Het zal toch niet waar zijn....... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het zal toch niet waar zijn....... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het zal toch niet waar zijn.......

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 December 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik heb de laatste weken weinig geschreven. Dat was van de ene kant omdat het wel redelijk met mij ging, maar ook om bij te tanken. Dat hebben we afgelopen weken dan ook gedaan, maar daar vertel ik later over, want vandaag was het weer een dag vol met spanning.
De laatste weken gaat het al minder goed met mij. Niet slecht hoor, maar gewoon minder. Zo hield ik het de laatste week op school geen hele dagen meer vol en dus ging ik weer halve dagen naar school. Ik het het nog wel geprobeerd om 's middags naar school te gaan, maar dan moest ik na een half uurtje al weer huilend opgehaald worden. Ik trok dan helemaal weg en was gewoon heel erg moe. Ik ging dan bijvoorbeeld om half twee naar bed, werd om half vijf weer wakker gemaakt en om zeven uur ging ik weer lekker slapen. Dan is er bij mij natuurlijk de vraag: "Waar ligt dat aan?"
Alle kinderen zijn wel moe, zo vlak voor de kerstvakantie. Sinterklaas is geweest, de kerst staat voor de deur. Spannende dagen. Daarnaast zijn het ook nog eens de donkerste dagen van het jaar, wat ook geen extra energie geeft. Ook hangen er allemaal ziektes rond, dus al vlug denk je: "Ik moet niet zeuren, het zal wel een opstelsom zijn."
Ook tijdens de kerstdagen en op tante Angela's verjaardag ben ik heel moe geweest. Ik ging dan graag naar bed, maar vond het ook zo gezellig dat ik ook weer graag mijn bed uitkwam. Wel zagen we dat het energieniveau elke dag een beetje verder wegzakte. Wederom niet raar, want het kost gewoon veel energie. Gisteren heb ik dan ook grotendeels bij oma Hanny op de bank gelegen, maar als het dan even kon, heb ik weer lekker gestoeid met ome Renier.
Vandaag was het nog minder met me. Eten ging niet meer en ik was moe, moe en nog eens moe. Ik heb dan ook veel in bed gelegen en lekker geslapen. Toen ik om half twee weer wakker werd, vond mama mij wel erg warm aanvoelen. En ondanks dat het buiten erg warm is, is hoog 38 en begin 39 wel erg warm voor de tijd van het jaar. Koorts dus. Ik mag me nog steeds niet bij de huisarts melden, maar moet nog steeds contact opnemen met Nijmegen. Eerst maar eens de klachten van afgelopen week op een rijtje gezet:

* Blauwe plekken op de benen
* Onverklaarbare pijn in de bovenarm
* Vermoeidheid
* Koorts
* Veel hoesten
* Tandpijn
* Hoofdpijn

Slik, ging ik twee jaar geleden niet met vergelijkbare klachten naar de dokter?

Ook in Nijmegen was er geen enkele twijfel. Ik moest direct komen en mocht meteen door naar de dagbehandeling. Ik dus met papa naar Nijmegen en mama, Lieke en Meike in spanning achter gelaten. De adrenaline gierde door ieders lijf en we misten elkaar al voordat ik in de auto zat.
Gelukkig wist ik al dat zuster Marleen op mij aan het wachten was in Nijmegen en dat zorgde bij mij al weer voor wat afleiding. Zou ik weer bij zuster Marleen mogen paardje rijden? In Nijmegen aangekomen was eerst iedereen verbaasd over de bos haar die ik alweer heb. De zusters kwamen van alle kanten tevoorschijn om te kijken naar de bos haar van Super Janske. Ik werd er gewoon verlegen van.
Daarna vlug naar de onderzoekskamer. Dokter Jos kwam direct zelf om mij te onderzoeken. Hij heeft eerst met papa gepraat en het dossier nog eens goed doorgekeken. Daarna was ik aan de beurt. In het ziekenhuis maakte ik geen zieke indruk, want ik vond het veel te gezellig met zuster Marleen. De dokter heeft overal goed geluisterd en gevoeld of hij ergens opgezette kliertjes kon vinden. Ook heeft hij gevoeld of mijn lever vergroot was. Dokter Jos was al redelijk opgelucht na het lichamelijk onderzoek, maar waar komt dan toch die koorts vandaan? Gelukkig heb ik mijn PAC nog, dus daar kon bloed uit genomen worden. Uitgebreid bloedbeeld, CRP en bloedkweek. Ook moest ik nog een plasje doen, wat onderzocht gaat worden.
De dokter was alweer redelijk gerust en vertelde ons dat wij niet hoefden te wachten op de uitslagen. Wel gaf hij alvast een recept mee, voor het geval ik toch aan de medicijnen zou moeten. Na een uurtje belde hij ons op. Het CRP was maar licht verhoogd en in het bloedbeeld zaten niet dusdanige afwijkingen dat wij ons daar zorgen over moesten maken. Ook hoefde ik nog geen medicijnen te hebben. Hij verwacht dat een of ander virus mij zit te plagen. Donderdag belt hij ons weer op om te vragen hoe het met mij gaat en dan kijken we weer verder.
Thuis aangekomen was het natuurlijk flink knuffelen met iedereen, want je merkt dat op zo'n moment de spanning eigenlijk niet te dragen is. Telkens maar weer: "Het zal toch niet waar zijn...."
Inmiddels lig ik weer in papa en mama's bed. Ik ben begonnen in mijn eigen bed, maar heb dat niet lang volgehouden. Helaas heb ik ook al twee keer gespuugd, dus echt lekker voel ik me niet. De spanning is in huize Beks dan ook nog niet helemaal weg. Hopelijk gaat het komende dagen weer wat beter met me, zodat de spanning verdwijnt en we iets geruster 2012 kunnen starten.

