Schaatsen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Schaatsen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Schaatsen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat ben ik blij dat jullie je zo ongerust maken, maar geloof me. Als je leeft in een omgeving waarin ook een kind met Leukemie leeft, zoals ik, dan ga je geen grote risico’s lopen. Met geen enkel kind in die omgeving. We hebben dus wel met onze slee achter de bus van ome Tan gehangen, maar de snelheid was niet hoger dan een hardlopend iemand. Sterker nog, ik geloof dat het veiliger is achter de bus van ome Tan, dan dat papa de slee trekt, want papa maakt nog weleens scherpe bochten waardoor de slee kan kantelen. Ome Tan ging alleen maar recht vooruit.
Dan over op de orde van de dag. Het was heerlijk om met vier dames op een kamer te liggen. Ik heb het dan ook tot vier uur volgehouden. Toen werd ik wakker en heb mijn kussen en knuffels meegenomen en ben bij papa en mama gaan liggen. Dat was ook wel fijn, want ik kon ‘s morgens net iets langer blijven liggen. Lieke, Meike en Sietske hebben gespeeld op mijn kamer en ik ben nog even lekker dicht tegen mama aangekropen. Op het moment dat ik wakker begon te worden wilde ik de televisie aan, maar toen hoorde ik pas dat mijn zusjes en nichtje al aan het spelen waren. Binnen de kortste keren stond ik ook langs het bed en hebben we nog fijn gespeeld. Omdat het vakantie is kunnen we ook nog eens in de pyjama naar beneden.
Rond de klok van tien uur waren we aangekleed en inmiddels waren ome Tan, tante Angela en Bart ook al bij ons. Papa heeft gisterenavond en vannacht nog eens zijn best gedaan op de ijsbaan en hierdoor konden we vanmorgen heerlijk schaatsen. Het was echt geweldig. Het schaatsten gaat me dan ook steeds beter af en ook het ijshockeyen begin ik al aardig onder de knie te krijgen. Samen met Meike, Lieke en mama vorm ik dan ook een heus damesteam. Dames IJshockey Heeze 1 gaan we ons noemen, want ik geloof niet dat er nog een ijshockeyteam in Heeze is. Mocht dat wel zo zijn, dan dagen wij ze graag uit voor een partijtje. Natuurlijk wel volgens de spelregels van een 2-, 4- en 5-jarige, dus het zal geen lompe wedstrijd worden. Overspelen alleen is al een hele kunst.
Na een poosje op het ijs gestaan te hebben is het natuurlijk weer vlug tijd om naar binnen te gaan. Lekker opwarmen en voor de liefhebber iets warms te drinken. De rest van de dag hebben we voornamelijk geknutseld. Aan het einde van de dag hebben we de konijnen nog verhuisd. De konijnen zitten nu lekker in hun nieuwe huis, in de schuur, gezellig bij Lieke kip in de buurt. Het is daar een gezellige beestenboel.
Het eten ging vanavond weer niet zo goed. Het warme eten hoefde ik niet, dus ben ik maar aan een cracker begonnen. Ook deze heb ik niet opgegeten. Het toetje van yoghurt met fruit stond me wel aan, dus ik heb in ieder geval gezond gegeten. Nu mag ik nog een nachtje bij Lieke en Meike op de kamer slapen. Het begint al echt te wennen, dat vakantie gevoel.

Groetjes Janske

• 28 December 2010 - 23:21

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ziet er stoer uit, dat meidenijshockeyteam.
    En zoals ik jullie bezig zie, op het ijs op de foto, dan zou ik toch even goed nadenken voordat ik jullie ging uitdagen.
    Ik durf het niet.
    Geniet maar lekker van de vakantie.
    Maar wel goed eten, drinken en slapen, jongedame, voor de broodnodige energie.
    Have fun.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 29 December 2010 - 08:09

Judith & Ron,Wout,? :

Hallo lieve allemaal,

Klinkt goed!
    Janske wat een mooie pasfoto; het lijkt door de kerstboom net alsof je een oorbelletje in hebt..hihi..
    Het team is inderdaad indrukwekkend, we missen alleen nog de zwarte strepen onder de ogen....

Zet 'm op!

• 29 December 2010 - 08:55

DORRY:

HOI NATUURLIEFHEBBERS
    WAT EEN MEIDENCLUB KEI LEUK.
    MAAR IK VIND JOU PASFOTO EN DE FOTO'S VAN GISTEREN EN VANDAAG OOK HEEL MOOI.
    JANSKE WAT EEN GELUK DAT JIJ DEZE KERST REDELIJK DOORKOMT HUMMEL.
    BEDANKT VOOR DE UITLEG ACHTER DE BUS ,MAAR IK HEB ER HELEMAAL NIKS MEE TE MAKEN, MAAR V ROEGER GING IK OOK ACHTER DE WAGENS HANGEN DIE BIJ HET MELKFABRIEK HUN MELKBUSSEN INLEVERDEN, OP DE ROLSCHAATSEN HELEMAAL NAAR LEENDE , MAAR ONS MAM VOND DAT NIET GOED MAAR AANGEZIEN WIJ BIJ HET MELKFABRIEK WOONDE DEED IK DAT TOCH, EN ER WAREN WEL MEER GEHEIMPJES EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 December 2010 - 09:22

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wouw wat een team.
    Wat leuk dat je daar achter zo'n plezier kunt maken.
    Maar goed dat je niet op appartementje woont.

Veel plezier nog in deze vakantie
    Nog een paar dagen en dat is er alweer een jaar om
    En dan ........................ het jaar van Janske

Groetjes uit Leende

• 29 December 2010 - 10:17

Wilma Van De Vin:

Ik sluit me helemaal bij Heidi aan dat 2011 het jaar van Janske wordt.....

Wat een ontzettend stoere foto's. Vooral die pasfoto. Jammer dat het nu aan het dooien is. (Bij mijn zus in Groningen is het nu -7 graden.)
    Hoe is de conditie van de ijsbaan nu? Ik vermoed dat het vandaag geen ijspret wordt voor Janske.
    Ik hoop wel dat het eten straks weer wat beter gaat. Gezonde toetjes zijn natuurlijk ook goed, maar warm eten is ook belangrijk, lieve meid.

Heel veel groetjes,
    Familie vd Vin

• 29 December 2010 - 17:07

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske
    je kunt weer goed schaatsen bij jullie dan is het een groot feest .

En vrijdag wordt ook kei gezellig .

Groetjes : GeKkE nEeF bArT
    Aan : Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr JANSKE

• 29 December 2010 - 20:23

Bertie En Berke.:

Hoi Hallo Janske en dametjes van het hockeyteam.

We zijn wel een beetje jaloers op jullie mooie ijsbaan,wij kunnen nog niet schaatsen want de Noordervaart leit nog nie,(het ijs is niet sterk genoeg).
    Zo te zien hebben jullie samen veel plezier,en Janske alweer een mooie pasfoto deze keer.
    Als je kunt is het wel goed om genoeg te eten,ook al zijn het dan twee toetjes op een dag.Dat doen wij soms ook wel eens als 't heel lekker is.
    Veel plezier nog deze vacantie en met oud en nieuw,ook voor je zusjes en Mamma en Pappa.
    Groetjes uit Ospel van Bertie en Berke. Hoie en Hou d'oe.

• 31 December 2010 - 12:45

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat gezellig met z'n allen op de ijsbaan, het ziet er goed uit, het vrouwenteam Beks.
    Janske fijn dat je lekker geslapen hebt bij je zusjes op de kamer, is wel genieten nu in de vakantie.
    Gelukkig heb je toch nog iets gezonds kunnen eten,

Geniet, veel groetjes van de Fam.Vrienten