Alles weer prima - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Alles weer prima - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Alles weer prima

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 November 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag stond weer in het teken van Nijmegen. Eigenlijk begint zoiets al wat dagen ervoor. Voor papa en mama kwamen de eerste kriebels vorige week zelfs al omdat ik al heel wat dagen aangeef dat ik moe ben. Nu krijgen ze natuurlijk van iedereen te horen dat alle kinderen rond sinterklaas vermoeider zijn en dat bijna ieder kind verkouden is maar toch, het vertrouwen wat papa en mama in mijn gezondheid hebben is logischer wijs een heel stuk minder en moet weer groeien. Hierdoor was de reis vanmorgen naar Nijmegen weer erg lang. Eenmaal in het Nijmegen ziekenhuis pak ik mijn eigen routine weer op. Plassen als ik binnen ben, in de lange gang over de krokodillen heel springen en samen met papa me verstoppen voor mama. Vandaag wilde ik zelfs weer poseren voor een pasfoto, iets wat vorige week echt niet bespreekbaar was. Nadat ik me had gemeld aan de balie werd ik al vrij snel geroepen voor het bloedprikken. Deze keer wist ik dat ik geen vingerprik kreeg maar dat mijn kastje onder de huid weer aangeprikt moest worden. We kregen dan ook de vraag of er een pedagogisch medewerker geroepen moest worden omdat het inmiddels 3 maanden geleden is dat dit voor het laatst is gebeurd. Papa en mama maakte de inschatting dat dit niet nodig was en ze hadden gelijk. Ik heb weer stoer gaan liggen. Mama vertelde wat er ging gebeuren. Ik mocht kiezen tot hoeveel de zuster moest tellen en ik mocht in papa’s vingers knijpen. Zelfs de bloedjes werkte mee want deze kwamen direct tevoorschijn iets wat zeldzaam is bij mij. Daarna weer tot 5 tellen en weg was het slangetje van mijn buik. Toen kon het lange wachten beginnen. Het spreekuur liep namelijk flink uit. Nu vinden we dat niet erg wat wij snappen als geen ander dat het voor ieder ouder belangrijk is dat je alle vragen die hebt beantwoord worden. Alleen betekende dit voor ons dat wij langer op die o zo belangrijke bloeduitslagen moesten wachten. Ja en wachten, dat duurt dan heel lang. Gelukkig ben ik er dan nog om voor wat afleiding te zorgen. Zo ben ik met mama een puzzel gaan maken en heb ik papa zo ver gekregen dat hij samen met mij een grote toren van blokken heeft gebouwd. Uiteindelijk waren wij aan de beurt. Aan het gezicht van de oncoloog zagen we direct dat het goed was. Jawel, weer een keurig bloedbeeld. Ook bij het lichamelijk onderzoek kwam niets geks naar voren. Nadat de dokter was bij gekletst met papa en mama was het tijd om te gaan. Ze wenste ons een hele fijne december maand en over 6 weken wil ze me weer terug zien. In de auto naar huis hebben we direct Lieke gebeld want zij vindt het toch iedere keer weer moeilijk als ik naar Nijmegen moet. Ze was dan ook erg blij om te horen dat weer op de terugweg waren.
Nu kunnen we echt gaan genieten van alle festiviteiten van deze maand. De komende dagen staan echt helemaal in het teken van Sinterklaas. Lieke en ik hebben zelfs ons vriendenboekje in de schoen gedaan zodat Sinterklaas en zwarte piet erin kunnen schrijven. We zijn wel erg benieuwd wanneer het vriendenboekje weer terug komt.

Voor iedereen hele fijne dagen en eet je niet ziek aan al dat lekkere snoepgoed.

Groetjes Janske Beks

• 30 November 2011 - 21:38

Fam. Kessels Ospel:

Hoi familie Beks. Wat fijn om te lezen dat je weer helemaal "goedgekeurd" bent door de oncoloog en je pas over 6 weken weer terug hoeft te komen. SUPER!!!!! En helemaal fijn nu er zo'n heerlijke avondjes aan zitten te komen. Geniet van alle festiviteiten en het gezellige samenzijn met iedereen! Groetjes en een dikke knuffel van ons! Tanja Paul Manou en Jorn Kessels

• 30 November 2011 - 23:35

Joli Claes:

Ha Ke3

Wat heerlijk dat je helemaal fit de feestelijke decembermaand in kunt gaan.
    Het is altijd fijn om te horen dat de doktoren tevreden over jou zijn.
    En dat zenuwachtig en ongerust zijn als jij op contrôle moet zal nog wel even blijven.
    Maar hoe vaker jij met dit nieuws thuis komt, zal dat minder worden.
    Ik ben zeer benieuwt wat er in jullie vriendenboekje staat geschreven.
    Geniet van het sinterklaasfeest, zowel op school als thuis.
    Ik weet nog hoe gezellig die avondjes bij opa en oma waren toen ze nog in Geldrop woonden, haha.

Heel veel plezier allemaal, en de groetjes
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxx

• 01 December 2011 - 06:29

Frank En Heidi :

Hallo daar,

Een mooier sinterklaas kadootjes kunnen we ons niet wensen... toch ?
    Dus maar lekker genieten met zijn allen van de komende feestdagen.
    Kom maar op met die foto's van glimmende kindergezichtjes met allemaal kadootjes.

Groetjes ;-)

• 01 December 2011 - 06:30

Lambert En Tineke:

Hoi hoi !!

Gelukkig, die spanning is weer even geweest en nu vól die leuke decembermaand in!!
    Véél plezier allemaal!!

Lambert en Tineke

• 01 December 2011 - 06:31

Willy En Jeanet:

Hoi Familie Beks

Wat fijn om te horen dat weer alles goed was.
    Ik geloof best dat het spannend is en dat je zenuwen je parten gaan spelen.
    Maar als je zo'n uitslag krijgt ,heb je het er wel voor over.
    En nu komt de spannende december maand ,Sinterklaas,en de Kerst.
    Een afsluiting van 2011 een jaar van ellende maar ook een jaar een jaar met een nieuw begin.
    Ik hoop voor jullie allemaal dat 2012 een heel mooi en een gezond jaar mag worden.
    Genieten mensen er gaat niks boven een goede gezondheid.
    Fijne feestdagen

Groetjes Willy en Jeanet

• 01 December 2011 - 07:46

Tante Angela:

Hoi Janske,

Logisch hoor die spanning, maar niet zo fijn,
    maar zolang de resultaten dan zo goed zijn!...
    Ik vond het ook erg spannend gisteren en was dan ook zeer blij met het nieuws dat alles goed is en toen je ook nog even bij het paardrijden kwam kijken (en op Jantje rijden) was ook ik weer helemaal gerustgesteld. Dus laat maar komen die decembermaand!!!

Eten jullie zelf ook niet teveel van dat lekkere snoepgoed?!
    (dit geldt met name voor MEIKE)

Dikke knuffel voor allemaal!

groetjes tante Angela, ome Toine, Bart, Sietske en Rens

• 01 December 2011 - 08:13

Willeke:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een goed nieuws!! Gelukkig, nu kan de feestmaand beginnen. Kei fijne Sinterklaas toegewenst,
    met veel kado s en lekker smullen van al dat lekkers!!

Geniet er van. Groetjes aan allemaal. Willeke

• 01 December 2011 - 09:04

Sanne:

Lieve famillie
    Wat fijn dat alles weer goed is bevonden!!
    Super nieuws :-) nu kunnen jullie dan ook echt van de feestmaand gaan genieten.
    Jullie hebben dat dubbel en dik verdiend.
    Geniet er van samen!
    Groetjes de familie Vrienten

• 01 December 2011 - 11:12

DORRY:

HOI KE3 HIEPER DE PIEP HOERA.
    WAT EEN GEWELDIG BERICHT .
    EN INDERDAAD IEDEREEN ZOU BLOEDNERVEUS ZIJN ,ALS JE WEER JOU BLOEDJES MOET LATEN ONDERZOEKEN,EN OOK NOG MOE BENT .
    NONDE KNOL WAT KUNNEN JULLIE NU WEER EEN PAAR WEKEN OPGELUCHTER ADEM HALEN.
    IK BESLUIT MET IEDEREEN EEN FIJNE SINT TE WENSEN MET VEEL CADEAUTJESEN VEEL PLEZIER EN VERDER HOPELIJK GEEN GEMIER .
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 01 December 2011 - 17:09

Ineke En Peter:

Hoi Janske en familie
    Net terug van vakantie hebben we weer even de verhalen bijgelezen. Wat wordt jullie leven en daarin ook de spanning, die er, natuurlijk nog steeds is, daarin prachtig verwoord. En wat ontzettend fijn, dat de berichten nu overwegend positief zijn. Na deze recente controle van Janske, met goede uitslag, kunnen jullie je met volle overgave op de feestelijke decembermaand gaan richten. Wij wensen jullie héél fijne dagen en onbekommerd plezier, eerst Sinterklaas natuurlijk, dan de feestdagen en daarna de Carnaval. Geniet er allemaal volop van! Het kan nu weer.
    En ook wij blijven duimen, dat alle volgende controles van Janske net zoveel reden tot vreugde geven.
    Liefs van ons

• 01 December 2011 - 20:57

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Hoera, alles veel goed! Voor nu het mooiste Sinterklaas en Kerst kado voor jullie allemaal. Ook voor ons overigens.
    Geniet lekker van alles.
    Dikke kus voor jullie alle 5

• 03 December 2011 - 12:33

Gerda:

Hey Janske en familie,

Wat goed dat jouw bloedjes helemaal oké zijn.
    Ik begrijp heel goed dat het steeds weer spannend is vooral als jij ook nog moe bent.
    Maar dat zal vast wel met de tijd van het jaar te maken hebben en in het bijzonder dit weekend.
    Misschien mogen jullie nog een keertje je schoen klaarzetten voor Sinterklaas?

Ik wens jullie allemaal een heel gezellig Sinterklaasfeest met veel verrassingen.

Geniet ervan met z'n allen en vooral niet te veel snoepen!

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 03 December 2011 - 17:38

DORRY:

HOI KE3 EN DE HELE KUDDE.
    ZIJN JULLIE AL NERVEUS IN AFWACHTING VAN SINT .IK BEDOEL NATUURLIJK DE PAKJES DIE DE PIETEN EN SINT ROND BRENGEN?
    Ik denk dat er bij jullie zwarte pieten komen bij meer mensen in de polder heb ik gisteren van Ank vernomen.Wat heerlijk dat nu op dit moment jou bloedjes goed zijn hummel.
    GENIET MAAR LEKKER EN SNOEP MAAR VEEL ,EEN KEER OVERGEVEN EN JE MAAG KAN WEER EEN NIEUWE LADING AANEEN DIKKE VETTE DORRY

• 04 December 2011 - 11:28

De Stapvriendjes.:

HEY lIEVE jANSKE EN FAMILIE.

Wat een goed nieuws!!!! Laat de feest maand maar komen!!
    Ook wij zijn daar natuurlijk erg druk mee bezig!
    Daarom nu pas weer een berichtje van ons.
    Eigenlijk hebben wij het nog vaak gehad over de schat-zoek-tocht.
    Wat was dat toch gezellig met jullie.We hebben dan ook zeker het idee om nog vaker met jullie de bossen in te gaan. Maar goed, dat spreken de papa's en mama's wel weer even een keertje af.
    Wij hopen dat jullie ook gave en leuke kado's gaan krijgen net zoals wij dat graag zelf willen.
    Heel veel groetjes de stapvriendjes

• 04 December 2011 - 21:13

Herman, Willemieke:

Fijn dat alles weer goed is. Geniet van de Sinterklaasdagen...
    Hoop dat jullie hele mooie kadootjes krijgen

Groetjes Herman en Willemiek