Super Opkikkerdag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Super Opkikkerdag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Super Opkikkerdag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het weer is vandaag slecht en Sinterklaas is inmiddels weer veilig in het land, dus ik heb nu mooi de tijd om eens flink uit te wijden over de Super Opkikkerdag, want daar is weer heel veel over te vertellen.
Zoals verteld zijn we al een dag eerder afgereisd, zodat we 's morgens niet in de problemen zouden komen en we ook niet al heel vermoeid aan de dag zouden beginnen. De kamerindeling was dan ook zo, dat deze garant stond voor een goede nachtrust. Ik sliep bij mama, Lieke sliep bij papa en Meike sliep alleen op een kamer. Iets wat ze zelf heel stoer vond. We hebben er heerlijk geslapen, het huisje weer leeggeruimd en we zijn gaan ontbijten. Natuurlijk moesten ook nog de nodige medicijnen worden ingenomen. In dit geval niet door mij, maar door Lieke en papa. Met de nodige paracetamol en andere ondersteunende medicijnen zijn ze er gewoon de hele dag bij kunnen zijn. Ook de dag zelf was een medicijn, maar dat lezen jullie verderop wel. Na het ontbijt was het dan zover. We hadden boven gegeten en we moesten buitenom naar beneden.
We hoorden al vlug een hoop muziek en herrie. Wat zou dat nu toch zijn. Er was een poort en op de grond lag een rode loper. CliniClowns maakten muziek en een lakei vroeg onze naam. Daarna zei hij: "Dames en heren, onze volgende gssten, de familie Beks!". Lieke en Meike vonden het spannend, maar ik ben wel wat gewend, dus ik ging voorop. Links en rechts van de rode loper stonden tientallen mensen. Al die mensen waren aan het juichen voor ons, heetten ons welkom en wensten ons een prettige dag. Je moet het meegemaakt hebben, maar 1 ding kan ik jullie beloven, het geeft je een geweldig gevoel. Binnen stond ook nog eens de Kikker ons op te wachten, waarmee wij meteen geknuffeld hebben.
Achter ons stond ineens een mevrouw. Ze zei: "Ik heet Goofie, ik ben vandaag jullie vrijwilligster en zorg ervoor dat het jullie aan niets ontbreekt." Nou, dat heeft ze waargemaakt. Ik ben er van overtuigd dat alle vrijwilligers en -sters (allen afkomstig van Alliander en/of uit het netwerk van Alliander) heel erg lief waren, maar ik weet zeker dat Goofie de liefste was. Ze heeft er steeds voor gezorgd dat we eten en drinken hadden, ze maakte foto's en filmde, ze hielp mee met sjouwen, naar het toilet gaan en weet ik wat al niet meer en ze zorgde er ook nog eens voor dat wij telkens keurig op tijd bij hetvolgende programmaonderdeel waren. Hadden we een vraag, we gingen naar Goofie en ze zorgde dat we antwoord op de vraag kregen. Ik wil Goofie via deze weg nogmaals bedanken voor deze onvergetelijke dag.
Dat is leuk, zullen jullie zeggen, maar wat heb je dan gedaan? Nou, daar ga ik dan toch wel even in vogelvlucht doorheen, want ondanks het slechte weer is het niet de bedoeling dat jullie de hele dag mijn verhaal aan het lezen zijn.
We werden ontvangen in een grote zaal, waar koffie en gebak en snoepjes klaarstonden. Wij mochten blijven in de zaal, want daar was ons eerste onderdeel. We mochten samen met een paar andere gezinnen kijken en meedoen met een band. "Kinderband" heet het bandje en ze speelden hele leuke liedjes. Wat ik ook heel leuk vond, was dat iedereen onze namen kende. We voelden ons af en toe echte BN-ers. We mochten ook meezingen met de band, door de microfoon. Ook mochten we solo zingen. Lieke en ik hebben zelfs nog een duet gezongen. Natuurlijk hebben we ook nog flink gedanst.
Meike en papa waren inmiddels al naar het volgende onderdeel, de Clown. Wij zijn daar later ook naar toe gegaan. Het was een clown die kon goochelen. Hij goochelde zelfs met echte konijnen en duiven en die mochten wij dan weer aaien. Ook kon de Clown veel trucjes met ballonnen. Ik wilde een roze en dat vond de Clown wel een mooie kleur. Ik vertelde hem dat papa dat ook een mooie kleur vond en dat hij zelfs een roze onderbroek met aapjes heeft. De Clown moest hard lachen en papa kreeg een aardig kleurtje. Ik heb hem dan ook beloofd dit niet op de site te vertellen.
Toen moesten we een stukje wandelen naar huisje 136. Wij hadden in huisje 135 geslapen en hebben niets gemerkt. Dat kon ook niet, want de mensen die in 136 zaten, waren daar net aangekomen. Ze waren met een helicopter van de stoomboot afgehaald zodat ze speciaal voor de Super Opkikkerdag toch al even in Nederland konden zijn. Jullie raden het al, het was Sinterklaas met een aantal zwarte Pieten. We hebben liedjes gezongen, pepernoten gegeten, verhaaltjes verteld, kadootjes gekregen en.......bellen geblazen met een vuvuzela. Dat is gaaf, want dan krijg je hele grote bellen. De Pieten deden het voor en daarna mochten wij het ook doen.
We hadden al veel pepernoten op, maar we gingen toch nog even eten. Ook hier was bekend dat ik frietjes en een frikandel uit speciaal vet moet hebben. Toen ik me meldde werden de frietjes en de frikandel gebakken en hebben we met zijn alle lekker gegeten. Ook was er voor Meike en mij nog een ruimte geregeld waar we konden slapen. Dit was in het huisje bij de politie. Dat was gaaf en ik heb nog nooit zo veilig geslapen. Ik geloof vier politieagenten en twee politieauto's voor de deur. Ons kon niets gebeuren.
Na het dutje vlug weer verder, want ook 's middags hadden we nog een druk programma, vol met verrassingen. We gingen eerst naar het kleinste paleis van Nederland. Alles was aanwezig, een spiegelzaal, eetzaal, balzaal en nog veel meer. Dat alles op een paar vierkante meter. Het was helemaal echt ingericht en wij kregen prinsessenkleren aan en, net als Leanne, een diadeempje. Helemaal mooi dus. Ook mama en papa moesten zich omkleden. Mama tot koningin en papa als ridder. Er zijn als het goed is mooie foto's van gemaakt. We hebben nog champagne gedronken en een lekker snoepje bij gegeten. Daarna moesten we in de mooie kleren naar buiten, waar een mooie koets met twee paarden ervoor op ons stond te wachten. Wij mochten er in gaan zitten en hebben zo een hele lange rit mogen maken. Zwaaien naar iedereen die we tegenkwamen, het was 1 groot feest. Ik vertelde op dat moment tegen papa en mama: "Dit wilde ik altijd al eens doen". Ik weet niet waarom, maar hierna kreeg ik een hele dikke knuffel van papa en mama.
Terug bij de grote zaal kregen we te horen dat wij, de kinderen, de prinsessenkleren mochten houden. Papa en mama moesten hun spullen weer inleveren. Nu kunnen we helemaal leuke prinsessendingen gaan doen met Leanne.
In de grote zaal mochten we eerst even spelen met ballonnen en daarna kregen we nog een hele mooie theater- en poppenkast uitvoering van Rupsje Nooit Genoeg. Het was prachtig gedaan. We werden ook nog geschminkt en er waren nog optredens van verschillende artiesten. We konden nog heerlijk eten, maar voor de kinderen was de koek aardig op. Het was ook zo'n leuke dag. Gelukkig hebben papa en mama nog wel goed kunnen eten en ook nog een lekker toetje kunnen eten. Toen we dat zagen zijn we natuurlijk nog wel even aan de tafel komen zitten.
Rond kwart over zes was het dan toch echt tijd om de spullen te pakken. Goofie is zelfs met de spullen nog meegelopen naar de auto. We hebben afscheid van haar genomen en haar SUPER bedankt voor de SUPER fijne dag. We konden naar huis.....
We waren bijna bij de uitgang van het park en wat daar gebeurde was echt de kers op de taart. Alle vrijwilligers en medewerkers stonden langs de kant van de weg. Ze waren 1 groot feest aan het vieren met papaplu's van de opkikker. De ramen gingen open en we werden bedankt dat we hun gasten waren geweest. Ze bedankten ons, ongelofelijk. Ze dansten rond de auto, ze riepen onze namen, we kregen nog papaplu's en sleutelhangers. Wat was dat een gaaf moment. Aan het einde van de rij stonden nog een ziekenauto en een brandweerwagen en toen we wegreden gingen de sirene's aan. HOU-DOE, HOU-DOE, hoorden we.
Een lang verhaal, weinig foto's. Deze volgen nog. De film en foto's worden door de opkikker op een DVD gezet en deze krijgen we later opgestuurd. In slechte tijden kan ik niet altijd mijn gevoel onder woorden brengen, maar na een dag als deze lukt het me ook niet.

Ik wil dan ook iedereen bedanken die voor ons en zo'n vijfig andere gezinnen deze SUPER OPKIKKERDAG mogelijk hebben gemaakt!!!

Groetjes Janske

• 13 November 2010 - 14:39

HOI FEESTGANGERS.
    WAT EEN GEWELDIGE DAG CARPE DIEM KNOER FIJN .
    JANSKE JIJ BENT MET JOU FAM. HEERLIJK IN HET ZONNETJE GEZET WAT GAAF .
    EN SINT AL ECHT GEZIEN?JULLIE ZIJN DENK IK DE EERSTE KINDEREN DIE HEM GEZIEN HEBBEN DIT JAAR GEWELDIG.
    EN WEET JE WAT IK OOK GAAF VIND DAT JIJ MAILDE DAT JOU PAPA EEN ROZE ONDERBOX HEEFT ZELFS MET AAPJES AANDOENLIJK FERRY ECHT IETS OM DE BLITS UIT TE HANGEN,IK HOOP ALLEEN NIET DAT HET TWEEDE VAN STERKSEL DIT TER OREN KOMT ,WANT DAN IS HET IEDERE WEEK HEDDE UW APENBOX NIET AAN JONGEN, OF ZE PIKKEN HEM VERZEKER DA DING MAAR GOED GEWELDIG ALLEMAAL JANSKE EN FAM. EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 13 November 2010 - 17:51

Opa Ijsje:

Weer een gewelifige verrassing lees ik en weet je wat ik ook lees dat jij en jullie allemaal champagne hebben gedronken.
    mmmmmmmmmmmmmmmmm

• 13 November 2010 - 18:01

Opa Ijsje:

Janske heb je het gezien
    al meer dan 800.000 keer is jou pagina bekeken.

oh ja en dat rare woord in mijn vorig stukje moet natuurlijk geweldige zijn

• 13 November 2010 - 19:20

Inge:

Hallo lieve prinsesjes en prins.

Het klink allemaal super tof. Hou vast die fijne gedachtens en gevoelens.
    Die leveren alleen maar nog meer positieve dingen op. Let maar op.

Fijn om telkens de bevestiging te krijgen dat er zoveel goede mensen zijn op de wereld.

Jullie zullen nu vast wel moe zijn, dus rust maar lekker uit.

Jammer dat mama de prinsessen jurk niet mocht houden. Maar ze is in haar hart toch ook een echte toverprinses. Anders kun je nooit zo'n mooie prinsesjes maken.
    Papa is vast de meest trotse prins met zijn 4 prinsessen.

Nou geen erwten onder de matras leggen, maar gewoon lekker slapen.

xxx Inge
    Ps: Mama kan papa gewoon een kus geven hoor, ze zullen echt niet in kikkers veranderen. (zie sprookje, de prinses en de kikker)

• 13 November 2010 - 20:18

Goofie:

Dag Lieve alle 5!!! Ik heb ook zo ontzettend genoten van deze dag en vooral van Janske, Lieke,Meike,Joke en Ferry!! Een dag om nooit te vergeten! Een unieke familie die ik NOOIT zal vergeten!! Gelukkig kan ik jullie blijven "volgen" via deze weg!! Dank voor jullie lieve woorden. Dank voor de superdag!!5 dikke knuffels van Goofie,

• 13 November 2010 - 20:48

Wijnand En Janneke:

Lieve Janske,Lieke, Meike en Ferry en Joke.

Wat een mooi verhaal zeg over de opkikkerdag.
    Dat was zo te lezen echt een hele leuke dag.

Jullie hebben het ook dik en dik verdiend. Na al die negatieve dingen nu een aantal positieve berichten.

Heel fijn voor jullie! Als hier bij ons alles na de bevalling weer rustig komen wij heel graag een keer bij jullie op bezoek!

Groeten en slaap lekker (dat zal wel lukken na zo'n fijn dag).

