Brabantse nachten zijn lang..... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Brabantse nachten zijn lang..... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Brabantse nachten zijn lang.....

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het begint nu toch een beetje op te breken. Eerst een weekje Dexa, iets waar je niet vrolijk van wordt. Daarna een paar dagen waar ik heel vrolijk van werd. Het enige nadeel van dit laatste is dat een dag 24 uur heeft en dat ik eigenlijk daar zo'n beetje de helft van moet gaan slapen. Als je dan merkt dat je vrolijk bent, dan wil je daar ook maximaal van genieten, dus de nachten zijn wel heel gezellig, maar slapen doe ik niet veel.
Maandag- en dinsdagnacht kroop ik nog bij papa en mama in bed. Meestal ging ik dan nog even met papa een boekje lezen en wat kletsen. Daarna ging ik redelijk goed slapen. Woensdagavond werd ik rond half 11 wakker. Daarna duurde het heel lang voor ik ging slapen. Mama had al een hele poos bij mij gezeten, maar slapen kwam er niet van. Toen papa thuis was, hebben we mama naar mijn bed gestuurd, zodat zij een nachtje goed kon slapen en ben ik samen met papa tot in de kleine uurtjes doorgegaan. Het was volgens mij wel een uur of drie voor ik ging slapen.
Als ik 's morgens mijn zusjes rond een uur of zeven hoor, dan is dat voor mij ook het teken dat de dag weer is begonnen en dan sta ik ook meteen op. Ook gisteren was ik weer rond half elf wakker. Weer hebben we vanalles geprobeerd om mij toch in mijn eigen bed te laten slapen. Verhaaltjes voorlezen enzo, maar niets hielp. Ondanks dat ik slaapmiddelen krijg zit er toch zoveel onrust in mijn lijf dat slapen niet echt gaat lukken. Daarnaast heb ik ook soms enge dromen en wil dan niet alleen zijn. Om mij toch in mijn eigen bed te laten slapen heeft papa een matras op mijn kamer gelegd en daar is hij op gaan slapen. Volgens mij sliepen we al rond twaalf uur, dus dat is best netjes.
Gelukkig heb ik ook nog de middagdutjes, maar ook deze waren afgelopen week niet al te lang. Omdat ik toch wel wat vermoeid begin te worden was ik vandaag dus maar net op tijd wakker voor mijn les. Juffrouw Dorie kwam vandaag om drie uur om mij les te geven. Ook heb ik vanmorgen al les gehad van papa, dus het leek vandaag wel een echte schooldag. Lieke is op vrijdag altijd 's middags vrij, dus die heeft vandaag gezellig bij mij in de klas gezeten. Ik vind het altijd zo gaaf als juf Dorie er is. Toen de juffrouw naar huis ging hadden Lieke en ik nog geen zin om te stoppen met schooltje spelen, zoals ik dat noem.
Het feest was echt compleet toen we telefoon kregen van Pleun. Zij belde mij op om af te spreken. Eerst wilde ze morgen komen, maar morgen gaan we ver weg. Hierdoor mocht ik vandaag ook nog eens afspreken. Pleun en Janske zijn samen komen spelen en het was KEI gaaf. De mama van Pleun en Janske was er ook bij, maar die heeft lekker met mama en papa wat zitten drinken. Wij, de kinderen, zijn lekker naar achter gegaan en we hebben heerlijk gespeeld.
Vandaag was het dus een echte schooldag. Twee keer naar school en ook nog eens afspreken. Ik vind school helemaal geweldig.

Groetjes Janske

• 01 Oktober 2010 - 21:44

Jaany:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat gezellig dat je met Pleun af kon spreken om te spelen, het was ook heerlijk weer, en daar moet je ook van genieten.
    Wat vervelend dat je niet goed kan slapen en van die vervelende dromen hebt, probeer aan iets leuks te denken als je gaat slapen misschien lukt het dan wel.
    Papa en Mama hebben ook hun nachtrust nodig anders houden ze het overdag ook niet vol.
    Hoe smaakte de appelijsjes?

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 01 Oktober 2010 - 22:44

Joli CLaes:

Ha Janske en familie

Wat stoer een hele schooldag.
    En ook nog afspreken.
    Wat een drukke dag heb jij vandaag gehad.
    Maar je moet wel proberen om goed te slapen, anders houden jullie dat niet vol.
    Hoe smaken de appelmoesijsjes?
    Is het nog niet te vroeg voor carnaval?
    Fijn weekend.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

• 02 Oktober 2010 - 05:08

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat zien die appelmoesijsjes er lekker uit. En zijn ze ook echt lekker?

Nu jij weer lekker in je velletje zit is de slaap verdwenen lees ik.
    Maar ja, zonder slaap wordt je gedurende de dag toch moe. Beter 's nachts slapen en overdag spelen en leren.

Zijn jullie al bezig met de nieuwe outfit voor carnaval?

Blijf genieten kleine guit en hou je taai.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 02 Oktober 2010 - 06:34

Judith & Ron, Wout:

Lieve Janske,

Wowie; jij gaat er echt helemaal voor!
    Je hebt allemaal goede ideeën en die mogen natuurlijk niet wachten!
    We lezen het wel met veel plezier...
    Voor papa en mama hopen wij op een paar goede nachtjes en we lezen hel graag waar jullie naar toe zijn geweest.

Zet 'm op!

• 02 Oktober 2010 - 06:38

DORRY:

HOI JANSKE EN DE REST VAN HAAR ONDERDANEN.
    WAT EEN LEUKE SCHOOLDAG, EN DAN GEWOON AFSPREKEN SUPER.
    DAT SLAPEN IS NIET ERG GOED OP DEZE MANIER VOOR DE FAM. BEKS,LEG EENS EEN STUKJE ZEEP ONDER JOU KUSSEN DAT SCHIJNT TE HELPEN ,MAAR IK WEET HET NIET BAAT HET NIET DAN SCHAAD HET NIET ,ALS JIJ MAAR BETER KAN SLAPEN HUMMELTJE PLUIS .
    WAT EEN MOOIE FOTO'S VAN DE DRIE MEIDEN BEKS.
    EN JANSKE IK WAS VERGETEN EEN KUNSTKALENDER TE BESTELLEN ,BIJ DEZE BEZORG HEM MAAR BIJ MIJN VRIENDIN EN VRIENDJE BEN EN ANK ,DIE REKENEN OOK WEL AF.
    EEN HEEL FIJN WEEKEND EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Oktober 2010 - 11:04

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat zie je er leuk uit met de mooie roze jurk
    en Meike is weer mooi de clown van de famlie ;-)

Heb je je ijsje helemaal op gegeten?

Morgen lekker zondag misschien kun je dan met alle uitslapen
    Fijn weekend

Groetjes uit Leende

• 02 Oktober 2010 - 18:16

Tante Angela:

Ha die SuperJanske,

Die appelmoesijsjes zien er wel heel lekker uit, ik denk dat Rens die ook wel heel erg graag lust want die is gek op appelmoes.
    Verkleden mag ook als het geen carnaval is hoor, doen ze hier ook regelmatig.

Hopelijk hebben jullie vandaag ondanks het wisselvallige weer een hele fijne dag gehad en voor vanacht alvast een hele goede nachtrust voor jullie allemaal!

Dikke knuffel van tante Angela

• 03 Oktober 2010 - 06:48

DORRY:

HOI APPELMOES MENSEN .
    NOG GEEN NIEUW BERICHT OF HET GAAT NIET ZO ALS HET MOET GAAN ,OF JULLIE SLAPEN HEEL VEEL, HOPELIJK HET LAATSTE.
    VANDAAG WEER P.S.V. DUS EEN RUSTIGE MIDDAG VOOR MIJ ALTHANS.
    VERDER WEINIG TE MELDEN.
    JANSKE MOET JIJMORGEN WEER NAAR HET ZIEKENHIUS?
    DAN HEEL VEEL SUCCES MEISJE, EN OUDERS.
    IK HEB WEER EEN IDEE HET ZOVEELSTE IN MIJN LOOPBAAN.
    JULLIE ZOUDEN OOK IJS KUNNEN MAKEN VAN VLA DANOON KWARK, MAAR DAN KLEINE OF BLOKJES MET EEN PRIKKER ER IN. SLIM HE' EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Oktober 2010 - 08:39

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wij zijn ook weer terug van vakantie.

Fijne gezellige dag gehad gisteren ?

Het was even bijlezen en natuurlijk willen wij ook een kalender met een echte SUPER Janske.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX