Mama was goed uitgerust - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mama was goed uitgerust - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mama was goed uitgerust

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

25 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een geluk als je weet dat je moeder goed is uitgerust. Daar moet je dan ook meteen optimaal gebruik van maken en dat heb ik dan ook gedaan. Nadat ik me gisteren met papa en Leanne prima heb vermaakt en ik gisterenavond ook nog bij opa IJsje en oma Tumtum heb mogen eten, heb ik me voorbereid op een onrustige, maar leuke nacht. Dat leuke geldt overigens alleen voor mij. Na het eten bij opa en oma kwamen Meike, papa en ik thuis. Lieke werd weer thuis gebracht door Leanne en Rob, want Lieke heeft weer bij Rob pannekoeken mogen eten. Papa moest natuurlijk weer met Rob bijkletsen en hierdoor konden wij nog even spelen op de speelbult. Hierdoor kwam het dat toen mama om acht uur thuis kwam, wij nog net niet in bed lagen. We waren er wel helemaal klaar voor. Vlug een dikke kus en slapen maar. Dit heb ik dan ook gedaan tot ongeveer half elf. Ik hoefde namelijk niet zoveel meer te slapen, want ik had 's middags ook al flink geslapen. Samen met papa in het grote bed, dus ik dacht dat papa ook wel uitgerust was.
Rond half 12 vonden papa en mama het echt welletjes en dus kreeg ik Melatonine. Dat is een slaaphormoon en dan hoor je binnen drie kwartier in slaap te vallen. In mijn geval duurde het zes uur voordat het werkte. Tot die tijd heeft mama bij mij in bed gelegen en telkens als ze in slaap viel vroeg ik of ze al sliep. Nu niet meer, was vaak haar antwoord. Verder had ik natuurlijk dorst, ik had geplast, ik had kriebels, nou ja, zoals je ziet genoeg redenen om niet te gaan slapen. Rond half zes ben ik dan toch in slaap gevallen en om half zeven nam Lieke het stokje van mij over. Ik heb zelf nog lekker tot half 10 geslapen.
Het eten en de medicijnen innemen gaat me goed af en ik ben de hele dag door vrolijk. Ik vind het gezellig om mensen om me heen te hebben en ik vind het helemaal super om buiten te zijn. Vanmorgen wilde ik dan ook perse mijn tuinbroek aan, zodat ik papa weer kon helpen in de tuin. Helaas had papa vandaag niet op de planning staan om in de tuin te werken. Dat maakt mij verder niet uit, want ik heb gezellig samen met Meike in de tuin "gewerkt". Tussen de middag hebben we lekker buiten gegeten. Ook ome Renier heeft met ons meegegeten en hij heeft samen met Meike en mij het konijnenhok schoongemaakt. Tijdens het eten konden we allemaal Lieke's rapport zien, want die had ze vandaag gekregen. Ze heeft de lat wel hoog gelegd voor Meike en mij, want het zal voor ons niet meevallen om met zo'n goed rapport thuis te komen.
Vanmiddag kwam Renske met haar mama stickers brengen. Deze stickers kwamen helemaal uit Australie, dus dat is wel heel speciaal. Voor de rest van de dag heb ik vooral lekker buitengespeeld. Voor Meike is buitenspelen nog wel het een en ander leren, want ze heeft vandaag wel een aantal ongelukjes gehad. Zo is ze onder een winkelwagentje terecht gekomen en is ze van het speeltoestel gevallen. Gelukkig kan ze wel een stootje hebben en zegt dan: "Boem" en wrijft met haar handen over de plek waar het pijn doet. Even later is ze weer vrolijk en spelen we weer lekker verder. Misschien hebben we wel genoeg gespeeld, zodat ik nu moe genoeg ben om de hele nacht gewoon door te slapen.

Groetjes Janske

• 26 Maart 2010 - 06:52

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Fijn om te lezen dat je zo geniet van het buiten spelen. Het was ook echter super weer! Wat is je gezichtje rood zeg....!

En fijn dat Lieke zo'n goed rapport heeft.

Groetjes Krisna

• 26 Maart 2010 - 07:00

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een leuke foto van jou met je boterhammetje. Deze hoed en bril staan je geweldig en beschermt ook je huidje.

En hartstikke goed van Lieke om met zo'n goed rapport thuis te komen.

Het eten gaat goed lees ik en jij hebt al weer stickers verdiend. Het is ook gezelliger om samen te eten.

Hou je taai kleine guit en probeer 's nachts te slapen dan gaat het overdag ook helemaal goed.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 26 Maart 2010 - 07:25

Renske:

Hey Janske

Ik vond het gister erg leuk om samen met je op zoek te gaan naar het konijn. Alleen jammer dat we het konijn niet konden vinden.
    Heb tegen mama gezegd dat ik wel vaker met je een konijn wil gaan zoeken.
    En wat heb jij al veel stickers voor het eten verdiend. Ga zo door he.
    Tot snel
    X Renske en de groeten van papa en mama

• 26 Maart 2010 - 07:53

DORRY:

HOI FILMSTER EN DE REST.
    WAT EEN SUPER FOTO MET ZONNEHOED EN BRILGEWELDIG.
    DUS ALLES GAAT EEN BEETJE DE GOEDE KANT OP ,JIJ EET WEER WAT KAN WEER NAAR BUITEN ,KAN JOU MAMA BEZIG HOUDEN IN BED, EEN ZUS DIE EEN HEEL GOED RAPPORT HAD, EN DAN NOG EEN ZUSJE DAT WAT DEUKJES EN BUTSJES OPLOOPTHOPELIJK BLIJFT HET ZO EEN TIJDJEEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 26 Maart 2010 - 08:43

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Jij doet al net of je 18 bent. Die gaan ook 's-nachts op stap en slapen overdag. Wacht daar nog maar ff mee.

Maar vandaag heb je met het lekkere weer heerlijk buiten gespeeld dus wij nemen aan dat je vannacht goed geslapen hebt.

Een fijne dag vandaag !

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 26 Maart 2010 - 12:09

Mechteld:

Hé wijffie,

Wat ben je goed bezig zeg. Super!! Behalve dan die nachtelijke avonturen, het is niet de bedoeling dat we over een maand alweer naar de sauna moeten om bij te tanken. Hoewel dat wel lekker is natuurlijk. Wat dat betreft gun je je omgeving vanalles.

Wil je Lieke zeggen dat wij het heel knap vinden dat ze een goed rapport heeft. Maar ze heeft ook erg lieve juffen en lieve kindjes in de klas. Dat draagt bij aan veel leerplezier en dus goede rapporten.

En wil je Meike zeggen dat ze goed bezig is met ervarend-leren. Daar word je heeeeeeeeel slim van, dat belooft wat voor de toekomst.

Fijne dag verder (ondanks de regen)

Groetjes familie Wijnen