Reis door het zintuigenrijk! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Reis door het zintuigenrijk! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Reis door het zintuigenrijk!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 September 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vorige week waren we de hele week al in voorbereiding op zaterdag. Afgelopen zaterdag mochten we met zijn alle naar de CliniClowns Theatertour. De CliniClowns hadden in Leende hun tenten neergezet. Nu had ik nog een uitnodiging staan van Clown Kees. In het verleden kwam Clown Kees altijd in het Eindhoven ziekenhuis, maar daar is ze afgelopen jaar weggegaan om met de CliniClowns theatertour mee te gaan. Op haar afscheidsfeestje kreeg ik een uitnodiging om een keer te komen kijken als ze in de buurt waren en dat was dus afgelopen zaterdag.
Dit was voor mij het moment om mijn zusjes ook kennis te laten maken met de CliniClowns. Natuurlijk heb ik er veel over verteld, heeft Lieke een keer met ze geskyped en zijn we een keer digitaal op bezoek geweest in Villa Neuzenroode, maar nu konden Lieke en Meike de CliniClowns ook live zien, ze aanraken en met ze praten.
Samen met de Clowns zijn we op reis gegaan door het zintuigenrijk. In verschillende tenten konden we horen, zien, ruiken, voelen en proeven. Op de site van de CliniClowns kun je meer info vinden over dit theaterprogramma. De CliniClowns hebben vooral gedaan waar ze heel goed in zijn en dat is een lach getoverd op de gezichten van het hele gezin.
Hoe gaat het verder met mij? Daar kan ik eigenlijk heel simpel in zijn. Ik probeer te doen wat ik kan, maar blijf moe, moe en nog eens moe. Op zich is dat best vervelend. Net zoals zaterdag. Toen we bij de CliniClowns waren geweest zat er voor mij maar 1 ding op. Slapen. Op zondag heb ik vooral heel erg rustig aan gedaan, want ik moest de accu natuurlijk opladen voor deze week. Op maandag ben ik dan ook weer met nieuwe energie naar school gegaan en heb maar meteen in 1 dag mijn takenbord afgewerkt. Dat was maar goed ook, want vandaag had ik daar de puf niet voor gehad. Het was zelfs zo erg dat ik vanochtend lekker een potje heb zitten gapen op school. Dit was niet om onbeleefd te zijn of dat de les te saai was, maar gewoon omdat ik ontzettend moe ben. In overleg is dan ook besloten dat ik vanmiddag niet naar school ben geweest. Ik denk een hele goede keuze, want ik was zelfs te moe om te lopen en heb vanmiddag dan ook heerlijk geslapen. Nog maar even proberen bij te tanken voor het drukke programma wat ik deze week heb.
Ook Lieke is niet helemaal fit, of moet ik zeggen, helemaal niet fit. Ze is vorige week al naar de dokter geweest en heeft toen druppeltjes gekregen voor in haar ogen en maandag is ze weer terug geweest en heeft ze een antibiotica kuur gekregen. Gelukkig ging het vandaag weer wat beter met haar en is ze weer naar school geweest.
Ook ik moet er voor zorgen dat ik komende week vaak naar school kan, want het is vanaf morgen een feestweek op school. De school bestaat 60 jaar en vanaf morgen draaien we op school dan een feestprogramma met allemaal leuke dingen. Ook thuis draaien we vanaf morgen een feestprogramma, want donderdag ben ik jarig en word ik 5 jaar. Ontzettend gaaf om nu weer eens gewoon jarig te zijn. Zonder chemokuren, zonder medicijnen, gewoon bezig met mijn nieuwe leven. Nu vieren we morgen al mijn verjaardag, want dan is het woensdag en hoef ik maar 1 keer naar school. Net zoals alle andere kinderen, dus heb ik langer feest. Op donderdag mag ik tracteren op school en op vrijdag is oma Hanny jarig. Zaterdag heb ik mijn kinderfeestje en zondag is mama jarig. Een heel druk, maar feestelijk programma. Ik ga nu dus maar vlug slapen, want ik heb mijn energie hard nodig.

Groetjes Janske

• 13 September 2011 - 20:39

Janske Beks:

Oeps, vergeten te vertellen. Zoals jullie kunnen zien heb ik voor mijn eigen versiering gezorgd. Vanavond, vlak voor ik naar bed ging, probeerde ik nog even te balanceren op een step. Dit ging niet zo goed en ik viel met mijn hoofd op de tafel. Precies op de plaats waar ik in januari 2010 al eens een hele dikke bult heb gehad. Binnen de kortste keren had ik weer een bult en beginnen er weer allemaal kleurtjes op te komen. Het blijft natuurlijk een gevoelige plek, maar gelukkig weten we nu dat ik voldoende trombo's heb.

Groetjes Janske

• 13 September 2011 - 22:11

Joli Claes:

Ha Ke3

Ik zou maar heel veel en heel lang slapen, als ik lees hoeveel jullie te doen hebben deze week.
    Maar feestjes daar hebben de Beksjes altijd genoeg energie voor op voorraad.
    Maar het zijn er wel veel deze week, en dan ook nog op school.
    Je hebt inderdaad weer een mooie bult op je hoofd, op een bekende plek.
    Gelukkig is dit een gewone bult die alle kleuren van de regenboog krijgt en dan weer snel weg is.
    Het afgelopen wwekend was ook heel erg leuk als ik de foto"s zo bekijk van die geweldige Cliniclowns.
    Goed slapen en tussendoor veel rusten, dan lukt het wel met al die feestjes.
    Ik wens je alvast heel veel plezier.
    Lieke, beterschap meisje, ik hoop dat het snel beter gaat zodat je flink mee kan feesten.

Groetjes aan iedereen,
    dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 September 2011 - 22:14

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Potverdikke wat een bult , Oma schrok er wel heel erg van.
    en had Opa nou maar gebeld dan had ik er een ijsje tegen aan gehouden.....

Tot straks

• 14 September 2011 - 06:07

Willeke:

Goedemorgen Janske,

Een kei fijne middag toegewenst, geniet er van laat je maar lekker verwennen!!! Wat een bult zeg, ik dacht al wat heeft die Janske nu toch gedaan.

En erg leuk bij de Cliniclown, aan de foto s tezien!! Een gezelllig boel.
    Als vast Proficiat met je 5de verjaardag geniet er van deze feestweek.

En tot de volgende week!!! Komen we naar Brabant.

Groetjes Willeke

• 14 September 2011 - 07:46

DORRY:

HOI KE 3
    WAT EEN KNOEPER DIE BULT ,IK SCHROK MIJ HET APENZUUR.
    MAAR NU IK WEET DAT JIJ GEWOON BENT GEVALLEN ZALS EEN GEWONE KLEUTER VIND IK HEM DIE BULT WEL STOER STAAN.
    EN DAN DIE GEWELDIGE CLINICLOWS WAT EEN HEERLIJKE CLUB IS DAT.
    EN IK VIND JOU WEEK ER WEL ERG DRUK UIT ZIEN ,ALLEMAAL HARTELIJK GEFELICITEERD MET JULLIE VERJAARDAG GEEF HEM VAN JETJE HET NIEUWE LEVENSJAAR??????????.
    LIEKE BETERSCHAP MEISJE.
    EN JANSKE DAT MOE ZIJN IS HEEL GEWOON NA TWEE JAAR MEDICIJNEN EN VEEL KRACHTVERLIES UIT JOU TOEN ERG ZIEK LIJFJE .
    DUS DAT MOET NOG IN BALANS KOMEN VAN ALLE PILLEN DRANKJES DRUPPELS ,ZALFJES EN BAC.
    MAAR DE SCHOOL LOOPT NIET WEG DIE STAAT ER AL 60 JAAR DUS AF EN TOE WAT SNIPPERDAGEN IS GOED VOOR JOU HUMMEL.
    JANSKE JULLIE SCHOOL IS NET ZO OUD ALS IK BEN ,KLINKT TOCH WEL DEFTIG, IK BEN NET ZO OUD ALS DE SCHOOL VAN DE KE 3.
    MAAR DE SCHOOL WORDT STEEDS OPGEPIMPT ,DAT WOORD HOOR IK ZO VEEL DAT IK HET OOK MAAR IN DE GROEP GOOI EN AAN MIJ IS NIKS GEKLUST ZOU EEN DUUR GRAPJE WORDEN, MAAR IK BEN TEVREDEN HOOR ,NOU SOMMIGE DINGEN HOEVEN NIET ZO TE GAAN HANGEN ,EN ER KOMEN OOK WAT V OUWEN IN EEN 60 JARIG LIJFJE ,MAAR ALLA HUP MET DE GEIT.
    JE BENT ZO JONG ALS JE ,JE EIGEN VOELT EN IK VOEL MIJ NOG GEWOON EEN KIND ,EN ALS DAT NIET LUKT NEEM IK GEWOON EEN GROTE SLOK FANTA.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 14 September 2011 - 07:53

Betsie:

Lieve familie Beks,

Fijn om te lezen dat alles weer redelijk z'n "normale" gangetje gaat. En Janske, met vallen en opstaan groei je op, dus daar hoort af en toe ook een bult bij!
    Ik wil je al vast een hele fijne 5e verjaardag toewensen en zaterdag ook veel plezier met je kinderfeestje. Joke, jij ook een fijne dag zondag. Geniet er samen van!

Groetjes, Betsie

• 14 September 2011 - 08:10

Tante Angela:

Hoi Janske,

Wat een gezellige boel daar bij de cliniclowns.
    Jeetje mieneetje wat een dikke bult op je hoofd, wel fijn dat je dat vast laat zien dan schrikken we straks niet zo erg. Hopelijk doet de bult niet al te veel pijn en weerhoud het je niet van het genieten van deze feestelijke week.
    Gelukkig knapt Lieke ook al wat op en kan ze ook meefeesten.

Zet de taart maar klaar en het bier maar koud (voor ome Toine) dan zien we jullie straks.

Groetjes tante Angela

• 14 September 2011 - 18:08

Fam. Kessels Ospel:

Hallo familie Beks wat een feestweek hebben jullie en dan ook nog zo'n prachtig weer om het feest der feesten te vieren want Janske Beks wordt 5!!!!!!! jaar. Janske van Harte Gefeliciteerd en een hele fijne dag en een keigezellig kinderfeest. Geniet ervan!
    Joke jij ook alvast proficiat en een gezellige dag gewenst.
    Groetjes en dikke knuffels van Tanja, Paul, Manou en Jorn oet Doospel.

• 15 September 2011 - 06:04

Asmara:

Janske van harte gefeliciteerd met je 5e verjaardag. Maak er een leuke dag van. Lekker trakteren op school en daarna thuis nog een beetje verwent worden. Jullie hebben het gisteren wel geviert maar vandaag is je verjaardag.

Oma hanny ook alvast gefeliciteerd en joke natuurlijk.
    Gieniet er met z''n allen van.

Veel liefs Asmara

• 15 September 2011 - 08:58

Willeke:

Hallo Jarige Janske,

Hiepderpiep Hoera, Hartelijk Gefeliciteerd met je 5de verjaardag. Gisteren flink gevierd, maar
    vandaag is het de dag!! Fijne verjaardag nog toegewenst. Geniet ervan, en de rest natuurlijk ook.

Groetjes Willeke

• 15 September 2011 - 10:18

Joli Claes:

Ha Ke3

Lang zal ze leven, hiep, hiep, hoera.
    Janske, van harte proficiat met je vijfde verjaardag.
    Was het een leuk feest gisteren, en ben je flink verwend?
    Ik denk het wel dat dat gebeurd is.
    Heel veel plezier vandaag op school met trakteren.
    En nog een keer met een klein feestje thuis.
    Een hele fijne dag vandaag allemaal.
    Groetjes aan de rest van de familie.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 September 2011 - 12:55

Hetty:

Hoi Janske,

Van Harte gefeliciteerd met je 5 de verjaardag, we wensen je een hele fijne dag,
    en dat ook nog op de feestdagen van school, heel veel plezier.
    Groetjes Adri en Hetty

• 15 September 2011 - 16:08

RIET/BEN FAAS-HAGEN:

HOI JANSKE EN VERDER DE HELE FAMILIE ;VAN HARTE GEFELICITEERD MET , OOK DIT , EEN MIJLPAAL, JOUW/JULLIE VERJAARDAG-EN , WE HOEVEN NIET TE ZEGGEN ,MAAK ER EEN MOOI FEEST VAN , WANT FEESTEN KUNNEN JULLIE !! GRRRRR , BEN.

• 15 September 2011 - 19:50

Gerda:

Hey Ke3,

Janske, van harte gefeliciteerd met je 5e verjaardag.
    Gisteren al feest gevierd, lees ik, vandaag op school weer en dan natuurlijk in het weekend nog.
    Druk, druk, druk zijn jullie met al die verjaardagen deze maand.

Oma Hannie en Joke ook alvast van harte gefeliciteerd.

Rust lekker uit tussen alle festiviteiten door en geniet verder met volle teugen.
    Succes en beterschap voor de bult op jouw hoofdje, Janske, en Lieke ook van harte beterschap.

Hou je taai allemaal.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 15 September 2011 - 20:26

Leanne:

Nog een keer gefeliciteerd he!
    Nu echt jarig!
    Heb je vandaag ook een leuke dag gehad?
    Vast wel.
    En dan ook nog één keer..... Hieperdepiep....
    HOERA!

Groetjes van Leanne.
    En ook van Walter moet ik je nog even feliciteren, dus bij deze :)
    Ook de groetjes aan je zussen, papa en mama,
    Gefeliciteerd met jullie grote meid!

• 15 September 2011 - 21:08

Janny:

Hallo Janske en Familie,

Nog net op de valreep, Janske van Harte Gefeliciteerd met je 5e verjaardag, wij hopen dat je een leuke dag hebt gehad. En heel veel mooie kadootjes.Wel oppassen met stunten, dat je niet teveel van die bulten op je hoofd krijgt. Ik schrok wel een beetje van je pasfoto.

Heel veel groetjes van de Familie Vrienten.