoofd zijn nog steeds stabiel. Het is ook niet te verwachten dat die ineens helemaal weg zouden zijn. Het kan zomaar zijn dat ze die over 50 jaar nog steeds op een MRI zien. Ze zijn in ieder geval zeker niet meer actief. Ook mijn hersenvocht was schoon, dus ook dat was een hele geruststelling. Volgende week woensdag mag ik me weer in Nijmegen melden voor bloedonderzoek, verneveling en weerstand uit een potje.
De vakantie brengen wij momenteel met heel veel mensen door. Er zijn zoveel dingen blijven liggen, die nu afgewerkt kunnen worden. Kraamvisites, afspraken die al een hele poos staan, speelafspraakjes en afspraakjes van mensen die mij komen feliciteren met het einde van de behandeling. Zo kwam vanmorgen de burgemeester van Heeze-Leende, meneer Paul Verhoeven op bezoek. Hij was blij om te horen dat een kleine inwoonster van zijn gemeente zo knap en dapper de behandeling heeft doorstaan.
Voor de rest zijn we als gezin nog steeds een beetje onwennig. Het lijkt wel of afgelopen twee jaar niet hebben bestaan. Er is nog zoveel meer in het leven dat wij twee jaar lang niet hebben gezien. Het voelt alsof je twee jaar lang in een veel te kleine kartonnen doos hebt geleefd en dat je er nu uit mag. Dan wil je je eigen uitrekken en dat doet pijn, want alles is nog stram. Van de andere kant is die pijn heel fijn, want hij voelt zo anders dan de pijn van de afgelopen twee jaar. De volgende zin pakt dit heel goed samen:

Achter een berg van moeilijheden,
ligt een land vol mogelijkheden.

Nu is het dus noodzaak om niet dizzy te worden van al deze mogelijheden, maar op het juiste tijdstip het juiste spoor te kiezen. Er liggen momenteel zoveel spoorwegen voor ons en aan ons is het nu de taak op op het juiste spoor te gaan zitten. Als we daar opzitten, dan kan de trein weer gaan rijden. Welk spoor we ook kiezen, we weten nu in ieder geval al zeker dat we de toeristische route nemen en dat we onderweg gaan genieten.

Groetjes Janske

• 29 Juli 2011 - 17:21

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Fijn om je berichtje te lezen. Soms wordt je van goed nieuws ook emotioneel.
    Je foto is prachtig. Enne, achterstallig "onderhoud" hoeft niet allemaal tegelijk weggewerkt te worden. Jullie hebben nog zeeën van tijd!
    O ja, wat beteft het aantal kralen, wij denken 541. Nog net op tijd he, opa IJsje?
    Een dikke kus voor jullie alle 5.

• 29 Juli 2011 - 18:12

Willy En Jeanet:

Wat een knap kind op die foto.
    Het lijkt wel een fotomodel.
    En dan die gezonde lach,helemaal geweldig.
    Zachtjes aan weer naar het gewone leven.
    Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat.
    Die 2 jaar, de dingen die je allemaal hebt moeten missen,dat haal je niet meer in .
    Geniet van nu en van elkaar, en kijk vooruit.
    De mensen begrijpen dat jullie niet alles hebben kunnen doen.
    Wat de kralen betreft ik denk 636 stuks
    We zien ons elkaar weer op 21 augustus

Tot dan geniet ervan

Groetjes Willy en Jeanet

• 29 Juli 2011 - 18:37

Ger En Tonny.:

Vanuit een zonnig Spanje denken wij dat je wel 575 kralen verdiend hebt.
    Het gaat jullie allemaal goed hopen wij.
    Groetjes Tonny.

• 29 Juli 2011 - 20:03

Fam Geurts:

Hallo Superrrrrr Janske en fam.

We vinden het geweldig dat jij en je familie voorzichtig de draad weer oppakken.
    Het is goed te genieten van elkaar , vrienden en iedereen die belangrijk voor jullie zijn .
    Ondek samen de mogelijkheden die achter de berg liggen .
    Dat er nog meer van die stralende foto's van jou erbij komen!!!!
    Wij denken dat er het 584 kralen zijn.
    Eigenlijk heeft het hele gezin kralen verdiend want ook jullie hebben er hard voor gewerkt om samen aan de top te staan....
    De groetjes voor jullie van ons allemaal .

