It giet oan!! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu It giet oan!! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

It giet oan!!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Februari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

In Friesland durven ze het nog niet te zeggen, maar ook in Nijmegen gaan ze niet over 1 nacht ijs. Toch kreeg ik vandaag te horen: "It giet oan!!", maar dan gewoon op zijn Nijmeegs (?). Later zal ik vertellen wat er doorgaat.
Momenteel wordt er niet veel geschreven op deze site en jullie weten dat dat goed nieuws is. Het is niet zo dat er niets gebeurd, maar er gebeurd zoveel dat het schrijven op de site er bij in schiet. Een goed teken dus.
Zo gaat Meike inmiddels gewoon naar school en weten we bijna niet beter. Natuurlijk heeft papa weer een ijsbaan in de tuin aangelegd en er wordt veel geschaatst. Dit jaar is de schaatsbaan zelfs gedeeltelijk overkapt, zodat we tijdens het sneeuwen gewoon binnen konden schaatsen. Er is dus volop sneeuw- en ijspret.
En dan heb je nog al onze optredens van de Sweet Candy. Momenteel treden we elke week wel een keer op. Zo mochten we vorige week in de grote tent optreden. Dat was dan echt wel weer een momentje waarbij veel mensen hebben gedacht: "Dat heeft Janske toch mooi geflikt."
Ik sta dan ook lekker mee te dansen en vooral te genieten. De lach is dan ook niet van mijn gezicht te krijgen. Ik had niet in de gaten dat het zo leuk was. In het verleden schreef ik wel eens iets over carnaval of over het dansen van Lieke, maar eigenlijk wist ik dan niet heel goed waar ik het over had. Hoe zo'n tent eruit ziet, de gezellige mensen, de gezellige muziek en nu sta ik daar samen met Lieke. En Meike is zich al goed aan het voorbereiden en klapt dan ook lekker mee met de muziek. Daarna lekker tussen de mensen en niet hoeven te denken wat ik wel en niet mag. Ik geniet echt super van die vrijheid en met mij ons hele gezin. Het verschil is zo groot met het verleden en van het begin was dat heel erg wennen, maar ik moet zeggen dat dit toch wel heel vlug went.
En het wordt allemaal nog beter, want 2 weken geleden moest ik naar het ziekenhuis voor een gesprek met de kinderchirurg en vandaag moest ik weer naar Nijmegen voor een gesprek met de slaapdokter. En weer was er een groot verschil. In het verleden werd er verteld dat ik geopereerd moest worden en voor ik het wist lag ik op de operatie kamer. Nu gaat daar een heel proces aan vooraf en wordt er voorzichtig omgegaan met bijvoorbeeld de longontsteking van eind vorig jaar. En nu is het dan zover. Aanstaande donderdag mag mijn kastje eruit. Mijn kastje is mijn PAC, waardoor ik al mijn chemo kaspertjes heb gekregen. Telkens als ik aan het infuus lag, dan was mijn kastje aangeprikt. En nu mag deze eruit. Tevens krijg ik tijdens de operatie van donderdag een ruggenprik, zodat ze mijn hersenvocht ook nog een keer gaan onderzoeken op de aanwezigheid van leukemiecellen. Nou, we gaan er natuurlijk vanuit dat ze niets vinden.
Donderdag wordt weer eens een ouderwets dagje ziekenhuis. Dormicum, narcose, kastje verwijderen, ruggenprik. Het stomme is dat ik er gewoon zin in heb. Niet om in dat ziekenhuis te zijn of om die ingrepen mee te moeten maken, maar om van dat kastje verlost te zijn. Weer een stapje dichter bij "gewoon Janske".

Groetjes Janske

• 06 Februari 2012 - 22:14

Fam Kessels Ospel:

He Janske, wat een leuke foto's en wat ben je al een grote meid, een echt Janske met mooie lippenstift en mooi geschminkt, een schon meiske. Ineens heb je een heel ander snoetje, geweldig om te zien. Voor a.s. donderdag veel succes en zo te zien aan je pretoogjes kan het niet anders dan dat alles goed komt. Groetjes uit Ospel van Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 06 Februari 2012 - 22:33

Janny:

Hallo Ke3,

Wat gezellig zo samen op de schaatsbaan, weleen luxe zo'n baan in je achtertuin.
    Ik geloof goed dat jullie het weer druk hebben met jullie dansgroepje van de Heibessems, veel plezier samen.
    Janske wat super dat het kastje eruit mag, geweldig, wij wensen jou dan ook heel veel succes a.s donderdag, wij denken aan je,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 06 Februari 2012 - 22:52

Juultje:

Fijn jullie reisverslagen te lezen. Ze geven moed en zijn positief. Bewondering daarvoor! Wij lopen 2 jaar op jullie achter en beginnen in maart aan de intensiveringsfase van de MR groep. Ik weet wel dat ik bij de asparaginase aan het bed gekluisterd zal zitten. Heerlijk Janske, je kastje eruit. Onze zoon (5 jaar) heeft nu al veel plannen over wat hij straks met z'n kastje zal doen. Sterkte deze week. Groet, Juultje (moeder van zoontje met ALL-MR)

• 06 Februari 2012 - 23:09

Joli Claes:

Ha Ke3

Jezus Janske, wat zijn jou haren alweer lang.
    Wat een prachtig, knap koppie heb je nu.
    Ik zie wel weer dat het een en al gezelligheid is in huize Beks.
    Wat een drukte op die schaatsbaan van jullie.
    En dan een buiten - en binnenbaan !
    Papa heeft wel heel erg zijn best gedaan dit jaar.
    Geniet er maar flink van want het blijft voorlopig nog wel vriezen.
    En wat moet het heerlijk voor je zijn om volop mee te kunnen dansen en dan rond lopen zonder ergens op te hoeven letten.
    En dan eindelijk ook je kastje eruit.
    Gewoon verder op weg naar een "normaal " bestaan.
    Natuurlijk heb je "zin " in een dagje Nijmegen [Nou ja, zin] maar begrijpen doe ik het wel, want je krijgt weer een stukje eigen leven terug.
    Ik wens je alle succes in Nijmegen [natuurlijk vinden ze niks meer]
    En heel veel plezier op school samem met je zussen.
    En veel schaats plezier voor iedereen.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Februari 2012 - 06:04

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,
    Wát een mijlpaal weer!! Weg met dat "kastje" Heerlijk hé!!
    Jullie hebben het maar gezellig druk met z'n allen: school, dansen én schaatsen!! Wat fijn Janske dat je alles zo lekker mee kunt doen met je zusjes!!

Voor donderdag veel succes in Nijmegen!

groetjes uit Hilversum

• 07 Februari 2012 - 07:02

DORRY:

HOI K 3 EN FAM EN ALLE MENSEN.
    WAT HEERLIJK OM TE LEZEN OVER JOU?
    IJS DANS PRET LOL DE ECHTE BELEVENIS VAN HET LEVEN.
    EN DAN DIE DRIE MEIDEN GEZICHTJES ZO BLIJ EN LIEF?
    EN DONDERDAG HET KASTJE ERUIT?
    DAN HEB JE NIKS TASTBAARS MEER IN OF OP JE LIJFJE WAT JOU LEUKEMIE MAAR OOK AAN EEN WONDERBAARLIJKE GENEZING DOET DENKEN?
    NATUURLIJK WEL IN JULLIE KOPJES .
    JOKE EN FERRIE GAAT DE DRUK NU EEN BEETJE IK MAIL EEN BEETJE ER AF?
    EN DONDERDAG DE RUGGENPRIK DAT IS GEWOON GOED .IK FIK ER NOG WEL EEN IN DEN BOSCH
    JUULTJE MET JOU ZOON VAN 5JAAR KOMT HET NAAR TWEE MOEILIJKE JAREN OOK GOED HOOP IK .
    JULLIE GAAN DE KILIOMANJARO WEET NIET OF IK HET GOED GETYPT HEB BEKLIMMEN?
    EN ALS JIJ NET ZOVEEL SCHERPA'S HEBT HULPTROEPEN ZIJN DAT DIE DE HELE MIK MAK MEE NAAR BOVEN DRAGEN DAN MOET HET NA VEEL VALLEN EN OPSTAAN JULLIE OOK LUKKEN?
    JUULTJE GELOOF HOOP EN LIEFDE WENS IK JULLIE EN KRACHT
    MEIKE WAT KNAP HELE DAGEN NAAR SCHOOL EN JANSKE ZING JIJ NOG OOIT SCHOMMELEN?
    GENIET ALLEMAAL VEEL PRET EEN DIKKE VETTE DORRY

• 07 Februari 2012 - 09:46

Marleen:

Wat een goed nieuws allemaal! En wat een leuke foto's. Super zo'n schaatsbaan in eigen tuin.
    Geniet ervan!

groetjes uit Utrecht

• 07 Februari 2012 - 12:14

Oma Hanny En Frans:

Hallo meisjes Beks,

Wat hebben opa en ik genoten van het geweldige dansen daar bij de Heibessums.
    Voor jou Janske, moet er wel een wereld open gaan. We zijn allemaal zo blij voor je.
    En die Meike................, heeeeeeeel sneaky kroop ze bij haar zusjes toen er een foto van Sweet Candy gemaakt werd. Tja, je bent de jongste en dan moet je wat hé wil je niet vergeten worden.
    Nog één jaartje wachten en dan mag je ook mee dansen.

Die ijsbaan in jullie achtertuin is wel heel erg gezellig hoor. Geniet er maar lekker van.

En aanstaande donderdag..................., alweer iets positiefs. In Nijmegen het kastje eruit laten halen. Heel veel succes en sterkte.

Dikke knuffel voor allemaal.

• 07 Februari 2012 - 12:20

Oma Hanny En Frans:

Beste Juultje,

Wij willen je heel veel sterkte, moed en kracht wensen voor de moeilijke periode die je tegemoet gaat. Het valt niet altijd mee.
    Fijn te horen dat je moed kunt putten uit de verslagen van onze kinderen.

Heel veel liefs.

• 07 Februari 2012 - 17:53

Jos Zwieber De Vos:

Hey Janske en zussen,

Fijn fat je kastje er bijna uit is. Ik hoop dat het meevalt, maar jij kunt alles, dus dit ook.
    Veel sterkte in het ziekenhuis en veel plezier op jullie schaatsbaan !
    p.s. Hoeveel zijn de entee kosten, want ik wil wel een keertje met jullie schaatsen hoor ?

Groetjes Zwieber

• 08 Februari 2012 - 07:51

Tante Angela:

Hoi Jankse, Lieke, Meike, Ferry en Joke,

Wat super dat het kastje er donderdag uitmag en Jankse dat je daar zin in hebt is bewonderingswaardig.
    Wat zien jullie er prachtig gesminckt uit en Meike moet er als trouwe supportster natuurlijk ook mooi uitzien.
    Het schaatsbaantje bij jullie is helemaal perfect, we komen zeker nog een keer genieten!

Heel veel succes morgen (en niet te zat he).

Groetjes van on allemaal!

• 09 Februari 2012 - 10:21

De Stapvriedjes:

Hoi Janske,

Wat gaaf dat je kastje eruit mag!!! Inderdaad weer een stapje meer richting een normale Janske en een normaal gewoon alledaags leven.Een stap naar een gewoon alledaags gezin!!
    Heel veel sterkte met de deze ingreep!!!En ook voor papa en mama die ook bij deze ingreep toch
    ook weer de nodige steun kunnen gebruiken.
    Wij hebben heel veel zin in de carnaval.....lekker met jullie spelen in het nieuwe bessunpaleis.
    Ennne.....volgend jaar zitten we met zijn 5jes van de 8 stapvriendjes bij sweet candy.
    Dat gaat pas gezellig worden.

Dikke kus en zet hem op in Nijmegen.
    De stapvriendjes.