Vroeger, toen ik ziek was - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vroeger, toen ik ziek was - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vroeger, toen ik ziek was

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Juli 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Even wat minder berichten van mij, maar het is voor mij en mijn familie allemaal zo raar. Het is zo snel en onverwacht gegaan, dat het soms lastig is om alles de juiste plek te geven. Neem nu dit reisdagboek. Wat doe je daar mee? Ik heb het volgende besloten. Dit reisdagboek laat ik doorlopen tot en met het grote feest op 21 augustus. Dat is het feest waarbij iedereen welkom is. Het is wel makkelijk als je je aanmeld, zodat we een beetje weten hoeveel mensen er komen. Dit kun je doen via de Super Janske Club.

Als je dan het contactformulier invult en aangeeft met hoeveel mensen je komt, dan wordt er voor gezorgd dat de rest geregeld wordt. De officiele uitnodigingen zijn nog in de maak, dus die zal ik terzijnertijd ook op deze site plaatsen.
Het feest is voor ons de echte afsluiting van de reis naar een kankervrij bestaan. Hierna zal ik een nieuwe reis aanmaken, waarin jullie kunnen volgen hoe het met mij verder gaat. Daarin zal ik niet zo vaak schrijven, maar jullie wel telkens laten weten als ik op controles ben geweest of er andere speciale dingen in mijn leven gebeuren.
Hoe is het mij de afgelopen dagen vergaan? De zon schijnt, de bloemen zijn mooi, de vogeltjes fluiten, het gras is groen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het voelt heerlijk. Het is zelfs zo erg dat ik gisteren aan tafel tegen papa, mama en mijn zusjes vertelde: "Vroeger, toen ik ziek was ........" En daar kwam dan een heel verhaal achteraan. Het voelt gewoon als vroeger, het verleden en nu ben ik bezig met het heden en de toekomst. Na de geweldige ontvangst afgelopen zaterdag, hebben we zondag de draad opgepakt op de plaats waar het 6 juli 2009 eindigde. Op 5 juli 2009 was er namelijk bij ome Tan en tante Angela een braderie in de straat en daar ben ik toen naar toe geweest. Afgelopen zondag was die braderie er ook en ik ben er weer naar toe geweest. We maken vanaf daar gewoon een herstart.
Op zondag had ik ook nog de sonde in, maar een herstart met sonde is natuurlijk raar. Wat ook raar is, is met een sonde in lopen, terwijl je nu ook allemaal lekkere dingen mag eten, die je twee jaar lang niet hebt mogen eten. Zo kreeg ik bij ome Tan en tante Angela een Cornetto met aardbeiensmaak. Wat heb ik daarvan genoten. Elk hapje heb ik bewust op me in laten werken en ik was zo trots als een pauw. Ook 's avonds heb ik nog een knetterijsje gegeten. Ik heb nooit geklaagd dat ik dat niet mocht. Ik moest dat accepteren om tot dit punt te komen, maar nu ik er ben geniet ik er dan ook dubbel en dwars van. Ook papa en mama hebben het vertrouwen dat ik van het eten blijf genieten en dus is op zondagavond de sonde er ook uitgehaald. En zo kwam ik weer een stukje dichter bij Janske Beks, zomaar een kind uit Heeze.
Naar school ben ik tot nu toe niet geweest. Morgen ga ik voor het eerst weer naar school. Wel raar eigenlijk. Morgen is het precies twee jaar geleden dat we te horen kregen dat ik leukemie had en morgen ga ik mijn klas vertellen dat ik geen Chemo Kaspers meer krijg. Een betere dag had ik er niet voor kunnen uitkiezen. Ik heb er dan ook heel veel zin in om het mijn klasgenootjes te vertellen.
Vandaag is er bij ons thuis hard gewerkt. De trampoline is ingegraven, zodat we er nu zelf op kunnen spelen. Ook heb ik met Leanne nog een kadootje voor papa en mama gemaakt. Ik heb voor papa en voor mama ook een kanjerketting gemaakt, want ik vond dat ze die dubbel en dwars verdient hebben. Het zijn mijn eigen kanjers. Ze vonden het heel gaaf om deze van mij te krijgen en natuurlijk wil ik Leanne ook bedanken voor het mee helpen. Helemaal super.

Groetjes Janske

• 05 Juli 2011 - 21:06

Goofie:

Lieve superkanjer Janske, wat een fantastisch bericht lees ik met terugwerkende kracht. Je bent op de top. Wat snel opeens, maar wat lang heb je moeten knokken. Nu kun je weer lekker eten, drinken en doen. Ben zo blij, jippie!!! En wat een mooie kettingen heb jij voor papa en mama gemaakt. En allemaal mooie foto,s. De 21e wat een feest zal dat zijn. Geniet maar lekker van al dat lekkers en van wat allemaal weer kan. Dikke knuffel en liefs Goofie

• 05 Juli 2011 - 21:23

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Over toevalligheden gesproken ,, natuurlijk herinneren wij 5 juli 2009 , braderie in valkenswaard ,, kei warm , en jij onderweg in de bakfiets een onweersbui met helse regen.
    Jullie stonden te schuilen toen Opa en Oma met auto langs kwamen en wij jullie oppikte .Papa moest door de regen , zeiknat (brabants woord) kwam hij thuis.
    En nu lezen wij afgelopen zondag weer braderie in Valkenswaard , en met mooi weer thuisgekomen.
    De cirkel is rond.
    En de ijsjes smaken weer , jij bent echt een kanjer geweest ,(en nog) want nooit maar dan ook nooit heb jij lopen zeuren omdat je iets niet mocht hebben.
    En eerlijk is eerlijk , wat jij vandaag voor Papa en Mama gemaakt hebt is om kippevel van te krijgen.
    Wat lief van jou en met hulp van leanne een heel mooi idee.
    Voor 2 super ouders , 2 kanjers , wat ook zij hebben moeten doorstaan is met geen pen te beschrijven. Kijk ze maar is stralend op de foto staan en terecht.
    Meisje heel erg lief van jou , wij zijn trots op onze zoon en schoondochter en natuurlijk ook op jou en je zusjes.
    oh ja denk wel dat wij de 21ste augustus komen.. haha

• 05 Juli 2011 - 21:33

Ineke En Peter:

Wat een heerlijke verhalen nu Janske en wat fijn, dat jullie er allemaal ook zo van genieten. Ik wens jullie een lange heerlijke zomer en Janske haal al die ijsjes, die je de afgelopen twee jaar niet hebt mogen hebben maar fijn in naast alle andere lekkere dingen, die je niet mocht hebben. En jouw papa en mama hebben zeer zeker ook een kanjerketting verdiend. Harstikke goed, dat je er voor hen ook een gemaakt hebt.
    Heel veel groetjes van ons

• 05 Juli 2011 - 22:18

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat fijn dat je al die lekkere dingen weer mag hebben.
    Lekkere ijsjes en snoepjes.
    Maar doe je nu ook weer goed eten?
    Nu die sonde er uit is, zie je er echt weer uit als een gezonde hollandse meid.
    Heb je ook weer voldoende energie om vanalles te ondernemen?
    En wat lief dat jij Kanjerkettingen gemaakt hebt voor papa en mama.
    Het zijn ook echte kanjers, zie ze eens stralen op die foto, geweldig.
    Ga lekker door met alles te herontdekken en geniet ervan.
    Morgen heel veel plezier op school.

Ik denk dat wij ook wel even komen op 21 augustus.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Juli 2011 - 06:33

Christel De Heij:

Dag familie Beks,

Ik weet niet wat ik zeggen moet, maar dit nieuws is geweldig. Veel meer woorden en een brok in je keel zijn er niet voor. Kunnen jullie het al een beetje beseffen ?
    Janske, je hebt je beker dik verdient, je moet er zeker trots op zijn !

Groetjes familie de Heij -vinck

• 06 Juli 2011 - 07:06

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Kijk dit is een goed idee....
    Je houdt ons mooi op de hoogte als er iets gebeurt en als je op controle bent geweest.
    En dan er een paar mooie foto's van ..... dan komt alles goed.

Kunnen jullie ook weer aan je eigen leventje beginnen.
    Lekker genieten van de gewonen dingen.

We blijven het volgen

Groetjes uit Leende

• 06 Juli 2011 - 07:07

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Het is nog niet te bevatten, al deze prachtige verhalen!! Jullie gaan een gewéldige zomer beleven met elkaar. Geniet er van, lieve dappere, bijzondere Janske !!!!!!

Wij wensen jullie alle vijf een prachtige toekomst !!!!

Lieve groetjes van Lambert en Tineke

• 06 Juli 2011 - 07:59

Tante Angela:

Hoi Janske,

Wat een goed nieuws allemaal en ome Tan laat denk ik zijn haren groeien want jij had gisteren weer een opmerking: ome Tan ik heb lekker meer haar dan jij! Gaaf! Ga zo door.
    De kanjerketting voor papa en mama zijn zeker terecht, goed en lief van jou hoor!
    Veel plezier vandaag op school en dan aftellen tot de vakantie en het grote feest.

Groetjes tante Angela

• 06 Juli 2011 - 12:23

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Geweldig die kanjerketting voor papa en mama.
    Een pracht idee.
    Joke en Ferry:
    Wij hebben heel veel bewondering hoe jullie met de ziekte van jullie dochter zijn omgesprongen.
    Het was vaak aandoenlijk om te zien hoe er van jullie verwacht werd om alles maar rondom de ziekte van Janske te regelen.
    Wij hebben heel veel respect voor jullie.

Het leven gaat door en jullie kunnen weer de draad van "het gewone leven" oppakken.
    Al zal ook dit niet altijd meevallen.
    Geniet fijn van alle kleine dingen die er komen.

Liefs van ons allebei.

• 06 Juli 2011 - 14:03

Wilma Van De Vin:

Tranen biggelen over mijn wangen. Janske, geniet ervan om morgen weer lekker als Janske Beks op school te zijn. Jij bent en blijft een Super Janske, maar het is ook fijn om weer gewoon Janske te mogen zijn. En ga je morgen een hele dag naar school???? Daarna nog 1 dagje en dan kunnen jullie echt genieten van de grote vakantie.

En genieten, dat gaat neem ik aan wel lukken. Wat een lekkere ijsjes zijn er toch. Heb je bij opa IJsje en oma Tum Tum ook al een ijsje gehad? (Ilse is helemaal dol op de aardbeien crisp van Gelatelli. Dat is een soort magnum, met witte chocolade erom heen en die verkopen ze bij de Lidl.)
    Smakelijk snoepen! Maar ook appels, meloen enzo zijn ook lekker hoor!

Groetjes,
    Familie van de Vin

• 06 Juli 2011 - 14:21

José:

Dag lieve meid,

Wat geweldig dat dit moment is aangebroken. Een gewoon meisje uit Heeze zul je voor mij nooit worden; je blijft een heel bijzonder kind! Maar ik vind het wel super dat je nu je leventje van een blije, opgewekte kleuter kunt oppakken. Nog even naar school en dan......vakantie.

Lieve Joke en Ferry, top wat jullie hebben gedaan. Ik heb onzettend veel bewondering voor jullie. Neem elkaar stevig in de armen en probeeer weer zonder zorgen van elkaar en van jullie dochters te genieten.

Liefs, José.

• 06 Juli 2011 - 18:18

Opa Ijsje:

even correctie:
    Oma was ook met de fiets mee en die is ook zeikenat geworden . en Opa tja die was met de auto en pikte jullie kleintjes op.

• 06 Juli 2011 - 19:22

Lambere Prinsen :

Lieve Janske,ben de opa van Bart,Sietske en Rens, ben beretrots op je dat je zo geknokt
    hebt voor dit resultaat,echt geweldig chapeau Janske. Hoorde iedere Zondag morgen als
    ik op de koffie kwam bij je ome ''Tan'' en tante Angela hoe het met je ging,kreeg steeds meer
    respect voor je zoals jij knokte om beter te worden Janske. Heb daar voor ook op mijn vele
    fietstochten in veel kapelletjes een kaarsje voor je aangestoken,maar ook voor je ouders
    een chapeau Janske,die maar een doel hadden,bij jouw te zijn vooral als jij het moeilijk had
    met de intens zware gemo kuren die je moest ondergaan om beter te worden. Ga je over-
    winning die je ook met zoveel inzet meer dan verdiend hebt vieren met de vlag uitsteken
    als eer betoon aan een kanjer die Janske heet, wens je van nu af echt alleen nog maar
    alle goeds in alles,steek je mooie ''hoofdje'' met trots vooruit Janske,zo van , kom maar op,ik kan de hele wereld aan. Blijf je als het mag nog je wel volgen via ''Tan en Angela ''met als enige wens
    dat het je ''bere goed'' mag gaan en dat je vooral gezond en gelukkkig mag zijn Janske,gun
    je dit gemeend,liefs en groetjes uit Bergeijk.

• 06 Juli 2011 - 19:53

Cor En Diny.:

Hallo super Janske en familie.
    Wij blijven jou gewoom Super Janske noemen, want je hebt het de afgelopen twee jaar ook zo SUPER SUPER goed gedaan. maar niet alleen jij ook jou Papa, Mama en je zusjes dat zijn ook Super kanjers.zij hebben net als jij met jou mee moeten vechten en heel veel spanning gehad, maar gelukkig hebben jullie nou samen de top bereikt blijf op de top staan en niet meer naar beneden schuiven.

Nou allemaal verder gaan en probeer de draad weer op te pakken waar jullie twee jaar geleden mee moesten stoppen wij wensen jullie daarbij heel veel succes en geluk.
    Wat heb je toch een super mooie kraleketting voor Papa en Mama gemaakt moet je ze eens zien glunderen op de foto geweldig.
    Ferry, Joke, Lieke Janske en Meike geniet er met z'n alle van, het allerbeste en heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en voor jullie kanjers een hele dikke knuffel. Houdoe he.

• 06 Juli 2011 - 21:13

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een prachtige foto van jouw papa en mama met die super kanjer ketting die oh zo verdiend is, een dikke pluim en alle respect voor hun beiden.
    Heerlijk om nu weer lekker met zijn allen in de tuin te klussen en genieten van elkaar.
    Lekker snoepen van de ijsjes en al het lekkers dat je hebt moeten missen.
    Janske geniet van een heerlijke vakantie, lekker spelen met je zusjes, het gaat jullie goed en wij blijven jullie volgen.

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 07 Juli 2011 - 07:06

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    VROEGER TOEN MIJN EERSTE WERK WAS JOU MAILEN IS NIET MEER NODIG ONVOORSTELBAAR DAT GEVOEL, MAAR KNOER FIJN HUMMEL.
    Cor zei wat doe je nu met die tijd?want jij loerde ik weet niet hoeveel keer op de site van Janske.
    Klopt zei ik maar een wonder is het?dat geloof ik gewoon.
    Ik weet ook goed als de doktoren niet zo goed waren en Janske en fam. niet zo'n kanjers DAT JIJ NU NIET LEUKEMIE VRIJ WAS GEWEEST.
    Ik weet ook dat ik menig maal maar wat slap geklets mailde ,maar de bedoelingen waren goed hoor .
    Ik wens iedereen maar dan ook iedereen een gezond zonnig leven en de kleine Sien ook bijzonder ze staat aan het begin.
    janske lach maar heel veel en geniet van alles met jou fam.
    Dat doe ik ook VOOR DE LAATSTE KEER EEN DIKKE VETTE DAG WERELDWONDER HET GA JE GOED DORRY

• 07 Juli 2011 - 08:34

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk dat jij zondag op de braderie was hier.
    En weer lekker ijsjes eten en "gewoon" spelen en meedoen met alles.
    Hoe is het gisteren op school gegaan?
    Vandaag en morgen nog en dan begint de schoolvakantie.

Wat heb jij een mooie kettingen gemaakt voor jouw Papa en Mama.
    Die hebben ze ook echt verdiend.

Het is even wennen dat er niet steeds een nieuw bericht van jou te lezen is maar het is veel belangrijker dat het goed met jou gaat.
    Zoals eerder gezegd: geen bericht is goed bericht en het zal zeker wennen zijn om "de draad weer op te pakken".

Geniet met z'n allen van alles wat weer mag en kan.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 07 Juli 2011 - 18:55

Judith,Ron,Wout,Sien:

Dag lief gezin!

Blijft toch nog raar, ineens gaan denken aan jou als "gewone" meid, alles weer mogen, doen, etc.
    Vooral in het hoofd en hart niet meer als eerste leren denken aan ziek zijn en alles wat daar voor jou bijgehoord heeft. De invulling van 2 jaar leven.

Vandaag waren oma Hanny en Frans bij ons; beregezellig bijgekletst!
    Hier gaat alles echt heel goed!

Dikke knuffel van ons!

• 07 Juli 2011 - 21:51

Tante Door Ome Nol:

hallo super janske en de rest
    het is al weer 2 jaar geleden dat
    we het bericht kregen van jou opa en oma
    6jull
    2jaar dat jij zo hebt moeten vechten voor die ziekten
    maar je hebt je er door heen geslagen
    zijn super trots op jou
    en op papa en mama ook want die hebben ook 2 zware jaartjes gehad
    en nu maar lekker genieten zo als al de andere kinderen van je leeft tyd
    dikke knuffel voor jullie allemaal en tot ziens

• 08 Juli 2011 - 06:56

Inge :

LIEVE ALLEMAAL,

wat een mooie kettingen heb je gemaakt Janske. Ze hebben het inderdaad dik en dwars verdient.
    Geniet als nooit tevoren.
    Dan geniet iedereen met je mee.

nou prachtige jongedame, een dikke knuffel en de zomer kan beginnen.
    xxx's Inge

• 12 Augustus 2015 - 10:48

Sabine Neervoort:

Hoi lieve super janske

Ik zag op je vaders shirt staan super janske ik ging het op zoeken
    En wat heftig ik werd er stil van gelukkig ben je weer beter maar het moet een zware tijd zijn geweest
    Ik leerde je kennen op de camping ik hoop dat ik jou en je zusjes nog een keer zie

Groetjes Sabine

(Ontmoet op camping l'ideal)