Weekend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Grappig is dat. Als je naar school gaat komen er ook ineens andere soorten begrippen in je leven. Zoals weekend. Gisteren en vandaag had ik dus weekend. Mijn eerste twee vrije dagen in de schooltijd. Natuurlijk ging ik thuis al eventjes naar school, maar dat is toch anders. Nu ben ik ook pas een halve halve dag naar school geweest, dus dat stelt ook nog niet zoveel voor. Het is de bedoeling dat ik komende week 5 halve dagen naar school gaat, dus dat vind ik toch nog wel heel spannend. Dit weekend hebben we dan ook niet veel gedaan en dat is volgens mij precies wat er van het weekend verwacht wordt. Daar ben ik dus voor geslaagd.
De kamerindeling van vannacht is eigenlijk prima ontvangen. Dat wil zeggen dat iedereen prima geslapen heeft. Dat is ook wel een keer fijn, al moet iedereen daarvoor uit zijn eigen bed. Alleen mama en ik zijn op onze eigen plaats blijven liggen. En zelfs dat is niet waar, want waar ik vannacht de hele nacht heb geslapen, daar heb ik al een half jaar niet meer een hele nacht in geslapen. Ik behoor daar wel te slapen (volgens papa en mama).
Wat betreft de onderhandelingen. Ik voer deze met papa, omdat deze daar tegen kan. Voor mama is het nog altijd heel moeilijk om haar kind in de Dexaperiode zo te zien veranderen. Mama vindt het vooral zielig en als ik dus met haar de onderhandelingen start, dan is misschien wel het einde zoek. Vandaar hebben we afgesproken dat papa mij door deze dagen heen praat.
Daarnaast is papa ook nog eens mijn nachtmaatje. Het zal niet geheel onbekend zijn dat papa een echte Brabander is die de uitdrukking "Brabantse Nachten zijn lang...." tot 1 van zijn lijfspreuken heeft gemaakt. Aangezien dit nu ook al op mij van toepassing is komen we daar dus mooi bij elkaar. Wij kunnen 's nachts nog best met elkaar kletsen, spelletjes spelen, boekjes lezen en wat al niet meer. Vannacht hebben we echter heel goed geslapen en omdat papa bij mij op de kamer heeft gelegen, beloonde ik hem vanmorgen daar wel voor. Ik stond op en zei: "Papa, ik vind je lief" en gaf hem dan een dikke zoen. Het was wel grappig dat op de andere kamer hetzelfde gebeurde, alleen zeiden Lieke en Meike dat tegen mama. Het leek wel afgesproken werk, maar dat was het toch echt niet.
Vandaag was het koffiedrinken van de familie Hendriks bij opa IJsje en oma Tumtum. Kei gezellig natuurlijk om daar de ooms en tantes en een aantal neven en nichten van papa te zien. Ik heb begrepen dat er al fietsafspraken met papa geregeld zijn, dus iedereen zorgt er voor dat hij de Alpe d'Huez opkomt. Helemaal goed. Papa heeft zich afgelopen vrijdag ook laten meten en nu kan hij dus op zoek naar DE fiets waar hij de berg mee op gaat rijden.
De rest van de dag hebben we rustig doorgebracht. Dan heb je ook weer wat tijd om dingen na te zoeken die zijn blijven liggen. Zo heb ik jullie niet op de hoogte gehouden van de uitslag van de stemming van het 3M-fonds. De CliniClowns en de VOKK stonden beide in hun categorie bovenaan. Reuze bedankt voor jullie stemmen!! Ze zaten bij de vijf finalisten. De winnaar is uiteindelijk Stichting Hulphond geworden. Deze stichting leidt hulphonden op voor mensen die door ziekte of ongeval in hun functioneren beperkt zijn. Een hele goede stichting dus. Ik vroeg me alleen af of er ook een gedeelte van dat geld naar Cor en Dorry gaat, want wat hun met Paco doen is natuurlijk ook helemaal super. Paco is volgens mij voor jullie een echte hulphond. En dat al op die leeftijd. Wel vervelend dat hij Cor helemaal alleen in de bossen achterliet. Ik hoop maar dat Cor ook veilig is thuisgekomen.
Als ik het dan toch over stemmen heb, dan wil ik jullie nog een keer oproepen om iedereen te laten stemmen op de ambitie van papa. Papa steeg in de ranglijst met stip, maar nu zakt hij weer wat terug. Hij heeft jullie hulp dus hard nodig om verder te gaan om deze ambitie mogelijk te maken. De ervaring die hij de afgelopen 1,5 jaar (+ wat komen gaat) heeft opgedaan, gebruiken om andere mensen, die in dezelfde situatie terecht komen, te helpen. Meer info kunnen jullie vinden bij het reisverslag: "Doorleven met kinderkanker" van 21 november j.l. Ik heb al gezien dat mensen de tekst kopieren en doorsturen als mail naar alle mensen uit hun adressenbestand. Super dat jullie allemaal zo meedenken!

Groetjes Janske

• 28 November 2010 - 21:58

Tante Angela:

Hoi Janske,

Ik wist niet dat er met jou papa zo goed te onderhandelen valt, of lukt alleen jou dat? Ik geef hem wel gelijk hoor want beter wat nachtrust voor iedereen dan alleen maar gebroken nachten, daar wordt niemand beter van.
    Wij vonden het ook leuk vanochtend en Sietske vond het erg fijn dat ze drinken voor jou 'mocht' pakken en jouw sjaal vast 'mocht' maken.
    Slaapt vanacht wel iedereen in zijn eigen bed?
    Veel plezier morgen op school.

Groetjes tante Angela

• 28 November 2010 - 23:04

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat fijn dat iedereen zo goed geslapen heeft.
    Nu gaan proberen of iedereen dat ook kan als jullie in je eigen bed liggen
    Moet lukken, toch.
    Heel veel plezier morgen op school.

Dorry: is iedereen weer veilig thuis?

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxx

• 29 November 2010 - 05:30

DORRY:

HOI SCHATJE EN DE HELE BENDE.
    WAT EEN GEHAAIDE HUMMEL BEN JIJ, IK GELOOF DAT JIJ MET PAPA HEERLIJK KAN ONDERHANDELEN.MAAR JIJ BESCHIKT AL OP HELE JONGEN LEEFTIJD OVER DIE GAVE/BLIJF OEFENEN ,DAAR KUN JE NOG VEEL MEE ,ALS JIJ GROOT BENT HUMMEL.
    WAT LIEF DAT JIJ HET OVER PACO HEBT.
    COR IS VEILIG THUIS GEKOMEN HOOR.
    WITTE HERDERS WORDEN VEEL ALS HULPHOND GEBRUIKT, MAAR IK HEB PACO MET COR ZELF OPGEVOED.
    WIJ HEBBEN NA MIJN INFARCT WEL NAVRAAG GEDAAN ,MAAR IN MIJN GEVAL WISTEN ZE NIET WAT VOOR EEN HULPHOND, OMDAT IK MEERDERE DINGEN HAD ,EN TOEN HAD IK NOG GEEN C.I. EN ER ZIJN MENSEN VIND IK DIE EEN HULPHOND HARDER NODIG HEBBEN ALS IK DUS .
    MAAR IK KLAAG NIET HOOR ,WIJ HEBBEN HET KEI GOED,EN PACO IS ZO LIEF HIJ DOET DE DEUREN ZELF OPEN MAAR DAT IS NIET VOOR MIJ ,MAAR OMDAT HIJ KOELTE WIL .
    JANSKE IK HOEF NIKS TE WINNEN, IK HEB AL HEEL VEEL GEWONNEN ,EN ZELFS JOU LEREN KENNEN SCHAT, IK HOOP DAT DEXA ZICH OP SCHOOL AANPAST EN JIJ KAN GENIETEN VAN ALLES HUMMELEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 November 2010 - 07:50

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk eens aan weer een weekend voorbij. Ik vond het wel koud hoor.
    Het is weer echt wennen aan de diepvries buiten.
    Je zit nu lekker op school. Veel plezier.
    En Meike geniet maar lekker van de aandacht alleen .........want voor je weet mag/ moet je ook naar school.

Hoe gaat het met mama met haar werk? Is ze er al een beetje aan gewend?

Groetjes uit Leende

Groetjes uit Leende

• 29 November 2010 - 07:59

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal,

Tsja, da's inderdaad waar; weekend.
    Tijd om uit te rusten, allerlei klussen te doen en zo meer.
    Wat fijn dat iedereen goed geslapen heeft. Dat papa die onderhandelingen en lange nachten aankan is wel heel goed van hem!
    Dat mama dat moeilijker vindt snapt deze mama maar al te goed...

Dorry; wat een verhaal. Paco verdient bijna een optreden in Hart van Nederland!
    Nu we het daar toch over hebben; misschien een raar idee maar denk er maar eens over na; sbs6 is te bellen met goede ideeën; ze komen dan een item maken; papa Ferry en zijn ambitie lijkt me een prima reden! Zo komen er vast nog 100den mensen die gaan stemmen!
    Trek de stoute schoenen maar aan, of misschien kan de superjanskeclub hierin een telefoontje plegen?

Succes vandaag, maandag is een werkdag, Janske!

Zet 'm op!

• 29 November 2010 - 09:03

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!

Dit wordt een leuk, spannend weekje! Ik hoop dat je goed uitgerust bent want dit wordt dan je éérste échte schoolweek met elke dag een paar uur naar je klas. We zijn erg benieuwd of je het volhoudt!!
    En jij niet alleen , maar ook je mama en papa. Zij zouden misschien wel om het hoekje van de deur van je klas willen blijven staan om te kijken of het allemaal goed gaat met jou. Laat maar zien dat je het kunt! Veel succes én héél veel plezier!!!!!!

Liefs uit het Gooi

• 29 November 2010 - 18:05

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jij hebt een echt talent om te onderhandelen. En je weet ook heel goed wie je daar voor moet hebben. Je Papa! Maar heel goed dat iedereen goed heeft geslapen en jij nog wel in je eigen bedje. Alhoewel eigen?!?
    Na een rustig weekend nu weer een gewone "werk"-week. Dus vandaag weer naar school geweest?
    Ik hoop dat je hebt genoten en veel hebt geleerd.
    En toen vanmiddag sneeuw!
    Dus morgen goeie schoenen aan en weer naar school.

Geniet met z'n allen en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 29 November 2010 - 19:31

Janny:

Hallo super Janske en Familie,

Wat heerlijk dat jullie allemaal zo goed geslapen hebben en een fijn weekend hebben.
    Ben je vandaag weer naar school geweest? En heb je genoten van de sneeuw, papa lekker bekogeld met sneeuwballen?
    Ik hoop dat het goed gaat met het draakje, dat je hem de baas kan blijven.
    Vannacht lekker slapen,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 29 November 2010 - 20:14

Herman & Willemieke:

Wat heerlijk dat jullie allemaal zo goed geslapen hebben.
    "De tijd van in het eigen bed slapen komt vanzelf wel. Vast voor je 18e met.... En dan moet je je papa horen!"
    Nee echt. het komt goed !
    Vandaag het begin van een hele schoolweek. Geniet er maar lekker van en 's middags goed uitrusten zodat je er de volgende dag weer tegen aan kan..
    Groetjes Willemieke en Herman.