Wijnand en Janneke

• 13 November 2010 - 23:17

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat een geweldige dag.
    En wat hebben jullie veel gedaan.
    Een prive-vrijwilligster, slapen met politiebescherming, prinsessenkleding, te veel om op te noemen.
    Maar je kunt wel merken dat jullie ontzettend verwend zijn, en ontzettend genoten hebben.
    En alle 5 hebben jullie het zo verdiend.
    Geweldig dat er van deze dagen en weekenden georganiseerd worden.
    Petje af voor al deze "Goofie's".
    Na deze drukke dag zullen jullie wel slapen als roosjes.
    Dus welterusten en sweet dreams.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 14 November 2010 - 07:35

HOI FILMSTERREN.
    IK WAS NOG VERGETEN TE TYPEN DAT DE FOTO'S ZO MOOI WAREN.
    EN DAN COOFIE EEN MOOI MENSENKIND MET EEN LIEVE UITSTRALING IS.
    MAAR DE SUPERSTER IS TOCH JANSKE PANSKE KEVERTJE.
    FERRIE MAG JIJ VANDAAG WEER JOU ROZE AAN????????????????
    EEN FIJNE NATTE ZONDAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 November 2010 - 10:54

HOI ALLEMAAL.
    IK MOET EVEN SORRY MAILEN VIND IK.
    JANSKE HET ZIT NAMELIJK ZO, IK BEN DENK IK WEER TE VER GEGAAN OM EEN OPMERKING TE MAKEN OVER EEN ZEKERE ROZE ONDERBROEK MET AAPJES, MAAR IK KAN ZOIETS NIET LATEN, MAAR NIEMAND VAN DE KUDDE TYPT DAAR IETS OVER DUS IK BEN WEER DOORGESLAGEN DENK IK.
    FERRIE SORRY MAAR IK WIL ALS JANSKE ALLES LEEST ALS ZE OUDER IS EN ALS JOKE EN JIJ IN EEN AANLEUNWONING VERTOEVEN DAT JIJ EN JOKE EN JULLIE PRINSSESJES ZEGGEN DIE FERRIE DIE PAPA WAS TOCH MAAR EEN MODERN MANNETJE OM TOEN DER TIJD IN EEN ROZE ONDERBROEK TE LOPEN ZELFS MET AAPJES, IK DENK DAT JULLIE DAN NOG EENS DUBBEL LIGGEN DAT JANSKE HET HEEFT VERKLAPT.
    MAAR FERRIE IK WIL GEEN RUZIE MET JOU SORRYOMDAT IK JOU IN JE ONDERBROEK HEB GEZET, EN NOG WEL EEN ROZE MET AAPJES ,IK HOEF MIJN NAAM ER NIET ONDER TE ZETTEN.
    ER IS MAAR EEN PERSOON DIE IEDERE KEER DOORSLAAT

• 14 November 2010 - 13:50

Joli Claes:

Voor Dorry

Jij slaat helemaal niet door.
    Ik vind het om te gieren van het lachen.
    Vooral geen sorry zeggen voor je reactie.
    Ferry kan daar echt wel tegen.

Groetjes.

• 14 November 2010 - 14:13

HOI ALLEMAAL.
    JOLI BEDANKT VOOR JOU MAIL, HET ZAT MIJ NIET HELEMAAL LEKKER, MAAR IK SNAP NIET WAAROM IK ALTIJD OP ZOIETS IN MOET GAAN.
    MAAR IK ZOU WILLEN DAT COR MIJN MAN OVERSCHAKELDE VAN SLOGY OP ROZE MET APEN ,LIJKT MIJ GEWELDIG JOLI DUS JIJ WIST DIRECT VAN WIE DE MAIL AF KWAM??????????
    NOU GOED DAN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 November 2010 - 15:21

Ferry:

Beste Dorry,

Zoals veel mensen dagelijks uitkijken op een bericht van Janske, zo kijken wij dagelijks uit op een reactie van jou. Je hebt volgens mij zelf niet in de gaten wat het voor ons betekent om zo trouw een reactie te plaatsen. Het doet ons echt goed. Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere die trouw een reactie plaatsen, zoals Joli.
    Joli slaat dan ook de spijker op zijn kop, want ik kan heel veel hebben en ik vind dat er ook gelachen moet worden. Als ik zou vinden dat er niet over gesproken mocht worden, dan mocht Janske dat ook echt niet op de site plaatsen. Het was gewoon een heerlijk moment. De Clown was met Janske aan het praten en uit het niets vertelde Janske, zomaar even tussen neus en lippen, dat ik een roze onderbroek heb, met aapjes. Gelukkig heb ik een excuus, want ik heb hem met vaderdag van mijn dochters gekregen.
    Je hoeft dus zeker geen excuses te maken.

Groeten Ferry

• 14 November 2010 - 16:03

HOI ALLEMAAL.
    DIT IS MIJN LAATSTE MAIL VANDAAG.
    FERRIE IK GENIET VAN MIJN MAILS AAN JANSKE EN VIND HET FIJN DAT IK IETS KAN BETEKENEN VOOR JULLIE AL IS HET NOG ZO WEINIG ,EN IK BEN OOK VAN MENING DAT ER AF EN TOE GELACHEN KAN WORDEN ALS HET REDELIJK GOED MET JANSKE GAAT.
    MAAR IK MOET NOG WEL EEN PAAR BELANGRIJKE DINGEN LATEN WETEN.
    ALLEREERST COR VERTELDE MIJ DAT JULLIE TOPCLUB HET DERDE IS GEWORDEN ONDANKS DAT JULLIE DE STERREN VAN OF UIT DE HEMEL SPELEN.
    HET TWEEDE BERICHT IS HEBBEN JULLIE DE TOP 40 GEHOORD??
    WEET JE WELK LIEDJE ER OP EEN STAAT PUUR TOEVAL JANSKE ER ZAT EEN AAPJE OP EEN STOKJE IN ZIJN ROZE ONDERBROEK DAT WORDT GOUDLET MAAR OP

• 14 November 2010 - 18:13

Ome Tan:

Ik heb ook ooit een roze onderbroek gekregen............ maar die doe ik dus echt niet aan hoor.

Nu ik deze pikante info heb over mijn schoonbroer zie hem in gedachte alleen nog maar met die roze onderbroek aan..... in de tuin, thuis, ja zelfs op zijn racefiets.

Eén geluk... tis tenminste geen roze string, toch ?

Heerlijk die onderbroekenLOL !!

grtz

Ome Tan

• 14 November 2010 - 18:34

Asmara:

Lieve allemaal,

Wat hebben jullie weer een leuke dag achter de rug. Fijn dat jullie met z'n allen weer zo genoten hebben. Dit zijn de mooie dingen die jullie verdienen. Met al die goede en lieve mensen die dit voor jullie georganiseerd hebben. Echt super.

Groetjes en tot later.

Liefs Asmara

• 14 November 2010 - 19:13

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wst hebben jullie toch weer een leuke dag gehad. En zo zie je maar "boffen" je zusje met jou. Zo maken ze ook vanalles mee wat een anders niet mee zou maken.

Groetjes uit Leende

• 14 November 2010 - 20:40

Annick :

Lieve familie Beks,

Heerlijk om te lezen dat jullie nu eens wat leuke dingen beleven en dat Janske daar zo enorm van geniet, mét haren en zonder sonde! De tijd gaat voor mijn gevoel enorm snel, vorig jaar waren jullie nog bij Sinterklaas in het kasteel en nu is hij er al weer. Voor jullie zal dat wel anders voelen en kan het allemaal niet snel genoeg voorbij zijn. Maar meer dan de helft hebben jullie al gehad, dus hopelijk worden de haren steeds langer en komt de sonde nooit meer terug!

Groetjes

• 14 November 2010 - 20:44

Judith & Ron, Wout:

Wauwie wat een prachtverhaal! Dat is een echte opkikkerdag geweest, zo te lezen en te zien. Leuk, hoor!

Wie had nou ooit gedacht dat een onderbroek van papa nog eens een hot item zou worden op internet...haha. Wij denken dat het komend jaar met vaderdag een bestseller wordt, die boxer....

Geniet nog maar lekker na!

Oh ja, nog even voor Dorry; ook wij lezen (bijna) dagelijks met veel plezier jouw berichten!

Zet 'm op!

• 14 November 2010 - 21:35

Tante Angela:

Hoi Super Prinses(jes),

Fijn dat jullie weer zo in de watten zijn gelegd door al die Super vrijwilligers.
    Veel plezier met nagenieten!

Dikke knuffel van tante Angela