• 29 Juli 2011 - 22:17

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat ben je toch een knappe meid, zowel uiterlijk [te zien op de pasfoto] als innerlijk.
    En wat fijn al dat goede nieuws uit Nijmegen, zo hoor ik het graag.
    Om dat land vol met mogelijkheden te ontdekken heb je tijd genoeg, je hebt nog een heel leven voor je.
    Wat geweest is, is geweest, dat moet je achter je laten, dat komt nooit meer terug.
    En vooruit kijken doe je zo ver als je kunt, en als je dat bereikt hebt, kijk je weer verder.
    En zo komen jullie er wel, gewoon stapje voor stapje.
    Geniet van elkaar elk moment van de dag, dat is het allerbelangrijkste, en de rest dat komt wel weer goed.
    Het zomerweer komt er weer aan dus dat word lekker buiten spelen.
    Fijn weekend allemaal.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 30 Juli 2011 - 07:29

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Dat is mooi jou naam met die kralen ketting geschreven.

En de berichten van gisteren vanuit Nijmegen waren heel goed ,fijn hoor

• 30 Juli 2011 - 08:45

Asmara:

Lieve allemaal,

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met je. Goede berichten uit nijmergen zijn altijd goed om te horen.

Opa ijsje we zijn een beetje laat maar kunnen we nog een gokje wagen? We denken 601 kralen.
    We zitten in zeeland en hadden nog geen internet.

Veel liefs en tot later.

• 30 Juli 2011 - 09:30

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en familie,

Wat een goede berichten!
    Geweldig. En die kralenketting ........ met jouw naam daarvan gemaakt.
    Ik vind het indrukwekkend.
    Dacht nog even te gaan tellen maar ik heb al een gokje gewaagd, dus daar blijf ik bij.

Fijn dat jullie stapje voor stapje weer leuke dingen doen en voelen alsof de laatste 2 jaren er niet zijn geweest. Alleen de tijd staat niet stil en we zijn echt 2 jaar verder. Gelukkig!
    Alles met mate en één voor één heb ik altijd geleerd en dat heeft me nog geen teleurstellingen gebracht dus ga gewoon rustig verder.

Geniet van de vakantie, het mooie weer komt er weer aan!

Hou je taai allemaal.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 30 Juli 2011 - 10:20

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Terug van onze vakantie in Friesland, ( véél regen maar wát een mooie provincie!! ). Daar kunnen jullie over meepraten! Heerlijk om te lezen dat je zo langzamerhand weer uit die donkere, kartonnen doos krabbelt Janske. En wat doe je toch lekker mee!! Genieten jullie allemaal van een fijne schoolvakantie!!!
    Liefs uit het Gooi.

• 30 Juli 2011 - 13:30

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Zomaar ff een berichtje uit spanje.
    Wat goed om te lezen dat het goed met je gaat
    Ik hoop dat jullie ook een beetje zon krijgen van hier.

Fijne vakantie nog :-)

Groetjes uit Spanje

• 30 Juli 2011 - 20:42

Oma Tumtum:

Niet geteld hoor die kralen ,dat is monnikenwerk , maar ik denk 537 stuks

• 31 Juli 2011 - 07:53

DORRY:

HOI JANSKE FAM.EN DE HELE KUDDE.
    WAT EEN FOTO'S .
    EN DAN OOK NOG EENS EEN HELE BELANGRIJKE MAN OP BEZOEK?
    WAT AARDIG VAN HEM.
    EN HUMMEL DAT JULLIE MOETEN WENNEN IS NONDE JU TOCH HEEL NORMAAL.
    EERST DRAAIDEN ALLES OM JOU LIEFJE, NU NOG WEL MAAR JE ZULT NIET ALTIJD MEER JE ZIN KRIJGEN .EN GEEN STROOPWAFELS OF CHIPS ALS ETEN MOGEN.
    MAAR NU EET JIJ GEWOON MET DE POT MEE, JIJ BENT JANSKE ZONDER LEUKEMIE ,DUS SPANNING DAT VERGEET JE NIE
    VERDER LOPEN JULLIE NOG BEHOORLIJK OP JULLIE TENEN, MAAR DAT IS OOK EEN KEI NORMALE REACTIE
    MAAR DENK AAN HET VERSJE WAT IK MAILDE TOEN IK HOORDE DAT JIJ JA JIJ JANSKE GENEZEN WAS VAN LEUKEMIE.
    IK MAIL HET GEWOON NOG EEN KEER IK BEN IN VORM.
    MAAR EERST DE UITSLAGEN VAN NIJMEGEN GEWELDIG.

GISTEREN EN MORGENZIJN DE TWEE MOEILIJKSTE DAGEN IN ONS LEVEN

VANDAAG MAKEN WIJ ONS ZORGEN OVER GISTEREN EN OVER MORGEN

WAAR IS VANDAAG IN HEMELSNAAM GEBLEVEN.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 31 Juli 2011 - 10:37

Ome Nol Tante Door:

hallo super janske en de rest
    het is fijn weer om zon verhaald te lezen
    nu het weer beter gaat met je
    en dat je nu ook weer fijn kunt mee spelen met de rest
    al moet je het nog wat rustig aan doen meid
    het komt allemaal goed .
    en wat de 21ste betreft willen wij jullie graag komen feliciteren
    dus bij deze geven wwe ons op
    en zien we jullie dan
    en houw je taai meid
    gr ome nol tante door
    gr ome nol tante door

• 31 Juli 2011 - 10:50

Ome Renier:

Wat een leuke foto!!

2 jaar lang was er maar één doel en nu klaart de mist op de berg langzaam op zodat er weer naar de toekomst gekeken kan worden! Ik had het aantal kralen nog niet opgegeven maar denk 561. Ik wilde nog een poging wagen om te gaan tellen maar raakte nogal snel de tel kwijt...
    Fijne vakantie verder.
    Liefs, Ome Renier

• 31 Juli 2011 - 12:26

Dank Jullie Wel...:

...voor jullie gezellige bezoek aan ons, gisteren.
    Wij vonden het echt heel fijn dat jullie er waren, om jullie te zien met Sien op de arm en met pretlichtjes in de ogen.
    We genieten nog na!
    Op de 21e zien we elkaar weer!

Veel liefs,
    Judith & Ron, Wout / Sien

• 01 Augustus 2011 - 07:20

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM, EN DE REST VAN NEDERLAND.
    JANSKE IK LAS DAT JULLIE BIJ SIEN ZIJN GEWEEST ?
    MOOI ZIJN BABY'S VIND IK.
    IK HEB OOK PAS NOG ZO'N KLEIN MENSJE GEZIEN ,HET WAS EEN JONGEN MET EEN GROTE BOS ZWART HAAR .
    HIJ KREEG DE NAAM JOEP EEN ZOON EN BROERTJE VAN JORG LINDA EN PIEN.
    JANSKE IK ZIT WEER OP MIJN MAILSTOEL EN WIL JOU ALLEMAAL RAAD GEVEN DIE JE ECHT NIET NODIG HEBT.
    OVER LOSLATEN GESPROKEN?
    MAAR DEZE RAAD KAN IEDEREEN GEBRUIKEN .
    IK DENK OF ONDEK IEDERE DAG 5 POSITIEVE GINGEN KOST NIKS HOOR .
    EEN MOOIE BLOEM BOOM VOGEL EEN ARM OM JE HEEN EEN KUS EEN CADEAUTJE EEN GLIMLACH EEN PAAR HONDEN OF VISSENOGEN OF KONIJNEN OGEN BIJ JULLIE DIE KIJKEN JE ZO TROUW AAN
    ALTHANS PACO MIJN WITTE HERDER.
    EN ZO ZIJN ER IK WEET NIET HOEVEEL OGENBLIKKEN VAN POSITIEFITEIT DAT JE DAN ZELF OOK EEN FIJNER GEVOEL KRIJGT ,SNAP JE HUMMEL??????????????? EEN DIKKE VETTE GENIET VAN DE VAKANTIE .
    IK GENIET MET COR VAN DE VUT.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 01 Augustus 2011 - 22:31

Ome Tan:

Ook al zijn jullie (F en J) geen tiener meer en de kids te jong, stel ik toch een tienertoer voor.
    Las in de krant dat ie weer terug komt dusssssssss.
    Het spoor op en reizen maar, door het land van de onbegrensde mogelijkheden.

KEDENG KEDENG

grtz

Ome Tan

• 02 Augustus 2011 - 06:47

Leanne:

Ha Janske!
    Ik ben net weer terug van vakantie en heb meteen alle verhalen weer even bijgelezen.
    Wat heeft Betsie knap gelopen voor jou zeg! Super gedaan!
    En natuurlijk ben ik op jou feestje aanwezig. Daar leggen we de verbouwing wel even voor stil.
    Wat fijn dat alle uitslagen goed waren.
    Geniet samen nog van jullie vakantie!
    Groetjes Leanne (en ook van Walter)

• 02 Augustus 2011 - 16:18

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en familie,

Ik hoop dat jullie genieten van het heerlijke zomerweer.

Voor morgen veel succes in het ziekenhuis.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 02 Augustus 2011 - 18:55

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Genieten jullie ook zo van het zonnetje ?
    Alleen jammer dat het maar weer voor een paar daagjes is.
    Laat ze morgen weer versteld staan in Nijmegen, Succes.
    Groetjes aan allemaal.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx