Wat een nacht - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wat een nacht - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wat een nacht

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag ga ik jullie eens vertellen over afgelopen nacht, want er is heel veel gebeurd. Papa en mama hadden visite gehad en gingen rond 1.00 uur naar bed. Een mooie tijd om wakker te worden voor mij. Ik kon daar niets aan doen, want de pomp piepte en daarna nog een keer. Telkens wilde ik nog wel verder slapen, maar op een gegeven moment had ik ook nog eens zoveel geplast dat mijn bed nat was. Dat was voor mama al de 5e keer binnen een goed uur dat ze haar bed uit was geweest. Ik werd verschoond en mijn bed werd afgehaald. Ik ben bij papa en mama in bed gaan liggen, maar niet om te gaan slapen. Ik heb weer al mijn liedjes geoefend, verschillende spelletjes gedaan en weer fijn in, op en over papa gekropen. Inmiddels had hij nog een randje van amper 30 cm om op te liggen. Vanmiddag heb ik aan papa uitgelegd waarom ik 's nachts altijd zo tegen hem aankruip. Ik heb hem verteld dat hij dan veel beter kan slapen en dat ik me dan wel opoffer om zo tegen hem aan te komen liggen. Papa en mama begonnen hierom te lachen, waarschijnlijk omdat ze dit zo lief van mij vinden. Mama lag vannacht ook niet gewoon in bed, want ook mijn andere zusjes meldden zich deze nacht regelmatig. Lieke had dorst en moest plassen. Ze verveelde zich en uiteindelijk had ze zo hard liedjes gezongen dat ook Meike wakker was. Die dacht ook dat de dag begonnen was en dat ze dus weer op de wc moest. Ze bleef maar roepen dat ze moest poepen, dus mama weer uit bed en Meike ook nog op de wc gezet. Tussendoor vroeg ik mama om mijn voet vast te houden en als mama dan weer uit bed ging vroeg ik dat aan papa. Rond 5.00 uur vonden we het allemaal welletjes en zijn we toch nog maar even gaan slapen. 2 Uur om precies te zijn, want toen liep de wekker weer af. Lieke moest naar school en ik moest naar Nijmegen. Ik ben nog heel even blijven liggen tot het moment dat iedereen naar beneden ging. Toen ben ik ook opgestaan en naar beneden gegaan.
In Nijmegen hebben we ons keurig gemeld en na de vingerprik begon het lange wachten. Er was dikke vette vertraging op de Poli. Om 11.00 uur had ik mijn vingerprik. Rond 12.00 uur hadden we nog niets gehoord en zijn toch maar eens navraag gaan doen. We mochten meteen door naar "mijn" kamer op de dagbehandeling en daar zou dan ook Vivian komen voor de Poli en dus het bespreken van het strijdplan voor komende week. Het duurde bijna een uur, maar toen kwam ze. Inmiddels was ik al heel erg moe aan het worden en ook papa en mama zaten er niet helemaal frisjes meer bij. Met Vivian werd alles weer eens doorgesproken en met name mijn poeperij was een punt van aandacht. Ze heeft mijn buik nog eens goed onderzocht en ook geluisterd. Ze kunnen niets anders bedenken dan dat dit toch nog steeds door het noro-virus komt. Gelukkig was de uitslag van de Immunoglobunine na de eerste gift heel goed, dus met een beetje geluk kan ik het noro-virus nu wel aan en heb ik dat beestje met een paar weken buiten gezet. De MTX is gegeven en daarna de Erwinia. Het duurde nog even voordat deze gegeven mocht worden, want mijn bloeddruk was ontzettend laag. Inmiddels was ik in slaap gevallen en na zo'n nacht lig je dan in een hele diepe rust. Hierdoor zakte mijn toch al lage bloeddruk nog lager. Dokter Brieke heeft me nog nagekeken en het sein op groen gezet om de Erwinase toch te starten. Hierna werd het heel rustig bij mij op de kamer. Mama had de luie stoel op de ligstand gezet en haar beentjes omhoog gelegd, papa had bij mij in bed een plaatsje bemachtigd en zo hebben we met zijn drieen lekker een beetje bijgetankt tijdens het inlopen van de Erwinia. Op het moment dat de Erwinia erin zat en ik weer wakker was is mijn bloeddruk nogmaals gemeten en gelukkig was die weer op een voor mij acceptabel nivo. Tijd om naar huis te gaan.
Door alle vertragingen lukte het ons niet om op tijd thuis te zijn. Hierdoor heeft Leanne mijn zusjes bij opa IJsje en oma Tumtum neergezet. Daar mochten ze ook eten en dat zaten ze dan ook te doen toen wij om 18.00 uur daar aankwamen. Ook papa en mama mochten van opa en oma aanschuiven en dat vonden ze heel fijn. Wij zijn nog even achter in de zandbak gaan spelen en papa en mama hebben even genoten van de rust. Daarna gingen we naar huis, maar niet voordat we natuurlijk een ijsje en tumtum hadden gekregen. Eenmaal in onze pyama hadden Lieke, Meike en ik weer zin in een wilde nacht. We hadden besloten om met zijn drieen bij Lieke in bed te gaan liggen. Dit vonden papa en mama niet zo'n goed idee. We mochten heel even samen blijven liggen, maar daarna was het toch weer: "Retteketet, iedereen naar zijn eigen bed".

Groetjes Janske

• 05 Juli 2010 - 19:18

Ellen:

Hallo SUPER Janske!

Ik wil even zeggen:
    Wat een HEERLIJKE! foto's!

Liefs

• 05 Juli 2010 - 20:15

Willy En Jeanet:

Hoi Janske
    Wat een mooie stralende Pasfoto van jou,geweldig
    Dat is pas echt uitstraling.
    Dat heb ik nog nooit gezien.
    Je bent een zonnetje meid.
    En je haartjes beginnen nu echt zichbaar te worden.
    Super Janske
    Slaap lekker.
    Groetjes Willy en Jeanet

• 05 Juli 2010 - 21:09

Leanne:

Het viel inderdaad te proberen.. Wel jammer dat papa en mama er niet ingetrapt zijn. Het ziet er wel gezellig uit! Maar of de nacht voor papa en mama dan ook zo gezellig wordt..?
    Duimen dat het vanacht iig wel wat beter gaat dan vannacht.
    Meike en Lieke hebben zich vandaag goed vermaakt om (in principe) moe genoeg te zijn.. Geknutseld, gewinkeld, geschommeld, gefietst enzovoorts..
    Maargoed, ik hoor of lees het wel weer!
    Slaap lekker allemaal!

• 05 Juli 2010 - 21:30

Tante Angela:

Een hele goede en rustige nacht allemaal!!
    En dames Beks keten kan ook overdag en is een stuk minder vermoeiend als 's nachts.

Welterusten lieve Janske, Lieke, Meike, Joke en Ferry, ga maar lekker slapen.

p.s. prachtige foto's!!!

• 05 Juli 2010 - 21:57

Joli Claes:

ha janske en familie
    het is inderdaad een prachtige pasfoto,zo met die guitige lach.
    weer een drukke dag gehad na zo'n wilde nacht.
    zal niet meegevallen zijn.
    jullie zijn nog een beetje te jong om een hele nacht door te zakken
    het is een prachtig gezicht en erg gezellig zo met z'n drieen in bed.
    maar papa en mama hebben wel gelijk, ieder in z'n eigen bed is veel verstandiger.
    dus lekker slapen dan zijn jullie morgen weer fit voor een gezellige dag.
    zeker nu het dexadraakje
    de deur uit is.
    welterusten
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 06 Juli 2010 - 04:10

HOI FAM BEKS.
    HEBBEN JULLIE EEN BETERE NACHT ACHTER DE RUG, ZO HOUDEN JULLIE HET NIET VOL.
    MAAR DE DRIE DAMETJES VINDEN DAT HET KAN.
    ALS ZE SLOOM ZIJN IS HET NIET GOED ,MAAR MINDER UITBUNDIG IN DE NACHT ZOU VOOR DE AUWLUI FIJNER ZIJN.
    WAT EEN MOOIE FOTO'S, JOU PASFOTO WORDT STEEDS STRALENDER BOEFJE EN DAN DIE FERRY HIJ GLIMT HELEMAAL.
    DUS MINA HEB JE OOK WEER GEHAD ?EN DEXA IS WEER OP JACHT NAAR ZIJN VOLGENDE SLACHTOFFER, DIE KLIER.
    NOU MEID PROBEER WAT SLAAP IN TE HALEN.
    EEN FIJNE DAG VOOR IEDEREEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 Juli 2010 - 04:10

HOI FAM BEKS.
    HEBBEN JULLIE EEN BETERE NACHT ACHTER DE RUG, ZO HOUDEN JULLIE HET NIET VOL.
    MAAR DE DRIE DAMETJES VINDEN DAT HET KAN.
    NOU MEID PROBEER WAT SLAAP IN TE HALEN.
    EEN FIJNE DAG VOOR IEDEREEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

HIET IS ZE WEER .
    HIJ VERZOND NIET, DUS IK DRUK HEM DE LAPTOP 2X IN 1X TE VEEL GROETJES DORRY

• 06 Juli 2010 - 06:12

Judith & Ron, Wout:

Bij het kijken naar de foto's dachten wij:

"Troetelbeertje......STRAAL!"

Zet 'm op!

• 06 Juli 2010 - 06:41

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een verhaal weer en wat een prachtige foto's.
    Hebben jullie met zijn allen vannacht wél goed geslapen? Ook papa en mama?

Vandaag maar een beetje de batterij opladen, dat lijkt me wel wat.
    Gelukkig is de Dexa-draak weer verdwenen en zal het humeur ook wel weer beter zijn geworden.

Lieve allemaal, een dikke knuffel van ons.

• 06 Juli 2010 - 09:31

Inge Vd Goor-Bouman:

Hoi hoi, blondje?

ga je blonde haren krijgen of zie ik dat niet goed.
    Nou wat dat slapen betreft... hier was het de afgelopen week ook niet veel soeps. Ook van andere ouders hoorde ik enige onrust bij de kindjes. Er zal wel wat in de lucht hangen.
    En dan heb ik het niet over al die rook van de strabrechtse heide.

Maar als ik de foto's zie dan snap ik best dat je veel wakker bent. Het is ook zo'n gezellige boel bij jullie, daar wil je natuurlijk niks van missen. Maar geloof me, het is nog gezelliger als iedereen goed kan slapen. Probeer het maar.
    Daarbij in je dromen kun je ook leuke dingen doen met die lieve schatten om je heen en dan heb je overdag ook wat meer energie. Iedereen wel denk ik.
    Nou lieverd, dikke knuf van Inge.

Toedeloe.

• 06 Juli 2010 - 13:30

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat zie jij er nog fris uit na een nachtje doorzakken. Dat doe ik je niet na.
    En wat een leuke foto's van jullie nachtbrakerij, een trotse glunderende Papa en een guitige Janske.
    Helemaal goed.

Wat een lange dag was dat gisteren weer in Nijmegen maar gelukkig is Dexa gevlogen en kan jij weer lachen. En tijdens het inlopen van de Caspertjes je slaaptekort een beetje in halen is een heel goed idee.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 06 Juli 2010 - 13:59

Mechteld:

Het is een beetje rare dag vandaag. Al een jaar voorbij. Nog een hele weg te gaan. Een weg met hobbels en daar hebben jullie schokbrekers voor nodig. We zullen met z'n allen die schokbrekers zijn net zoals afgelopen jaar, zodat we straks met z'n allen trots en blij kunnen zijn.

Voor Amber was het een speciale middag, kennismaken op de basisschool. Helaas was jij er niet bij. De juf is heel lief, maar dat wist je al van Lieke.
    Ik hoop dat het komend jaar voorbij vliegt en dat jullie dan samen kunnen gaan.

Lieverd, hou je haaks.
    Samen gaan we er hard voor werken.

Dikke knuffel van ons 4en.

• 06 Juli 2010 - 14:41

Fam Van Gaal :

Hey Kanjer

Zo wat een mooie foto's zeg. En vooral die met je haartjes. Het lijkt wel of ze blond zijn.
    Maar van Oma Hanny hoorde ik vandaag dat ze echt donker zijn!!!!!!!!
    En je hebt het weer geflikt he. Je wordt er nog een ster in. Het verslaan van de Dexa-draak!!

X uit de Biestermannen.

• 07 Juli 2010 - 20:17

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Na een jaar van knokken en vechten hebben jullie laten zien wat een kanjers jullie zijn en niet te vergeten de Opa's Oma's en de rest van de familie waar jullie ten alle tijden op konden rekenen en voor jullie een grote steun zijn.

Janske, je wil zo graag de top van die hele hoge berg bereiken en er dan de Brabantse vlag neer zetten wij weten dat jij een vechtersbaasje en je zomaar niet gewonnen zal geven al zal je soms wel eens een beetje naar beneden schuiven maar hou je vast aan elk grassprietje en met steun van jou Papa en Mama kom er wel [zeker weten].

Liek, Janske en Meike wel gezellig he om met z'n alle in het bed van Lieke te gaan liggen en maar kletsen en lachen maarja er moet ook op tijd geslapen worden anders zijn jullie smorgens niet goed uit geslapen en de dag gaat gewoon door naar school naar Nijmegen en ga zo maar door.

Janske, fijn dat het in Nijmegen goed is verlopen en dat jou bloeddruk weer een beetje op pijl is .
    Het allerbeste voor iedereen en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny knuffels en Houdoe he.