Einde kerstvakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Einde kerstvakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Einde kerstvakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Januari 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ook de tweede week van de vakantie zit er weer op. De eerste dagen van het nieuwe jaar zijn we alle drie druk bezig geweest met opknappen van alle ziektemakers die ons de eerste week zo beroerd hebben gemaakt. We zijn dus veel binnen geweest maar ook het weer hielp hierin niet echt mee. Wat heeft het gewaaid en geregend de afgelopen week. Heel soms konden we de afgelopen dagen buiten wat rondjes fietsen maar al heel vlug moesten we dan weer naar binnen omdat er een nieuwe regenbui was. Wel zijn we inmiddels allemaal zo ver beter dat we alle drie koortsvrij zijn en alleen af en toe nog wat hoesten. Om die reden hadden we vrijdag voor het eerst echt de mogelijkheid om iets buitenshuis te gaan doen. Omdat Lieke al een heel eind richting haar A diploma aan het zwemmen is en er in de vakantie geen zwemles is zijn Lieke en papa vrijdag samen gaan zwemmen. Ik ben samen met Meike en mama naar Nono’s land geweest. Hier hebben we onze energie weer even lekker op kunnen maken en we zijn dan ook allebei ’s middags even naar bed geweest op bij te komen van dit hele leuke uitje. Weer wakker bleken Sietske en Rens er inmiddels te zijn. Zij zouden een nachtje komen logeren. Helemaal leuk werd het toen we eerst gezellig met zijn alle gingen gourmetten. Nadat de buiken vol waren nog even een spelletje en moe naar bed. Sietske zou bij mij op de kamer slapen en Rens bij Lieke en Meike. Nu gaat Rens op dezelfde tijd als ons naar bed, bij Sietske is dat een ander verhaal. Die is al 10 jaar en mag dus ook later naar bed. Voor mij hield dit dus in dat Lieke, Rens en Meike samen gingen slapen en ik alleen moest gaan slapen. Echt niet, ik ben net zo lang wakker gebleven tot Sietske ook naar bed kwam, daarna ben ook ik tevreden in slaap gevallen.
Vanmorgen vertelde papa dat er brand is geweest in het huis van ome Hans, tante Hariette en Imke. Dit was op het moment dat ome Hans alleen thuis was want Imke was samen met tante Hariette en oma Tumtum voor een paar dagen naar Oostenrijk afgereisd. Gelukkig heeft ome Hans de honden in veiligheid weten te brengen waarna hij niets meer kon doen dan wachten op de brandweer. Eindresultaat is dat de woonkamer onherkenbaar is geworden en alles verder in het huis wat hoger dan 1 meter is zwart is van de roet. Wij zijn vanmorgen dan ook even langs gegaan om vooral voor Imke wat speelgoed te brengen want alles is gesmolten. We willen ome Hans, tante Hariette en Imke dan ook heel veel kracht sturen om weer vooruit te kijken en deze angst en schrik te verwerken.

Voor Lieke en mij begint morgen de school weer en ook ik ga proberen of het me lukt hele dagen naar school te gaan. Dinsdag is het dan aan Meike de beurt om voor het eerst echt naar school te mogen. Hier hebben we alle drie heel veel zin in.

Wil ik afsluiten met een heel leuk nieuwtje. Onze konijnen hebben hun eerste ei gelegd. Mama haalde namelijk vanmiddag een ei uit het konijnenhok. Nu hebben we ook kippen gekregen in september maar deze hebben tot op heden geen eieren gelegd. Wel hebben ze ontdekt dat ze over het hek kunnen en bij de konijnen kunnen scharrelen. Nu denken we dat ze ook vinden dat het konijnen hok een mooie nest is voor eieren. Zo raar kan het dus lopen.

Groetjes Janske

• 08 Januari 2012 - 22:05

Janny:

Hallo Ke3,

Wij wensen jullie heel veel plezier op school, en hopen dat jullie helemaal opgeknapt zijn, zodat jullie er weer fris tegenaan kunnen.

Hans, Henriette en Imke heel veel sterkte.

Wat een rare kippen zeg, zijn ze een beetje van slag door het weer??

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 08 Januari 2012 - 23:03

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Wat fijn dat jullie allemaal weer beter zijn.
    Alleen nog een beetje verkouden, maar dat is half nederland op dit moment, inclusief de familie Claes, wij dus.
    Hoop dat het morgen weer een beetje went om hele dagen naar school te gaan.
    En Meike dinsdag, wow, nog 2 nachtjes slapen en dan gaat het ook voor jou beginnen, spannend hoor.
    De kippen gaan dus net zo graag logeren als jullie.
    Wel gezellig toch, maar goed dat de konijnen geen eieren lusten, zodat jullie zelf de verse eitjes kunnen opeten.
    Heel veel plezier op school deze week.
    Wel gezellig dadelijk met z'n drietjes naar school.

Fam v/d Berg, ok hoop dat jullie al een beetje bekomen zijn van de schrik.
    Gelukkig is iedereen veilig en ongedeerd.
    Heel veel sterkte en kracht om dit te boven te komen en de boel weer op de rails te krijgen.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Januari 2012 - 08:24

DORRY:

HOI KE 3 EN FAM.
    EERST FAM V D BERG.
    NONDE JU WAT EEN PECHT VETTE PECH MAAR GELUKKIG GEEN GEWONDEN EN SPEELGOED KAN VERVANGEN WORDEN.
    IK HOOP ALLEEN DAT ER GEEN KNUFFELS BIJ ZATEN WAAR JULLIE AAN GEHECHT WAREN.?
    HEEL VEEL STERKTE MAAR JULLIE HEBBEN OOK GELUK GEHAD DAT HANS ALLEEN THUIS WAS.
    NU HUMMEL WAT EEN VERHALEN .
    GEWELDIG DAT DE KIPPEN HUN EI DUMPEN BIJ DE KONIJNEN.
    EN MEIKE NOG EEN PAAR DAGEN EN JIJ BENT OOK EEN SCHOLIER HA HA .
    HUMMEL ALS HELE DAGEN SCHOOL NIET LUKT DAN NEEM JE GEWOON AL JOU ROOSTER VRIJE DAGEN OP GEEN PROBLEEM.
    DE EETFOTO IS ERG GAAF.
    WEL FIJN DAT JULLIE NOG MAAR EEN BEETJE VERKOUDEN ZIJN ALS DAT ALLES IS DAN DOEN WE HET ER VOOR MEIDEN.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 09 Januari 2012 - 17:59

Jos Zwieber De Vos:

Uhhhh, als die konijnen op dat ei gaan zitten, wat zou er dan uit komen ?!

Goed dat de kids weer een beetje opgeknapt zijn. Veel sterkte met ome Hans, tante Hariette en Imke. Ik hoop dat het huis snel weer opgeknapt wordt.

Groetjes Zwieber.

• 09 Januari 2012 - 19:35

Marga Van Zantvoort:

Hallo Ke 3
    Wat fijn te horen dat het weer de goede kant op gaat met jullie, het nieuwe jaar is dus goed ingezet.
    Voor meike morgen een spannende dag en een nieuwe periode breekt aan voor haar, gezellig samen met je zusjes naar school.
    Wat niet zo mooi is , is het nieuws van ome Hans en tante Hariette. Verschrikkelijk om dat te moeten meemaken zeg, gelukkig is er niemand gewond geraakt. Ik hoop dat er niet teveel schade is en dat alles hersteld kan worden, heel veel sterkte de komende tijd.
    En voor de dames heel veel plezier in dit nieuwe jaar en dat iedereen het maar gezond door mag komen.
    Groetjes Marga

• 10 Januari 2012 - 11:25

DORRY:

HOI KE 3 EN FAM.
    ZWIEBER VROEG WAT ER UIT EEN EI KOMT ALS EEN KONIJN EROP GAAT ZITTEN.
    NEE HOOR GEEN VOS WEL EEN HOOP TROEP IN HET KONIJNENHOK JOS.
    MAAR JIJ KAN NIET ALLES WETEN ,JIJ BENT AL ZO,N SLIMME VOS.
    JANSKE GING HET NAAR SCHOOLGAAN ?
    LIJKT MIJ WEL LEUK OM AL JOU KLASGENOOTJES EN JUF WEER TE ZIEN.
    LIEKE VOND JIJ HET OOK LEUK.
    EN MEIKE BIJNA .
    WAT ZAL HET STIL ZIJN IN DE POLDER, MAAR KLEINE KINDEREN WORDEN GROOT ZO IS DAT .
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 10 Januari 2012 - 18:47

Gerda:

Hey Ke3 en familie,

Ik dacht, even kijken of het goed gaat en iedereen weer naar school is.
    Dat lijkt me wel gelukt maar het andere nieuws daar schrik ik van.
    Hans, Hariette en Imke heel veel sterkte en ik hoop dat het al bij al nog meevalt.

Meisjes, veel plezier op school en hou je taai allemaal.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda