Niet compleet met carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Niet compleet met carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Niet compleet met carnaval

Door: mama Joke

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Februari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Soms willen we zo graag een gewoon gezin zijn. Gewoon een gezin uit Brabant wat dol is op Carnaval en er gezellig met z’n alle 4 dagen op uit trekt. Helaas is dat ook dit jaar weer niet het geval. Afgelopen donderdag belde de oncoloog uit Nijmegen. Ik heb met haar besproken dat Janske aan het opknappen is maar toch echt nog niet goed hersteld is. Ze kraakt en piept nog flink en bij inspanning krijgt ze hoestbuien en wordt ze kortademig. De oncoloog was vooral blij om te horen dat ze niet zieker was geworden en dat Janske weer aan het eten en drinken was. Verder gaf ze duidelijk aan dat het erg ongebruikelijk is dat je zo kort na elkaar 2 maal een longontsteking hebt. Dit zou niets meer te maken kunnen met chemo die nog actief is in haar lijf en de algemene bloedwaarden zijn ook gewoon goed te noemen. Ze kan dus niet verklaren waarom onze Janske wel twee keer achter elkaar een longontsteking heeft (waar hebben we dit eerder gehoord). Daarom zal er bij de volgende controle in Nijmegen extra bloed worden afgenomen om haar hele weerstand in kaart te brengen. Met carnaval voor de deur was dan ook de vraag: wat mag Janske wel en niet in deze dagen? Ook hierin was de oncoloog weer heel duidelijk. Janske mag niet in afgesloten ruimtes komen waar veel mensen bij elkaar zijn. Dit houdt dus in weer geen Carnaval voor Janske in het bessumpaleis. Wel mag ze, net als voorgaande jaren, meedoen met de optocht. Dan sta je ouders toch weer even met je mond vol tanden. Hoe ga je een meisje van 5 jaar vertellen dat er ook dit jaar geen carnaval bij is voor haar en dat ze niet met de showgroep mee kan dansen. Met lood in onze schoenen hebben we het Janske, Lieke en Meike vertelt. Op zo’n moment ben je als ouder zo verbaasd over de flexibiliteit van je kind. Janske haar antwoord was namelijk: oh, dan ga ik toch gewoon weer taartjes bakken met Ingeborg en Stef. Lieke verwerkt dit op een hele andere manier. Zij heeft sinds dat gesprek buikpijn en is veel sneller verdrietig. En Meike, die is gewoon zichzelf en speelt volop. Ze lijkt zich minder bewust van alle spanningen en is eigenlijk ook niet anders gewend. Voor ons als ouders is er dus weer een andere Carnaval dan we gedacht hadden en helaas zijn we minder flexibel dan Janske. Wij zijn wel bezig met hoe het voor ons gevoel nu eigenlijk had moeten zijn, alle drie onze dochters in de polonaise. Deze droom zullen we nog een jaar moeten uitstellen. Natuurlijk gaan we wel naar het bessumpaleis. We gaan Lieke weer zien schitteren tijdens het dansen en Meike zal de tijd van haar leven hebben met al haar eigen klasgenootjes. Daarom toch de afsluiting zoals wij dat deze dagen in Heeze gewend zijn:

HEI OF GEEN HEI…………BESSUM

Groetjes mama Joke

• 18 Februari 2012 - 13:53

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Wat een domper op de carnavals-feestvreugde.
    Wat jammer dat het toch niet door gaat om met het hele gezin die dolle dagen in te gaan.
    Maar gezondheid is het allerbelangrijkste, veel belangrijker dan carnaval.
    En je moet maar denken dat er nog heel veel jaren komen dat dat wel zal gaan lukken.
    En zo zie je maar weer dat wij als volwassenen veelste veel en te moeilijk denken.
    Want Janske heeft haar eigen oplossing meteen klaar : ze gaat gewoon taartjes bakken.
    Hoe simpel kan het zijn.
    Maar dat het een tegenvaller is voor iedereen en toch weer extra zorgen geeft, snapt iedereen.
    Maar jullie kennende zal het voor ieder op zijn manier toch een dolle boel worden.
    Ik wens jullie dan ook heel veel plezier met alles wat jullie deze dagen gaan doen.

Meike, heel veel plezier.
    Lieke, dans de sterren van de hemel, en veel plezier.
    Janske, van harte beterschap, en maak er iets van, veel plezier.
    Ferry en Joke, alles komt goed, veel plezier.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 Februari 2012 - 15:38

Oma Hanny En Frans:

Ach Janske toch................, bij jou gaat toch ook werkelijk alles anders!
    Sneu dat de carnaval niet doorgaat voor je.
    Maar vanmiddag zag ik wel dat je thuis een beetje aan het feestvieren bent. Dat worden vast hele lekkere koekjes die je met Ingeborg aan het bakken was.

Lieverd, knap maar vlug op.
    En voor die andere Bekskes: GENIET VAN ALLE FEESTELIJKHEDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tot volgende week.

• 18 Februari 2012 - 16:56

DORRY:

HOI K 3 EN FAM.
    NONDE JU WIE HAD DAT VERWACHT?
    JOKE EN FERRIE HET IS VRESELIJK ROT MAAR LAAT JULLIE HOOFD NIET HANGEN?
    IK WEET HET IK HEB GOED PRATEN ?
    MAAR DENK NU EVEN HOE VER JULLIE ZIJN ?
    JANSKE BAK JIJ MAAR LEKKER VAN ALLES LIEKE DANS DANS DANS JIJ DANST GEWOON VOOR JANSKE MEE.
    MEIKE SPEEL SPEEL SPEEL.
    JOKE EN FERRIE JULLIE SPELEN HET NU OOK WEER KLAAR STERKTEEEN EXTRA DIKKE VETTE DORRY

• 18 Februari 2012 - 22:50

Janny:

Hallo Janske en Familie,

Wat jammer dat je geen 4 dagen mee carnaval mag vieren, maar gelukkig is Ingeborg er om mee taartjes te bakken,
    Fijn dat je wel mee mocht lopen met de verhuizing van de Heibessems, was erg gezellig, en morgen mee doen met de optocht, Janske wij denken aan je , maar zoals je papa het inschat heb jij er zelf niet zoveel problemen mee, geniet van de momenten die er zijn.
    Wij hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt,

HEI OF GEEN HEI...............BESSEMS

Gr. van de Fam.Vrienten

• 19 Februari 2012 - 11:20

Angela:

Hoi Joke, Ferry, Lieke, Janske en Meike,

Een tegenvaller, zo uitgekeken naar een carnaval met het hele gezin.
    Maar Janske zou Janske niet zijn als ze er het beste van maakt.
    Voor jullie Joke en Ferry is het allemaal een stuk gecompliceerder.
    Maar zoals jullie je best doen om carnaval voor heel de jeugd van Heeze (en omgeving) te doen slagen, chapeau!!! Gisteren is dat in ieder geval al heel goed gelukt! Vergeet daarbij ook niet om zelf toch te genieten.
    Lieke ik kon gisteren zien dat je danste voor twee!!! Wat ben jij goed!!!
    Janske vandaag mee met de optocht, hier schijnt momenteel het zonnetje na al de regen en sneeuw dus hopelijk dadelijk ook nog zodat jij kan genieten van alle mensen die langs de weg staan.(wel zwaaien he) en daarna een afterparty bij opa en oma.
    Meike je hebt je gisteren al heel goed vermaakt in het Bessumpaleis en dat zal vandaag ook wel goedkomen.

Ik sluit dan ook maar af met: Hei of gin Hei........Bessum!!!!!!

Tot Straks, groetjes tante Angela

• 19 Februari 2012 - 19:44

DORRY:

HOI K 3 EN JOKE EN FERRIE.
    HOE GAAT HET HUMMEL?
    IK WEET ZEKER DAT JIJ BEST EEN LEUKE DAG HEBT GEHAD????????
    EN DE REST VAN HET GEZIN HOPELIJK OOK???????????????????
    WIJ BLIJVEN OOK THUIS JANSKE TE VEEL HERRIE MET MIJN C.I.
    EN DANSEN EN SPRINGEN IS VERLEDE3N TIJD.
    MAAR MORGEN KOMEN SEM EN SAMIJN BIJ ONS .
    DE AUWLUI WILLEN GRAAG ROND SPRINGEN NIKS MIS MEE HOOR.
    DE VETTE GROETEN EN EEN DIKKE VETTE DORRY

• 21 Februari 2012 - 10:03

Frank En Heidi :

Hallo Joke

Wat een domper inderdaad ...
    Maar vandaag is alweer de laatste dag.
    En dan zijn we weer een carnaval verder.

Ik ben benieuwd hoe het jullie allemaal is vergaan.

Groetjes uit Leende