Net als Lieke - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Net als Lieke - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Net als Lieke

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Sinds gisteren had ik 1 missie. Ik wilde hetzelfde als Lieke. Omdat ik het heel moeilijk vind om dit te onthouden als ik geslapen heb, heb ik vannacht mijn best gedaan om maar aan 1 ding te denken. Ik heb nog wel een dutje gedaan, maar vanaf kwart voor twaalf heb ik niet heel veel meer geslapen. Dat komt natuurlijk door de combi van het stoppen van de Dexa, waardoor ik me nu lekker voel en hetgene ik moest onthouden. Het duurde tot zes uur vanochtend voor ik van papa en mama televisie mocht kijken. Om half zeven moesten we opstaan en om zeven uur zaten we in de auto. Tijd voor mij om even te gaan slapen. Toen zaten er wel twee gefrustreerde ouders voorin, die twijfelde of ze mij wel moesten laten slapen of dat ze mij ook wakker moesten houden, zoals ik dat vannacht had gedaan. Ze hebben dat gedaan waar ouders voor zijn, dus ze hebben me lekker laten slapen.
In Nijmegen aangekomen was het tijd om bloed te prikken. En toen kwamen we op het punt waar ik al die tijd aan heb moeten denken. Ik wilde in dezelfde vinger geprikt worden als waar Lieke gisteren in is geprikt. Nu zullen jullie misschien zeggen dat dat niet kan, want dan zou ik Lieke's vinger moeten meenemen. Ik bedoel natuurlijk dezelfde vinger, maar dan aan mijn handen. Het was de rechter middelvinger. Vlak voor het prikken werd er nog door papa en mama geprobeerd om mij aan het twijfelen te brengen, maar toch had ik het goed onthouden. Ik denk dat ze zoiets raars als dit zusterliefde noemen.
Na het wegen en meten, werd er weer wat gepraat met Janneke over afgelopen week. Op zich was iedereen wel tevreden ondanks dat het zwaar was. Mijn rode kleur komt ook altijd ter sprake, maar daar blijft het dan wel bij. Verder werd er verteld dat we moesten blijven opletten met mijn dunne ontlasting. De bloedwaarden waren verder prima en ook het tijdens het lichamelijk onderzoek werd ik oke bevonden. Daarna werd de neurochirurg gebeld, want deze zou nog even komen kijken naar de bobbeltjes op mijn hoofd. In eerste instantie werd het niet direct herkend. De computer werd opgestart en de MRI-scans werden erbij gepakt. Op een foto die normaal voor een neurochirurg helemaal niet ter zake doet zagen we het antwoord. Het was een foto van de zijkant van mijn hoofd. Hierop zagen we precies de sonde lopen en mijn schedel. Ook waren hierop de kleine plaatjes met schroeven te zien. Gelukkig konden we hierop zien dat de chirurg wel de juiste schroeven heeft gebruikt. Papa was even bang dat de juiste maat op was en dat hij vergeten was vooraf naar de Hubo te gaan om nieuwe schroeven te halen. Nu is het geval dat ik extra botaanzet heb op deze schroeven. Op zich is dit een normale reactie van mijn lichaam. Het moet alleen niet teveel worden, want dan gaan ze het zien als schoonheidsfoutje en moeten ze er alsnog iets aan doen. Nu heb ik wat betreft dat schoonheidsfoutje nog wel geluk, want als ik straks weer haren heb zie je er niet meer van.
We konden weer terug naar Heeze en onderweg heb ik weer lekker geslapen. Na thuiskomst moesten we nog even wachten tot mijn rugzak eten erin zat en daarna zouden papa en ik in de tuin gaan werken. Op het moment dat ik mijn jas aandeed moest ik spugen en wel zoveel dat mijn sonde er ook uitkwam. Dit weerhield mij er niet van om de hele middag met papa in de tuin te werken. Tijdens het werken heb ik bedacht dat ik weer net zo goed normaal kan gaan eten. Dan zou de sonde er niet opnieuw ingebracht hoeven worden. Ik heb dus de rest van de dag heel goed gedronken en vanavond ook nog mee gegeten. Vandaag vonden papa en mama dit een voorproefje, maar vanaf morgenvroeg moet ik weer zorgen dat ik stickers genoeg verdien, anders moet mijn sonde er weer in.

Groetjes Janske

  • 23 Maart 2010 - 21:56

    Marian En Maarten:

    Lieve Janske,

    Je bent een bijzonder kind en dat ben je! Blijven die schroeven altijd in je hoofd, of gaan ze die op een gegeven moment toch uithalen (schoonheid of niet)?
    We zijn wel benieuwd wat je voor beloning krijgt als je je stickerkaart voor het goed eten vol hebt? Volgens mij hebben we dat nog nergens gelezen. Een volle stickerkaart geeft wel recht op een beloning vinden wij!
    Heerlijk hè dat de Dexadraak weer even weg is. Voor jullie allemaal.
    Maar wel slapen 's nachts!
    Dikke kus voor jullie alle vijf.


  • 23 Maart 2010 - 22:12

    Janny:

    Hallo Suoper Janske en Fam.

    Dat was weer een verhaal, gelukkig is het goed gegaan in Nijmegen, en heb je tijdens de reis er naar toe en terug heerlijk geslapen, wel slim van papa dat hij je mee in de tuin laat helpen, daar wordt je lekker moe van, en nu lekker slapen vannacht zodat iedereen zijn nachtrust krijgt.
    En zet hem op he met eten, zodat je heel veel stikkers krijgt.

    Gr. Fam.Vrienten

  • 24 Maart 2010 - 05:12

    DORRY:

    HOI JANSKE EN DE REST
    IN NIJMEGEN GING HET BEST GOED LAS IK.
    EN DE ZELFDE VINGER LATEN PRIKKEN ALS LIEKE ,DAT DOEN ZUSJES.
    ALLEEN DAT SLAPEN VAN JOU WIL NIET ZO, MAAR WEL WEER WAT ETEN GAAF HOOR.VERDER GAAT HET WEER BETER WORDEN ,DAN KAN JIJ WEER VEEL NAAR BUITEN VIT.D.OPDOEN GOED VOOR JOU BOTJES .
    NU GA IK KOFFIE DRINKEN ,EN HOPELIJK SLAAP JIJ NOG EEN PAAR UURTJES EEN VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 24 Maart 2010 - 07:01

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske!

    We lezen eigenlijk dat het onaardige dexa-draakje plaats gemaakt heeft voor een heel lief en ondeugend Janske-draakje.

    Dit draakje zien we wel heel graag.
    Weet je, Janske, als je graag iets wil dan is het heel goed om dat goed te onthouden.
    Misschien kun je er de volgende keer 's avonds een tekening van maken, als je dan de volgende ochtend wakker wordt dan weet je 't meteen weer!
    Een beetje slapen is namenlijk heel goed voor dames. Ennuh, als je dan toch hetzelfde wil als je grote zus dan denk maar eens even aan wat Lieke 's nachts doet.......juist! Lekker slapen!

    Zet 'm op!

  • 24 Maart 2010 - 07:52

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Gelukkig maar is het weer goed gegaan met je.
    Jammer van dat spugen maar ja je kunt niet alles hebben. En goed geslapen vanacht.....dus je ouders ook. Maar dat lezen we nog wel.

    Het is lekker weer buiten dus fijn buiten spelen met Leanne.

    Enne als je tuin klaar is en je verveelt je dan kun je nog altijd ome Tan gaan helpen met de tuinen.

    Veel plezier en de
    goetjes uit Leende


  • 24 Maart 2010 - 08:25

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Lekker geslapen?
    Mama vast wel want die heeft zich gisteravond goed moe gemaakt maar wel 2 keer gewonnen, goed van haar he!
    Jij zal ook wel moe zijn geweest van in de tuin werken en papa ook.
    Ome Tan kan inderdaad wel wat hulp gebruiken zoals Heidi voorstelt, dus goed eten en slapen dan gaat dat helemaal goed komen.
    Veel plezier vandaag met Leanne en papa!

    Groetjes tante Angela

  • 24 Maart 2010 - 08:40

    H & H & I:

    Wat heerlijke Janske, papa en mama dat gisteren dan weer een fijne dag is geweest.
    En Janske ook al zouden de doktoren vinden dat het een schoonheidsfoutje is, voor ons en iedereen blijf je het KNAPSTE SUPER MEISJE van de hele wereld !

    Groetjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 24 Maart 2010 - 09:12

    Fam Van Gaal:

    Hallo Lieve Janske

    Wij lezen dat het draakje weer is gaan slapen. Dus dat je weer volop dingen kan gaan doen. Fijn met Papa en mama in de tuin werken, en natuurlijk je hobby stickers plakken.
    Nu we het er over hebben wij hebben er hier nog een paar liggen die heel lang hebben moeten vliegen om in Heeze te komen.
    We komen ze snel een keer langs brengen.
    En als jullie er niet zijn doen we ze wel in de brievenbus. En schrijven we hier wel dat er speciale post voor Janske is.
    We hopen dat jullie vandaag een fijne dag hebben maar aan het weer zal het niet liggen.
    En natuurlijk veel succes met het behalen van stickers zodat het slangetje eruit mag blijven.
    X Renske Gijs en Nicole

  • 24 Maart 2010 - 19:12

    Lambert En Tineke:


    Hallo Janske,

    Dat lezen we graag: Draakje weg, meer energie, dokters tevreden en jij in dezelfde vinger een prik als Lieke!! Geniet maar fijn van het stickeren, het spelen met je zusjes én vooral van het mooie lenteweer.
    Zijn je mama en papa weer wat bijgekomen ??? En hoe gaat het met Lieke?? Goed van je Janske, dat je ook wat gaat eten! Of doe je het maar weer met de sonde?
    Lieve groetjes van ons uit een lente-achtig Hilversum

  • 24 Maart 2010 - 19:23

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat zit jij weer lekker in je velletje! Precies zoals wij dat allemaal voor jou hebben gewenst.
    Alleen moet je wel op eeh beetje normale tijden gaan slapen anders krijg je geen energie.
    En ik, op mijn leeftijd kan dat weten, want ik heb vaak slapeloze nachten en dan heb ik daarna echt geen energie, ik ben er alleen en niets meer dan dat. Dat is niet fijn en voor jou zeker niet.

    Dus op tijd lekker spelen en genieten van het mooie weer en dan op tijd lekker naar bed en goed slapen dan kan jij er weer tegen en heb je genoeg energie.
    Scheelt ook weer voor Papa en Mama en jopu zusjes want die moeten tenslotte ook slapen zoals ieder mens.

    Dus, kleine guit, voor nu lekker spelen en lekker slapen.

    Hou je taai allemaal!

    Lieve groeten en houdoe.

  • 24 Maart 2010 - 20:21

    Geertje:

    Wat kun jij goed onthoeden zeg. Papa kon je niet voor het lapje houden. Niks mis met jouw geheugen......Lekker, het mooie weer is er weer en ik hoop dat we nog vele dagen krijgen met het zonnetje want iedereen is er toch wel aan toe. Lees ik dat goed..wil Mechteld de voorjaarsschoonmaak houden?? Misschien kun je haar dan meehelpen want jij kunt ook goed poetsen, Janske. Meteen je zussen erbij halen, geef ze een lap en een emmer water. Mam, hier moet je dan ook meteen op inspelen, wat zij doen hoef jij zeker niet. Jullie zullen ook wel het een en ander in te halen hebben. Rust goed uit op de momenten het kan.Groetjes en een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 2266220

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: