‘’Onze drie dochters willen de Alpe d'Huez...... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu ‘’Onze drie dochters willen de Alpe d'Huez...... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

‘’Onze drie dochters willen de Alpe d'Huez......

Door: Team Super Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 September 2015 | Nederland, Heeze

‘’Onze drie dochters willen de Alpe d’Huez opfietsen voor goede doel’’

HEEZE – Nadat de diagnose leukemie werd vastgesteld bij Janske Beks (9) uit Heeze, toen 2 jaar, veranderde dat het hele leven van het gezin Beks. Niet alleen haar ouders, Ferry(40) en Joke(35) kregen de enorme klap te verwerken maar ook haar twee zusjes Lieke(10) en Meike(7) hebben deze moeilijke tijd moeten doormaken.

‘’Inmiddels gaat het een stuk beter met Janske en hopelijk kunnen we in juli 2016 vieren dat zij een survivor is van kinderkanker en dat we de rumoerige jaren achter ons kunnen laten. Op mijn verjaardag, 26 april, kwamen de drie meiden er zelf mee dat ze die berg op wilde fietsen en dat greep mij en Joke enorm aan. In eerste instantie dachten we dat het een grapje was maar zoals nu blijkt is het een werkelijkheid geworden en laat het idee de meiden niet meer los. We gaan die berg op, met het hele gezin!’’, zegt Ferry.

Tijdens de behandeling van Janske heeft Ferry een blog bijgehouden waarin hij de behandeling van Janske vaak heeft vergeleken met het beklimmen van een berg. Het einde van de behandeling hebben ze gelukkig gehaald en de eerste top was bereikt. ‘’Nu willen we nog één keer knokken om de top van Alpe d’Huez te bereiken en dit op die manier afsluiten. In 2011 heeft Ferry zelf al meegedaan aan Alpe d’HuZes en in 2012 hebben ze deelgenomen met twee Team(s) Super Janske (www.superjanske.nl). Verder heeft Ferry nog de Mont Ventoux gefietst in 2014 dus hij is de kilometers wel gewend. De dames echter hebben nog nooit op een renfiets gezeten.

Toch is dit een ander verhaal. ‘’Het is echt een idee van onze drie dochters, zij willen die berg omhoog fietsen en wij gaan zeker met hen mee’’, zegt Joke. De komende maanden zal er kei hard getraind gaan worden door het gezin en zullen er verschillende acties op touw gezet worden om deze droom van de drie jonge meisjes te verwezenlijken.

Donderdagavond was de aftrap en ontving het gezin Beks een gratis abonnement bij 040FIT! in Heeze zodat zij zich volledig kunnen voorbereiden op hun ultieme beklimming in juni volgend jaar. ‘’Dit is echt geweldig. We kunnen nu trainen wanneer we willen, zelfs als het slecht weer is.’’ Zowel de ouders als de drie meiden krijgen begeleiding in het sporten bij 040FIT! in de voorbereiding op de beklimming van de Alpe d’Huez. ‘’We hebben twee doelen: met alle vijf de top bereiken van de berg en een grote zak geld ophalen voor het KWF.’’

Alpe d’Huzes…..Team Super Janske komt eraan in 2016! Houdt www.heeze24.nl en www.superjanske.nl in de gaten voor het laatste nieuws over Team Super Janske.

Ook via social media te volgen. Twitter: @teamsuperjanske en Facebook.

Bron: www.Heeze24.nl

• 28 September 2015 - 20:39

Janny Vrienten:

Hallo Familie,

Wij hopen net als jullie dat we volgend jaar kunnen vieren dat SUPER JANSKE een survivor van kinderkanker is. Die berg op met het hele gezin is dan ook een geweldig idee van de 3 meiden!! Hopelijk een droom die werkelijkheid gaat worden, een geweldige afsluiting in juni 2016. Wat zal dat een goed gevoel zijn om op de top van de alpe d'Huez alles af te sluiten. Met papa als goede voorbeeld op de renfiets gaan jullie alle 5 de top bereiken.
    We gaan de acties van de meiden volgen! Succes!!!!!

Groetjes van de familie Vrienten

• 30 September 2015 - 13:14

Gien Kuiten:

Wat een geweldig en mooi idee dames.Hou ons op de hoogte,het gaat jullie zeker lukken..........