Weer even een dagje in het ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer even een dagje in het ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer even een dagje in het ziekenhuis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Juli 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren was het dan zover. Voor het eerst na mijn behandeling weer naar het ziekenhuis. 's Morgens om zeven uur in de auto en op naar Nijmegen. We begonnen met iets heel moois, want we zijn eerst naar de apotheek gegaan. Daar hebben we een volle tas met medicijnen en benodigdheden afgegeven, omdat we die niet meer nodig hebben. Chemo's, anti-biotica's, anti-schimmelmiddelen, benodigdheden voor de sonde, naaldencontainer en ga zo maar door. Alles konden we inleveren en het was een heerlijk gevoel.
Op naar de slaapdokter, want die wil altijd eerst even met mij praten. Dat begint met het invullen van een vragenlijst en dan mag je daarna naar een assistent. Toen ze mijn dossier en mijn vragenlijst hadden gezien, werd die assistent maar meteen overgeslagen en kwam ik direct bij de slaapdokter. Haar conclusie was na een lang gesprek kort en simpel. Een meisje, 4 jaar, bekend met Leukemie (ALL), juist klaar met de behandeling waarin ze alle complicaties heeft gehad die maar mogelijk zijn. Lijkt me leuk om me in de toekomst zo te moeten voorstellen aan mensen. En dan er natuurlijk bij te kunnen zeggen: "Maar ik heb het wel gehaald!"
Natuurlijk heeft de slaapdokter mij nog even goed nagekeken, zeker naar aanleiding van de longontstekingen die ik afgelopen maanden gehad heb. Gelukkig is dat gevaar met het stoppen van de chemo geweken en de slaapdokter gaf dan ook groen licht. Hierna is het vooral wachten. Papa en mama hadden nog enkele gesprekken met mensen uit het ziekenhuis en in die tijd heb ik dus gespeeld. Eten en drinken zit er op zo'n dag niet in, maar dat is iets wat ik ook heel goed accepteer. Ik weet gewoon dat dat niet mag. Papa en mama wilde zelfs om en om ergens anders gaan eten, maar ik heb ze verteld dat ze gewoon bij mij op de kamer mochten eten. Dit vonden ze wel heel stoer van mij.
Ik had me weer ontzettend verheugd om het rijden in het bed door het ziekenhuis. Na het aanprikken van het kastje was het zover. Dan heb ik geen zuster nodig hoor, want papa en mama kunnen dat prima. Mama voor het bed en papa erachter en rijden maar. De zuster loopt er dan een beetje onwennig en werkeloos bij.
Bij de slaapdokter werd ik wel iets stiller, maar voor de rest is er dan weinig aan mij te merken. Wat moet dat moet en ik heb veel vertrouwen in de mensen van het ziekenhuis, dus dat komt allemaal goed. Na papa een kus te hebben gegeven vertelde ik mama dat ik ging dromen van mijn prinsessendekbed en heb haar ook een kus gegeven. Toen ben ik lekker gaan slapen.
Ik had wel heel lang geslapen. Ten eerste hadden ze mij een extra middeltje gegeven, waardoor mijn hersenen zo rustig mogelijk waren en de foto's dus nog beter zouden zijn. Het gevolg was dat het wel langer duurde voor ik wakker werd. Ook was de stroom nog een milliseconde uitgevallen terwijl ik in de MRI lag en hierdoor moest de MRI opnieuw. Weer een kwartier verlenging van mijn slaaptijd. Ook moest er nog een ruggenprik gedaan worden, maar dat kost niet zoveel tijd als ik lekker rustig lig te slapen.
Toen ik wakker werd zat mama alweer langs mijn bed. Tevreden viel ik weer in slaap, waardoor het heel lang duurde voor ik weer wakker werd. Uiteindelijk mochten we naar de dagbehandeling en daar heeft het ook nog een poosje geduurd voor ik weer helemaal fit was. Toen ik gedronken, geplast en gegeten had mocht ik dan ook naar huis. Natuurlijk werd wel eerst het slangetje van mijn kastje gehaald.
Voor al deze zaken krijg ik geen kralen meer, want mijn behandeling is klaar en mijn ketting is afgesloten met het bloemetje. Gelukkig weten ze in Nijmegen daar wel raad mee en heb ik een stickerkaart gekregen waarmee ik kan sparen voor een kadootje. De dikke duimenkaart noemen ze die, dus daar ga ik nu voor. Over twee weken mag ik weer terug en kan ik dus weer een sticker verdienen.
Om half negen waren we in het ziekenhuis en iets voor zessen stonden we weer buiten. Het was dus een lange dag. Volgende week donderdag krijgen we de uitslag van de ruggenprik en de MRI. De eerste uitslag kregen we al meteen. Het bloed was goed. Altijd prettig om te horen en dat is eigenlijk ook het enigste wat we willen horen.

Groetjes Janske

• 22 Juli 2011 - 20:54

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    MEISJE WAT BEN IK BLIJ JOU BLOED IS GOED ERG BELANGRIJK VIND IK ,LET MAAR OP DE REST IS OOK BEST GOED .
    WEL EEN ERG LANGE DAG IN NIJMEGEN HUMMEL.
    NONDE KNOL WAT EEN OPLUCHTING BLOED GOED ,EEN HEEL BELANGRIJKE UITSLAG NATUURLIJK NOG DE M.R.I. EN DE RUGGENPRIK MAAR IK VOEL AAN MIJN POLSSLAG DAT DAT HOPELIJK DUS GOED ZIT
    NU MEISJE GA LEKKER VERDER MET GENIETEN MET JOU ZUSJES EN OUDERS EN DE REST .
    EEN KEI FIJN WEEKEND EN NATUURLIJK EEN DIKKE VETTE Dorry

• 22 Juli 2011 - 21:58

Ha Janske en familie.

Dat is wel even wennen denk ik, als gezonde meid naar het ziekenhuis moeten.
    Maar ze moeten jou nog goed in de gaten houden, en de logen moeten ook een beetje afkicken van het jou niet meer zo vaak zien.
    Je hebt je weer gedragen als Superjanske, lees ik.
    En de eerste uitslag van je bloed is goed, dus dat kan niet beter.
    Ik ga er van uit dat de andere uitslagen ook goed zijn.
    Na weer zo'n lange dag zal je nu wel lekker slapen.
    Ik wens jullie een heel fijn weekend.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 Juli 2011 - 21:59

Ha Janske en familie.

Dat is wel even wennen denk ik, als gezonde meid naar het ziekenhuis moeten.
    Je hebt je weer gedragen als Superjanske, lees ik.
    En de eerste uitslag van je bloed is goed, dus dat kan niet beter.
    Ik ga er van uit dat de andere uitslagen ook goed zijn.
    Na weer zo'n lange dag zal je nu wel lekker slapen.
    Ik wens jullie een heel fijn weekend.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 Juli 2011 - 22:01

Hoi

2x, sorry, ik was te ongeduldig.

doei-doei

• 22 Juli 2011 - 22:42

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat fijn dat het goed met je gaat. Nu maar hopen dat de rest van de uitlagen ook goed zijn.
    Geniet maar lekker van de vakantie.

Wij zijn ook even weg op vakantie.... dus als we niet reageren dan weet je waarom.
    Maar we zijn op tijd terug voor jou feestje.

Groetjes uit Leende

• 23 Juli 2011 - 14:34

H & L Bergmans:

Hoi Hallo Janske

Heel fijn dat de uitslag van het bloedonderzoek goed is verlopen,nu maar hopen dat de anderen uitslagen ook goed zullen zijn. Laat het nu zo houden in de toekomst.
    Het is ook heel leuk om te lezen dat jullie zo'n fijne vacantie hebben gehad daar in Friesland, lekker ravotten, bootje varen en af en toe een beetje stout zijn (dat mag wel af en toe), maar meestal zijn jullie natuurlijk lieve kinderen zeker.
    Verder nog een leuke vacantie thuis want daar heb je ook veel plaats om te spelen.
    Groetjes van ome Harrie en tante Liny.

Wij hebben ook genoten van die mooi foto's van jullie vacantie, en Janske wat kriig je weer een mooi koppie met donkere haartjes.
    Je ziet wel als je stout bent dat je soms in het schuurtje moet staan ( daar weten we alles van )
    maar als je dan weer lief bent is alles oke.
    Hier vanuit Ospel heel veel groetjes en liefs van Bertie en Berke.

• 23 Juli 2011 - 18:43

Judith,Ron,Wout,Sien:

Hallo allemaal,

Lange dag met goed nieuws op het einde, dan verdien je inderdaad een dikke duim!
    Fijn om te lezen dat het zo goed allemaal mag gaan.

Wat leuk dat jullie het konijn uitgelaten hebt; bij ons zijn ook twee konijnen op vakantie; Woelie en flapoor heten ze, erg gezellig; hun baasje is op vakantie en daarom mag Wout op ze passen.
    Groetjes!

• 23 Juli 2011 - 22:29

Janny:

Ha Janske en Familie,

Wat een goed nieuws dat het bloed in iedergeval goed is, wat heb jij je weer dapper gedragen met alles wat ze weer met je gedaan hebben in het ziekenhuis. De foto's van jullie vakantie waren super, en wat een leuke foto van jullie konijn,

Hel veel groetjes van de Familie Vrienten.

• 23 Juli 2011 - 22:29

Janny:

Ha Janske en Familie,

Hel veel groetjes van de Familie Vrienten.