Appels oogsten - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Appels oogsten - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Appels oogsten

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

25 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Toen mama gisteren thuis kwam en naar bed ging, kwam ze natuurlijk ons nog een kusje geven. Voor mij een moment om wakker te worden, mijn kussen en knuffels te pakken en bij papa en mama in bed te kruipen. Ik had namelijk eng gedroomd. Tenminste dat hoor ik Lieke wel eens zeggen. Ik vertel dat dan ook tegen papa en mama, alleen twijfelen ze er aan. Misschien moet ik mijn grote lach van mijn gezicht halen als ik dit vertel en moet ik beter onthouden wat ik gedroomd heb, want ook daar kan ik nooit antwoord opgeven. Maakt op zich niet uit, want het werkt wel en ik heb weer de hele nacht als een dekentje geweest voor papa. We hebben goed geslapen, tenminste ik. Mijn zusjes waren op tijd wakker, papa durfde zich niet te bewegen en dus is mama met mijn zusjes naar beneden gegaan. Toen ik wakker werd was het paniek. Ik was mama kwijt. Papa heeft mij vlug opgepakt en is vlug naar beneden gegaan. Gelukkig zag ik mama daar en was het weer goed.
De hele dag is weer ontzettend zwaar voor mij en dus voor het hele gezin geweest. Ik heb weer veel gehuild en weinig gegeten. Mijn grootste energiebron is momenteel paprikachips. Wel heb ik vandaag fruit gegeten, omdat ik weet dat dat goed voor mij is. Ik had wel een kwart kiwi op. Ik was weer echt trots op mijzelf.
Over fruit gesproken. Wij hebben nog een aantal appelbomen in de tuin en de appels waren rijp om te oogsten. Tijdens de verjaardagen van vorige week hebben we natuurlijk al appeltaart uit eigen tuin gehad, maar nu was het tijd voor de grote oogst. Rens, Sietske en tante Angela kwamen helpen en het was voor bijna iedereen een groot feest. Ik was heel verdrietig. Waarom weet ik niet, maar ik heb mezelf opgesloten in de hangmat en heb een hele poos gehuild. Pas toen de trap tevoorschijn kwam ben ik uit de hangmat gekomen om even grotere hoogte op te zoeken. Natuurlijk moest ik mijn naam als Janske Aapje nog even eer aandoen en dus ben ik ook nog even in de boom geklommen. Daarna was het wel weer klaar voor mij en ben rustig op een stoeltje gaan zitten met een zakje chips.
Op het moment dat we naar bed gingen waren we alweer een hele poos binnen. Toch had ik het koud. Ik heb eerst een warme douche genomen en ben daarna diep onder de dekens gedoken. Ik weet dat ik deze kuurperiode nog 1 dag Dexa te gaan heb. Nog even volhouden dus en dan hoop ik dat het draakje weer vlug weg is, want hier wordt niemand vrolijk van.

Groetjes Janske

• 25 September 2010 - 20:47

Tante Angela:

Hoi Janske Aapje,

Ja ik heb vandaag ook kennis mogen maken met het draakje dat jou verveeld en het is dan ook te hopen dat hij snel weer vertrekt.
    Ik heb ook gezien dat jullie als gezin er wel heel goed mee om gaan.
    Het appels plukken was een echt feest en jij kon wel heel erg goed klimmen op de trap en in de boom, Klein AAPJE. Net als Lieke, Sietske en Rens trouwens.
    Van de appels heb ik samen met de druiven die ome Tan vandaag bij ons en Gerda geoogst had lekkere dubbelfris sap gemaakt.
    Bart heeft het gekeurd en vindt het heel erg lekker, ik zal voor jullie ook wat sap meebrengen als we weer jullie kant op komen.

Wens ik jullie allemaal een rustige nacht zonder enge dromen.

Dikke knuffels van tante Angela

• 25 September 2010 - 22:34

Joli Claes:

Ha Janske en familie
    Je bent inderdaad net een aapje zoals je daar in die boom klauterd.
    Er zitten wel veel aapjes in die boom.
    Hingen er nog veel appels in de boom, en wat word er allemaal gedaan met die appels.
    Er word toch niet alleen maar appeltaart van gebakken?
    Het is wel weer een zoekplaatje in die hangmat, weet je zeker dat je erin ligt?
    Nog 1 dag dexa, en dan keert de rust in jouw lijfje hopelijk weer vlug terug.
    Fijne zondag.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

• 26 September 2010 - 06:22

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Die hangmat is een prima verstopplekje voor jou, ik zie echt niet dat jij daar in zit of ligt eigenlijk.
    Nog 1 dagje het drakenbeestje op bezoek en dan ben je er weer even vanaf. Wel weer heftig deze keer lees ik.

En wat een leuke aapjes zo in de appelboom.

Fijne zondag allemaal.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 26 September 2010 - 06:57

DORRY:

HOI LENIGE MENSEN.
    WAT EEN MOOIE BEESTENBOEL ,AL DIE AAPJES IN DE BOOM.
    EN DAN JOKE MET HAAR NIEUWE APPELPLUKSTOK.
    JANSKE NOG EEN DAG HUMMEL EN DIE ROTKLIER VERTREKT WEER VOOR EEN PAAR WEEKJES, WAT EEN MONSTER OM JOU ZO TE KLIEREN, EN NOU OOK AL ENGE DROMEN.
    MAAR DIE HEEFT IEDEREEN WEL EENS OOK ZONDER DEXA PLUISJE.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE IK HOOP DAT JIJ REDELIJK DE DAG DOOR KOMT. DORRY

• 26 September 2010 - 09:39

Ellen:

Hallo Super Janske!

Hehe toch, wat is dat draakje toch weer vervelend met zijn geplaag allemaal! Nog eventjes volhouden en dan kun je weer meer eten dan paprikachips hoop ik ;)

Veel liefs

• 26 September 2010 - 14:50

Bas & Sanne:

Lieve Janske!!!
    Wat een vervelende draak :-(.
    We hopen dat hij je weer snel met rust laat.
    Wel super dat de familie Prinsen weer bij jullie is. Toi toi!
    Groetjes Bas & Sanne Vrienten

• 26 September 2010 - 15:13

Marian En Maarten:

Lieve Janske,
    Nog één dagje,dan ben je weer voor een paar weken van je draakje af.
    Hoe is het eigenlijk met je stickerkaart voor het eten? Heb je al eentje vol en een beloning gehad? Dat appelsplukken is wel erg leuk, zeg. Jij kan ze gewoon naar beneden gooien!
    Succes dinsdag op "school".
    Is Lieke weer helemaal beter? Hopelijk zien we jullie allemaal volgende week zaterdag. Daar verheugen we ons op.
    Een dikke kus voor jullie alle 5.

• 26 September 2010 - 15:25

Bertie En Berke:

Hoi Hallo Janske

Zeg jullie lijken wel de appeldiefjes boven in de boom,heb je er ook stiekem van gesnoept?
    Niet teveel doen hoor anders kan Mamma geen appeltaart meer maken.
    Janske gelukkig is vandaag (Zondag) de laatste dag van het Draakje,stuur hem maar vlug heel hoog in de boom
    zodat hij jou niet meer kan vervelen.
    Zeg Janske we hebben overal gezocht maar konden je nergens vinden,je had je prima verstopt in de hangmat om je verdriet te verbergen. Sterkte Meidje!.
    Vanaf morgen kun je dan hopen we weer fijn spelen met je zusjes.
    Heel veel groetjes en knussen van;
    Bertie en Berke uit Ospel,Hoie en Hou d'oe

• 26 September 2010 - 16:16

Renske En Bram:

Hey Super Janske

Wat een lastpak zeg die stomme draak. Hoop dat hij je snel weer met rust laat.
    Maar wat een feest zeg bij fruitboerin Janske en familie.
    Zag er gezellig uit.

We hopen dat je volgende week weer een leuke week hebt en met papa of mama als juf weer veel kan leren.
    X Renske en Bram en de groetjes van onze papa en mama.