Super Janske op de Kilimanjaro - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Super Janske op de Kilimanjaro - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Super Janske op de Kilimanjaro

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ten eerste wil ik jullie even gerust stellen. Misschien dat het in mijn vorige bericht niet helemaal duidelijk was, maar ik stop NIET met dit reisdagboek en ik blijf ook regelmatig schrijven, of misschien moet ik zeggen dat ik onregelmatig blijf schrijven. Ten eerste heb ik jullie nog veel te veel te vertellen over zaken die nog niet aan de orde zijn geweest en ten tweede blijft het voor ons ook geweldig om al jullie reacties te lezen en is het heerlijk om van ons af te schrijven. Zo waren de reacties die jullie op mijn vorige bericht hebben geplaatst ook geweldig. Het is raar, maar ook heel mooi om te lezen hoe ik deel ben gaan uitmaken van jullie leven en hoe sommige mensen mijn reisdagboek in hun dagelijkse planning hebben opgenomen. Ook maakt het schrijven deel uit van mijn dagelijkse bezigheden. Ik wilde met het vorige bericht alleen maar aangeven dat als het me even niet zo goed uitkomt, ik 1 of meerdere dagen ga overslaan.
Over naar de orde van de dag. Vanaf gisteren ben ik weer gewoon naar school gegaan. Ik hoest momenteel nog wel heel veel, maar heb gelukkig geen koorts. Gisteren zat het draakje mij nog aardig in de weg, en dat gaf ’s morgens wel wat problemen. Gelukkig heb ik nog een grote zus op school zitten en de juffen vonden het goed dat Lieke eerst even bij mij in de klas kwam. Na een paar minuten, toen de tranen gedroogd waren, heb ik Lieke zelf naar haar klas terug gebracht en de rest van de dag is het goed gegaan. Wel was ik gisteren weer heel moe.
Vandaag was dat weer heel anders, want het was zo’n mooi weer. Het naar school gaan ging goed en ik heb me daar goed vermaakt. Ook papa en mama zijn vandaag naar school geweest, want 1 keer in de zoveel tijd wordt er geëvalueerd hoe het met me gaat op school. Dan wordt er gesproken met de juffen en een begeleidster en ze hebben me laten weten dat iedereen heel erg tevreden is. Dat komt goed uit, want ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het loopt, dus dat levert dan geen discussie op. Na school was ik wel weer heel erg moe. Zo moe zelfs dat ik niet meer kon lopen. Mama kwam mij echter halen en mama heeft een zere pols en kon mij dus niet tillen. Toen heb ik maar een hele gekke manier van lopen bedacht, zodat ik toch vooruit kwam. Na het eten, al was dat niet veel, ben ik lekker op de bank gaan liggen en heb heerlijk geslapen. Totdat Lieke weer uit school gehaald kon worden, want toen wilde ik wel weer mee. Lieke had namelijk al afgesproken en ik wilde ook nog wel afspreken. Eerst wilde mama weten of ik dat wel zou trekken, maar uiteindelijk is dat dus goed gekomen. Vandaag hebben Lieke, Meike en ik dan ook heerlijk met Mara en Pleun gespeeld. Dat is wel fijn met dit mooie weer. We hebben weer eens fijn van de tuin gebruik kunnen maken en zijn dan ook weer op alle plekjes geweest. Van de zandbak langs het huis tot aan de speelbult helemaal achter in de tuin. Soms werd ik wel wat moe, maar dan ging ik gewoon even op de schommel zitten en tja, dat is toch iets wat ik nog steeds heel graag doe.
Ondanks het vele buiten spelen lukt het me vanavond niet echt om te gaan slapen. Ik heb al regelmatig aan papa en mama gevraagd of ze ook al naar bed gaan, zodat ik bij hun in bed kan gaan liggen. Het zal wel niet lang meer duren hoop ik en dan zal ik wel goed slapen. Dat ik niet goed kan slapen komt ook een beetje door de pijn die ik heb in mijn armen. Ik zal de dokter er morgen eens naar laten kijken, want het is een hele vervelende pijn. Waarschijnlijk komt dit door de Vincristine, maar ik ben geen dokter, dus wie weet is het iets anders. Dat hoor ik morgen wel weer.
Zoals jullie gehoord hebben gaat het gelukkig al weer wat beter met Rens. Zo goed zelfs dat wij afgelopen zondag al even op bezoek mochten komen. Ik vond het heel fijn om hem te zien en ook om te zien dat het weer wat beter met hem gaat. Hij was zelfs al even uit bed. Rond 1 oog heeft hij nu een blauwe plek en lijkt hij wel een beetje op papa en de andere dansers van de BBD. Nu nog een rugby pak aan en hij kan zo meedoen al lijkt me dat voorlopig niet zo’n succes en moet hij nog maar even rustig aan doen.
Via Dorry hebben jullie allemaal kunnen lezen hoe Cor, haar man en Dennis, haar zoon, de Kilimanjaro hebben beklommen. Morgen komen ze alweer thuis van hun geweldige reis, maar ik heb al een foto ontvangen van Dorry. Daar staat Cor op de flanken van de Kilimanjaro en heeft hij iets vast. Hij had namelijk iets meegenomen in zijn rugzak en wel een poster van Super Janske. Wat ontzettend gaaf om te zien dat jullie daadwerkelijk met mij die berg beklimmen. Daar ben ik helemaal stil van.

Groetjes Janske

  • 15 Maart 2011 - 22:46

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Dat is gaaf , van Cor en Dennis ,dat zij jou op deze manier meegenomen hebben naar de Kilimanjaro . daar waar iedereen het figuurlijk over gehad heeft sinds 6 juli 2009.

    Draakje is weer gevlogen .
    De rust wedergekeerd
    Zo houden


  • 15 Maart 2011 - 23:02

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie.

    Wat gaaf daar sta je dan, bijna op de top van die grote, lastige berg, in posterformaat.
    Net zoals je bijna op de top bent van je eigen berg.
    En wat lief dat Cor en Dennis zo aan je gedacht hebben, daar in verwegistan.
    Ik was verrast dat er alweer een verhaaltje stond.
    Ik wist wel dat je niet ging stoppen maar wel minderen.
    Maar ik ben er blij om, want ik vind dit toch wel fijn, even weten dat alles oke is.
    Morgen weer succes in het ziekenhuis.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

  • 16 Maart 2011 - 05:58

    Dorry:

    HOI HUMMEL EN DE REST.
    WAT GAAF OM MIJN FILMSTER DAAR TE ZIEN STAAN ZO LIEF MET JOU POSTER EN ZIJN BOS HAREN.
    JAN JE WEET WEL VAN DAT BEDRIJFJE MEDIA MARKT MIJN SCHOONZOON WAAR ZE BEST HANDIG ZIJN HAD EEN PLASTIC LAAGJE OM EEN OF OP EEN POSTER GEDAAN.
    IK WIST NATUURLIJK AL TOEN IK MET KILIMANJARO BEKLIMMING KWAM VOOR JOU SCHAT DAT MIJN MANNEN EEN POGING ZOUDEN GAAN WAGEN .
    WEL JAMMER DAT ZE HET IN 6DAGEN MOESTEN DOEN ,INPLAATS VAN 7 ANDERS HAD COR BETER KUNNEN WENNEN AAN DE IJLE LUCHT .
    MAAR DE KLIM IS ZO ZWAAR ZEI HIJ DOOR DE TELEFOON VEEL ZWAARDER ALS VERWACHT.
    HIJ HAD IN NEDERLAND AL HEEL VEEL GELOPEN ,ZAT GOED IN ZIJN VEL CONDITIE VAN EEN 18JARIGE DUS ALLES ER AAN GEDAAN HELAAS MAAR HIJ HEEFT MET DENNIS VAN DE WEEK EEN 8DAAGSE SAFARI GEDAAN ,EN HET WAS NU OOK DE TIJD DAT ALLE HOEFDIEREN NAAR ANDERE GEBIEDEN GINGEN MIGRATIE HEET HET GELOOF IK ,GEWLDIG ZEI HIJ ER KWAM GEEN EINDE AAN EN DAN VEEL WILDE DIEREN GEZIEN.
    DUS EEN GEWELDIGE BELEVENIS OP JE 62 STE JAAR EN OOK NOG EENS MET JE ZOON VAN 37 JAAR UNIEK TOCH.MAAR JIJ BENT TOT 1 KILOMETER VAN DE TOP AF GEWEEST MEISJE LEKKER WARM IN DE RUGZAK ROND HET MIDDAGUUR KOMT HIJ THUIS ,WEL FIJN HOOR ,EN DAN HEERLIJK VUTTER EN VUTTERIN ZIJN HEERLIJK TOCH.fIJN DAT JE NOG BLIJFT MAILEN, IK HAD HET OOK VERKEERD GELEZEN, MAAR ALS HET NIET UIT KOMT DAN MAIL JE NIET MEISJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY


  • 16 Maart 2011 - 06:50

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat stoer van Cor en Dennis. En wat mooi dat ze aan jou hebben gedacht.
    Nu zelf nog......naar de top.

    En Meike is die ook naar de top geklommen ;-)

    Ook de pasfoto is mooi.

    Groetjes uit Leende

  • 16 Maart 2011 - 07:05

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Dag lief gezin,

    Och, vanmorgen toch maar gespiekt; verkeerd begrepen; dat doen we in dit geval graag...
    Jullie zijn geweldig.
    Denken vandaag extra aan je, Janske; laat die pijn maar gauw verdwijnen.

    Dorry, geniet van de thuiskomst van je mannen; Cor en Dennis; super wat jullie hebben gedaan!

    Zet 'm op!

  • 16 Maart 2011 - 08:54

    Tante Angela:

    Hoi Topper(s)

    Wauw wat gaaf dat jij mee de berg op bent gegaan, wat een stoere mannen heeft Dorry!!!
    En Dorry geniet van de thuiskomst van deze kangers!!!

    Volgens mij komt het door ome Renier dat Meike het spelletje niet snapt want volgens mij staat op zijn hoofd KLIMREK!!!

    Jou pasfoto is weer mooi, het blijft knap dat je ondanks alle pijn en vervelendheden op de foto nog kunt lachen, Super goed Kanjer!!!

    Rens moest gisteren bloedprikken omdat hij morgen een CT scan moet laten maken.
    Hij vond dat heel spannend maar toen ik vertelde dat jij dat heeeeeeeel vaak moet werd het al minder spannend en heeft hij zich als een stoere kerel gedragen, geen krimp gaf hij. De pleister achteraf was vervelender dus die hebben we er maar snel afgehaald en nu laat hij stoer aan iedereen zien waar ze geprikt hebben. Heel gek als je bedenkt dat jij elke week prikken krijgt en het voor jou inmiddels 'normaal' is.

    Veel succes vandaag en hopelijk kan de dokter iets aan de pijn in je armen doen!!!

    Joke beterschap met je pols!!!!

    groetjes tante Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: