Met opa IJsje's auto naar Nijmegen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Met opa IJsje's auto naar Nijmegen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Met opa IJsje's auto naar Nijmegen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag mochten we met opa IJsje's auto naar Nijmegen. Dat was voor mij toch wel een heel groot feest om in die grote auto te mogen zitten. Ik zit in die auto namelijk lekker hoog, zodat ik goed naar buiten kan kijken en dus alles goed in de gaten kan houden. Daarnaast kan ik in die auto goed picknicken. Het drinken in de deur en de boterhammen op het tafeltje voor mij. Op de terugweg had ik ook nog eens een bekertje met perenfrietjes (een peer gesneden als friet) op het tafeltje staan en ook tut kon lekker op het tafeltje slapen. Dat was nog niet alles, want in opa en natuurlijk oma's auto zit ook nog eens een keigave plop CD. In dit geval dus geen radio 538 voor papa en mama, maar de hele heen- en terugweg kabouter Plop. Aan het einde van de CD staat ook nog eens "mijn" nummer van Blof. Je weet wel, die achter mijn pasfotofilmpje staat en daarna komen er nog leuke kinderliedjes zoals in Holland staat een huis. Jullie horen het, ik heb me uitstekend vermaakt en flink gezongen.
In Nijmegen ging vandaag alles wel voorspoedig. Eerst werd ik uitgebreid gecontroleerd of de bultjes geen waterpokken zouden zijn. Naar alle waarschijnlijkheid lijkt het dit niet te zijn en dus kon alles verder doorgaan. Eerst beginnen met de vingerprik, want er moeten eerst bloeduitslagen zijn alvorens verder te gaan. Het wachten op de uitslagen is voor mij de tijd om de grote hal onveilig te maken. Vandaag was dit niet de taak van mij, want er zaten namelijk krokodillen en haaien in de grote hal en die maakte de boel al onveilig. Telkens als mama riep dat ze een krokodil of haai zag klom ik vlug op de X-bank, zodat ze me niet in de billen konden bijten. Toen ik op de bank zat zag ik ook nog een keer Blub de vis voorbij komen zwemmen. Hij heeft al veel kaartjes gestuurd, maar daarover meer in een ander bericht.
De bloeduitslagen waren redelijk naar wens en dus kreeg ik weer 75% van de MTX en krijg ik komende week thuis 50% van de 6-MP. Nu maar hopen dat met deze combi het allemaal een klein beetje stabiel blijft en we dus de juiste balans hebben gevonden. Dat is allemaal nog even afwachten. Daarna gingen we door naar de dagbehandeling. In dit geval kamer 1. Hier kreeg ik twee soorten Immunoglobunine. 1 Voor mijn algemene weestand tegen virussen te verhogen en deze loopt in een paar uur tijd in via het infuus. De ander was een herhaling van twee weken geleden om mij meer weerstand te bieden tegen de veroorzaker van de waterpokken. Dat is een hele vervelende, want dat betekende weer een prik in mijn bovenbeen. Gelukkig mocht ik eerst op beer oefenen en beer was heel stoer. Vorige keer heb ik zelf niet hoeven te huilen, maar deze keer deed de prik veel meer pijn. Ik wist wel dat ik mijn been stil moest houden, dus dat heb ik netjes gedaan, maar ik heb wel gehuild deze keer. Het is ook zo'n gemene prik. Hopelijk hoef ik die niet al te vaak meer te krijgen.
Toen de Immunoglobunine via het infuus was ingelopen mocht ik naar huis, maar ik lag nog lekker te slapen. Dit ben ik ook nog even blijven doen, maar toen mijn ogen een beetje opengingen en ik hoorde dat we naar huis gingen, stond ik binnen de kortste keren langs mijn bed. Even de kralen scoren en op naar huis. Het slangetje blijft (als het goed is) nu voor het laatst aan mijn buik zitten als ik naar huis ga. Donderdag moet ik nog terug voor mijn laatste gift Erwinase en daarna hoef ik nog maar 1 keer in de week naar het ziekenhuis. Toch weer een speciaal moment. Dat betekent dat ik voor de laatste keer mama's hulpje ben als mijn zusjes in bad gaan. Volgende keer mag ik zelf gewoon weer mee in bad.
Thuis heb ik nog fijn met mijn zussen en Leanne gespeeld. Het is wel fijn dat Leanne weer terug is van vakantie en mijn zussen hebben daar vandaag extra van genoten. Ik natuurlijk ook, al was dat dan niet zo lang. Nu lekker slapen en morgen.....

Groetjes Janske

• 23 Augustus 2010 - 19:28

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wij zijn weer terug van de Nationale en een dag opruimen en bijkomen. Jou papa weet wel hoe dat voelt :) maar we hebben jou verhalen natuurlijk via oma ijsje nog gehoord.

Fijn dat de bultjes niet wijzen op waterpokken en dat je gewoon de behandeling hebt gekregen.
    Wel jammer van die pijnlijke spuit maar jij bent zo ongelooflijk dapper ! En huilen mag hoor.

En strakjes dan weer HEERLIJK met je zussen in bad.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XX

• 23 Augustus 2010 - 19:29

H & H & I:

We hadden de foto's nog niet gezien, maar idd wat een fotomodel !!!! Erg leuke foto.

• 23 Augustus 2010 - 19:45

Bertie En Berke:

Hoi hallo Janske

He zeg wat fijn in de grote auto van opa ijsje en ook nog leuke muziek voor jou.
    Wel een beetje griezelig zo'n prik die pijn doet maar je mag best wel huilen en dan is alles weer snel vergeten.
    Zo'n kranig meisje als jij bent. Lekker he straks zelf weer in bad.
    Welterusten en lekker slapen en morgen misschien weer fijn spelen met hopenlijk beter weer dan vandaag.
    Vele lieve groetjes van
    Bertie en Berke uit Ospel.

• 23 Augustus 2010 - 19:53

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Wat fijn voor je dat alles goed ging in Nijmegen en bij zo'n vervelende prik mag je
    écht wel huilen hoor. Je bent al dapper genoeg!!

Wat krijg je al een leuk koppie haar zeg, dat is goed te zien op je mooie 'modellenfoto'.

Ik hoop dat je heerlijk slaapt vannacht!!

liefs van Lambert en Tineke

• 23 Augustus 2010 - 20:51

Tante Angela:

Hoi Janske,

Je hebt er weer een gezellige dag van weten te maken ondanks de vervelende pijnlijke spuit. Lekker zingen in de auto.
    Ik vind de foto van jou in de auto al wegdromend erg mooi, ben benieuwd waar je aan dacht.

Een hele goede nacht en morgen een fijne dag, waarschijnlijk komen wij wel even aan.

Groetjes tante Angela

• 23 Augustus 2010 - 21:14

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Wat een dag in Nijmegen, zeg. Wel van alles wat. Je zult er moe van zijn en vast al lekker slapen.

Een poosje geleden schreef je dat je graag wilde weten waar ze de bloedspiegels van Ciproxin kunnen meten, omdat ze dat in Nijmegen niet kunnen.
    Nou, Maarten heeft het antwoord vandaag op de eerste werkdag na de vakantie achterhaald: de ziekenhuisapotheek van het UMC te Groningen kan dit bepalen.
    Zeg dit maar even tegen Mama en Papa, maar misschien weten ze het ondertussen al.

Wat krijg je alweer een haren. Je hebt er nu meer dan Ome Renier zag ik op de BBQ foto!
    Een dikke kus voor jullie allemaal.

• 23 Augustus 2010 - 21:38

Joli Claes:

Ha Janske en familie
    Wat lief van opa dat jullie die grote auto mee mochten nemen naar nijmegen.
    En dan ook nog jouw muziek in de cd-speler.
    Een beter reis kun je niet hebben.
    Jammer van die vervelende spuit maar fijn dat alles verder goed was.
    Ik ben blij dat je zo stralend op de foto's staat,inderdaad als een model.
    De volgende Doutze?
    Wie weet!
    Voor nu lekker slapen.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 23 Augustus 2010 - 23:19

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat die bultjes niets te betekenen hebben. Die pijnlijke spuit is natuurlijk niet fijn maar hopelijk is dat niet meer nodig.
    En .....jij mag binnenkort weer gewoon mee in bad!

Super, die foto's, inderdaad een echt model, maar ja, jij heet ook al Miss Super Janske!

Misschien morgen iets beter weer dan kunnen jullie weer lekker spelen .... en zingen?

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 24 Augustus 2010 - 06:21

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wel vervelend voor je dat die prik zo'n pijn deed. Gelukkig waren alle onderzoeken goed en konden jullie weer met een gerust hart naar huis.

Heb je nog fijn gedroomd van alle krokodillen die je daar in het ziekenhuis voor de gek hebt gehouden?

Hopelijk hebben jij, je zusjes en papa en mama vannacht lekker geslapen.

Dikke knuffel!!!!!

• 24 Augustus 2010 - 14:27

Marleen:

He Super janske

Ik moet zeggen dat ik dat maar een raar ziekenhuis vind, met haaien en krokodillen. En die zwemmen daar gewoon in de grote hal, en dan lees ik ook nog dat blub daar gewoon tussen durft te zwemmen. Volgens mij is Blub net zo'n bikkel al jij! En dadelijk nog maar 1 x per week naar nijmwegen, en geen slangetje meer! Wat een fijn vooruitzicht.

groetjes Marleen

• 24 Augustus 2010 - 17:46

Wijnand En Janneke:

Dag lieve super Janske,

Wat een mooie foto's zeg. Echt hollands next top model! Ook de pasfoto knalt er echt uit! Knap dat jij ondanks alle behandelingen er zo vrolijk uitziet! Je haren zijn ook bijna langer dan die van papa. Op naar de lengte van mama!

Tot slot willen wij nog zeggen dat we het afgelopen zaterdag op de bruiloft van Jasper heel gezellig vonden met jou papa en mama. En vandaag hebben we ook het verhaal van jouw papa gelezen. Heel indrukwekkend, heel knap, heel goed gedaan, helemaal zoals wij Ferry Beks kennen ... super papa Ferry! Daar kun je trots op zijn!!

Ga zo door Janske, papa, mama, Lieke en Meike !!

• 24 Augustus 2010 - 18:54

De Stapvriendjes:

Hey Lieve Janske,

Wat een gave/mooie/ lieve /schattige foto van jou in de auto.....Wij hopen natuurlijk dat je op dat moment lekker aan ons lag te denken!!!!
    Of was het toch iets anders????? Wat een fijn vooruitzicht heb je nu.
    Kun je nog meer gaan genieten van de voor ons normale dingen. bijv in bad gaan met je zussen.

Misschien moeten we nog eens een keer wat afspreken om onze stapavonden wat beter vast te leggen. Als onze concurrentie deze foto's gaan zien....dan krijgen wij het nog zwaar, je bent echt een fotomodel aan het worden.

Dikke kus van de stapvriendjes!

• 24 Augustus 2010 - 20:25

Fam Van Bree :

Hoi Janske en de rest van de familie.

Wat fijn dat we zelfs hier in Oostenrijk toch een beetje op de hoogte blijven hoe het jou/jullie vergaat. Wat ben je toch een sterke en dapper meid en wat een leuke foto op die bal.

In het bericht van gisteren lazen we dat je samen met je zusjes bij de prinskes bent wezen logeren. Dat, dat een feest geweest is, dat geloven we meteen. We begrijpen nu ook beter waarom Ome Tan het zo druk heeft gehad die dag.

Groetjes Rogier, Eveline, Danja, Ramon en Menno.

• 24 Augustus 2010 - 22:17

Bram Van Gaal:

Hey fam Beks.
    Via deze weg wil ik jullie laten weten dat er bij de heibessums weer een kindje bij is. En dat ben ikke Bram van Gaal. Papa mama en Renske zijn super blij met mij. Een hele dikke knuffel van mij voor jullie bram Renske Gijs en Nicole.

• 25 Augustus 2010 - 07:10

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske en de rest

Zo te zien heb je je goed vermaakt .

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 25 Augustus 2010 - 08:25

Wijnand En Janneke:

Misschien een wat late reactie op het verhaal van Papa, maar ik plaats 'm toch gewoon nog even hier!

Wauw, dat je goed kon schrijven wist ik al Ferry, maar dit was heel indrukwekkend!!!
    Het gaat er ook niet om dat je wel of niet goed schrijven kan...want je zet je gevoel op papier. Daar gaat het om, maar het is heeeel herkenbaar. Je kan zoveel meer dan je vooraf denkt. Het is niet voor niets dat mensen vaak zeggen "wat doen jullie dit toch allemaal knap en wat zijn jullie sterk!" Dat is natuurlijk ook zo, maar in moeilijke situaties komt een sterkere "ik" bovendrijven, die je zelf voorheen niet kende.
    Dan nog zijn er natuurlijk verschillen tussen mensen...de een kan weer meer aan dan de ander, maar we onderschatten onszelf eigenlijk altijd!

We blijven alsnog vinden dat jullie het super doen met SuperJanske!

Tot snel, want de stickers zijn klaar!

Liefs!

• 25 Augustus 2010 - 09:18

Janny:

Hallo Super janske en Familie,

Wat fijn dat de bultjes waarschijnlijk geen waterpokken zijn, en je weer je behandeling hebt gekregen.
    Wat een mooie foto's staan er weer op, heerlijk aan het eten en zo te zien smaakt het je ook nog.
    En een foto als fotmodel, je mag er wezen hoor, een hele mooie foto.
    Je haren beginnen ook weer goed te groeien,

Heel veel groetjes van de Fam. Vrienten

• 25 Augustus 2010 - 09:35

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Janske, je hebt het weer voor elkaar gekregen in het ziekenhuis en dat jullie weer vlug richting huis konden gaan.

Dat prikje kan ook zo gemeen zijn en pijn doen in jou beentje daar mag gerust een traantje bij laten. En beer gromt die niet als hij het prikje krijgt?.

Janske , Lieke en Meike nog fijne dagen met z,n alle en het is goei weer dus lekker buiten spelen en genieten maar.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny het allerbeste allemaal knuffels en Houdoe he.

• 25 Augustus 2010 - 16:48

Nikki En Jannie:

wouw! je haren! wat zijn ze nu hard aan het groeien..
    Wat ben je een foto model!
    Wat ben je toch een SUPER janske met z'n spuit en je mag daar ook verdrietig om zijn.

Slaap lekker meisje!

dikke kus vanuit joepie