5 JAAR - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 5 JAAR - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

5 JAAR

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 September 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Jawel het is me gelukt. Ik ben vandaag 5 jaar geworden. Ik heb er de afgelopen 2 jaar heel hard voor moeten werken maar vandaag was het dan toch echt het geval. Janske Beks is 5 jaar!
Gisteren hadden we al het grote mensen feest. Het was super gezellig en wat heb ik weer veel handjes en kusjes gegeven en gekregen. Verder was er de slagroom taart met 5 kaarsjes. Deze keer mocht ik ze uitblazen. Ik had er een paar ademteugen voor nodig om ze allemaal uit te krijgen maar dat mocht de pret niet drukken. Want terwijl mama in de keuken een mes ging pakken om de taart te kunnen snijden deden Meike, Lieke en ikzelf ons tegoed aan de letters van chocolade op de taart. Na al dat lekkers zijn we vlot naar buiten gegaan om daar te spelen. Gelukkig viel het weer buiten reuze mee. Nu bedoel ik met “we” trouwens niet alleen de kinderen want ook de papa’s zijn eigenlijk de hele middag buiten aan het voetballen geweest. Van al dat spelen krijg je natuurlijk wel flink honger en dorst maar er was regelmatig iemand die naar achteren kwam met wat lekkers en wat drinken. Na zo’n geweldige dag is het natuurlijk niet vreemd dat je moe bent. Zo kon ik aan het einde van de dag echt niet meer lopen, zo uitgeput als ik was. Voordeel is dan wel weer dat je al slaapt voordat de deur van de slaapkamer dicht is. Verder heb ik afgelopen nacht helemaal in mijn eigen bed geslapen. Nu hebben we iets heel gaafs ontdekt. Het blijkt namelijk zo te zijn dat mijn haren harder groeien als ik in mijn eigen bed slaap. Vanmorgen moest dan ook weer uitgebreid bekeken worden hoeveel mijn haren al weer langer zijn dan gister.
Vandaag mocht ik ook mijn traktatie uitdelen in de klas. Nu is dat altijd een heel spektakel. Eerst de kroon pakken. Daarna zingen en een feestvarken zoeken. Vervolgens mocht mama, mij en Meike zoeken en was er nog een optocht met muziek door de gang. Uiteindelijk was het tijd om de verrassing uit te delen. Ik had samen met mama mijn spuitjes, die ik niet meer hoef te gebruiken, gevuld met snoep. Voor de juf had mama een appeltaartje gebakken. Om kwart over negen zat de hele happening er weer op. Omdat de school ook feest heeft, ze bestaan 60 jaar, was er vandaag ook een grote activiteit op school. Er kwamen mensen op school om iedere klas een dansje te leren die uiteindelijk een hele voorstelling zou worden. Om er voor te zorgen dat ik ook bij de voorstellig aanwezig kon zijn ben ik de rest van de ochtend thuis geweest om uit te rusten. Terug op school begon de middag met frietjes. Daarna heb ook ik de dans nog even snel geleerd en om kwart over twee mochten we aan alle papa’s en mama’s laten zien hoe goed we als school een voorstelling konden geven. Eenmaal thuis natuurlijk weer even bijkomen van alles. Maar ik zou geen Beks heten als ik vandaag niet gewoon doorging met feesten. Gisteren konden namelijk niet alle mensen komen. Zo kwam ome Renier nog en ook Imke kwam samen met tante Hariette nog een stukje taart eten. Uiteindelijk was het ome Renier die me in bed heeft gelegd vandaag en nu is het belangrijk weer goed uit te rusten voor zaterdag. Dan heb ik namelijk mijn eerste eigen kinderfeestje.

Verder wil is samen met Lieke, Meike, papa en mama alvast even van de gelegenheid gebruik maken om oma Hanny te feliciteren. Zij is namelijk morgen jarig.

Groetjes Janske

• 15 September 2011 - 21:27

Ha Ke3

Het was gisteren wel een heel gezellig feestje, lees ik.
    En zo te zien ben je weer lekker verwend.
    Wat een goed idee om van je spuitjes een traktatie te maken.
    Dat is wel heel orgineel.
    En dan even gesnippert tussendoor van school zodat je s"middags er weer tegenaan kon.
    Had elke klas zo"n leuk dansje?
    Het ziet er wel heel leuk uit.
    En dan vanmiddag weer bezoek gehad.
    Geen wonder dat je erg moe was en snel ging slapen.
    Ben benieuwd hoeveel je haartjes deze nacht weer groeien.
    Veel plezier op school morgen.

Oma Hannie, van harte proficiat met uw verjaardag en een hele gezellige dag

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 16 September 2011 - 06:01

Frank En Heidi :

Hallo Janske

Wat een leuke verjaardag. En dan ook nog de hele dag feest op school........kwam dat even goed uit.
    Alvast veel succes voor morgen met je eigen feestje.
    Wat een feest week weer

Oma Hanny ook gefeliciteerd.

Groetjes

• 16 September 2011 - 07:41

DORRY:

HOI KE3
    HARTELIJK GEFELICITEERD HUMMEL, DAT IS NOG EENS TOPPIE ZO'N DAG.
    NONDE KNOL WAT DOEN ZE OP JULLIE SCHOOL VEEL ALS EEN KIND JARIG IS.
    EN DE FOTO'S ZIJN WEDEROM KEI GAAF.
    NU ZATERDAG NOG JOU KINDERFEEST EN DAN KUN JIJ WEER BIJKOMEN VAN ALLE INDRUKKEN DIE JIJ OPGEDAAN HEBT.
    HANNY HARTELIJK GEFELICITEERD EN JOKE EN ER ZIJN ER NOG MEER JARIG MAAR IK WEET NIET MEER WIE MAAAR DIE OOK HARTELIJK GEFELICITEERD.
    NU MEISJES EN JONGENS GENIET LACH ZING EN BEWONDER, EN HOPELIJK KOMT ER GEEN REGEN EN DONDER.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 16 September 2011 - 13:13

Ina Vos:

Hallo Janske,

Van harte gefeliciteerd met je 5e verjaardag.
    Nou jij hebt inderdaad een feestweek hoor.
    Ik hoop dat je een heel gezellig kinderfeestje zult krijgen.
    Janske, wat groeien jouw haren inderdaad heel erg hard.
    Daarom maar goed in je eigen bed blijven slapen, des te sneller zijn jouw haren net zo lang als die van Lieke en Meike.

groetjes, Ina

• 16 September 2011 - 16:53

Fam. V. Noort:

Hoi Ke3, wat ziet het er allemaal weer gezellig uit !!
    Janske alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel plezier met je kinderfeestje !
    Joke ook alvast proficiat, laat je maar eens lekker verwennen.
    Groetjes uit de Kruiseik.

• 18 September 2011 - 11:50

Ha ke3

Ik mag aannemen dat mama vandaag ook een ontbijtje op bed gehad heeft.
    En dat ze vandaag verschrikkelijk verwend word.
    Heel veel plezier op het zoveelste feestje van deze week.

Joke, van harte proficiat, maak er een mooie dag van.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 September 2011 - 21:42

Ha Ke3

Janske, ik ben helemaal vergeten te vragen hoe je kinderfeestje was afgelopen zaterdag.
    Wat ben ik toch een vergeetmuts.
    Maar het zal vast heel gezellig geweest zijn.
    Ik hoor het nog wel.
    Groetjes aan iedereen.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxx

• 20 September 2011 - 12:29

Judith,Ron,Wout,Sien:

Janske, Joke en Hanny; alle 3 alsnog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
    De aftrap voor de feestweek met Janske is heel leuk geweest, lezen we. Zijn de andere feestjes ook zo goed verlopen?

Dikke knuffel van ons!

• 27 September 2011 - 21:37

Janny:

Hallo Janske,

Nog van Harte Gefeliciteerd met je 5e verjaardag, jammer dat je met je eigen kinderfeestje plotseling naar het ziekenhuis moest, maar gelukkig is het nu weer goed, ook Joke nog gefeliciteerd,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten