Prinsessenjuf - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Prinsessenjuf - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Prinsessenjuf

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Er werd mij gevraagd hoe het momenteel met slapen gaat. Ik moet dan eerst even aan iemand vragen wat slapen is, want dat ben ik toch echt vergeten. Ik denk dat ik vannacht al met al toch wel een uurtje of vier heb geslapen. Vanmiddag heb ik geen dutje gedaan en ik ben nog helemaal niet moe. Door het slaapmiddel kan ik wel gaan slapen, dus ik zal wel bekijken hoe lang ik er op slaap. Daarna maar weer gezellige dingen doen met papa en morgenvroeg opstaan met mama. Dan kan papa tenminste nog een uurtje blijven liggen. Hij blijkt zijn slaap wel nodig te hebben. Daarnaast valt het me ook op dat ik zo vrolijk ben. Ik voel dat het draakje weer helemaal verdwenen is en dat geeft een heel fijn gevoel. Iets wat ik inmiddels ook echt kan benoemen en dat dan ook met trots vertel. Er is vandaag weer veel gebeurd, dus ik ga er in vogelvlucht doorheen.
Vanmorgen was het moment dan daar dat Leanne voor het eerst als prinses bij ons kwam. Wij hadden verwacht dat ze helemaal als prinses zou komen, maar ze kwam gewoon als onze Leanne. Wel had ze mooie foto's bij en die hebben wij dan weer mooi versierd. Daarnaast heeft Leanne er nog een taak bijgekregen, want op woensdag geeft Leanne mij voortaan les. Iets wat helemaal bij haar opleiding past, dus dat komt heel goed uit. Nu heb ik dus een prinsessenjuf.Klinkt te gek en is ook te gek!!
Na het middageten was het voor papa en mij tijd om naar het Eindhoven ziekenhuis te gaan. Eerst even een vingerprik. Inmiddels mag Purk ook overal mee naar toe en ik laat Purk dan ook alles zien. De zuster had dat al vlug in de gaten en dus kreeg Purk ook een pleister. Ook kreeg Purk keurig, net als ik, een glaasje ranja van de zuster. Na de vingerprik was het wachten op mijn afspraakje. Ik had een afspraak met de CliniClowns. Terwijl ik met papa met de garage aan het spelen was (je moet hem natuurlijk niet alleen maar meisjes dingen laten doen) hoorde ik ze op de gang al aankomen. Vlug op papa's schoot, de stoel goed gezet en daar kwamen ze aan. We zijn al echt dikke vrienden aan het worden en het was super gezellig met ze. In een verslag waarin ik minder te vertellen heb, zal ik wel eens beschrijven wat de CliniClowns allemaal doen en vooral wat dat met mij (en papa) doet. Vandaag waren mijn schoenen in ieder geval lijdend voorwerp, maar aan het einde heeft CliniClown Kees de schoenen weer keurig aan mijn voeten gedaan. Ik heb er echt van genoten en ouderwets gelachen. De mensen die het nog weten van vroeger, het is die ouderwetse schaterlach van mij en hij lijkt zowaar terug te zijn.
Daarna kwam dokter Dors en ze was heel tevreden over mij en ook de bloeduitslagen waren eigenlijk prima. Ik heb wel wat dunne poep, maar goed, niet alles kan perfect zijn. Ik heb de Chinese Chemo Kaspers gekregen en eigenlijk is alles voorspoedig verlopen. Behalve bij het uithalen van de naald. In Nijmegen gebruiken ze het klemmetje om de Heparine onder druk in te spuiten, zodat dit een slot vormt. Dit is een raar technisch verhaal, dus dat kunnen jullie nu weer vergeten. Om hetzelfde te bereiken doen ze in Eindhoven doorspuiten, terwijl de dokter de naald eruit haalt. Op zich niets mis mee, maar als ze te lang doorspuiten komen er druppeltjes Heparine op mijn lijf. Ook niets mis mee, maar je wordt er zo nat van. Tja, dat vertel ik dan wel even tegen de zuster. Het antwoord was ook heel simpel en voor mij heel leuk. Ik mocht zuster Hariette ook nat spuiten. Ik kreeg zelfs van haar een spuitje en ik mocht het zelf vullen met water. Toen de zuster terugkwam hield de dokter haar vast en kon ik de zuster nat spuiten. Ik had natuurlijk de grootste lol. Dat noemen ze dus: Pret in het ziekenhuisbed.
Tijd om naar huis te gaan. Thuis aangekomen zag ik dat we bezoek hadden. Het was meneer Pastoor. Het was de nieuwe pastoor, want de oude pastoor is benoemd tot hulpbisschop. Het mooie van de oude en de nieuwe pastoor is dat ze ontzettend veel op elkaar lijken. Dat is ook niet gek, want het zijn broers van elkaar. Ook de nieuwe pastoor vind ik heel lief en het was kei aardig van hem dat hij even langs kwam.
Tijd om er een einde aan te breien, zodat ik nog een paar uurtjes kan slapen voordat papa naar bed gaat. Dan kan ik weer gezellig met hem een boekje lezen, zalf op mijn lippen doen, hem eruit sturen omdat ik dorst heb, knuffelen, mijn benen in zijn nek leggen, gezellig kletsen, Purk aan mama geven, die dat dan weer niet wil. En ja, zo verzin ik nog wel meer dingen om de nacht door te komen.

Groetjes Janske

• 10 November 2010 - 20:26

De Stapvriendjes:

Hey Lieve Janske,

Wat een gave foto van jou en Purk aan de ranja!!! En wat stoer dat jij nu les krijgt van een echte prinses.
    Wij hebben via via gehoord dat ze nog op zoek is naar hofdames. Misschien is dat iets voor jullie drietjes. Wij weten zeker dat je daar heel erg goed in zult zijn. Even een vraagje van ons, moeten we de cliniclowns als mogelijke concurrentie gaan zien?
    Het grappen maken, moeten we nog echt leren. we zijn dus ook bang dat we dan achter blijven. Dus als er nog iemand een leuke grap heeft dan horen wij het graag. Zodat wij nog in de race blijven om met janske over een paar jaar op stap te gaan.

Lieve Janske slaap lekker.

Groetjes de stapvriendjes

• 10 November 2010 - 21:33

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat leuk dat papa vandaag je bekende schaterlach weer heeft gehoord ! Daar was hij vast heel erg blij mee.

En dan een persoonlijke prinsessenjuf.....het moet niet gekker worden.

Laat papa en mama ook nog maar even wat slapen vannacht dat hebben ze zo af en toe ook eens nodig :)

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 10 November 2010 - 23:14

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wow, een prive prinsessenjuf.
    Die wil iedere kleine leerling wel hebben.
    En in het Eindhovenziekenhuis is ook weer alles goed gegaan.
    Petje af hoor meis, zo goed als jij het doet.
    Gaat het eten nu ook weer beter nu die vervelende draak verdwenen is?
    Alleen moet je wel je slaapritme weer te pakken krijgen.
    Slapen is goed voor je, en ook papa en mama hebben dat heel hard nodig.
    Laat de dokters nog maar eens puzzelen hoe ze dat weer voor elkaar kunnen krijgen.
    Voor nu, welterusten, maak het niet te bont vanacht.

Hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxx

• 11 November 2010 - 05:16

DORRY:

HOI WERELDWONDER EN ONDERDANEN..
    WAT EEN RAAKZIN OVER IK HEB WEER EENS OUDERWETS GELACHEN, IK SCHROK ERVAN WANT DAT IS GEWELDIG HUMMEL ,EN WAT EEN FIJNE CLUB DIE CLINI'S
    EN DAN IN HET ZIEKENHUIS ALLES GOED, OP DE KLEUR VAN JOU HOOP NA, MAAR DAT WAS NIET ERG VOLGENS MIJ?
    LES VAN EEN PRINSSES? NOU DAT IS LEUK.
    EEN ZUSTER NAT SPUITEN, DE PASTOOR OP BEZOEK, JIJ LIJKT ZELF WEL EEN PRINSSES.
    DE PASROOR VIND IK OOK OP ZIJN BROERTJE LIJKEN, IK KOM HEM WEL EENS TEGEN ALS IK PACO UITLAAT
    MEISJE WAT GAAT HET GOED OP DIT MOMENT GEWELDIG,
    EN DE SINT IS MET ZIJN GEVOLG AL ONDERWEG WAT GAAN WIJ WEER EEN LEUKE TIJD KRIJGEN ALS MET JOU ALLES REDELIJK GOED BLIJFT GAAN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 November 2010 - 09:19

Tante Angela:

Hoi Kanjer,

Nou dat schaterlachje van jou dat terug is, is natuurlijk wel helemaal SUPER. Ik wil het graag een keertje horen.
    Had Purk de ranja netjes opgedronken?
    Prinsessenles is natuurlijk wel heel gaaf!
    Maar dat slapen is natuurlijk wel een 'probleempje'. Maar ik heb helaas ook geen oplossing.
    Geniet van je vrolijkheid!

Fijne dag allemaal!

Dikke kus van tante Angela ( die komt naar jou toegewaait met dit stormachtige weer, dus vangen he)

• 11 November 2010 - 16:51

Prinses Leanne:

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
    Enja nu ben ik niet alleen een prinses, maar ook prinsessenjuf. Allebei leuk om te doen!
    Heel veel plezier alvast op "vakantie"! Geniet ervan.

• 21 November 2010 - 13:39

Cor En Diny.:

Hallo Ferry, Joke en de meiskes Beks.

Wij zijn weer een beetje bij met lezen van jullie verslagen.
    In een verslag stond dat het voor jullie op dit moment een moeilijke periode is nou het wat "rustiger"is en na denkt wat jullie het afgelopen jaar hebben moeten meemaken.
    Lieve familie, als wij iets voor jullie kunnen doen even een belletje en dan kunnen wij verder iets afspreken.
    DOEN HE!!!!!!!.
    Janske, de rooie neus staat je goed als de clinieclows soms hulp nodig hebben dan kunnen ze jou vragen om mee te helpen volgens mij kan jij goed mensen aan het lachen maken.
    Beterschap iedereen en hou vol allemaal, wij blijven voor jullie allemaal duimen.
    Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe he.