2015 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 2015 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

2015

Door: Lieke, Janske, Meike, Joke en Ferry

Blijf op de hoogte en volg Janske

31 December 2015 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Tijdens de behandeling van Janske hebben we regelmatig terug gekeken op de bewogen jaren. Het laatste overzicht was van 2011. Nu, 4 jaar later, ziet een jaar er gelukkig heel anders uit. En waarom niet eens terug kijken hoe zo’n jaar eruit ziet. Daarom bij deze een overzicht van 2015 van familie Beks.

2015, het jaar waarin Lieke jeugdprinses was bij de Heibessums. Een fantastische ervaring voor het gehele zin en natuurlijk helemaal voor Lieke. Eindelijk mocht ZIJ het stralende middelpunt zijn. Iets wat ze zo verdient heeft en waar ze volop van genoten heeft.

2015, het jaar waarin Janske haar eerste hockeywedstrijd speelde. Ze moet hard werken om mee te komen, maar als het ergens niet aan ontbreekt is het inzet. Ze gaat met veel plezier en doet dan ook haar uiterste best.

2015, het jaar waarin Meike is gaan turnen. En niet zomaar, ze presteerde het om nu al haar eerste medaille te winnen.

2015, het jaar waarin Ferry 40 jaar is geworden. Door een enorme surprise party heeft hij zich laten verrassen en zo mocht hij met vrienden en familie dit heugelijke feit vieren.

2015, het jaar waarin Joke verrast is met een metamorfose. Een onverwachte verwendag voor haar. Dit heeft ze dan ook gewoon laten gebeuren en vooral genoten van alles wat er gebeurde.

2015, het jaar waarin papa en mama 12,5 jaar getrouwd zijn. Samen met de mensen die dicht bij ons staan hebben wij dit gevierd. We kunnen niet uitleggen hoe geweldig het is om deze mensen om ons heen te hebben. Zeker nu we ook met hen de mooie momenten kunnen delen.

2015, het jaar waarin Lieke winterkampioen is geworden met haar hockeyteam. Wij weten als geen ander dat je mooie momenten moet vieren en dat hebben we dan ook gedaan met alle teamgenoten en supporters.

2015, het jaar waarin we een echte onbezorgde zomervakantie hebben gehad. Geen gedachten over controles of wat dan ook. Gewoon lekker op vakantie en genieten met en van elkaar.

2015, het jaar waarin we met het hele gezin meegezongen hebben met Jos Orelio tijdens de Brabantsedag. In de zomer de tijd regelmatig doorgebracht in de tent van Haisjo en daar veel plezier beleefd.

2015, het jaar waarin zowel Joke als Ferry een nieuwe functie hebben gekregen bij hun huidige werkgevers. Voor hen beide een mooie beloning van heel hard werken.

2015, het jaar waarin Janske haar communie heeft gedaan. Er zijn heel wat momenten geweest dat we dit niet meer durfden te dromen. Gelukkig hebben we dit met zijn alle mogen beleven en met tranen in de ogen gekeken hoe trots Janske daar stond.

2015, het jaar dat Janske met haar tantes en familie naar het Haflinger Event is geweest. Trots als een pauw zit ze op de paarden en vind ze hier haar eigen weg.

2015, het jaar waarin Lieke voor de tweede keer met Roos op zeilkamp is geweest. Zelfstandig een week weg en veel plezier hebben met andere kinderen. Het doet haar telkens heel erg goed en je ziet haar groeien.

2015, het jaar waarin we met de familie Prinsen hebben deelgenomen aan Samenloop voor Hoop in Valkenswaard. 24 uur lopen voor de kankerbestrijding. Bijzonder om te doen en mee te maken.

2015, het jaar waarin wij de reisverslagen, geschreven op deze site, hebben mogen ontvangen als boeken. Want het is een heel boekwerk geworden. Nogmaals de berichten van jullie lezen. De berichten die ons er doorheen hebben geholpen, helemaal super!

2015, het jaar van alleen maar goede controles. Regelmatig naar Nijmegen voor controle van bloed, maar ook lichamelijk onderzoek en van het hart. Alleen maar negatieve uitslagen en we weten inmiddels dat dit heel positief is.

2015, het jaar waarin Lieke, Janske en Meike hebben besloten om in 2016 deel te nemen aan Alpe d’HuZes en waarin Walter van Hemert bereidt is gevonden om het team compleet te maken. Op 2 juni 2016 gaan we dan ook met zijn zessen deze alpenreus met de fiets beklimmen.

