Goede berichten uit Nijmegen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Goede berichten uit Nijmegen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Goede berichten uit Nijmegen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 Maart 2012 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zoals jullie weten ben ik woensdag weer naar Nijmegen geweest. Ik heb hier nog niet eerder over geschreven, omdat er weinig over te schrijven was en eigenlijk nog steeds weinig over te schrijven is. Vol opluchting kunnen we in ieder geval tot op heden vast stellen dat de Chemo Kaspers hun werk goed gedaan hebben. In het bloed is niets te vinden wat er maar op zou kunnen wijzen dat de Leukemie terug zou komen. Dat is natuurlijk het belangrijkste.
Toch is het raar dat ik nog steeds zo vaak ziek ben. Hier gaan de doktoren nu hun hoofd over buigen. Hiervoor hadden ze afgelopen woensdag buisjes bloed nodig. Niet van de kleintjes, maar van die grote. Gelukkig kon de zuster heel goed prikken en zat ik heel goed stil en het was dan ook allemaal in 1 prikje gebeurd. Een naaldje in de arm en daar stroomde het bloed zo uit. Iedereen opgelucht, want om zoveel bloed te verzamelen kan soms toch wel erg naar zijn. Voor mij in dit geval niet. Na het onderzoek van de oncoloog mochten we naar huis en hoefden we niet op de uitslagen te wachten. Deze zouden langzaam maar zeker binnenkomen.
Ik weet ook niet precies wat ze allemaal gaan doen, maar ja, de dokters hebben dan ook wel iets langer geleerd dan 1,5 jaar kleuterklas. Ik ben in ieder geval blij dat ze deze onderzoeken gaan doen met bloed dat niet meer in mijn lijfje zit, want wat ik wel heb begrepen is dat ze mijn bloed flink gaan bestoken met ziektemakers. En dan gaan ze kijken hoe mijn bloed hierop reageerd. Ook gaan ze mijn bloed verder ontleden en wel op Immunoglobulines en T-cel functies.
Zoals jullie begrijpen zijn de eerste uitslagen al binnen en die zijn tot nu toe allemaal goed. Mijn bloedbeeld was prima, de Immuno's lijken op pijl en ook de T-cel functies lijken goed te werken, al wordt er bij deze laatste nog wel een slag om de arm gehouden. Nu is het dus vooral afwachten hoe mijn bloed reageerd op al die ziektemakers. Er wordt dus nog volop gewerkt in Nijmegen. Ik moet de dokters natuurlijk wel een beetje aan het werk houden, want stel dat ze afkickverschijnselen van Janske Beks krijgen. Nee, dat moet je niet hebben. Gewoon rustig afbouwen, dat werkt het beste.
Ik, mijn zusjes en papa en mama hoeven zich daar niet druk over te maken komende week. Wij leven deze week in een soort van sprookje. Maar dat, lieve kinderen, is weer een ander verhaal.

Groetjes Janske

• 03 Maart 2012 - 20:06

Frank En Heidi :

Hallo Janske

Kijk dat zijn goed berichten. Dat zijn verhalen waar we allemaal naar uit gekeken hebben.
    En zo zie je maar dat je de top niet voor niks hebt bereikt.

Als ze er nu ook nog eens achterkomen en kunnen verhelpen waarom je zo vaak moe bent dan.... zijn we weer een stap verder.
    Maar doe nu eerst deze week maar eens met zijn allen lekker genieten van het sprookje.

Veel plezier
    Groetjes uit Leende

• 03 Maart 2012 - 21:11

Judith,Ron,Wout,Sien:

Hallo allemaal,

Dat klinkt goed!
    Hopelijk kunnen de dokters de puzzel van het bloed ook nog goed oplossen!
    Over wie er het meest wijs is, met of zonder school van vele jaren....daar zeggen we maar even niets over. We denken dat jullie 'm dan toch wel snappen....
    We kijken uit naar de volgende aflevering van de Sprookjesboom!

