Open podium - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Open podium - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Open podium

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen toen we opstonden werd de planning voor de dag gemaakt. De groepen 1 en 2 van de Dirk Hezius school hadden vanmiddag open podium en Lieke had dus ook allemaal dansjes geleerd. Papa en mama wilde daar allebei graag naar toe. Karin zou in de tussentijd op Meike en mij passen. Juf Marijke is deze week op vakantie. Gisteren heb ik daarom les gehad van meester papa. Het was een korte les, want ik had nog last van het draakje en was ook nog eens heel erg moe van het weekend. Vanmorgen kwam juffrouw Dorie en de les ging vandaag heel goed. Na de les ging de juffrouw nog even kletsen met papa en mama. Ik weet ook niet waar het over ging.
Toen ik aan het eind van de ochtend moe begon te worden vertelde mama dat het verstandig zou zijn om te gaan slapen. Met de juffrouw hadden ze namelijk afgesproken dat ik ook mocht gaan kijken naar het open podium. De juffrouw had navraag gedaan in de klassen en geen van de kinderen leek iets van een infectieziekte te hebben. Daarnaast was het in de aula en was het maar voor een uurtje. Allemaal redenen om toch mee te gaan. Ik had er dan ook veel zin in. Ook Lieke vond het keigaaf dat ik kon komen kijken en misschien......
Na het eten voor de tweede keer in bed gaan liggen, maar weer geen oog dicht gedaan. Ik had het druk in mijn hoofd. Ik had er zin in en het duurde lang voor we konden gaan. Ik wist ook niet wat ik kon verwachten.
Eenmaal op school aangekomen hadden we een plaatsje tussen de ouders gevonden. Al vlug kreeg ik te horen dat er voor mij ook plaats was voor bij het podium. Toen ik daar naartoe liep kwamen ook de kinderen die gingen optreden binnen. Dat was dus groep 1/2 A en groep 1/2 B, mijn groep dus. Papa en mama vroegen waar ik wilde zitten en ik wilde natuurlijk gewoon tussen de kinderen zitten. Bij Lieke of bij je eigen klas. Die keus was in dit geval niet moeilijk. Dagelijks krijg ik de kans om langs Lieke te gaan zitten, maar tussen mijn eigen klas, dat komt nog niet vaak voor. Ik ging dus tussen mijn eigen klas zitten. De juffrouw nam het woord en riep alle kinderen van groep 1/2 naar het podium. Toen ging ik nadenken. Daar hoor ik ook bij. Ik keek dus even opzij naar papa en mama. Ook de juffen stonden daar en iedereen knikte ja. Met een grote smile op mijn gezicht klom ik het podium op en ging langs Lieke staan. Daar stond ik dan, tussen alle kinderen van groep 1/2. Een groots moment voor mij. Ook voor papa en mama, want ze keken ook een beetje op tegen dit open podium. Als ik niet mee was gegaan, dan hadden ze met veel trots naar Lieke gekeken, maar toch gedacht: : "Daar hoort Janske ook tussen te staan". Nu hoefde ze dat niet te denken, want ik stond er gewoon. Het liedje werd gestart en door iedereen werden de geleerde pasjes uitgevoerd. Ik keek vooral links en rechts van me en probeerde zo goed mogelijk mee te doen. Iets wat me ook nog vrij goed afging. Daarna was het tijd om te gaan kijken naar alle andere optredens en dan vooral naar Lieke. Ze deed het weer super. Het is een echt podiumbeest.
Ineens hoorde ik dat alle meisjes uit groep 1B naar voren moesten komen. Al heel snel ging er een lampje bij mij branden, want daar hoor ik ook bij. Wederom keek ik naar de juffen en weer knikte ze ja. Dit ondanks dat ik het ze moeilijk maakte, want voor dit optreden waren er attributen en op mij was niet gerekend. De juffen zijn niet voor 1 gat te vangen en binnen de kortste keren had ik ook "water" aan mijn armen. Het ging over een fontein en gelukkig had Lieke dat liedje thuis al een paar keer gezongen en dus wist ik waar het over ging. Geholpen door mijn klasgenootjes heb ik de dans redelijk goed mee kunnen doen. Ik vond het ook heel vet om zonder mijn grote zus op het podium te staan en toch goed mee te doen.
Tijd om weer naar een aantal optredens te kijken. Ondertussen heb ik nog een aantal keer naar Lieke geroepen en gezwaaid, want ze moest natuurlijk wel weten dat ik er nog steeds was.
De tijd ging vlug voorbij en voor ik het wist was het tijd voor het laatste nummer en weer hadden ze daar alle kinderen voor nodig en weer mocht ik ook meedoen. Omdat het een moeilijk dansje was ben ik bij Lieke gaan staan, zodat zij mij kon helpen. Dat ging ons als zussen weer prima af.
Na afloop ben ik mee naar de klas gelopen en zijn papa en mama bij het poortje gaan staan. Vanuit de klas ben ik naar het kleine poortje gelopen en nu weet ik dus ook hoe dat voelt. Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat het naar meer smaakt, dus ik zal nog eens gaan onderhandelen met de oncoloog. Het was dan ook een super idee van juffrouw Dorie om mij uit te nodigen voor dit open podium. Eenmaal thuis was ik moe maar voldaan, zoals dat zo mooi heet. Toen ik naar bed ging was ik zelfs te moe om van de badkamer naar mijn slaapkamer te lopen. Maakt niet uit, want in mijn koppie heb ik weer een hoop energie opgedaan.
Bij de foto's heb ik ook nog een aantal foto's van het weekend bijgedaan. Dit zijn foto's die opa IJsje en oma Tumtum hebben gemaakt en jullie kunnen daar ook prinses Leanne Swingbubbels d'n Urste op zien.

Groetjes Janske

• 09 November 2010 - 23:02

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat lief van de juf dat ze je uitnodigde voor het open podium op school
    Het was zeker kei gezellig om bij je eigen klas te zitten.
    En wat goed dat je mee deed met de dansjes en liedjes.
    Een hele echte schoolmiddag.
    En dan ook nog zelf naar de poort lopen waar papa en mama op je staan te wachten.
    Dat moet een heerlijk gevoel geweest zijn.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat dat smaakt naar meer.
    Ga maar eens onderhandelen met de oncoloog, dat kun jij goed.
    En dan net als mama, die een paar uurtjes gaat werken, mag jij misschien soms wl een paar uurtjes naar school.
    Wie weet.

Leanne, je ziet er prachtig uit als prinses.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

• 10 November 2010 - 04:43

A. De Jongh:

Lieve Janske,

Regelmatig pink ik hier een traantje weg hoor, zo ook nu weer. Wat ben ik trots op mijn achter achter nichtje. En zeer zeker niet minder op je zusjes hoor!!

Groetjes Annelies

• 10 November 2010 - 05:06

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk dat jij mee mocht naar de open podium dag op school.
    En dan ook nog zo goed mee doen is helemaal super.
    Wat zal jij genoten hebben en je ouders en zusjes ook.

Vandaag weer les en dan maar een beetje uitrusten.

Leanne wil ik nog feliciteren, ze ziet er geweldig uit als prinses.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 November 2010 - 05:17

DORRY:

HOI PODIUMBEESTEN,EN TOESCHOUWERS.
    WAT GAAF JULLIE LIJKEN WEL K.3., MAAR DAN MET MEER PERSONEN.
    JANSKE DAT WAS GEWELDIG VOOR JOU OM IN JOU KLASJE EVEN GEWOON ALS JANSKE MEE TE DOEN MET JOU ZUS DIE AL SUPER GOED KAN DANSEN WAT FIJN.
    EN DE FOTO'S SUPER DE SUUP.
    JIJ BENT WEL HEEL GOED MET DEXA OMGEGAAN,HIJ HEEFT ZICH BEST RUSTIG GEHOUDEN, BETER ALS ANDERE KEREN.
    EEN FIJNE DAG VOOR IEDEREEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 November 2010 - 07:03

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve dames en heer,

Wat een indrukwekkende middag hebben jullie gehad en tegelijk zo lekker "gewoon". Kids op het podium, ouders trots en moe en voldaan naar bed. Heerlijk om te lezen en naar te kijken.

Leanne, ook van ons hartelijk gefeliciteerd! We wensen jou en al je onderdanen een goeie carnaval; Vasteloavend Same!

Zet 'm op!

• 10 November 2010 - 07:26

Corina Wanders:

Hey Janske,

Wat was je goed zeg! en niet eens geoefend! dat doen niet veel mensen jou na. Ik was blij verrast om je te op het podium te zien. Het was goed aan je te zien dat je er erg van genoot. Op naar de volgende keer!

Groetjes Corina

• 10 November 2010 - 07:39

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Wat leuk dat je mee mocht naar het open podium. Jij hebt dan ook erg je best gedaan als ik de foto's bekijk. SUPERleuk voor je!

En de foto's van jullie weekendje weg zien er ook erg gezellig uit.

Liefs Krisna

• 10 November 2010 - 08:59

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat moet het heerlijk voor jou, je zusjes en zéker voor je mama en papa zijn geweest om zo lekker daar in je groep bezig te kunnen zijn!! En je dééd het ook zo geweldig, zoals de foto's laten zien. En Lieke was zeker helemaal in haar element, met dat dansen en zingen?? We hopen dat er nog veel van deze "gewone" leuke schoolevenementen komen waar jij ook zoveel mogelijk "gewoon" aan mee kunt doen!!!!!

Liefs uit het Gooi

• 10 November 2010 - 09:48

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat leuk om een "gewoon" kind te zijn. Lekker meedoen met de rest.
    En wat kan Lieke ook mooi dansen. Allemaal Super.

O ja ...... enne er zijn er hier nog een paar (mannnen) die ook wel zo'n prinsesje willen hebben.
    Doe maar goed kijken hoe Leanne het doet. Dan kun jij dat ook als je straks wat ouder bent.
    Enne je stapvriendjes kunnen dan vechten om zo'n mooi prinsesje

Gaat het slapen 's nachts alweer een beetje?

Groetjes uit Leende

• 10 November 2010 - 12:06

Bas En Sanne:

Wat kun jij stralen zeg!!! Super tof om te zien. Hoop dat je lang vooruit kan met deze energie.
    Groetjes

• 10 November 2010 - 12:31

Bertie En Berke.:

Hoi Hallo Janske en zusjes.

Wat hebben jullie een fijn weekend gehad en daarna ook nog open podium op school.
    Janske met een stralend gezicht tussen je klasgenootjes dat was genieten zeg.
    En dan die prachtige foto's allemaal,zo hebben wij ook een beetje genoten van jullie.
    En Janske je Pasfoto is weer super mooi!
    Nou de groetjes van Bertie en Berke uit Ospel.
    Hoi-je en Hou d'oe.

• 10 November 2010 - 20:32

Ester En Nency:

Hoi Janske,
    Dit berichtje is meer voor je papa en mama. Wil je dit dan ook even aan hun laten lezen.

Joke en Ferry, wat zal het een gaaf moment zijn geweest om 2 van je dochters op school op een podium te zien staan.
    Wij als moeders weten hoe trots je kunt en mag zijn op je eigen kroost.
    Probeer van dat moment, nog lang te genieten.
    Echt super leuk dat Janske door haar klas er zo goed bij betrokken word.En ook voor Lieke is dit natuurlijk een gaaf moment, om te zien dat je zusje er ook gewoon bij is.

Dat er nog maar veel open podiums mogen volgen met jullie drie meiden.

Groetjes Ester en Nency