Nu echt 4 jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nu echt 4 jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nu echt 4 jaar

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Januari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Lang zal ik leven, lang zal ik leven in de gloria!! Jawel mensen vanaf vandaag ben ik 4 jaar. Omdat we afgelopen zondag mijn verjaardag al groots en met veel mensen hebben gevierd is het vandaag niet nogmaals feest. Even goed is het voor mij vandaag een bijzondere dag want vandaag ben ik voor het eerst de hele dag naar school geweest. Zowel vanmorgen als vanmiddag ben ik met goede zin naar school gegaan en ook met goede zin weer uit school gekomen. Wat is het toch leuk met al die andere kinderen. Vol trots vertelde ik aan tafel dat ik mijn takenbord al af had net als Janske. Hierop zag ik bij 4 mensen aan tafel een vraagteken boven het hoofd. Kinderen van groep 2 hebben namelijk alleen takenbord. Ik wil gewoon heel graag mee en verzin daarom soms iets extra. Ik denk ook wel dat ik het zou kunnen als ik het zou mogen. Wel was het erg leuk om vandaag nog post te krijgen van verschillende mensen. Deze kaarten werden door mij vakkundig uitgepakt waarna ze door papa of mama zijn voorgelezen.

Het feest afgelopen zondag was echt feest. Het begon met onbijt op bed en hiermee kwam er een grote glimlach op mijn gezicht die er de hele dag niet meer af is gegaan. Na een rustige ochtend werd het tijd om de feestkleren aan te doen. Hierbij horen natuurlijk ook mooie haren dus vlug naar buurvrouw desiree om de haren in te laten vlechten. Kort daarna kwamen de eerste gasten al en mocht ik de kaarsjes uitblazen van de gote slagroomtaart. Gelukkig viel het weer reuze mee en ben ik met de kinderen bijna de hele middag buiten geweest. Mijn vriendje Guus was er ook en iedereen heeft gezien hoe ik hem extra heb geknuffeld toen hij er was. De gezelligheid heeft tot goed 7 uur geduurd en toen was het helaas tijd om naar bed te gaan. Moe maar met dezelfde glimlach ben ik lekker gaan slapen.

Gisteren was het tijd voor een moeilijk afscheid. Al vanaf dat ik 10 weken oud ben ga ik naar kinderopvang Joepie. Een plek waar ik me altijd erg fijn heb gevoeld en waar ik met sommige leiders een hele speciale band heb gekregen. Gister was dus het afscheid van Joepie zuid. Om dat te vieren , het is ook het vieren van je verjaardag, heb ik samen met Nikki een kwarktaart gemaakt en deze samen met mijn groep opgegeten. Verder kreeg ik een mooie kroon en verschillende kadootjes. Misschien is voor mij wel het belangrijkste mijn Joepie boek wat nu thuis is. Hierin zitten allemaal foto's en knutselwerken die ik door de jaren heen heb gemaakt. Papa en mama werden er wel weer even stil van toen ze alles zo bij elkaar zagen zitten. Omdat de groep op woensdag niet zo groot is bleef er wat taart over en deze heb ik mee naar huis mogen nemen en is als toetje opgegeten 's avonds. Heb ik ook nog even fijn met mijn zusjes kunnen smullen van de taart.

Omdat ik vandaag mag schrijven mag ik ook nog een primeur bekend maken. Het is Janske gelukt! Nu zullen veel mensen zich afvragen wat haar dan is gelukt. Dat zal ik nu vertellen. Zoals vele lezers wel weten heeft Janske een grote hobby in het fietsen. Dit deed ze altijd met zijwieltjes maar vanaf gisteren niet meer. Binnen twee dagen is het Janske gelukt om zonder zijwieltjes te leren fietsen. Lieke, ik, papa en mama zijn dan ook super trots op haar. Maar Janske zou Janske niet zijn als ze hierin weer te snel wil. Nu wil ze overal zelf naar toe fietsen. Dit lijkt papa en mama nog niet zo'n goed idee dus blijft het voorlopig bij fietsen in de tuin.

Groetjes Meike

• 26 Januari 2012 - 23:12

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Meike, van harte proficiat.
    Was het leuk vandaag op school ?
    Het zal wel raar zijn dat je vanaf nu elke dag naar school mag.
    En wat zag je er prachtig uit op je feestje.
    Jullie haren zagen er ook prachtig uit.
    Ik zie dat de buurvrouw nog steeds goed is in haar vak.
    Vroeger deed ze mijn haren ook altijd knippen.
    Jammer dat je afscheid moest nemen van Joepie, maar kleine meisjes worden groot, en jij bent nu te groot geworden voor Joepie.
    Nu samen met je zusjes naar dezelfde school.

Janske, wat knap dat je nu opeens zonder zijwieltjes kunt fietsen.
    Zoals ik al zei, kleine meisjes worden groot.

Veel plezier op school morgen, en een heel fijn weekend.

Ps: gaat papa dit weekend al beginnen met de ijsbaan in de tuin?
    het gaat vriezen !!!!!!!!!

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Januari 2012 - 07:39

HOI KE 3.
    MEIKE WAT EEN FEEST EN DAN DIE HAREN VAN JOU EN DIE OGEN?
    WAT GEWELDIG ALLEMAAL THUIS OP SCHOOL BIJ JOEPIE.
    EN DAN DIE FOTO'S GEWELDIG .
    DUS NU ZIT JIJ HELE DAGEN OP SCHOOL ?
    EN JIJ VINDT HET OOK NOG EENS LEUK WAT HET OOK IS.
    IK KAN MIJ NOG EEN PAAR DINGEN HERRINDEREN VAN MIJN KLEUTERSCHOOLEN OOK GEUREN.
    EN DAN DIE JANSKE FIETSEN ZONDER WIELEN.
    FOUT ZONDER ZIJWIELTJES KNAP HOOR .
    EN LIEKE GAAT HET ZWEMMEN NOG GOED?
    EEN FIJN WEEKEND EEN DIKKE VETTE DORRY

• 27 Januari 2012 - 08:03

Annelies:

Wat heerlijk om dit te lezen!
    Geniet ervan

• 27 Januari 2012 - 08:50

Lambert En Tineke:

Alsnog : Hiep-hiep-hoera voor Meike!!! Wat zien jullie er allemaal práchtig uit op Meike's verjaardag. 4 jaar alweer, kleine meisjes worden groot en nu gaan jullie gezellig alledrie naar de Basisschool! Vooral voor jou Meike kan het allemaal niet snel genoeg gegaan, je hebt zelfs je takenbord al af!!!????

Zeg Janske, wat goed dat je zonder zijwielen kunt fietsen, nog even goed oefenen en je kunt zelfs naast mama fietsen!!

Een fijn weekend allemaal!!!

Lambert en Tineke

• 27 Januari 2012 - 10:09

Frank En Heidi :

Hallo Meike

Wat een leuk feest heb je gehad.
    Het zag er tenminsten gezellig uit met zijn alle aan de tafel.
    En wat een mooie taart. Dat alleen is al een heel kado.

Succes met je verdere school carriere ik ben nu al benieuwd wat voor opleidingen je allemaal gaat volgen....
    Maar dat is weer te snel geniet nu maar lekker van groepje 1.

En goed zo Janske wat knap van je. En doe maar lekker oefenen in de tuin.

Groetjes uit Leende

• 27 Januari 2012 - 12:02

Judith,Ron,Wout,Sien:

Gefeliciteerd Meike!
    Wat een mooie meiden op de foto's, Super!
    knuffel van ons enneh.......racen maar!!

• 28 Januari 2012 - 14:06

Nikki En Jannie :

hey meike

het zal woensdag wel raar zijn als je bij de peutergroep er niet meer bent,
    maar we wensen jou veel plezier op school en bij de bso.

dikke kus vanuit joepie

• 29 Januari 2012 - 11:32

Asmara:

Hoi Ke 3

Beter laat dan nooit. Meike nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Janske wat goed dat je zonder zijwieltjes fietst.

Veel liefs
    Asmara

• 30 Januari 2012 - 07:30

Willeke:

Hallo, Hallo,

Meike als nog van Harte GEfeliciteerd met je verjaardag, wel wat laat, maar zie dat je een super leuk feestje hebt gehad. En naar school, kei leuk.

Janske kei goed van jou zonder de zijwiel, en nu maar fietsen!!
    Groetjes Willeke

• 31 Januari 2012 - 11:27

Fam Van Gaal:

Hey Meisjes Beks

Wat hebben Lieke en Janske zondag goed staan dansen in de tent. Knap van jullie hoor...
    En is de ijskoorts bij jullie ook weer toegenomen? Is papa weer ijsmeester? Zo ja dan wensen we jullie veel ijsplezier.
    En Meike hoe is het om nu elke dag naar school te gaan?? Hopelijk kunnen jullie vanmiddag fijn met de sneeuw spelen.

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 02 Februari 2012 - 15:08

HOI KE 3
    HOE GAAT HET MET JULLIE?
    HELE DAGEN NAAR SCHOOL LUKT DAT JANSKE EN MEIKE?
    LIEKE LUKT DAT WEL HE'MEISJE?
    JANSKE HEBBEN JULLIE WEER EEN IJSBAAN?
    IK VIND HET WEL HEEL ERG KOUD MAAR OOK HEEL GEZOND WEER.
    IS ER NOG IETS VOORGEVALLEN?
    IK GEDOEL NATUURLIJK WEL LEUKE DINGEN?
    IK GROET JULLIE EN GENIET VAN ALLE LEUKE EN MOOIE DINGEN .
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 04 Februari 2012 - 12:31

Brigittjedidja:

Hoi meis, wat mooi dat je nu 4 jaar bent. En nu echt naar school. Grote meid.

Liefs, Brigitt.

• 04 Februari 2012 - 16:09

HOI KE 3.
    MEIKE ER STAAT NOG STEEDS DAT JIJ VIER JAAR BENT OP DE SITE?
    MAAR JE BENT NU AL EEN WEEK OUDER?
    JANSKE KAN JIJ TEGEN DE KOU?
    HET LIJKT SIBERIE..DE PUNTJES MOETEN OP SIBERIE MAAR DAT HEB IK NOG NIET ONDER DE KNIE.
    IK WIL WEL WEER EENS WETEN WAT ER ALLEMAAL VOORGEVALLEN IS?
    WIJ HEBBEN OVERAL VUURKORFJES NEER GEZET .
    IK VOND HET ZO ZIELIG VOOR DE VOGELS .
    COR HEEFT HEEL VEEL HOUT GEKAPT VOOR DE VOGELS
    NU ZITTEN ZE PER SOORT OF OOK WEL RAS BIJ EEN KORF.
    DAARBIJ ZAAD VET EEN FLESJE FANTA WATER EN GEHAKTBALLEN.
    ZE FLUITEN DE HELE DAG .
    MOOI HOOR ?
    WAT JE GEEFT KRIJG JE TERUG ?

DE REIGERS HEBBEN ZELFS TWEE VUURPLEKKEN INGEPIKT.
    STRAKS LEG IK KRUIKEN BUITEN EN SLAAPZAKKEN .
    DE ROODBORSTJES KRUIPEN MET DE HELE GROEP IN EEN ZAK.
    EN MAKEN NOG LANG LOL.
    EEN FIJNE ZONDAG JANSKE LIEKE MEIKE FERRIE JOKE EN DE REST EEN DIKKE VETTE DORRY