Te veel om op te noemen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Te veel om op te noemen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Te veel om op te noemen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De titel van vandaag "Te veel om op te noemen" is gekozen, omdat ik anders een hele lange titel zou krijgen. Ik heb nog zoveel te vertellen. Ik zal proberen het in de juiste volgorde te vertellen. Ook zal ik best dingen vergeten. Hiervoor alvast sorry, het was er niet minder leuk om. Het probleem van alles vertellen zou namelijk betekenen dat alleen mijn verjaardag al een boek zou kunnen vullen.
De nacht voor mijn verjaardag was heel onrustig. Niet voor mij, want ik heb prima geslapen. Mijn zusjes daarintegen konden de spanning niet aan en dan met name Lieke. Ze was vanaf 4.00 uur wakker en ook Meike is regelmatig wakker geworden van Lieke. Uiteindelijk lagen de dames dus heerlijk te slapen op het moment dat het echt ging beginnen. Toen was ik natuurlijk al wakker en had me lekker in papa en mama's bed genesteld. Ik ben nog even met papa in bed blijven liggen. Daarna is papa naar beneden gegaan om mama te helpen. Bij ons is het traditie dat de jarige ontbijt op bed krijgt en ik had mijn zusjes uitgenodigd om samen met mij het ontbijt te nuttigen (dat nuttigen was er voor mij niet bij). Vandaar dat er drie ontbijtjes naar boven kwamen. Mijn zusjes werden wakker gemaakt en met de kadootjes in de hand kwamen ze zingend de kamer op. Op dat moment wist ik het zeker. IK BEN JARIG. Vanaf dat moment ben ik gaan stralen en dat is er niet meer vanaf gegaan.
Om half 10 mocht ik naar school om kennis te maken met mijn klas. O, o,o, wat was ik zenuwachtig. Ik vond het echt super spannend. Gelukkig mocht mijn grote zus uit haar klas om mij wegwijs te maken en ook Meike was meegekomen. Ook hier heb ik weer gruwelijk genoten van wat er allemaal gebeurde. Ze hadden een kroon voor mij gemaakt, er werd gezongen, ik werd aan iedereen voorgesteld en heb iedereen een handje gegeven, ik was het feestvarken en mocht het (snoep) feestvarken zoeken, ik heb getracteerd, kaarsjes uitgeblazen en nog veel meer. Juffrouw Dorie had het heel goed voor elkaar en ik heb hele lieve klasgenootjes. Ook heb ik een koffer gekregen met de opdrachten voor thuis, zodat ik thuis ook elke dag iets aan school kan doen. Ja ja, papa en mama worden nu ook nog eens meester en juffrouw. Nog even en ze hebben alle beroepen gehad. Het was super leuk en toen we buiten gingen spelen heb ik alle kinderen ook nog een sticker gegeven van de Super Janske Club, want die heb ik weer gekregen van Wijnand en Janneke. Ik heb dus nog een poosje buiten mogen spelen met de kinderen en mijn zusjes en papa en mama hebben nog even met de juffrouw gekletst. Daarna was het tijd om te zwaaien naar iedereen, want er moest nog taart gehaald worden.
Op het moment dat we daarvan thuis kwamen was de eerste visite er al. Opa IJsje en oma Tumtum waren er al en we hebben lekker op ons gemak wat gedronken en taart gegeten (dat eten was er voor mij niet bij).
Natuurlijk was ik al best wel moe al wilde ik dat niet toegeven. Toch moest ik even slapen van papa en mama en dat heb ik dan ook letterlijk gedaan. Ik ben EVEN gaan slapen. Daarna had ik weer zin in feest. De postbode was inmiddels geweest en had veel kaarten in de bus gegooid. Die heb ik eerst maar eens gelezen en daar kwam de eerste visite al binnen. Sinds die tijd ben ik de hele dag verwend met kado's, kussen en knuffels. Ik heb fijn gespeeld met alle kinderen. Ook baby Kevin is op mijn verjaardag geweest en die heb ik zelfs even op mijn schoot gehad. Dat vond ik helemaal super. Natuurlijk vond ik alle visite super en alle kado's helemaal te gek. Ik wist vanmorgen dan ook niet waar ik moest beginnen.
Tegen de avond begon iedereen toch wel honger te krijgen (behalve ik) en werden er poffertjes, kroketten en frikandellen gebakken. Aangevuld met broodjes is dat een prima maaltijd voor een verjaardag. Ome Renier was nog net op tijd om de laatste poffertjes op te eten. Zo rond het eten had ik wel even een dipje en ben even op de bank gaan liggen. Gelukkig was mijn accu naar een goed half uur weer opgeladen en ben ik daarna toch verder gaan spelen tot het tijd was om een einde aan het feest te breien. Uiteindelijk moest vandaag iedereen weer naar school of naar het werk. De gasten waren zelfs zo lief om nog even mee op te ruimen voor ze weg gingen en rond een uur of acht gingen we dan heel tevreden naar bed. Ome Renier heeft ons nog mee in bed gelegd.
Ook vannacht hebben we allemaal goed geslapen. En vanmorgen gingen mijn zusjes weer naar Joepie. Ze waren nog wel een beetje moe. Rond half tien mocht ik ook naar Joepie. Ze hadden mij uitgnodigd om officieel afscheid te komen nemen van Joepie Zuid, want dat is tot vier jaar. Hierna ga je natuurlijk naar de BSO. Wat was het leuk om al mijn vriendjes en vriendinnetjes van Joepie weer te zien. Ik werd midden in de zandbak op een stoel gezet en alle kindjes zaten er omheen. Er hingen slingers, ze hadden een kroon gemaakt, nog een slinger gemaakt en ook hier werd weer hard voor mij gezongen. Na het zingen vond ik dat ik genoeg in de belangstelling had gestaan en ben ook op de rand van de zandbak gaan zitten, naast Meike. Daar heb ik genoten van het deel uitmaken van een groep kinderen. Toch kreeg ik nog veel aandacht, want ik moest nog kaarsjes uitblazen en er waren kado's voor mij. Zo kreeg ik van Nikki (die eigenlijk vakantie heeft, maar gewoon was gekomen) een boek met als titel "De Peuter momenten bij Joepie-Zuid". Daarin staan foto's over hoe Joepie eruit ziet, en wat voor leuke dingen ik er allemaal gedaan heb. Wel weer heel fijn dat ik nu weer eens foto's en verhaaltjes zie van de tijd voor ik ziek werd. Helemaal geweldig.
Dat was nog niet alles, want bij Joepie wordt er altijd iets lekkers gegeten als iemand jarig is. Wafels met slagroom. Dat was wel weer smullen natuurlijk. Daarna wat drinken en toen mocht ik ook nog even spelen.
Dat was toch wel mijn moment. Ik mocht samen met Meike op Joepie Zuid spelen. Iets wat wij nooit hebben kunnen doen. We zijn dan ook naar de grote zussen fiets gegaan. Vroeger, toen ik nog klein was en Lieke ook op Joepie Zuid zat, fietste Lieke altijd rond, met mij achterop. Vandaag was het mijn kans om te fietsen en Meike zat bij mij achterop. Een droom kwam uit. Papa en mama hebben zich groot gehouden, evenals gisteren op school, maar het was voor hun zwaar emotioneel. Even zien op school en op Joepie hoe het eigenlijk hoort te zijn. Het was emotioneel, maar zeker ook heel fijn. Ze willen dan ook iedereen bedanken die mij de kans heeft gegeven om eventjes overal aan deel te nemen. Het zijn dagen die wij nooit meer zullen vergeten.
Genoeg over papa en mama, want ik vond het gewoon leuk om dit te doen en ik geniet vooral van de momenten en denk (gelukkig) niet dat dit eigenlijk voor andere kinderen heel normaal is.
Nog even heel kort over het eten. Jullie hebben al kunnen lezen dat ik gisteren veel te weinig gegeten heb. Dat zal waarschijnlijk door de spanning komen en gelukkig vonden papa en mama het zonde om op mijn verjaardag de sonde in te brengen. Vandaag ben ik dan ook weer goed gaan eten en heb alweer de nodige stickers verdient.
Ook ik moest er vandaag aan geloven. Mijn eerste schooldag. Vandaag had ik meester papa en we hebben al vanalles gedaan. Over de thuisschool zal ik later meer vertellen, want anders wordt dit verhaal wel heel lang en ik ga nu ook nog naar het feest van oma Hanny, want die is vandaag jarig.

Groetjes Janske

• 16 September 2010 - 15:52

Geertje:

Hallo Janske,
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag en ik hoop dat je nu goed uit kunt rusten met een voldaan gevoel. Een mijlpaal vol emoties, vooral voor je ouders. Ook hier kun je weer van genieten. Leuke foto's allemaal. Dit pakken ze jullie nooit meer af. Tot ziens weer. Daaaaaaaag!

• 16 September 2010 - 15:59

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Als eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!! Wij schamen ons diep dat we er niet aan gedacht hebben. We hebben het wel op de kalender gezien maar toen was het te vroeg om een kaartje te sturen.
    We hopen dat je een super verjaardag hebt gehad. Maar aan de foto's te zien is dat zeker gelukt.
    En wat zal het spannend zijn geweest voor de eerste keer naar SCHOOL!!!! En is papa een beetje een goede meester voor je.
    Succes met meester Papa Ferry en Juf Mama Joke.

Dikke kus Renske Bram Gijs en Nicole

• 16 September 2010 - 16:41

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

De foto's spreken voor zich. Je hebt 2 leuke dagen gehad. En terecht.

Nou op naar de volgende en dan zit je gewoon op school en ga je gewoon na school nog ff naar Joepie.
    Komt allemaal goed.;-)

Groetjes uit Leende

• 16 September 2010 - 17:46

DORRY:

HOI FEESTMUTSEN.
    WAT EEN BLIJE REPORTAGE ZO'N LIEF SNOETJE VAN JOU, MAAR OOK VAN LIEKE EN MEIKE.
    HET WAS WEL EEN BEHOORLIJKE DOEDAG ,MAAR WEER GEFLIKT JANSKE.
    JIJ GAAT NU WEL ERG RAP NAAR DE TOP VAN DE KILOMAJARO .NONDE PIE WAT GOED VAN JOU HUMMEL.
    NU ZUL JIJ ER EEN PAAR DAAGJES DE REM WEER OP MOETEN ZETTEN, MAAR DAT GEEFT NIKS HOOR GRIETJE ,DIT NEMEN ZE JOU NOOIT MEER AF.
    EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 September 2010 - 17:59

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Wat heb jij toch een leuk verjaardagsfeest gehad. Echt in het zonnetje gezet, maar dat heb je dan ook echt verdiend.

Wat leuk dat je kennis hebt gemaakt met je nieuwe klas! Altijd spannend.

Ik vind het heel fijn om te zien hoe je geniet en straalt. Zelfs ik word daar emotioneel van.

Ga door met goed eten, zodat de sonde eruit kan blijven.

Groetjes Krisna

• 16 September 2010 - 19:24

Fam. Schenkels:

Hallo Janske,

Van Harte Gefeliciteerd met je 4e verjaardag. Aan de foto's en je verslag te zien heb je een super verjaardag gehad.

Groetjes Erik, Joyce en Evi

• 16 September 2010 - 20:55

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Je hebt ons weer blij verrast door vandaag weer goed te eten. Het zal gisteren idd vast allemaal van de indrukken van het super geweldige verjaardagsfeest zijn geweest dat je wat minder goed hebt gegeten.

SUPER goed van jou en hou het goed eten vol, dan blijven de stickers komen en kun jij fijn zonder sonde spelen.

Pachtige foto's !!! We zitten hier volop te genieten.

Oh ja, een tip voor jou Janske. De meester af en toe klieren hoort erbij...De kindjes op school zijn ook niet elke dag even braaf.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 16 September 2010 - 20:56

H & H & I:

Hooooo stop,

Vergeten we helemaal oma Hanny van harte te feliciteren met haar verjaardag.

PROFICIAT en de kaviaar, zalm, nieuwe haring enz heeft vast heerlijk gesmaakt.

Hans, Hariètte en Imke

• 16 September 2010 - 21:58

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat een prachtige dag vol emoties.
    Alle nieuwe indrukken van de kennismaking op school, en dan thuis al die visite, kadoos, kaarten, taart, limonade, broodjes, frikandellen.
    Een supervolle dag.
    Wel heel goed van jou dat je vandaag weer goed gegeten hebt, volhouden hoor.
    En dan vandaag naar joepie, weer je verjaardag vieren, en afscheid nemen, een beetje een dubbel gevoel denk ik.
    En dan ook al gewerkt voor school, knap hoor.
    Ik hoop dat het feestje van oma hanny [proficiat]
    ook weer heel gezellig was.
    je zal nu wel erg moe zijn, en lekker liggen te slapen.
    Doe morgen maar lekker rustig aan, even de accu weer opladen.
    hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

PS.: prachtige foto's, je kunt zien dat jullie van elke minuut genoten hebben.

• 16 September 2010 - 23:24

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hoewel het al laat is 01.00uur,(we kwamen van een hele gezellige verjaardag af) toch nog even kijken wat er op de site staat , want ook wij waren reuze benieuwd naar de foto's en hoe het gegaan was bij Joepie.
    Nou je papa en mama zijn er nog van onder de indruk , maar ja ze hebben deze dagen ook wel heel nadrukkelijk het verschil gezien (meegemaakt), hoe het is om een leukemie dochter te hebben , die even niet een normaal leven kan leiden.
    Erg knap van hun om daarna de knop weer om te draaien .

En dan vanaf vandaag naar school , al is het thuis met Meester Ferry of Juffrouw Joke.
    Zijn ze streng ?

En dan die TIP van tante Hariette,
    Wij dachten altijd dat Tante Hariette heel lief op school is geweest ,nou komt de aap uit de mouw.(haha)
    Morgen nog naar (thuis)school?
    en dan weekend, maar geen gewoon weekend ,want nou moeten jullie zaterdag morgen ontbijt op bed maken voor Mama.

Nou heeft Opa ook nog een tip
    Ik weet Mama lust graag.. hagelslag,muisjes,vruchtenhagel op haar boterham en een dun gekookt eitje.
    als extraatje een beschuit met vlokken.

Daaaaaaaaaaaaaaaag

• 17 September 2010 - 01:11

Tonny.:

Hallo Janske.
    Nog van harte gefeliciteerd met je 4verjaardag,wat een geweldig mooi feestje heb jij gehad.
    Zo door iedereen verwend te worden.
    Nu op naar een handje vol.
    Papa en mama plus de rest van de familie ook van hsrte gefeliciteerd.
    Groetjes Tonny en Ger.

• 17 September 2010 - 08:07

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jij hebt zichtbaar genoten van je verjaardag. En de foto's zijn helemaal geweldig.

Helemaal goed dat jij weer genoeg hebt gegeten.
    Hou vol, het is veel prettiger zonder rugzak.

En heeft meester Papa jou goed aan het werk gezet?
    Jij wordt straks behalve een mooi koppie ook nog een knap koppie!!!
    Succes leren.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 17 September 2010 - 09:13

De Stapvriendjes:

Hey Lieve Janske,

Wat een gave leuke foto's.Wat een stralende Janske.
    Toen wij (de jongens) voor het eerst naar school gingen vonden wij het ook heel erg spannend en eng en heel vreemd allemaal. En volgens ons, hadden onze mama's toen een brok in hun keel. Wij snappen dus heel erg goed dat jullie pap en mam dat nog veel erger hadden/hebben. We hopen dat je veel gaat leren op de thuis school van fam Beks. En voor het afspreken mag ons ook altijd even vragen. Misschien dat onze mama's als ze weg gaan een datum kunnen afspreken om een keer op een middag de engelsetuin onveilig te komen maken. Wij wonen namelijk heel dicht bij de heide en daar is het ook goed vertoeven als het droog is. Of worden we dan hangjeugd... Dan moeten we onze naam nog gaan aanpassen naar de Hangjeugd......Nee als je jong bent dan mag je daar spelen met de mama's...Toch??

Lieve Janske geniet van het 4 jaar oud zijn.

Dikke kus van
    ons 5jes

• 17 September 2010 - 14:31

Willeke:

Hallo die Janske,

Zie dat je een geweldige dag hebt gehad.De foto's spreken voor zich. En nu knutselen en leren bij je prive school. Succes.

En geef je mama morgen een dikke knuffel en wens ze proficiat, en een fijne dag. Drink er een lekker borreltje op!!

groetjes Willeke