Wat wil jij van Sinterklaas? - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wat wil jij van Sinterklaas? - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wat wil jij van Sinterklaas?

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 November 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Afgelopen woensdag mochten alle kleinkinderen hun schoen zetten bij opa IJsje en oma Tumtum. Toen wij op donderdag bij opa en oma kwamen hadden de Pieten er een grote doos neergezet met cadeautjes. Er zat ook een cadeautje in voor Lieke, Meike en mij samen. Het was een pop-up boek van Sinterklaas.
's Avonds voor het slapen gaan wilden wij natuurlijk uit dit boek voorgelezen worden. Op een gegeven moment kwam de vraag naar voren wat wij graag zouden willen van Sinterklaas. Lieke wilde graag een WII en ook Meike wilde graag een WII. Toen werd de vraag aan mij gesteld: "Janske, wat wil jij graag van Sinterklaas?" Mijn antwoord daarop was: "Dat ik nooit meer ziek word!"
Papa was aan het voorlezen en werd heel erg stil. Ook Lieke en Meike zag ik wel even schrikken, maar Lieke zag meteen mogelijkheden. Als Sinterklaas nu eens een pil in mijn schoen zou doen waardoor ik nooit meer ziek zou worden. Want Sinterklaas kan toch alles? Toen heeft papa uitgelegd dat ik die pillen, drankjes en andere soorten medicijnen al gehad heb, maar dat we niet zeker kunnen weten of ik nooit meer ziek word. Papa vroeg of ik nog iets anders wilde van Sinterklaas, maar dat was niet het geval. Ik wil maar 1 ding.
Toen mama 's avonds na het werk het verhaal hoorde werd ze ook heel stil. De volgende dag kregen we dezelfde vraag van mama en ook mama kreeg dezelfde antwoorden van ons. Ondanks dat ik niet kan lezen weet ik nu zeker dat de spreuk die in het ziekenhuis hangt voor 100% waar is. Dat komt in zo'n tijd rond Sinterklaas bij een kind dat klaar is met 2 jaar intensieve behandeling tegen kanker naar voren:

Gezonde kinderen hebben 1000 wensen,
Een ziek kind slechts 1

Groetjes Janske

• 26 November 2011 - 20:04

Tonny:

hallo Janske.hopelijk komt die ene wens voor jou uit,
    Fijne sinterklaastijd met jullie allemaal.
    Groetjes Tonny,

• 26 November 2011 - 20:53

Ilse:

Heey Janske,

Hopelijk komt je wens uit!!!
    Ik zie je nog wel op school!!!

Groetjes Ilse

• 26 November 2011 - 21:51

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM EN DE REST.
    HUMMEL KON IK DIE ANGST MAAR BIJ JOU EN JE FAM. WEG NEMEN.
    MAAR DAT GAAT NIET .
    IK BEN WEL WEER AAN HET FIKKEN VOOR JULLIE.
    MAAR SNAPPEN DOE IK HET WEL.
    IK BEN NU 8JAAR VERDER IK BEDOEL NA MIJN HERSENINFARCT EN NOG BLIJFT DE ANGST VOOR WEER ZO IETS.
    MAAR SINTERKLAAS KAN VEEL MAAR JOU WENS KAN DIE OUDE BAAS NIET IN VERVULLING LATEN GAAN DAT MOET JOU LIJFJE DOEN MEISJE MAAR IK GELOOF OPRECHT DAT DIE ROT KANKER WEG BLIJFT.
    NU HOOP IK DAT JULLIE HET EEN KEER LOS KUNNEN LATEN WANT JE HEBT HET ECHT NIET ZELF IN DE HAND.
    PROBEER VAN SINT TE GENIETEN ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE ,EN IK DOE ER NOG MAAR EEN DORRY

• 26 November 2011 - 23:30

Joli Claes:

Ha Ke3

Ik snap jou antwoord op de vraag wat jij wil van Sinterklaas.
    Maar dat kan hij jou niet geven, niet alleen jou maar aan niemand.
    Ik zou toch maar een paar leuke kadootjes vragen om fijn mee te spelen.
    En onder het spelen hoop je dat je nooit meer zo ziek word.
    En wij hopen dat allemaal met je mee.
    Papa zei toen je ziek was; we kunnen niet denken, we moeten doen.
    Dat moet je nu ook doen ; niet te veel denken, maar gewoon [?] doen en altijd blijven hopen.
    Ik hoop op heel veel leuke kadootjes voor jullie en een hele gezellige Sint-tijd.

Groetjes aan allemaal
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxx

• 27 November 2011 - 08:35

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat een práchtig kado vraag jij aan Sinterklaas!!!! Ik kan me voorstellen dat je dan niets anders meer wil vragen, en wat zou het mooi zijn als deze wens uitkomt ! Wij hopen het zó voor je!
    Geniet van deze leuke dagen met zijn allen!!!

Liefs van Lambert en Tineke

• 27 November 2011 - 11:26

Jos Zwieber De Vos:

Zoals ze zeggen: ´n dikke brok in mijn keel !

´n Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne Sinterklaas !

Groetjes van de Buum.

• 27 November 2011 - 11:26

Jos Zwieber De Vos:

Zoals ze zeggen: ´n dikke brok in mijn keel !

´n Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne Sinterklaas !

Groetjes van de Buum.

• 27 November 2011 - 11:27

Jos Zwieber De Vos:

Ik moet niet te snel achter elkaar op de knop ¨reactie plaatsen¨duwen.
    Wat ben ik toch een flapdrol haha.

• 27 November 2011 - 11:58

Leanne:

Ik begrijp dat papa en mama daar dan even stil van worden.
    Ik werd er ook even stil van...
    Wat een mooie wens. We zullen samen blijven duimen dat je wens uitkomt.
    En weet je ondertussen wat je nog meer aan de Sint vraagt?

Groetjes en tot snel!
    xx Leanne

• 27 November 2011 - 19:09

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Als je zo'n opmerking van jou hoort, vraag je je af wat er allemaal door dat kleine koppie van jou heen gaat.
    We hopen met ons allen dat die wens van jou uit gaat komen.
    Kijken we naar een jaartje of wat geleden, dan kunnen we alleen maar zeggen dat we heel blij zijn dat je er weer zo bovenop gekomen bent.
    Geniet samen met je zusjes fijn van deze leuke sinterklaastijd.

Dikke knuffel!

• 28 November 2011 - 06:52

DORRY:

GOEDE MORGEN HEEL DE CLUB EN JULLIE.
    VANDAAG GAAT DEZE SINT NOG EEN LAATSTE RONDE MAKEN,KAN MOEILIJK STOPPEN GEEFT WEL EENS PROBLEMEN MAAR LEUK BLIJFT HET.
    IK HOOP DAT JULLIE ALLEMAAL EEN FIJNE DAG HEBBEN.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 28 November 2011 - 19:15

H & L Bergmans:

Nou Janske, daar wordt je inderdaad even stil van.
    Voor jou is dat een grote wens en we hopen van harte dat hij in vervulling gaat.
    Maar je weet dat sinterklaas ook cadeutjes brengt voor de kinderen, dus je mag heus wel wat vragen aan de sint om er fijn mee te spelen.
    Geniet maar fijn met je zusjes van deze mooie en spannende tijd,en als je mooie liedjes zingt gaat hij vast niet jullie deurtje voorbij.
    Vele groetjes uit (Spanje) uh Ospel van \; ome Harrie en tante Liny.

. .

• 29 November 2011 - 12:35

Judith,Ron,Wout,Sien:

Wauw....

• 29 November 2011 - 15:20

Marleen:

Het is ook de mooiste wens, die je kan wensen!
    Ik hoop dat je wens uitkomt.
    En dat je iets heel moois van Sinterklaas mag krijgen waar je heel blij mee bent.

• 29 November 2011 - 20:01

Opa Ijsje:

door omschakeling naar ander e mail adres had ik dit bericht nog niet gelezen ,

Opa is stil
    en pinkt een traantje weg.

deze vraag van jou aan Sinterklaas zegt genoeg over hoe jij die 2 jaar beleeft hebt.

Ik hoop net als Oma tumtum ,dat Sinterklaas die heel veel kadootjes kan geven , op een of andere manier kan zorgen dat jou kado wens in vervulling gaat , al heeft hij dit deze keer niet zelf in zijn handen.

Fijne Sinterklaas.

• 30 November 2011 - 21:41

Ellen:

Wauwie, ook ik word er stil van... Kippenvel!
    Dat is gewoon echt de realiteit... Voor anderen moeilijk te begrijpen en voor jou zo voor de hand liggend...
    Hopelijk komt je wens uit! en die van je zussen natuurlijk ook!
    Geniet van de dagen allemaal, en gelukkig gaat alles weer goed!

veel liefs