Groetjes Janske

  • 27 December 2011 - 22:23

    Mandy Beks:

    Wow.. Hier verschoot ik wel even van. Maar gelukkig is het niet iets heel gevaarlijks! Doe maar lekker uitrusten. Ben trots op je meid! Veel liefs uit Leende.

  • 27 December 2011 - 22:29

    Frank En Heidi :

    Hallo allemaal daar in de Heipolder.

    Tjonge Tjonge toch.
    Wat een raar berichtje. Maar wel positief blijven hoor. Er zijn inderdaad wel meer mensen ziek.
    Nu er maar vanuit gaan dat dit weer overgaat.

    Lekker slapen en veel uitrusten.... goed eten.
    Maar wat vertel ik allemaal net of je papa en mama dat niet weten.
    Ze weten het veel beter en ze zulen je egt wel in de gaten houden.

    Nou kop op en sterkte allemaal.
    Enne als de dokte donderdag heeft gebeld dan lezen we het wel weer.

    p.s. tante Angela nog gefeliciteerd ;-$
    Beter laat dan nooit toch?

    Groetjes uit Leende

  • 27 December 2011 - 23:05

    Ingeborg:

    Hoi lieve Janske en de rest vd fam
    Stef was net nog op zijn ipod aan t spelen en kwam helemaal ongerust naar beneden nadat hij jullie berichtje had gelezen.Ik ben gauw (uiteraard met hulp) op je site gaan lezen en idd ff heel vet slikken zeg! wat een spannende dag weer zeg voor jullie!Maar als ik het goed lees dan is t hopelijk een virus die jullie wereld weer ff op zn kop zet.Ook wij hopen dat je gauw evt met hulp uit Nijmegen weer opknapt en Janske zou SuperJanske niet zijn dat dat jou weer gaat lukken natuurlijk.Lieve Janske slaap lekker tussen papa en mama en niet meer spugen en hopelijk voel je je morgen weer wat beter. Sweet dreams voor allemaal

  • 27 December 2011 - 23:19

    Ineke En Peter:

    We kunnen ons voorstellen, dat dat weer héél spannend was. Gelukkig zijn de berichten tot nu toe geruststellend. Als het een virus is, hopen we, dat het snel weer ophoepelt, zodat je weer wat fitter en vrolijk het nieuwe jaar in kunt gaan Janske. Wij wensen jou en je hele familie een goede jaarwisseling en een nieuw jaar zonder van deze akelig spannende episodes toe.
    Liefs van ons

  • 27 December 2011 - 23:22

    Ome Renier:

    Poeh... Dat blijft toch telkens schrikken en dat iedereen gaat twijfelen als je ziekjes bent is niet vreemd. De eerste signalen van de doktoren zijn in ieder geval positief. Nou lekker slapen bij papa en mama en hopelijk voel je, je morgen weer een stuk beter.

    Veel beterschap kanjer!
    Liefs, ome Renier

  • 28 December 2011 - 05:17

    Angela, Diane & Kids:

    Lieve samen,

    Nondeknet wat schrok ik bij de titel... Ging alleen even in telefoon halen voor de wekkerfuctie en zag die titel staan op het scherm. Nou dat moest ik dus meteen lezen. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen en hopelijk is het idd een virus. De duimen draaien hier vollop voor jullie. Want alhoewel we niet zo veel contact hebben we denken nog wel regelmatig aan jullie hoor! Ook Annelot noemt jullie nog regelmatig op (de kids dan hé)!
    Laten we gewoon van het goede uitgaan, maar houd wel jullie kanjer goed in de gaten. Dat doen jullie vast wel :-) hou jullie taai in deze wederom onzekere weken!