We kunnen niet zeggen dat we in een rustig vaarwater terecht zijn gekomen, maar de wind hebben we toch kunnen doen keren. Roeien tegen de wind in, of met de wind in de zeilen volle kracht naar voren, dat is toch een heel verschil. Dit is ons natuurlijk niet alleen gelukt, maar met de hulp van de vele lieve mensen om ons heen. Vrienden en familie die in ons zijn blijven geloven. Die ons gesteund hebben in een hele moeilijke tijd, maar waar we nu gelukkig ook de mooie momenten mee kunnen delen.

Niemand weet hoe het leven loopt, dus wij kunnen ook niet zeggen hoe ons leven er anders uit gezien zou hebben. Wij weten wel dat het veranderd is door de gebeurtenissen uit het verleden. Wij zijn dankbaar over hoe het nu gaat en kijken graag vooruit. Want in juli 2016 hopen we te horen te krijgen dat Janske een Survivor is van kinderkanker. En dan hopen we ook te kunnen zeggen dat niet alleen Janske een Survivor is, maar ons hele gezin en de mensen om ons heen.

En daarom willen we dus met het hele gezin in 2016 de Alpe d’Huez op. Nog 1 keer met elkaar een hoge berg op, om daar tot de conclusie te komen dat we het hebben geflikt. Nog een keer met elkaar pijn lijden om het doel te bereiken, maar vooral ook om nog iets terug te kunnen doen aan de kankerbestrijding, want zonder alle onderzoeken en technologieën zou ons jaar 2015 er heel anders uit hebben gezien. Helaas krijgen nog heel veel mensen te horen dat ze kanker hebben. Ook in onze naaste omgeving. Wij willen iedereen een mooie toekomst geven en daar is geld voor nodig. Veel geld. Komend half jaar zullen wij van alles in het werk stellen om een groot bedrag op te halen. Lege flessen ophalen, een fietsmarathon tijdens Heeze luidt de Lente in, een veiling op internet en nog vele acties meer. Daarnaast hopen we dat ook veel mensen gaan doneren, zodat onze inspanningen niet voor niets zijn en wij samen met jullie ook andere mensen een toekomst kunnen geven. Meer informatie kun je vinden op www.superjanske.nl en dan naar Team Super Janske of als je meteen wilt doneren: http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/sponsor-team?ri=1016

Wij wensen iedereen een bruisend, sportief en vooral een gezond en liefdevol 2016!

Groetjes,

Lieke, Janske, Meike, Joke en Ferry

• 05 Januari 2016 - 21:13

H&H&I:

Lieve Ferry, Joke, Lieke, Janske en Meike,

Vanavond eens rustig jullie verslag van 2015 gelezen. Wat een boel herinneringen kwamen er tijdens het lezen naar boven. Maar ook een super trots gevoel. Trots op jullie allemaal en iedereen die jullie geholpen heeft. Heerlijk om het verslag van 2015 te lezen waarin jullie ieder op jullie eigen manier hebben kunnen stralen !
    Wij vonden het ook super leuk om samen met jullie en de rest van de familie dit prachtige jaar af te sluiten en te proosten op 2016 !!

Groeten Hans, Hariètte en Imke xxx <3 <3 <3 <3 <3

• 05 Januari 2016 - 22:12

Linda Goorts:

Hoi Ferry, Joke, Lieke, Janske en Meike,

Wat fijn om te lezen hoe het in 2015 met jullie is gegaan.
    Dat 2016 een heel mooi jaar mag worden met in Juli super goed nieuws!

Groetjes vanuit Neerkant,
    Linda, Niels, Lars en Sem

• 17 Januari 2016 - 23:06

Leanne:

Heel mooi geschreven!

• 17 Maart 2016 - 11:17

"zwemjuf" Suzy:

hallo familie,

Door aandacht bij sportschool harks en in de kratn voor team superJanske, toch even naar jullie website gegaan.
    Wat fijn om te lezen, dat het allemaal goed gaat.
    Ook een paar jaar geleden, tijdens de zwemles, was Janske al zo'n doorzetter. hard moeten werken voor haar diploma's, maar ook dat haalde ze.
    Ik weet zeker, dat de meiden die berg ook op komen. Succes !!!

Groetjes, Suzy (van zwemschool Oostrik)