Rustmoment is hard nodig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Rustmoment is hard nodig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Rustmoment is hard nodig

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 November 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen om 7.00 uur begon de dag weer voor ons. Ik moest op tijd naar Nijmegen en we moesten natuurlijk eerst kijken of sinterklaas ons huisje ook dit jaar weer had gevonden. En ja hoor, de schoentjes waren gevuld met pepernoten, snoep en voor ieder een kado. Voor Meike en mij was dat een nieuwe pyama en voor Lieke maillots. Lieke en ik gingen direct aan de gang met uitpakken, Meike had meer aandacht voor de snoepjes. Ze weet ook dat ik niets eet, dus ze keek me aan en wees naar mijn snoepjes. Ze had vlug in de gaten dat ze die wel van mij mocht hebben.
Even later moest ik spugen en helaas ging wederom mijn sonde eruit. Op weg naar Nijmegen nog eerst even Janneke opgehaald. Lieke en mama gingen ook mee. In het ziekenhuis zijn we niet op een kamer geweest. We zijn gewoon ingetrokken in de speelkamer. Bij de behandeling even naar de behandelkamer, waar we ook met de dokter gesproken hebben. Omdat ik inmiddels ook al een aantal keren dunne poep had werd er ook bloed onderzocht tegen uitdroging. Verder werden de waarden van mijn bloed bepaald om te weten of ik dinsdag de laatste chemo van dit blok krijg. Dat zou wel fijn zijn, want ik loop inmiddels aardig op mijn tandvlees en als deze kuur erop zit krijg ik even "rust" m.b.t. de chemo.
Gelukkig is er van uitdroging nog geen sprake. Wel heb ik vandaag bijna geen voeding gekregen, maar voornamelijk ORS met water. Dit uiteraard wel via de sonde. Op dit moment krijg ik een mengsel van sondevoeding, ORS en water. De waarden in mijn bloed zijn ook goed genoeg om dinsdag de laatste cyclofosfamide te geven, de sonde is weer ingebracht en ook de laatste ARA-C heb ik gehad.
Thuis aangekomen ben ik lekker gaan slapen. Eenmaal wakker zijn we naar de buren gegaan. Hans, Karin en Quincy vertelde ons dat Sinterklaas vannacht niet bij hun is geweest. Ze hadden de hoop dat als wij met zijn drieen vannacht daar de schoen zouden zetten, Sinterklaas wel langs gaat komen. We hadden weer een appel en suikerklontjes meegenomen, maar Meike wil geen risico nemen met het paard van Sinterklaas. Deze moet vaak het dak op en moet nog tot 5 december naar heel veel kindjes toe. Om er zeker van te zijn dat het paard niet ziek wordt proeft Meike alles even voor. Nu ligt er dus bij de buren een half opgegeten appel en de suikerklontjes.......volgens mij ligt er nog 1. De rest is........?

Groetjes Janske

• 15 November 2009 - 22:26

Mechteld:

Maar maar, die Meike. Maar ja, ze weet van jou dat risico´s uitgesloten moeten worden. Daar is ze dan heel consequent in. Fijn toch. Loopt er niemand gevaar met Meike in de buurt.

Fijn dat de waardes allemaal oke zijn. Nog effe doorzetten en dan zit dit stuk er weer op. Ik vind dat je het heel goed doet en velen met mij.

Dag klein grietje. Tot gauw.

dikke knuffel Mechteld

• 15 November 2009 - 22:53

Ome Tan:

Na Bart aan het begin van de week en Sietske aan het begin van het weekend vond Rens dat hij niet kon achterblijven.

Ook wij mochten weer een keer meemaken wat voor jullie een dagelijkse routine is geworden.

Waar heeft die Ome Tan het over ?

Rensje heeft vannacht nadat hij al een tijdje had liggen hoesten flink gespuugd en was daar behoorlijk ziek van.

Het gevolg was dat ik samen met mijn kleine rakker de nacht heb doorgehaald ondertussen kijkend naar een dvd van toen Rens nog een baby was. (er was nl. niet echt veel op TV wat geschikt was voor Rens zijn oogjes)

Om 4.30 begon zijn zetpilletje pas goed te werken en zijn we lekker gaan slapen.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me weer hoe weinig zo'n griepje voorstelt als je weet wat jullie doormaken.

Daarom benadruk ik maar weer eens hoeveel respect wij hebben voor jullie.

Groetjes

Ome Tan

en als peetoom moet ik nog kwijt : Geef Meike niet teveel suiker dat is niet goed voor haar gebit !

Sietske is trouwens alweer een heel eind opgeknapt

• 16 November 2009 - 05:58

DOYRRY:

N
    HOI FAM BEKS
    IK WIST WEL DAT ER IETS IN JULLIE SCHOENTJE'S ZOU LIGGEN.
    WEER DE SONDE ER UIT .EN WEER OVERGEVEN, MAAR DE LAASTE GIFT GAAT DOOR, DAN KUNNEN JULLIE WEER OP VERHAAL KOMEN HOOP IK.
    WAT EEN SLIM ZUSJE .OM VAN HET SNOEP VAN HET PAARD EEEN STUKJE AF TE BIJTEN ERG GRAPPIG JANSKE PANSKE KEVERTJE, DAT WAREN WEER FLINKE OPSTAKELS, HOE GAAT HET MET JOU ENERGIE HUMMEL HIJ IS NOG NIET AANGEKOMEN GELOOF IK,VANDAAG DOE IK EEN EXTRA PORTIE MET FRIETSAUS, DAT IS WAT GLADDER VLIEGT BETER, SLAPPE KLETS HE MEID MAAR IK WEET NIKS LEUKS TE BEDENKEN.EEN GOEDE DAG EEN VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 November 2009 - 09:57

Bertie En Berke:

Hoi Janske .

Wat fijn dat je dinsdag de laatstehuppeldepup(moeilijk woord) krijgt toegediend van deze kuur.Nu maar hopen dat het goed zal gaan en jij kunt genieten van de nodige rust,zodat je de tijd rond Sinterklaas goed kunt meemaken.
    Zeg wij hadden vanmorgen ook in onze schoentjes gekeken maar er zat niks in,misschien een volgende keer. Die Meike is geloven wij een echte snoepkous,maar voorproeven mag wel hoor.
    Sinterklaas weet zeker dat jij nu wel een extra pyama kunt gebruiken.
    Als je veel sinterklaasliedjes zingt komt hij misschien nog wel een keertje,je kent er vast wel enkele met Lieke samen.
    Nou de groetjes dan van ons allemaal! Houdoe.

• 16 November 2009 - 11:27

Cor En Diny.:

Lieve Lieke Janske en Meike.
    Wat lees ik nou, is Sinterklaas bij jullie geweest dat is even boffen.
    Meike is wel erg slim om eerst de appel en het suikerklontje [voor het paard van Sinterklaas] te proeven of het lekker is, want als het paard het lust denk ik dat jullie ook niks in de schoen krijgen.
    Goed gedaan Meike!!!!!.
    Janske wij wensen je morgen heel veel succes, en hopen dat alles goed zal gaan, dan heb je dit weer achter de rug en krijg je even rust wat de chemo betreft.
    Ferry en Joke probeer vol te houden al zal het niet altijd makkelijk zijn, want het toch een heel zorg die jullie samen moeten dragen, met natuurlijk de rest van de familie.
    Het allerbest allemaal en het gaat jullie goed.
    Wij blijven voor jullie DUIMEN!!!!!!.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.en de knuffels horen er bij.
    Houdoe He.

• 16 November 2009 - 11:27

Cor En Diny.:

Lieve Lieke Janske en Meike.
    Wat lees ik nou, is Sinterklaas bij jullie geweest dat is even boffen.
    Goed gedaan Meike!!!!!.
    Het allerbest allemaal en het gaat jullie goed.
    Wij blijven voor jullie DUIMEN!!!!!!.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.en de knuffels horen er bij.
    Houdoe He.

• 16 November 2009 - 11:39

Tante Diny.:

Sorry Lieve Bekskes.
    Het is alweer fout gegaan
    twee keer het zelfde bericht naar jullie sturen is wel en beetje veel van het goede.
    Ik weet niet hoe ik er een bericht af moet halen.
    Ik zal het eens aan onze Frans vragen hoe dat moet, dus Frans werk aan de winkel voor je [lieve] Zus uit Geldrop.
    Groetjes van Tante Diny.

• 16 November 2009 - 19:41

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Goed zeg dat de sint en piet langs zijn geweest en wat zijn ze slim zeg.... Ze weten precies de maat van jullie en wat jullie allemaal nog nodig hebben voor de komende winter.

Maar zij zijn kennelijk niet de enige slimmerikken, want die Meike is ook behoorlijk bij de tijd. Geen enkel risico nemen met wat je Americo voorzet en dat is hartstikke verstandig. Je weet per slot van rekening maar nooit.

En dan gaat morgen voor jou weer die behandeling van start waar jij altijd zo ziek van wordt. Ik zal extra duimen voor je dat het morgen een beetje meevalt.
    Janske, Joke en Ferry: Heel veel sterkte voor morgen en hou je haaks!

Dikke knuffel,
    oma Hanny en opa Frans

• 16 November 2009 - 20:43

Gerda:

Hey Janske fideranske,

Wat goed dat Sint en Piet jullie huis gevonden hebben. En fijn dat er kadootjes in jullie schoentjes lagen, dat hebben jullie echt verdiend. Wie weet, als ze nu het huis van de buren ook nog kunnen vinden.....

En Janske, zie ik dat goed op de laatste foto's, komen er weer wat haartjes terug? Ik heb gekeken en weer gekeken maar het lijkt me echt dat er weer wat groeit. Kei goed.

Geniet van de rust na de laatste gift en kom weer een beetje op kracht. Ik blijf goede energie sturen en het kaarsje blijft branden.

Hou je taai kleine guit en ook sterkte voor de hele familie en aanhang.

Lieve groeten, Gerda.

• 17 November 2009 - 00:18

Opa Ijsje Oma TT:

Hoi Janske,
    Ja vandaag he , hopelijk breng je het er vandaag beter af dan vorige keer een keer niet zo ziek zou vooral voor jou fijner zijn ,natuurlijk ook voor papa en mama .
    Laten we hopen dat het lukt.

Opa en Oma

• 17 November 2009 - 05:23

DORRY:

HOI MEISJES, EN JONGEN BEKS.
    VANDAAG DE GIFT ,HOPELIJK MINDER ZIEK EN DAN EVEN RUST.
    ER KOMEM MU WEER ZO'N LEUKE DAGEN AAN, sint ik bedoel natuurlijk de4 dag dat hij cadeautjes brengt voor de kinderen, dan kerst met veel kaarsjes en lichtjes aan, en het zou toch wel heel mooi zijn als jij die zonder over tegeven en zonder ziek te zijn thuis kon doorbrengen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit hummel een dikke vette hifive lowfive dORRY

• 17 November 2009 - 08:29

Tante Angela:

Hoi Janske,

Veel succes vandaag!!!

Knufjes tante Angela

• 17 November 2009 - 11:23

DORRY:

HOI JOKE FERRY EN JANSKE.
    IK LAS WEER EEN MOOIE SPREUK ,HIER KOMT HIJ.
    VRIENDEN ZIE JE NIET, ZE STAAN ACHTER JOU.
    DAT IS EEN GAVE HE'
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 17 November 2009 - 19:18

Meike:

hallo lieve Janske,

Ik ben net in bad geweest met Amber en zit nu even op schoot bij Barry naar jou te zwaaien.

Dit mag ik omdat ik dadelijk fijn ga slapen en nu even naar jou mag kijken en je een kushand kan geven.
    Zo zijn we toch even dicht bij elkaar he.....

Ik moet nog even vertellen dat we macaroni gegeten hebben en dat Barry voor mij schotjes gaat maken om langs mijn vork te zetten zodat ik nog sneller, nog meer naar binnen kan werken.

Ik heb ze hier weer eens even laten zien wat goed eten is hoor!!!

Nou een laatste kushand en dan ga ik echt slapen hoor want mijn luikjes vallen al bijna dicht.

Hopelijk slaap je zelf ook erg goed en zien we elkaar snel weer.

Dikke kus van mij

• 17 November 2009 - 20:11

Meike:

Oh ja, ik vergat nog te zeggen dat het heel leuk was op Joepie. Mijn 1e schrift is vol, werd ook wel tijd, want de kaft is er al bijna af. Verder was ik nog geschrokken van 2 donkere mensen. Maar Angelique en Petra waren heel lief voor mij en toen was het weer over. Dat wordt nog wat. En Mechteld moest 2x keer mijn poepluier verschonen. Ze deed eerst de luier achterstevoren. Maar goed dat ik af en toe hier ben, want anders zou ze het nog verleren. hahahahahaha.

Trusten allemaal.

Kusje Meike