    Liefs Angela, Diane, Jelle, Mees & Annelot

  • 28 December 2011 - 08:52

    Leanne:

    Alleen na de titel te hebben gelezen, dacht ik ook "oh nee, het zal toch niet..."
    Wat vervelend dat je niet fit bent! En ja, dan maar naar Nijmegen...
    Maargoed, we zullen er maar vanuit gaan dat de doktor gelijk heeft en dat het iets anders is.
    Ik zal duimen... Knap maar weer snel op, zodat jullie het nieuwe jaar goed in kunnen gaan!

    Alvast een fijne jaarwisseling!
    Groetjes Leanne

  • 28 December 2011 - 09:00

    DORRY:

    HOI KE3 EN DE REST.
    NONDE JU DAAR KRIJG IK BIBBER BENEN VAN.
    MAAR DE DOKTER VOND NA ONDERZOEK GEEN ERNSTIGE DINGEN HUMMEL,MAAR INDERDAAD JULLIE ZULLEN JE KAPOT GESCHROKKEN ZIJN.
    IK ROEP DE HELE KUDDEN OP OM WEER TE GAAN FIKKEN.
    EN WE GAAN OOK WEER POSITIEVE ENERGIE IN DE RUIMTE KWAKKEN DIE MOET ZIJN WEG VINDEN NAAR DE POLDER.
    MAAR EEN VIRUS HEBBEN IS NIET HET ERGSTEN WAT JE KUNT HEBBEN ,MAAR DAAR HELPT GEEN ANTIBIOTICA TEGEN HEB IK MIJ LATEN VERTELLEN.
    RUST RUST EN NOG EENS RUST DAT IS HET ENIGE WAT HELPT EN VITAMIENTJESHUMMEL
    VEEL DRINKEN OOK WANT DAN SPOEL JIJ DIE BOOSDOENER UIT JE LIJFJE.
    JOKE FERRIE EN DE KE3 MEIDEN NU WIL IK WEL GRAAG EERDER BERICHT HOE HET GAAT ?
    KAN DAT?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    STERKTE EN EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 28 December 2011 - 09:10

    De Stapvriendjes:

    Hoi Lieve Fam. Beks,

    O, ja wij schrokken ook na het lezen van de titel....
    En kunnen nu alleen maar zeggen, hopelijk knap je snel op en kunnen we een knallend 2012 tegemoet gaat.... Een jaar waarin we veel samen moegen spelen...

    Janske, ferry , Joke, Lieke en Meike heel veel sterkte en we gaan ervanuit dat het allemaal mee valt.......

    Dikke knuffels van ,
    Brent, Jens, Daisy Sven en Fenne
    En natuurllijk van onze papa's en mama's

  • 28 December 2011 - 09:16

    Fam Kessels Ospel:

    Hoi familie Beks, was dat even schrikken toen Paul de titel voorlas. Ik durfde het niet te lezen voor het slapen gaan...... Inmiddels is het weer dag en ik wist niet hoe snel ik het moest lezen om er gelukkig achter te komen dat het waarschijnlijk om een onschuldig virus gaat. Pffff...zucht van verlichting. Janske blijf maar lekker in je bedje als je moe bent, laat je maar lekker verwennen door iedereen en neem de tijd om lekker uit te zieken. We wensen je heel veel beterschap en een dikke knus. Groetjes, Tanja, Paul, Manou en Jorn.

  • 28 December 2011 - 10:31

    Lambert En Tineke:

    Oefff..... Janske!!

    Zulk schrikken zeg, je maakt het weer spannend hoor!! Wat een vervelend dagje was dat voor jullie allemaal. We hopen dat je morgen inderdaad hoort dat het een virus is en dat je niet verder in spanning hoeft te zitten. Jammer dat je je zo naar voelt. We hopen dat het virus snel verdwijnt want je moet toch een beetje fit het nieuwe jaar in!! Sterkte voor allemaal!

    Groetjes van Lambert en Tineke

  • 28 December 2011 - 13:26

    L & H Bergmans:

    Hoi-Hallo Janske en familie.

    Nou zeg,ook wij zijn wel even geschrokken van de titel.
    Gelukkig voor jullie en naaste familie schijnt het mee te vallen,laten we hopen dat het zo blijft,nee liever toch dat je weer snel beter bent. Janske als je moe bent rust dan maar lekker uit!
    We wachten hoopvol op de uitslag van Donderdag.
    Nou meidje het allerbeste met jou en je Mamma Pappa en zusjes. Veel Sterkte allemaal.
    Groetjes van ;ome Harrie tante Liny en tante Anneke (zij informeert elke keer naar jou)
    Ook Bertie en Berke wensen jou veel beterschap.

  • 28 December 2011 - 13:39

    Joli Claes:

    Ha Ke3 en family

    Jezus, ik schrik me een apehoedje van die titel.
    Ik was erg laat thuis gisteravond, dus ik lees het net pas.
    Wat een spannende dag zeg, en dat de zenuwen dan door de familiekelen gieren is wel heel begrijpelijk.
    Maar gelukkig staat Nijmegen nog steeds stand-by voor jou.
    En wat fijn dat het achteraf toch wel mee blijkt te vallen, pfffff gelukkig.
    Veel rusten op de bank of in bed en in ieder geval goed drinken.
    Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
    En dat jullie met een geruster hart 2012 kunnen inknallen.

    Heel veel beterschap,
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    P.S.: Joke, ik heb heel veel disney-video"s, dus als je er wilt lenen zodat ze de tijd een beetje doorkomen dan bel je me maar even.

  • 28 December 2011 - 18:36

    Ellen:

    So ook ik schrok hier wel even van zeg!! Gelukkig is het niks ernstigs! Rust maar lekker uit meisje en dan is het hopelijk weer allemaal goed over een paar daagjes! Hou jullie taai allemaal!!
    Ohja, en nog gefeliciteerd voor tante Angela! Dit is wel héél erg laat, maar goed, zoals Heidi ook al zei; Beter laat dan nooit! Dus bij deze.
    Veel liefs!

  • 28 December 2011 - 20:09

    Janny:

    Hallo Ke3 en papa en mama,

    Heel vervelend dat je naar Nijmegen moest Janske, maar gelukkig mocht je weer mee naar huis, ik hoop dat het de komende dagen weer beter met je gaat, en dat de spanning verdwijnt en dat jullie met zijn allen een fijne jaarwisseling hebben en 2012 goed mogen beginnen.

    Heel veel groetjes van de fam. Vrienten

  • 29 December 2011 - 08:05

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Janske en Familie.

    Het was wel even schrikken toen wij de tekst hebben gelezen.Maar gelukkig dat de uitslag van het bloed en je plasje goed zijn.
    Nou nog even afwachten wat jullie vandaag {Donderdag 29 December} te horen krijgen vanuit Nijmegen, het is altijd spannend als je op een uitslag moet wachten, dus de spanning zal in huize Beks wel om te snijden zijn.
    Wij wensen jullie allemaal heel veel sterkte en zet 'm op he.
    Janske als je moe bent kruip maar bij Papa en Mama in bed en knuffel maar lekker samen dat kan een mens goed doen.
    Wel is het fijn dat je met Papa weer naar huis mocht gaan naar Mama, je zusjes Lieke en Meike want het is voor niemand leuk als je je zusje en dochter ziet vertrekken naar het ziekenhuis en maar afwachten of ze in het ziekenhuis moeten blijven.
    Wij gaan er vanuit dat de uitslag positief zal zijn, Familie Beks wij blijven voor jullie duimen en het gaat jullie goed!!!!!!!!!!!!.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny, en een dikke pakkert voor jullie allemaal Houdoe he.

  • 29 December 2011 - 10:02

    Marleen:

    Ooh wat is dat schrikken zeg, ik hoopte eigenlijk dat jullie me weer voor de gek hielden met die titel, maar eenmaal aan het lezen zat ik ook al helemaal vol spanning.
    Hoop dat je snel weer helemaal fit bent, zodat de spanning weer helemaal kan verdwijnen.


  • 29 December 2011 - 10:29

    Herman, Willemieke:

    Tjonge, tjonge.........................
    Ik dacht ik zal een even lezen hoe het met jullie gaat en of jullie een leuke kerst hebben gehad.
    Maar wat een schrik en spanning zeg. Hopen dat je een virus onder de leden hebt en snel weer opknapt.... We hopen en duimen dat de dokters vandaag weer goed bericht brengen.
    Snel weer beter worden hoor Super meid!!!!

    Groeten van ons allemaal

  • 29 December 2011 - 14:42

    Judith,Ron,Wout,Sien:

    Pffffff...
    Lees met ingehouden adem dit bericht, wil sneller gaan dan mijn ogen kunnen.
    Miene god wat een spanning en ja, tuurlijk blijft deze!
    We denken aan jullie en hopen mee.

    Kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 2269256

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: