Afscheid van mijn paal - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Afscheid van mijn paal - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Afscheid van mijn paal

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 September 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik heb heel veel goed nieuws te vertellen,maar ook een beetje minder nieuws. Ik zal maar met het mindere nieuws beginnen, zodat we positief kunnen afsluiten.
Helaas zijn de afgelopen weken niet zo gelopen als we graag gezien hadden. Het was de bedoeling dat ik vanaf het nieuwe schooljaar "fulltime" naar school zou gaan. Gelukkig zijn de ouders en de juffen op school nog heel erg allert en dus kreeg mama begin vorige week een telefoontje dat er een kindje was met waterpokken. Even contact opgenomen met Nijmegen en dokter Maroeska was heel duidelijk. Ik moest direct van school gehaald worden en zo kwam ik dus weer thuis te zitten. Dat was flink balen, want we willen zo graag vooruit en nu zaten we weer in de oude situatie. Het grote verschil met de oude situatie is natuurlijk dat ik me niet ziek voelde en dus heb ik met Meike gespeeld. Ook zijn er nog vriendinnetjes komen spelen, dus ik ben de tijd toch goed doorgekomen. Ook de school reageerde direct en afgelopen maandag heb ik dan ook weer thuis les gekregen. Gelukkig mocht ik vanaf donderdag weer naar school.
Afgelopen woensdag moest ik zelf weer naar Nijmegen om me weer van top tot teen na te laten kijken. Iedereen vond dat ik er keigoed uitzag en vooral mijn twee staartjes op mijn hoofd trokken de aandacht. Het is ook maar goed dat papa en mama er bij waren, want anders hadden sommige mij al niet meer herkend. Dit niet alleen door het veranderen van mijn uiterlijk, maar ook door mijn streken die ik weer aardig terug begin te krijgen. Meestal ging ik in een Dexa periode naar Nijmegen en dus zagen ze mij alleen een beetje boos en in mezelf gekeerd. Nu was ik open, blij, actief en ondeugend.
Ook de dokter was erg tevreden over mij en mijn bloedjes. Ik ga de bloedwaardes toch echt even noemen, want ik ben er bijzonder trots op. HB 7,5 Leuco's 5,4 Trombo's 284 Neutrofielen 3,32 Lymfo's 1,41. Nu zegt jullie dit waarschijnlijk niets, maar dit zijn gewoon bloedwaardes van een normaal kind. Geen dip, geen bloedtransfusies, helemaal niets. Gewoon goed!
Nu zijn al deze celletjes wel aanwezig, maar ze worden nog een beetje onderdrukt door twee jaar lang chemo therapie. Daarom kreeg ik toch nog voor de laatste keer weerstand uit een potje en verneveling van de longen. Dat wil dus ook zeggen voor de laatste keer vast aan de paal. De paal staat voor mij gelijk aan een infuus. En weet je wat zo speciaal is, de paal heeft mijn leven meerdere malen gered. Heel stom is dat. Het is een ijzeren stang op wieletjes met boven wat haken eraan en je kunt er wat pompen aanhangen. Nu heb ik het geluk gehad dat de dokters en zusters telkens de goede zakjes en de juiste pompen aan deze paal hebben gehangen en ze hebben de juiste inloopsnelheid gebruikt. Aan deze paal hebben heel wat chemo's gehangen, maar ook het nodige bloed, antibiotica's, TPV, vocht en weet ik niet wat nog meer. Er zijn tijden geweest dat ik aan 1 paal niet genoeg had en nu, nu dus geen paal meer! Het is raar maar waar. Moeilijk om te beseffen, maar toen ik woensdag losgekoppeld was heb ik de paal hoogstpersoonlijk de kamer uitgeduwd en heb hem in de gang nog even uitgezwaaid. En dit alles met een dikke lach op mijn gezicht.
Ook de zusters van de dagbehandeling waren ontzettend blij voor mij en ze hadden nog een verrassing voor mij. Zoals jullie al weten was ik al kampioen van de afdeling. Nu heb ik er nog een beker bij. Ik ben nu ook kampioen van de Poli en dat is met een beker bekroond. Super trots ben ik er weer op en het is misschien raar, maar ik zal de zusters van de dagbehandeling zeker gaan missen, maar ben toch blij dat ik ze niet meer zo vaak zie. Ik heb beloofd dat ik wel een keer binnenloop als ik op de poli ben.
Als laatste moest ik nog vernevelen. Dat moest daarna gebeuren, omdat ik na het vernevelen direct het ziekenhuis moet verlaten. Het vernevelen vond ik deze keer best moeilijk. Het waren ook de laatste medicijnen die ik kreeg, want momenteel is mijn medicijnlijst helemaal leeg. Soms, als ik heel moeilijk kan slapen, dan krijg ik nog een slaaptabletje, maar daar houdt het dan ook echt bij op. Dus vanaf nu ben ik ook medicijnvrij!

Groetjes Janske

• 09 September 2011 - 21:00

Asmara:

Goede avond ke3

Jammer dat je niet naar school kon, maar het is goed om allert te zijn. Voorkomen is beter dan te moeten genezen. Wat fijn dat de bloedwaardens zo goed zijn, houden zo. Voor vanavond lekker slapen, dat ga ik nu ook doen.

Veel liefs
    Asmara

• 09 September 2011 - 21:15

Marga Van Zantvoort:

Hallo ke 3

Wat goed zeg de juffen en ouders van school zo allert zijn.
    Je moet nu even de kans krijgen om weer weerstand op te bouwen en even geen rare kinderziektes krijgen.
    Fijn dat je nu dus helemaal geen medicijnen meer hoeft te gebruiken, de weg naar gewoon een kindje zijn ligt nu voor je klaar.
    Veel succes de komende tijd en ik bijf jullie gewoon volgen via deze site.
    Groetjes Marga

• 09 September 2011 - 23:14

Joli Claes:

Ha Ke3

Dat naar scool gaan haal je wel weer in.
    Je moet voorlopig niet ziek worden, eerst nog wat aansterken.
    Medicijnvrij, klinkt goed.
    Er zullen nog veel dingen een beetje raar aanvoelen of lijken, maar dat is de goede weg naar een 'normaal' bestaan.
    Dat brilletje staat je supergoed, je ziet er wel erg intelligent uit zo.
    Ik ben blij dat ik je [jullie] gewoon kan blijven volgen, hoef ik voorlopig nog niet af te kicken van de Beksjes, haha.
    Geniet van het weekend.
    En de groetjes aan het hele gezin.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 September 2011 - 11:48

Gerda:

Hey Ke3,

Jammer dat je even niet naar school kon maar wel heel goed dat iedereen zo oplet zodat je niet ziek wordt.
    Fijn dat je alle medicijnen kwijt bent en je bloedwaardes zo goed zijn.
    Geniet maar weer fijn van het naar school gegaan en spelen met andere kinderen.

Hou je taai allemaal.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 September 2011 - 15:50

DORRY:

HOI KE 3
    WAT EEN BERICHTEN .
    BLOEDWAARDES GOED ,AFSCHEID VAN DIE GOEIE PAAL LAATSTE VERNEVELING ,CADEAUTJE VAN DE VERPLEEGSTERREN.
    ZOMAAR EEN PAAR SNIPPERDAGEN, POSITIEF BEKIJKEN HUMMEL.
    EEN ZEER SLIMME BRIL OP JOU NEUS, GEWELDIGE FOTO'S ,HET IS NOG AL WAT . GEEN MEDICIJNEN NONDE KNOL JIJ BENT EEN GEWONE KLEUTER ZONDER TOETERS EN BELLEN MEIS.
    GENIET MORGEN VAN EEN FIJNE ZONDAG EEN DIKKE VETTE DORRY

• 11 September 2011 - 09:46

Janny:

Hallo Fam.Beks

Wat een mooie pasfoto Janske (knappert), Ietsje minder dat je niet naar school mocht gaan, maar wel gaaf de prive les van juf dorie. Afscheid van de paal en een titel van de kampioen van de poli en dan nog een mooie beker, van harte gefeliciteerd Janske. Erg fijn om te horen dat de bloeduitslagen goed zijn.
    Nu maar te hopen dat de kindjes in de klas niet teveel ziektes met zich mee brengen zodat jij nu ook echt kan gaan genieten van een normaal schooljaar.
    Janske en Familie heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 11 September 2011 - 11:47

Judith,Ron,Wout,Sien:

Wow, daar moesten we toch ook even 2 keer kijken; Janske wat ben je een mooiert!
    Leuk hoor, dat eigenwijze brilletje!

Veel plezier op school deze week!

• 11 September 2011 - 19:34

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Het kwartje is bij ons gevallen .....en dan gaat het over de naam van jullie nieuwe site

Ke 3

Heel veel mooie reactie's op die naam en wij Opa en Oma maar zeggen , wat bedoelen ze daar nou mee .... he he zullen jullie 3 klein beksje denken, die Opa en Oma toch....
    Ome Tan moest ons er nog bij helpen ,omdat wij keeee3 lazen. stom stom stom , maar het is voor ons ook dan heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat wij op de lagere school gezeten hebben en dan nog hadden wij niet zo'n goeie Jufs en Meesters . of .......wij hebben niet zo goed opgelet op school en die kwamen ook niet thuis les geven.
    Wij kunnen dan ook spreken van ke5 als kleinkinderen, want ook SietsKE en ImKE eindigen op ke

En nou nog efkes over al die goeie berichten vanuit het ziekenhuis..
    Geweldig gewoon
    Ga zo door.

En morgen weer fijn naar school en goed opletten , maken jullie niet dezelfde fout als Opa Ijsje en Oma tumtum
    Houdoe

• 12 September 2011 - 11:26

Tante Angela:

Hoi Janske,

Al die positieve berichten, daar word ik blij van. Ik had gisteren al een reactie geplaatst maar zie dat deze niet aangekomen is. Het lukt natuurlijk niet om hetzelfde te schrijven.
    In ieder geval gefeliciteerd met het afscheid van de paal, die zal jou wel gaan missen, maar kan nu andere kindjes helpen beter te worden.
    Meike vond het vast niet erg dat jij niet naar school mocht maar toch heel fijn dat je dat nu wel weer mag en kan. Wat een mooi kunstwerk heb je gemaakt voor in het ziekenhuis, nu is die muur met kunstwerken NOG mooier geworden.
    Dat brilletje staat je goed maar doe maar zonder, dat is veel makkelijker.
    Onder die mooie nieuwe droomdeken heb je vast alleen maar hele fijne dromen en heb je de laatste medicijntjes ook niet meer nodig.

Hopelijk heb je al een fijne schoolochtend gehad en ben je nu voor de 2e keer vandaag naar school.

De groetjes aan de rest van ke3, en natuurlijk een dikke knuffel,

van tante Angela, ome Tan, Bart, Sietske en Rens

p.s. opa je was niet de enige die het niet helemaal snapte met ke3, want Asmara vroeg er vanochtend toevallig ook naar en toen had ze genoeg aan het feit dat ik zei: lieKE, jansKE en meiKE.

• 12 September 2011 - 12:29

Inge:

Hey hey,

zeg beautyqueen, hebben ze je nog niet gevraagd te poseren bij pearl of hans anders?
    staat je kei tof die bril.

Wat een 'waarde'volle waardes. Wat ben je toch sterk. Ik snap best dat de zusters jou een beker hebben gegeven. Je bent ook een echte kampioen.

knuffel en droom maar lekker onder je mooie deken.
    toedeloe, xxx's Inge.
    groeten aan je zusjes.

Ps: kan je niet webcammen met de klas? dan heb je misschien toch een beetje het gevoel dat je in de klas zit.

• 12 September 2011 - 15:02

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske en familie.
    Wat fijn dat alles goed was in het ziekenhuis, en dat je de paal niet meer nodig hebt heel goed van jou om de paal de kamer uit te duwen met andere woorden die heb ik niet meer nodig.
    Janske heb niet hard geroepen Houdoe he jou wil ik miet meer zien.
    Wie heeft die mooie deken voor jou gemaakt? als je moe bent kruip er dan maar lekker onder dan zul je zien dat het slapen vanzelf gaat.
    Leuk dat weer naar school mag om thuis les te krijgen is natuurlijk ook wel fijn maar dan ben alleen en het is toch veel gezelliger om met andere kinderen samen op school te zijn en veel lol te maken en te leren.
    Nou Janske wij wensen jou het allerbeste en wil jij de groetjes doen aan Papa, Mama, Lieke en Meike ga zo door dan komt alles wel goed. Houdoe he en natuurlijk voor iedereen een hele dikke knuffel. Ome Cor en Tante Diny.

• 13 September 2011 - 07:07

DORRY:

HOI KE3 WENNEN HOOR.
    OPA IJSJE IK VIND HET HELEMAAL NIET DOM VAN JULLIE,WIJ HEBBEN OOK GEEN SCHOLING GEHAD TOT ONS 25 30 .
    EN DAN NOG HET WAS EEN MOEILIJKE VOND IK.
    ZIT JE DE BLOEDWAARDES UIT TE REKENEN EN ZIET DIE PAAL DE DEUR UIT GAAN ,EN DAN OOK NOG EENS EEN MOEILIJKE KE3,MAAR DOOR EERST TE MEDITEREN HEB IK MIJNE KOP LEEG GEMAAKT EN TOEN KWAM IK TOCH OP DE DRIE MEIDEN NAMEN VAN JULLIE KINDEREN.
    MAAR EEN BEETJE UITLEG WAS WEL FIJN GEWEEST ROZE FERRIE,MET JE APENSTREKEN.
    SNAP JE HEM????????WIST IK WEL.GENIET VAN ALLE DINGEN EN DE SCHOOL MAAR VOORAL VAN ELKAAR EEN DIKKE VETTE DORRY