• 03 Maart 2012 - 21:51

HOI K 3 EN FAM.
    NONDE KNOL WAT EEN OPLUCHTING .
    VOORAL OMDAT IK DIE MAIL VAN 12 SEP 209 STEEDS VOOR OGEN Had.
    hummel klasse die ijtslagen.
    wat doe jij het toch goed .
    mede daar jou ouders en zusjes en fam.
    geweldig wat fijn allemaal?
    nu nog uitzoeken waarom jij nog zo vatbaar bent voor virussen ?
    hummel en fam geniet van alles ?
    probeer de angst los te laten vandaag telt
    een dikke vette dorry

• 04 Maart 2012 - 07:27

HOI KE 3
    EVEN EEN CORRECTIE AANBRENGEN.
    DEZE LAPDOOS SCHREEF.
    DE IJTSLAGEN MOET ZIJN UITSLAGEN NATUURLIJK.
    MAAR IK ZAT ZO VOL VUUR TE MAILEN DAT IK DAN TE VLUG VERZEND.
    \ MAAR NU IS DAT RECHT GEZET WANT ANDERS DAT GEL GEKLETS VIND IK NIET LEUK .
    EEN HELE FIJNE ZONDAG.
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 04 Maart 2012 - 14:54

Joli Claes:

Ha Ke3 en familie

Fijn dat het zo goed ging in Nijmegen.
    En dat de bloeduitslagen die langzaam vinnen druppelen ook goed zijn.
    Laat die dokters nog maar lekker wat nazorg doen, daar word jij alleen maar beter van.
    Ben benieuwd wat dat sprookje is, [of heb ik wat gemist toen ik in Italie zat].
    Maar dat zullen we nog wel horen.

Een hele fijne sprookjesweek,
    dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2012 - 18:46

Leanne:

Ha dames en heer,
    wat fijn om te lezen dat er tot nu toe alleen maar goed nieuws komt vanuit Nijmegen!
    En.. geniet van deze week! Doen jullie de groetjes aan al die sprookjesfiguren?
    Groetjes,
    Leanne, Walter en... Betsie :)

• 04 Maart 2012 - 20:17

Tante Angela:

Geniet van de sprookjes........

Groetjes tante Angela, ome Toine, Bart, Sietske en Rens

• 04 Maart 2012 - 22:49

Ineke En Peter:

Fijn Janske, dat tot nu toe alle uitslagen goed zijn, vooral voor jou, maar ook voor alle mensen om je heen. We hopen wel, dat ze er achter komen, waarom je nog zo vaak ziek bent en er dan ook iets aan kunnen doen, zodat dat niet meer zo vaak voorkomet.
    Maar we zijn natuurlijk ook héél benieuwd naar jullie sprookje. Vertel je daar nog over?
    Liefs van ons.

• 05 Maart 2012 - 07:54

Christel:

Oneerlijk
    Wat is het toch oneerlijk
    Met zo veel pijn
    Voor jou en je familie helemaal niet fijn

Het is oneerlijk
    Wat jou is overkomen
    Niemand hoopt er van te dromen
    Het is oneerlijk

Zo oneerlijk
    Je hoort te kunne spelen
    Met al je vriendjes en vriendinnetjes
    Je bent nog zo klein

Maar je bent heel dapper
    Dat lees ik wel
    Al die prikken en die medicatie
    Fijn is het zeker niet

hopen dat het nu weg blijft
    je bent dapper en heel erg flink
    en je bent nog steeds een heel lief klein kind
    kennen doe ik je niet echt
    Zelf ken ik je persoonlijk niet

Je bent nog zo klein

Groetjes Christel

• 06 Maart 2012 - 08:56

HOI KE 3
    WAT EEN MOOI GEDICHT VAN CHRISTEL VOOR JOU GAAF HOOR.
    HOE GAAT HET HUMMEL?
    BEN JE WEER HELEMAAL OPGEKNAPT?
    GA JIJ NOG HELE DAGEN NAAR SCHOOL?
    EN HOE GAAT HET MET JOU ZUSJES EN OUDERS?
    IK HEB DE PAASHAAS AL ROND ZIEN SPRINGEN.
    WEL IN HET BOS MAAR IK ZAG DUIDELIJK EIEREN IN EEN MAND.
    HIJ IS ER VROEG BIJ?
    MAAR IK DENK DAT HIJ AAN HET OEFENEN WAS?
    EEN FIJNE DAG .
    EEN DIKKE VETTE DORRY